jaska sanoi:
Kuinka moni täällä katsoo formuloita Kyllön takia. Kyllö selostuksen taso laski sitä mukaan kun:
- Itse oppi lajista
- Oppi kyllön kliseet
No ei varmasti kukaan, mutta
ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista f1:sen seuraajista, mukaan lukien minä, haluaisi Kyllösen takaisin. Itselläni oli Tuomisen aikana koko ajan pieni v*tutus päällä kisojen ajan, koska oli kurkkua myöten täynnä Tomppelin kuivia väkisin väännettyjä puujalkavitsejä, jotka eivät edes naurattaneet. Nostivat V-käyrää vain entisestään ja tuli jatkuvasti haikailtua Mattia takaisin entistä enemmän... Sitä paitsi Tomi yritti monta kertaa matkia Matin letkautuksia mm. "sileänkelin renkailla". Voi Jeesus! Anna mun kaikki kestää...
Tuominen oli lajin tuntemukselta yhtä huono ja oli aivan samanlainen puusilmä kuin Kyllönen. Miten hitossa joku ei erota edes Jordania Renaultista vaikka auto on TV-ruudussa LÄHIKUVASSA?! Tämä oli Tuomisen pahin moka: Brasilia 2003. Onko Matilla ollut edes vastaavaa?
Matti pystyi korvaamaan puutteensa sillä uskomattomalla tunnelman luonnilla ja AIDOLLA pikkupoikamaisella innostuneisuudella lajia kohtaa. Se suorastaan hehkui hänestä läpi. Tuomistesta ei voinut sanoa näin edes hänen hyvänä päivänä, joita niitä edes ylipäätään oli. Tuominen on itse todennut, ettei hän ole koskaan ollut mitenkään iso F1-fani. MIKSI HITOSSA sellainen mies päästetään sitten edes selostuskoppiin?? Minusta selostajan PITÄÄ olla aidosti innostunut lajista, jotta oikeaan fiilikseen päästään.
Aina Kyllösen vihaajat jaksavat myös muistuttaa siitä, ettei Matti näe radalla muut kuin suomalaiset, eikä hehkuta muiden suorituksia. Tämä on TÄYTTÄ Jaskaa. (Sori Jaska.

) Tuoreinpana todistuksena kausi 2002, jolloin Matti kyllä tuuletti muiden suorituksia aivan kuten Häkkisenkin ajoa aikoinaan miinus se aivan hillittömin riemu. Se pitää jättää suomalaisen suorituksille. Ikimuistoisin Matin hekutus (kun tilanteessa oli jotkin muut kuin Kimi) tuolta kaudelta oli mielestäni Australian GP:ssä, kun Montoya ohitti Schumi lähtösuoran päässä: "Ja nyt on HIRRRRRRVITTÄVÄ taistelu! Michael Schumacher vastaan Montoya!!! Ja pääseekö..??!! MENEE OHI!!!!" Canal Digitalin lähetyksiä seuraamattomat voivat vain kuvitella, miten hieno ja fiiliksiä nostattava hetki se oli.
On se KUMMA, ettei esim. Mertarantaa kritisoida siitä, ettei hän tuuleta vaikka Ruotsin maalia Suomea vastaan koskaan. Päinvastoin! Voivottelee vain tilanteen surkeutta. Mertaranta on hirvittävän paljon puolueellisempi kuin esimerkiksi Kyllönen. Se ei taas minua suomalaisena haittaa pätkääkään, mutta luulisi haittaavan ainakin Kyllösen vihaajien kaltaisia lätkän seuraajia. Mutta ei... Eiks ole jännä juttu?