Toppyn tapit?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
oishan se ihan jees jos heti toikin alussa kertoisi suomeksi mistä oikein on kysymys ettei tarvitse heti aluksi kahlata muiden postauksia ihan vaan selvittääkseen ensiksi toikin aiheen.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Kyllä mun aikoinaan rippilahjaksi saamassani Citizen Anadigissä ainakin oli!
:eek!: :eek!: :eek!: Moon kans saanut rippilahjaks Citizenin Anadigin! :eek: :thumbup: Ei ollu muuten mikään halpa kello silloin, jotkut versiot makso hyvinkin likemmäs puolet esim. telakkatyömiehen kuukausipalkasta.
Mulla on se vieläkin jemmassa ja se on edelleen kuin uusi päältäpäin.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jacques sanoi:
oishan se ihan jees jos heti toikin alussa kertoisi suomeksi mistä oikein on kysymys ettei tarvitse heti aluksi kahlata muiden postauksia ihan vaan selvittääkseen ensiksi toikin aiheen.
Öhh...sanottasko niin, että ne joille tällä on mitään merkitystä, näkevät kyllä jo otsikosta mistä on kyse. Sit taas jos otsikko jo on täyttä hepreaa, niin vois ehkä ajatella että siellä ei ole itelle sopivaa asiaa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
:eek!: :eek!: :eek!: Moon kans saanut rippilahjaks Citizenin Anadigin! :eek: :thumbup: Ei ollu muuten mikään halpa kello silloin, jotkut versiot makso hyvinkin likemmäs puolet esim. telakkatyömiehen kuukausipalkasta.
Mulla on se vieläkin jemmassa ja se on edelleen kuin uusi päältäpäin.
Joo, eiköhän se ollu tuolloin joskus 80-luvun alkupuolella osapuilleen tonnin (makoista siis kyse tietty) arvoinen peli. Toimii muuten vieläkin, ei vaan oo ollu patteria sisällä aikoihin.

...tai siis toimi ainakin vielä silloin viimeks, kun siinä oli patterissa löpöä.

Pikkusen naarmuja saattaa olla lasissa, hihnakaan ei taida olla enään ihan alkuperäinen, meni muistaakseni jossainvaiheessa rikki. Mutta itte kello on näköjään laatupeli.

Mun on aikalailla ton näköinen, tosin ei ihan sama, mun mielestä napit on pikkusen erilailla jos oikein muistan, väri on ainakin sama:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Joo, eiköhän se ollu tuolloin joskus 80-luvun alkupuolella osapuilleen tonnin (makoista siis kyse tietty) arvoinen peli. Toimii muuten vieläkin, ei vaan oo ollu patteria sisällä aikoihin.

...tai siis toimi ainakin vielä silloin viimeks, kun siinä oli patterissa löpöä.

Pikkusen naarmuja saattaa olla lasissa, hihnakaan ei taida olla enään ihan alkuperäinen, meni muistaakseni jossainvaiheessa rikki. Mutta itte kello on näköjään laatupeli.

Mun on aikalailla ton näköinen, tosin ei ihan sama, mun mielestä napit on pikkusen erilailla jos oikein muistan, väri on ainakin sama:

Mulla muistaakseni muuten samanlainen mutta mustataulunen ja vähän kulmikkaampi. Koitanpa jossain vaiheessa etsiä sen ja laittaa kuvan tänne. :thumbup:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Itteasiassa mä muuten halusin ton:

ja olin vielä kauheen pettyny, kun isoisä olikin ostanu "väärän" kellon, en tosin tietenkään hälle enkä kellekkään muullekaan siitä maininnu. Jälkeenpäin (ei siihen menny ku muutama kuukaus), kun tajusin kuinka kauheen ruma toi mun haluama kapistus oikeesti olikin, niin olin helvetin tyytyväinen, että isoisälle kävi "moka" :D

Kaverilla meinaan oli toi kello ja kai se oli sillon ritariässäaikoina olevinana kauheen hieno peli, kun siinä oli useempi viisarikin ja noita digitaalisia jutskiakin useempi ja vielä erillinen kaiutinkin :eek:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Runar ja Kyllikki sanoi:
Öhh...sanottasko niin, että ne joille tällä on mitään merkitystä, näkevät kyllä jo otsikosta mistä on kyse. Sit taas jos otsikko jo on täyttä hepreaa, niin vois ehkä ajatella että siellä ei ole itelle sopivaa asiaa.
Toki noinkin kai..
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Toisella saa otettua lennosta screenshotteja telkkarikuvasta painamalla UHF-näppäintä. Se tallentaa kuvat bitmappeina samaan hakemistoon jossa kyseinen TAP on. Itse laitoin sen AutoStartiin.
http://www.toppy.org.uk/downloads/info.php?tid=113

Tässä pari kuvaa napattu screenshotia mainitun TAPin avulla. Siirsin ne tälle koneelle suoraan ottamalla FTP:llä yhteyden digiboksiin porttiin 2021.

Tämännäkösiä screenshotteja saa kyseisellä TAPilla meikän systeemeistä:






Tosin nämä on muutettu bmp->jpg ja pakattu aika rankasti...mutta eiköhän näistä silti saa kuvan siitä että suht käyttökelpoinen tuo on jos screenshotteja tarttee (Vaikkapa formulakisoista jne)
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
En tierä mikä on toppy enkä tappi. Suljetaan. Arkistoidaan.
 

Gearloose

Member
Liittynyt
13.6.2003
Viestit
379
ei tap, mutta topset:llä pystyy kiertämään mm. toppyn lcn:ää. kannattaa järjestämisen jälkeen kiinnittää huomiota hakusanoin tehtyihin ajastuksiin mikäli ovat lcn:n mukaisia (+lukea tuo dvdplazan linkki):
http://www.8ung.at/aldarin/topfield/download/topset1_12.zip
http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=750836&postcount=710

nice display:lla saa ainakin masterpiecen näyttämään kellon toistonkin aikana näytössä. bonuksena on nähty/jäljellä-näyttö minuutteina ja infotekstit etupaneelissa:
http://tools.hepke.com/nicedisplay_MP17b6.zip

samanmoinen löytyy myös sille pienemmässä laatikossa olevalle mallille: http://tools.hepke.com/nicedisplay16.zip

description extender saattaa myös pidemmät ohjelmainfot näkyviin:
http://www.toppy.org.uk/~simonc/descriptionextender.html

jag's epg mo color vaihtaa ko. epg:n värit mp:n mukaisiksi
http://www.elisanet.fi/jani.latvala/taps/Jags_EPG_MP_color.zip

runarille kiitos tuosta resume-tap-vinkistä.

nuo kaikki testattu toimiviksi...

nimimerkillä: aivan helvetin tylsä sunnuntai
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Päivitin Jag's EPG:n Toppyyn. Vähän viimetingassa kylläkin, ois huomenissa taas lakannut toimimasta. Nyt toimii taas huhtikuun loppupuolelle asti.

Puppy on Linuxissa melkeen paras väline tohon. Kun sen tapin on purkanut Puppy-hakemistoon, se menee kätsästi Toppyyn oikeaan paikkaan kirjoittamalla:
sudo ./puppy -c put Jags_EPG.tap 'ProgramFiles\Auto Start\Jags_EPG.tap'

Windowsissa tuntuu olevan ne Topfieldin toimittamat työkalut vähän sellasia, että se näyttää olevan vähän tuurin kauppaa milloin se suostuu yhteyden Toppyyn ottamaan. Linuxissa (Ainakin Debianissa) riittää kun törkkää USB-kaapelin kiinni iin Puppy toimii aina moitteetta.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Nyt loppui toppyjen päivitykset tähän.:jaska: Olen aina luullut tähän päivään asti, että kyse on jostain hartioiden topeista tai muusta sellaisesta, aina kun toppy tulee, niin on hartioista kyse.:confused: Uskokaa jo pois, että saatte raskasta tietoa hartioillenne, että paremmaksi ei voi tulla.:mad:
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Nyt meidän Toppy teki yllättävimmän vetonsa.
Oli torstaille Lost ajastettuna neloselta, niin sen sijaan oli tallennettu puolituntia urheiluruutua ykköseltä!
On se ennenkin sekoillut ajastuksissa, mutta ei aikaisemmin kuitenkaan eri kanavaa tallentanut.

Ton Lostin kanssa tuntuu olevan muutenkin niin kovin vaikeaa Toppylle. Kolme edellistä Lostia se on onnistunut sössimään. Aina vähän eri tavalla.

Ohjelmistoversio taitaa olla viime maaliskuulta.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
jusban sanoi:
Nyt meidän Toppy teki yllättävimmän vetonsa.
Oli torstaille Lost ajastettuna neloselta, niin sen sijaan oli tallennettu puolituntia urheiluruutua ykköseltä!
On se ennenkin sekoillut ajastuksissa, mutta ei aikaisemmin kuitenkaan eri kanavaa tallentanut.

Ton Lostin kanssa tuntuu olevan muutenkin niin kovin vaikeaa Toppylle. Kolme edellistä Lostia se on onnistunut sössimään. Aina vähän eri tavalla.

Ohjelmistoversio taitaa olla viime maaliskuulta.
Tais ottaa Toppy sitten liian kirjaimellisesti tuon sarjan nimen.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
OoPee sanoi:
Itteasiassa mä muuten halusin ton:

ja olin vielä kauheen pettyny, kun isoisä olikin ostanu "väärän" kellon, en tosin tietenkään hälle enkä kellekkään muullekaan siitä maininnu. Jälkeenpäin (ei siihen menny ku muutama kuukaus), kun tajusin kuinka kauheen ruma toi mun haluama kapistus oikeesti olikin, niin olin helvetin tyytyväinen, että isoisälle kävi "moka" :D

Kaverilla meinaan oli toi kello ja kai se oli sillon ritariässäaikoina olevinana kauheen hieno peli, kun siinä oli useempi viisarikin ja noita digitaalisia jutskiakin useempi ja vielä erillinen kaiutinkin :eek:
Tollanen värkki varmaan täyttää veroilmoitukset, varoittaa huonosta ajokelistä...eikä siinä vielä kaikki!
 
Ylös