TouhuTuija ketju (pitsinnypläystä, kakkureseptien vaihtoa yms. muija-sälää)

  • Viestiketjun aloittaja burb
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Ompelukone jos on, niin sillä saa tikattua minkä vaan. Jos löytyy taitoa. Harvalta ukolta löytyy.
Täältä löytyy ja ihan ikioma sekä taitoa! Osaan jopa korjata ja säätää ompelukoneita.

Tuli aikanaan oltua Singerillä 7 vuotta hommissa ja siinä sivussa ostin ompelukoneen (sekä saumarin ja höyryprässin) ja opettelin korjailemaan oman hommani ohessa ompelukoneita. Saumarit on hankalampia, mutta perusompelukoneen puran ja kasaan n. viidessä minuutissa.

;)
 

Örfil

Guest
Maatani en petä, paitsi isosta rahasta ja sukkia en vaihda :ahem:
 

Örfil

Guest
Eiks se oo niin että "kahta en vaihda" :thumbup:
 

Aisla

högt över molnen
Liittynyt
20.9.2011
Viestit
787
Sijainti
play//repeat
Touhutuijailin ja vaihdoin uudet mullat muutamalle viherkasville, kun vielä näyttivät olevan hengissä.

(Olleet samoissa mullissa vuosia, varmaan aiheutin niille jonkun muutosshokin ja kuihtuvat loputkin pois.)
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26861
Touhutuijailin ja vaihdoin uudet mullat muutamalle viherkasville, kun vielä näyttivät olevan hengissä.
Liian kepeitä multia, jos mullan alla olevat säilyneet hengissä. Vanha mafian viisaus.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Tarkemmin kun tässä muuten muistelen, niin se typy, se mua hieman nuorempi, jolla oli sellaiset punasävyiset, lyhyehköt hiukset ja joka oli aika hottis pakkaus muutenkin, siis hän jolla oli hyvä perä, ei liian suuri muttei mikään teinipojan persekään ja joka käytti riittävän tiukkoja, monesti sinisiä farkkuja ja jonka ryntäätkin oli ihan ok, vaikkakin ehkä turhan B:t mun makuuni, ja jonka olemus oli aika rok, silleen vähän epäsovinnainen jos mittarina käytettiin perus-legginsit ja minihame -tylleröä, ja joka näytti sellaisen tempun että lanka jotenkin pyöräytettiin sormen kärjen ympärille ja neula siihen jotenkin ja "sitten vaan näin", niin se temppu saattoikin olla langan solmiminen siinä lopetusvaiheessa. Jotenkin se kyllä liittyi ompelemiseen, siitä oon aika varma.
Tyllerö saattoi tekaista solmun lankaan. Lanka oli jo pujotettu äimään. Ennen ompelun aloittamista langan tyvipäähän pitää tehdä solmu, ettei lanka lujahda karkuun aloituspäässä. Muistan, että ala-asteen rättityötunnilla moinen operaatio olisi opetettu juuri noin kuin tyllerö sen teki. Muulla taktiikalla riittävän ison solmuklunssin teko on varsin työläs, hidas ja kirouksia nostattava operaatio.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
No jonkinlainen solmuhässäkkä, klunssi tahi syherö, joka estää langan pakenemisen aloituksessa.:mad:
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Leipominen, joka on ihan selkeää naisten hommaa, on tosimiehen (eli esim. mun) suorittamana aika sotkuista puuhaa. Ohraleipätaikina kohoamassa, saa nähdä kuinka kauan jaksan venailla ennen kuin törkkään uuniin.
Huomenissa selvittelen lähimmän mattopesulan sijaintia ja matonpesun hintaa, on nimittäin SOL:n lähipulju muuttanut muualle. Harkitsen jopa pesemistä itse, joskaan mulla ei ole oikein hyvää paikkaa missä kuivattaa matto.
T-paita ainakin lähtee pyykkikoriin just nyt.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Touhu-Tuija kuulostaa sellaiselta neidiltä, ettei se vaivaa pullataikinaa, vaan jotain ihan muuta.
 
Ylös