Treenipäiväkirja ja tavoitteet 2006

Knoukka

Well-known member
Punttia täälläkin. Vajaa pari tuntia, kädet ja vatsa oli menuussa.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
31.5.
Suunnistusta 1h45min.
Oli suhteellisen vaikea maasto, mutta yllättävän hyvin osasin niin kauan kunnes menin yhdestä rastista ohitse, luovutin ja otin suunnan kohti maalia. Jälkeen päin ajatellen rupesi harmittamaan. Nimittäin se paikka, missä tiesin sijaintini, oli sellainen, että olisin päässyt helppoa maamerkkiä (pellon reuna) pitkin rastille asti. Enkä nyt loppujen lopuksi ollut mennyt niin paljoa edes hutiin. Tämä oli selkeä opetus ja hyvä sellainen, että jos menee vähän mettään, niin pysähtyy minuutiksi, katsoo karttaa ja menee rastille. Kolleegani oli tästä hyvä esimerkki. Hän meni jo heti 2 rastilta noin 5km huits kuuseen, mutta sinnikkäästi kääntyi takaisin, löysi rastin ja pääsi maaliin asti. Itse en loppujen lopuksi ollut kuin ehkä puoli kilsaa väärässä suunnassa, joten turhaan luovutin.

Mutta tämä oli tosiaan hyvä opetus. Etenkin kun vertailin kokeneemman kaverini aikoja, niin olin loppujen lopuksi vain muutaman minuutin hänen perässään sillä viimeisellä rastilla jonka minä sain leimattua.

Kyllä tämä tästä vielä lähtee.. Pitää toki muistaa, että tämä oli mun ensimmäinen kerta kun suunnistin yksin. Yläasteella suunnistin viimeeksi, mutta se oli sitä yläasteen suunnistusta, jota ei oikeastaan lasketa. Siinä mielessä siis ihan hyvä, että pysyin kokeneemman kaverini läheisyydessä 7 ekaa rastia (puoli väli 4 kilsan reitillä). :)
Ensi viikolla aion osallistua kolmelle iltarasteille, joten saas nähdä miten kehitys kehittyy.

Edit: tulipas toistettua itseäni.. toivottavasti tosta tekstistä saa edes selvää. :D

DFiaA

I told you so
Maastorataa taas 53min. Menee hapolle ihan eri lailla kuin tasamaalla.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
1.6. Aloitetaan kesäkuu 2 treenin päivällä. Päivällä kävin uimassa kilsan ja nyt illalla käytiin Belmiksen kanssa vetämässä ylämäkivetoja 10 kpl. Alkuun noin 4 km lämmittelyä ja sitten vetoja ylämäkeen ja kävelypalautus alas.

Sykkeistä näkee hyvin missä kohtaan on vedetty :eek:

Viimeksi muokattu:

vermula

Well-known member
Muistakaahan nauttia myös liikunnasta ja ulkoilusta ettei mene liian suoritusten tarkkailuks :thumbup:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
1.6

Extremeolosuhteinen kakstuntinen juoksua. Vettä satoi ja tuuli kovaa, kuten oli kokopäivän tehnyt, mutta pakko oli lähteä painamaan. Sade oli piiskannut maaston aika raskaaksi, yllättävän vähän mutaa oli mutta sitten pururadat tuntui olleen raskaassa kunnossa. Pohkeet alkoi olla aika loppu lopussa. Muuten kyllä aika meni vikkelästi ja oli kiva naureskella, kuin tyhmää touhua sitä on valmis tekemään hyvän treenin eteen.

Mä vähän ihmettelen noita epoc-arvoja. Teillä muilla ne huitelee nelosessa ja vitosessa jatkuvasti, mutta mulla ei noussut edes kakstuntisessa sinne. Kovempaakaan ei oikein ois voinut juosta, koska pohkeet oli aika kuolleet jo lopussa, varmaankin kelin raskaudesta johtuen. Pitääkö mun vaan kylmästi lisätä vauhtia vai onko mahdollisesti joku asetus pielessä mittarissa? Voisiko esim. säätämäni sykkeen yläraja 190ksi olla liian korkea, ja mittari laskisi sen mukaan epoc-arvon, josta taas johtuisi epocin liian pieni arvo?

Edit: No ei tietenkään siis epoc -arco ole vitosta ja nelosta vaan toi harjoitusvaikute, joka ilmeisesti määräytyy Epocista laskennallisilla tasoilla (kts. level 1 jne... epoc-taulukon laidassa).

Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
2.6

Punttia 40 min. Pikatreeni, koska sali meni kiinni tuon 40 min salille saapumiseni jälkeen. Käytinkin ajan aika tehokkaasti hyödyksi Hack kyykäten, rinnallevetäen, pystypunnertaen ja lopulta reiden ojentajakoneetta tehden. Finaaliksi sitten vatsat voimarullauksella.