Treenipäiväkirja ja tavoitteet 2006

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Juhikselle paljon tsemiä ja jaksamista. Minä olen pari kertaa tipahtanut täysin, kun on selkä pettänyt ja sitä seuraavat tunnit ovat olleet pitkiä. On aika typerä olo olla täysin avuttomana kun ei mihinkään pääse :nope: Toivottavasti paranet normaaliin kuntoon pikaisesti.

Knoukka

Well-known member
21.1. Lämmittelyt ja keskiraskas selkätreeni. Yhteensä noin 70min ja lopuksi intervallimainen tsygäily. Hyvät vibat!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
22.1. Kuntosalilla viikon pitkä treeni matalilla sykkeillä. Ensin 40 min kuntopyörää, sitten 40 min juoksumatolla, sitten 20 min soutua ja vielä 20 min kuntopyörää. Tekee 2 tuntia tehokasta peliaikaa + laitteiden vaihto ja jalkojen venyttely väliin. :ahem:

Kaloreitakin taas polteltiin :eek:

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
22.1.

Melkein neljä tuntia reipasta kävelyä pakkassäässä ja -varusteissa! Mahtava auringonpaiste ja jäälläkin pysyi jo kulkemaan. Useamman kilometrin kävelin muutaman sentin lumessa, pitkät matkat muhkuraisilla poluilla ja nyt on jalat kertakaikkiaan väsyneet! Kyllä ulkoilmasta saa aivan huikean olon! :) :thumbup:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
KnowHow sanoi:
22.1.

Melkein neljä tuntia reipasta kävelyä pakkassäässä ja -varusteissa! Mahtava auringonpaiste ja jäälläkin pysyi jo kulkemaan. Useamman kilometrin kävelin muutaman sentin lumessa, pitkät matkat muhkuraisilla poluilla ja nyt on jalat kertakaikkiaan väsyneet! Kyllä ulkoilmasta saa aivan huikean olon! :) :thumbup:
Minä olin tänään vain 1,5 tuntia, joskin voisin vielä illemmasta lähteä lasten kanssa uudestaan. Ulkona energiaa kuluu mukavasti.

Knoukka

Well-known member
Sam sanoi:
Minä olin tänään vain 1,5 tuntia, joskin voisin vielä illemmasta lähteä lasten kanssa uudestaan. Ulkona energiaa kuluu mukavasti.
Ja sitä saa vielä enemmän lisää! Mutta kyllä tuo talvivaelluskengillä ja talvikelissä kävely on raskasta. Harmi kun en laittanut sykemittaria päälle, veikkaan että meni aika mahtavasta kaloreita. Just sopivaa matalasykkeistä pk-harjoitusta verenkierrolle ja jaloille. Hieno olo! :ahem:

JNF

Well-known member
Tsemppiä ja pikaista paranemista Juhikselle! :thumbup: Kuulostaa aika ilkeiltä nuo selkävaivat.

23.1 Salilla ohjelman mukaan niin kuin ennenkin. Kyykyssä kokeilin ensimmäistä kertaa lähes 'oikeilla' painoilla, kun tekniikka tuntui olevan jo suurinpiirtein hanskassa. Kyllä laittoi 3x12 sarja puhaltamaan, ja imi voimat aivan totaalisesti. Kumma juttu nuo kyykyt ja sjmv, kun ne vie voimat aivan totaalisesti, kun muut liikkeet ei tunnu muualla kuin treenattavassa kohdassa.

Alkaa pikkuhiljaa treeni sujumaan, ainoastaan vinopenkki käsipainoilla tuotti edelleen harmaita hiuksia. Todella uuvuttava treeni, jonka jälkeen 4 km:n pyöräily tuotti tuskaa. Hieno tunne jäi kuitenkin päällimmäiseksi. Ruumis väsyi mutta mieli virkistyi!

Knoukka

Well-known member
24.1.

Lämmittely kuntopyörällä puoli tuntia, raskas olkapäätreeni 50min, tsyge ja lopuksi ohjattu vatsa-kylki-selkä-treeni, jossa hyyty olkapäät ihan täysin. Tsygessä vedin raskaalla vastuksella ja tossa sykehuipussa veti jalat ihan hapoille. Vissiin sunnuntain pitkä kävely vielä rasitti, enkä ollut palautunut superkompensaatioon. Mulla hapottaa jalat aika harvoin, vissiin ei riitä kantti.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
23.1.
Sählyä tunti. Tulipa taas juostua oikein kunnolla.. Tein jopa kolme maaliakin (historiallista! :D)

24.1.
Kilometri uintia. Aikaa tuohon kului puoli tuntia. Olen tyytyväinen, että jaksoin vetää kilsan noinkin ripeään tahtiin.

JNF

Well-known member
Tänään lyhyt lenkki pitkästä aikaa. 30min 28s 146:n keskisykkeellä. Vähän oli rytmissä hakemista aluksi, mutta vähän ajan päästä alkoi sujumaan. Polven takana tuntui jälleen pientä pistoa. Nytten kun oon venytellyt, niin oon huomannut vasemman jalan takareiden olevan hieman kireämpi, josta tuo pistos mahdollisesti johtuu.

Knoukka

Well-known member
25.1.

Kuntopyöräilin lämmittelyksi puoli tuntia. Sen jälkeen laitoin poikkeuksellisesti sykemittarin päälle, noin 45min raskaan rintatreenin (vinopenkki käsipainoin, penkki käsipainoin ja ristikkäistalja) sekä lopuksi palauttava kevyt spinning. Aika jännästi noi sykkeet keikkuu punttitreenin aikana. Pitääpä kokeilla seuraavaksi kyykky- tai selkäpäivänä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
25.1. Uintia 1 km. Ensin 600 metriä vaparia putkeen ja sitten munakellukkeiden kera vielä 400. Helvetin hyvin kulki :thumbup: :eek!:

Untamo Eerola

New member
Vituttaa kun lukee noita Knoukkarin treenilogeja. Tekis mieli treenata, mutta ei riita aika. Olen alkuvuoden kaynyt salilla aamuisin. Seitsemalta sisaan kun punttari aukeaa ja kahdeksalta pois. Metrolla duuniin tunti. Duuni loppuu kuudelta. Metrolla himaan ja kavely. Olen kotona about puoli kahdeksan. Joskus olen kaynyt duunin jalkeen toisen kerran ja tullut himaan yhdeksalta, mutta siita tuli niin kauhea huuto, etta enpa mene toista kertaa. Pitais muijakaveriakin nahda jossain valissa. On OK jos teen pelkkaa aerobista harjoittelua, mutta joskus osuu punttitreeni samalla paivalle ja ei vaan riita eika. Pitaa kompensoida.

Mutta ei se mitaan. Aamulla on kiva treenata ja vedan intensiivisemmin. Tanaan 5 minsan lampparit, venyttely ja 45 minsaa kuntopyoraa. Keskisyke 143 ja max 188.

Kunto on kylla noussut ja pysynyt tavoitteissa. Ja kuudelta ylos! :eek!: :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ootko, Unski, koskaan ottanut sykkeitä kun olet työstänyt sitä muijaas? :rolleyes:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
26.1. Hiihtoa 10 km. Kierros 3.3 km, kierrosaika noin 20.30. jäi T6 päälle hetkeksi lenkin jälkeen. :rolleyes:

Rata oli ihan lumipöpperöinen mutta ihan hyvä oli hiihtää. Voitelu onnistui ja ilmakin oli mukava hengittää. :eek:

Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
26.1

55 minuutin lumihankisauvakävelyä. Kevyesti koetin alotella ilman mitään vauhtitavoitteita ihan vain selän fiiliksiä tunnustellen. Noh en tiiä johtuuko tauosta vai mistä, vetäsin tuon saman lenkin jossa normaalisti menee alle tunti tuohon 55 minsaan. Lumi oli aika raskasta, koska pakkaset olivat kovettaneet pintalumen alla olleen lumen, joten jalka ei uponnut heti hankeen vaan vasta kun nosti koko painon päälle ja sitten se tuli aika yllättäen. Tuolla tavalla samoilu on kaikista raskaimman tuntuista.

Helvetin hyvä fiilis taas, kyllä sen huomas kun ei voinut vähäänaikaan tehä kunnolla mitään. Olo oli saakelin nuutunut verrattuna tähän lenkin jälkeiseen oloon, nyt ois energiaa vaikka kuinka! Selkä alkaa olla parantunut kokonaan, joku lihashermo tuolla vielä painaa varmaan toista joka aiheuttaa vasemman pakaran jumittumisen ihan kokonaan esim. koulussa istuessa, mutta nyt lenkin jälkeen tuntuu sekin paljon paremmalta. Niin vain se liikunta auttaa kaikkeen! Ensviikolla jatkan taas puntinnostoa, uudessa ohjelmassa keskistyn alaselkään paljon entistä enemmän, joka päivä treenin lopuksi vatsojen lisäksi alaselkää alan tekemään.

exe.time 55.20
average hr 149
kcal / fat % 773 / 45

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Untamo Eerola sanoi:
Joskus olen kaynyt duunin jalkeen toisen kerran ja tullut himaan yhdeksalta, mutta siita tuli niin kauhea huuto, etta enpa mene toista kertaa. Pitais muijakaveriakin nahda jossain valissa.
Ehdollista se muijasi. Treeni-iltoina teet esileikit viimesen päälle ja lopuksi panet kuin maailmanlopun edellä. Tämä joka kerta. Ja ei-treeni-iltoina et vilkasekkaan eukkosi suuntaan. Ei mene montaakaan viikkoa kun muija pakkaa sulle treenikamat valmiiksi aamulla! Varma tieto. :thumbup:

Sitäpaitti tollanen seksiakrobatia käy venyttelystä.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
KnowHow sanoi:
Ehdollista se muijasi. Treeni-iltoina teet esileikit viimesen päälle ja lopuksi panet kuin maailmanlopun edellä. Tämä joka kerta. Ja ei-treeni-iltoina et vilkasekkaan eukkosi suuntaan. Ei mene montaakaan viikkoa kun muija pakkaa sulle treenikamat valmiiksi aamulla! Varma tieto. :thumbup:

Sitäpaitti tollanen seksiakrobatia käy venyttelystä.
:D :D :D :thumbup:

Tuo täytyy muistaa jos kotona tulee jotain nurinaa oman kunnon ylläpidosta :thumbup: :ahem:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
26.1. kuntoilua 30 min keskisykkeellä 133. Meni todella kevyesti ja olisi tehnyt mieli jatkaa vaikka tunti, mutta piti viedä lapset saunaan :eek: