Sam
Muumipappa
30.1. Kuntoilua uutisia katsellessa tasan tunti keskisykkeellä 123
Juhis sanoi:Voitelu? Tosimies lykkii menemään ilman mitään voiteita, suksen pohjan kuvioinniksikin kelpaa teiden ylityksissä naarmutetut pohjat. :tongue:
Jooh, juuri tuollaista liuttamistekniikkaa käyttelinkin aina sen jälkeen kun totesin kovemman potkun vain aiheuttavan rytmiä rikkovaa lipsahtelua. Sen takia hiihtely tuntuukin mun mielestä niin toivottomalta, koska menohaluja ja kuntoa ois mutta kun koittaa lisätä vauhtia potkasemalla kovempaa, alkaa lipsumaan ja rytmi sekoaa. Liuttamistekniikalla kun ei järin kovaa tunnu pääsevän ja ei nosta sykettä hirmuisesti. Ylämäissä haarakäynnissä pärjään taatusti muillekinFaustus sanoi:Lipsumiseen auttaa se, ettei juurikaan potkaise, vaan pikemminkin liu'uttaa suksea. Jos ei sekään auta, täytyy "vaihtaa vapaalle".
Tosta potkaisutekniikasta, niin noi expertit opetti mulle että potkun pitäisi nykysuksilla kohdistua alaspäin eikä taaksepäin. Sillä tavalla jäykkä suksi ottaa pidot. Tasamaat sitten tasatahtia lykkien. Vuorohiihtoa vain loivat ylämäet. Ylämäissä pitäisi vartalon suoristua pystympää, jotta saisi pidot suksien alle. Etunojassa tuppaa vaan lipsumaan.Juhis sanoi:Jooh, juuri tuollaista liuttamistekniikkaa käyttelinkin aina sen jälkeen kun totesin kovemman potkun vain aiheuttavan rytmiä rikkovaa lipsahtelua. Sen takia hiihtely tuntuukin mun mielestä niin toivottomalta, koska menohaluja ja kuntoa ois mutta kun koittaa lisätä vauhtia potkasemalla kovempaa, alkaa lipsumaan ja rytmi sekoaa. Liuttamistekniikalla kun ei järin kovaa tunnu pääsevän ja ei nosta sykettä hirmuisesti. Ylämäissä haarakäynnissä pärjään taatusti muillekin
Itselleni kävi juuri tuolla tavalla viikko tai kaksi sitten. Jouduin muutaman kerran puhdistamaan suksien pohjat. Ilmeisesti pitoteipin pitäisi kuitenkin toimia myös uudella lumella. Vesikelillä pito ei myöskään välttämättä ole kovin hyvä.Willer sanoi:Uudella lumella pitoteippi tuntuu keräävän lunta pohjaan, jonka jälkeen pito on mitä erinomaisin ja alamäkeen saa lykkiä puolitosissaan.
Mitä sarjaa? Olen tykännyt omasta AXN:stäMoe Szyslak sanoi:Lainasin Polarin vehkeet sieltä käyttöön. Aika lelut.