5.1
n. 45 minuuttia ja 1300 metriä uintia. Yli puoleen vuoteen ensimmäinen kerta uimassa, ihan hyvin meni, rintauinnin tekniikka on kyllä mulla ihan perseestä, alussa papparaiset paineli ohitse. Mutta siinä sitten hain tekniikkaa ja lopulta papparaiset jäi puoli altaanmittaa kun uin altaan toiseen päähän, tosin eiköhän ne hyytyneetkin mua enemmän kunnon puolesta. Viimeset 50 metriä ennen 500 m rajapyykkiä vetäsin kroolaamalla niin kovaa kuin pääsin, joutu väistelemään altaassa samaan aikaan uinutta hemmoa.
Sitten taas rintaa ja ennen kilsaa 100 metriä kroolaamalla, joista puolet täysillä ja puolet himmaillen. Ja lopuksi 100 m rintaa ja 200 m kroolia, joutu pujottelemaan samassa altaassa ollutta uiskentelijaa. Taukoja pidin 200 m, 600 m ja 1100 m jälkeen, muutaman minuutin palautumistaukoja vain.
Moe, kuis kauan sulla menee kilsan uimiseen? Kiinnostaisi vaan tietää, kuin paljon kovempaa mun pitäs vielä mennä. Kroolaamalla kokoajan sais aikaa varmasti pois, rintauinti kun on musta aikamoista matelua kroolaamiseen verrattuna. Mutta käy kivasti käsiin ja jopa rintaankin.
Selän kanssa ollaan nyt varsin positiivisissä fiiliksissä. Ilmeisesti viime viikonlopun hiihdot löi jo ennestään tulehtuneen selän muskelit entistä tulehtuneemmaksi ja selkä olikin huonoimmassa kunnossa yli viikkoon ja säteili ihan ihmeellisesti jalkoihin asti. Näiden oireiden takia olin jo varma, että nyt on jotain pielessä välilevyn alueella, koska oireet vastasivat lääkärikummini sanomisiin ja netistä löytyneeseen tietoon välilevyongelmista. Perjantaina kävinkin kouluterveydenhoitajalla, toiveena että ne ois antanut lähetettä tai jotain oikealle lääkärille = ortopedille, mutta ei olleet hoitsut paikalla. Onneksi ei ollutkaan tarvetta, sillä koko viikonlopun ajan on selkä parantunut huomattavasti ja nyt ei tee edes pahaa pitkään paikallaan istuminen. Ja saan jo melkeen sormet maahan suoraan seistessä taas
. Huomenna näkee opinahjossa, missä kunnossa selkä on ; jos kestää kaksoistuntien istumisen koskematta, alkaa selkä olemaan aika lähellä entistä. Oli kyllä oikea ratkaisu jättää treenaamatta viikolla.