Paljon sykkeet tuossa?Eilen 6km sauvakävelyä.
Tänään 28km soutu 1h57m37s 2.10->2.02.
Pitkät teho-pk-harjoitukset on alkanu maistumaan.
Paljon sykkeet tuossa?Eilen 6km sauvakävelyä.
Tänään 28km soutu 1h57m37s 2.10->2.02.
Pitkät teho-pk-harjoitukset on alkanu maistumaan.
En oikein tiedä. Lonkalta heittäisin, että pk2 aluetta keskiarvoltaan. Ensimmäiset 7km tuntui jarruttelulta ja viimeiset 7km lihaskestävyys ja janon tunne koettelivat kunnolla ja sai vetää. Eihän tämä kevyt harjoitus ole.Paljon sykkeet tuossa?
Ajatustasolla vaan mietin, että vaikka sykkeet ei kovin korkealle nousisikaan (mun on melkein mahdotonta saada kuntosalissa sykkeitä yli sadan), niin alkaa jo happoja kerääntymään lihakseen 'ihan hyvin'. Mitä itse kokeilin 20 min soutua torstaina, niin sellainen 2.15 - 2.20 vauhti oli mulle 'Peekoo-helppoa'. Siitä kun kiristi, niin menee hapotuksen puolelle. Tais sykkeet olla jotain 110 luokkaa tuolla vauhdilla.En oikein tiedä. Lonkalta heittäisin, että pk2 aluetta keskiarvoltaan. Ensimmäiset 7km tuntui jarruttelulta ja viimeiset 7km lihaskestävyys ja janon tunne koettelivat kunnolla ja sai vetää. Eihän tämä kevyt harjoitus ole.
Aika monella tapaa pystyy mielestäni soutamaan riippuen vedon pituudesta, vetotiheydestä ja voimatasoista. Olen soutanut enimmäkseen 3 vastuksella 25-27 vetoa minuutissa. Joku 5-6 saattaisi olla passeli lyhempään soutuun. Mun mielestä vauhtia lisätessä kynnysten välissä hapot poistuu paremmin tiheämmin vetämällä -> 30/min ja maksimivauhdeissa ylikin. Sykkeet nousee ja ehkä liikekkin auttaa pumppaamaan.Ajatustasolla vaan mietin, että vaikka sykkeet ei kovin korkealle nousisikaan (mun on melkein mahdotonta saada kuntosalissa sykkeitä yli sadan), niin alkaa jo happoja kerääntymään lihakseen 'ihan hyvin'. Mitä itse kokeilin 20 min soutua torstaina, niin sellainen 2.15 - 2.20 vauhti oli mulle 'Peekoo-helppoa'. Siitä kun kiristi, niin menee hapotuksen puolelle. Tais sykkeet olla jotain 110 luokkaa tuolla vauhdilla.
Se olympiamitalisti suodussa, Minna Nieminen, muuten sanoi tässä kerran kun juttelin, että kannattaa laittaa se vastus johonkin 5-6 luokkaan, niin vastaa soutua silloin eniten.
Sitkeyden puutteesta ei voi ainakaan moittia. Sitä tarvii kuitenkin sitten taas kun alla ensin 4km uintia ja 200km pyörää?amsterdamin maraton juostu. 10,5km meni kevyesti tavoitevauhdissa 55min, mutta silloin alkoi vanha vamma akillesjänne kipuilemaan. vielä 20km asti pystyin juoksemaan ok vauhdilla kunnes piti himmata. tiesin kyllä heti kun kipu alkoi, että näin tässä käy. keskeytys kävi mielessä, muttei ollut todellinen vaihtoehto. loppu meni kivun rajoissa hölkäten. ensiapupisteelläkin kävin 30 kohdalla. ilman sitä en maaliin olisi päässyt.
energioiden kanssa ei ongelmaa, kipu sääteli vauhtia.
aika 4:32 eli melkein tunti tavoitteesta. nyt jänne on vähän turvoksissa ja narisee, eli tulehtunut. juoksu jää nyt joksikin ajaksi tauolle. pari viikkoa vedän nyt muutenkin iisisti palautellen.
Mä tuossa asettelin vähän tavoitteita ens kesän Ironmaniin. Uintiin 1.20 - 1.30. Pyörään 5.45 - 6.15. Mara sitten 5 tuntiin.Sitkeyden puutteesta ei voi ainakaan moittia. Sitä tarvii kuitenkin sitten taas kun alla ensin 4km uintia ja 200km pyörää?