Örfil
Guest
Tässä olen parhain asiantuntija ja sinun nyt täytyy vaan uskoa että en pysty raskaita liikkeitä (=voimaliikkeitä) tekemään. Sitä olen tässä koittanut kertoa koko ajan.Varmasti pystyt tekemään jos hiihtää pystyt. Et tehoilla etkä jotain kyykkyä, mutta onhan noita vaikka mitä. En pysty minäkään. Nylkytän pikkupainoilla 10-40 toistoa.
Ja hiihto on kintuille lasten leikkiä kaikkeen muuhun verrattuna.
Jalkoja treenaan seuraavasti:
- jalkaprässikone (kevyet painot) pitkähköä sarjaa (12-15) ja 4-5 viikon jälkeen vaihdan tämän jalkaojentaliikkeeksi, koska lonkka alkaa kipeytyä liikaa
- jalkakoukistaja
- pohkeet
Ojentajia ja koukistajia voi tehdä aika isoillakin painoilla, koska eivät aiheuta suoraa painetta lonkkaan, kuten prässi, kyykky, mv ja rivet ym.
Prässiä lukuunottamatta nuo muut ovat noukänduu.
Juuri näin minä treenaankin. Mistähän tuohon "hitaan junnaamisen" käsitykseen olet päätynytJos haluat sitä penkkiä parantaa, niin tee tuoreena/ekana liikkeenä. Keskity liikenopeuteen ja räjähtyvyyteen. Hitaasti junnaamalla homma kusee. Jos teet samalla kertaa muita rinta- tai ojentajalihastreenejä, tulisi liikkeen olla nopeampi kuin penkissä.
Olen tuohon salitreenaamiseen käynyt hyvän "elämämmkoulun" -89-95 Junnu Suomen salilla Petikossa, jossa oli vähän isompaa kaappia treenaamassa voima- ja bodauskisoihin ym. ja siellä ei voinut välttyä oppimasta tuon lajin perusteita ja vähän enemmänkin. Penkkitekniikka ja sen treenaaminen kokonaisuudessaan on kyllä aivan varmasti hallussa. Isommat tulokset on kiinni vain siitä että onko lahjoja ja mihin on aikaa panostaa tässä iässä. Olen asettanut tietyn kohtuullisen tulostavoitteen ja sen jälkeen aion pitää sen siinä niin pitkään kuin mahdollista. Ja se tulostavoite lähestyy suht hyvin siinä aikataulussa, jonka vuoden alussa määritin.
Huomioitavaa on myös se, että en ole enää perfect age 3-kymppinen ja aloitin kuntoni puolesta vuosi sitten täysin nollasta, melkoisena tikku-ukkona, sattuneesta syystä. Kehitys ei voi olla siksi samaa kuin vielä vaikkapa kolme vuotta sitten olisi ollut mahdollista.