Örfil
Guest
Vähän pitempää iltalenkkiä oli tänään filllarilla. Persnahkojen parkintaan ei ole paljoa aikaa, mutta eipä tuo nyt hirveän pahalta tänään tuntunut.
Miksi kysyä triathlonistilta, kun asiaa on tutkittu. Tiede on osoittanut, että ihmiset pystyvät kasvattamaan merkittävästi suoritustasoaan urheilussa ryhmä-/kilpailutilanteissa. Eräässä tutkimuksessa painonnostajien maksimisuoritus parani 11%, ja on viitteitä siitä, että kestävyyslajeissa "kilpailuefektin" vaikutus on paljon suurempi.On eri asia tehdä jotain treenissä kuin kisoissa. Siinä on valtava ero. Voi kysyä keltä tahansa triathlonistilta.(
Näin asia urheilutieteen mukaan juuri on.Oma kokemus ja ymmärrys on, että juuri kisoissa moni saa puristettua itsestään irti vielä vähän normaalitasoa enemmän. Äskettäin oli Niken yritys maratonilla alle kahden tunnin aikaan päästä. Asiaan liittyviä keskusteluja seuratessani yksi aihe ennen yritystä oli, että Monzan radalla juostavassa ennätysyrityksessä kilpailija jää paitsi yleisöstä saatavasta boostista.
Puhuttiin kilpailutilanteesta, ja sinä pelkistät asian jostain syystä muotoon "kaikki suomalaiset olympialaisissa". Mieti nyt vähän enemmän noita argumenttejasi.Silloinhan kaikki suomalaiset tekisivät olympialaisissa omat ennätyksensä.
Se tarkoitti sitä, että Antsa itse tuossa yllä kertoi ensimmäisessä maratonsuorituksessaan kävelleensä 5 kilometriä:Mitähän tuo joukiksen 9:00 min/km kommentti aiemmin tarkoitti? Sehän on ripeä kävelyvauhti ja en muista että kenenkään juoksutuloksista olisi sellaisia lukemia täällä saatu?
Ennen eka maraa pisin lenkkini oli 28 km. Treeni oli 90% sti lentopallon peluuta. Siihen nähden 4.38 oli ihan ok veto. 35-40 kilsasta ei mitään muistikuvaa (9 min/km). Viimeinen kilsa 4.40 vauhtia alas Mannerheimintietä.
Pääseekin hurauttamaan fillarilla hieman poikkeuksellista reittiä.Rantatunneli kutsuu pitkien lenkkien (134 km & 217 km) polkijoita myös tänä vuonna!
Ei tässä hirveästi viitsi miettiä, kun sitten täytyisi muuttaa vääriksi osoitettuja mielipiteitämme.Mieti nyt vähän enemmän noita argumenttejasi.
Mitä mieltä olet Tour de Francen Mont Ventouxin etapista? Minusta on aika mielenkiintoista polkea ensin kisavauhtia noin parisataa kilsaa ja siihen loppuun vetää 20 km pelkkää kiitettävän jyrkkää nousua. Sanon suoraan, että minulle olisi jo saavutus mennä tuo pelkkä nousupätkä ylös pyörällä.Toissapäivänä maantiepyörällä 81km (kova mäkitreeni-tempo-intervalleja), eilen 106km MTB:lla Markassa mäkisessä maastossa sorateitä, tänään 89km maantiepyörällä tasavauhtia.
En kumpaakaan ole itse suorittanut. Jos vertailua haluaa kuitenkin tehdä, täytyisi määrittää nopeudet juoksuille. Antsa esimerkiksi kertoi, että oli kävellyt "juostessaan" maratonin. En itse juoksuksi määrittele yli neljän tunnin maratonsuorituksia.Mitenkähän vertautuu rasittavuudeltaan maratonjuoksuun reipasvauhtinen 40km:n marssi taisteluvarustuksessa?
Jos tämä ei ole joukiksen kakkosnikki, niin mikä sitten?Antsa esimerkiksi kertoi, että oli kävellyt "juostessaan" maratonin. En itse juoksuksi määrittele yli neljän tunnin maratonsuorituksia.
Toiset puhuu kuin ilman alaleukaa, toiset tekee ja syö samalla leipää :ahem: Vai miten se Alpun sanonta meni?Tulee vähän enämpi näkemystä asiaan, kun on jotain itse suorittanut, eikä vaan kirjasta lukenut.
Jep, sama meni mulla tuossa vikalla kolmenkympin harkkalenkillä, mutta siinäpä se onkin temppu pitää sama vauhti vielä 12 km. Siitä tuli itsellenikin vähän väärä mielikuva, että uusi enkka maralla on lastenleikkiä.30 km meni alle 3 tunnin, sitten hiipui kun loppui totaallisesti energiat.
Vaadin bannia myös. Törgeetä että voi joku kirjoittaa jotain joka on totta mutta epämiellyttävää.Jos tämä ei ole joukiksen kakkosnikki, niin mikä sitten?
Mitä helvettiä nyt oikeasti. Joukahainen on kirjoittanut tänne hyvin perusteltuja kommentteja. Olen niistä pitänyt. Ehkä sinun olisi hyvä keskittyä kommentoimaan asiaa, ei kirjoittajaa.Jos tämä ei ole joukiksen kakkosnikki, niin mikä sitten?
Oma ymmärrys kestävyysurheilusta on varsin erilainen. Maratonin kun hölkkää reiluun neljään tuntiin, niin luokittelen sen itse ulkoiluksi, en kestävyysurheiluksi.
Kestävyysurheilu alkaa, kun läpipäässyt maratonin mun määritelmän mukaan.
Outo hyökkäys nikkiäni kohtaan. Olen varsin asiallisia kommentteja kirjoittanut. Vittuilua ja dissaamista?Sehän on puhtaasti sun ongelmasi. Ei vissiin kunto riitä vetää maratonia?
Mutta jatka toisille vittuilua ja dissaamista. Sitä varten lie tuo nikkikin perustettu.