Treenitoikki vuoden 2009 alulle

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
7 km kävely ja päälle tunti karvakuulaleikkiä!

Saldo 2009:
Kuntopyörä 843,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 118 km
Hiihtoa 262,5 km
Kävelyä matolla/sauvoilla 73 km
Juoksua matolla/ulkona 36,3 km
Kuntosalia 19 h (sis. karvakuulatreenit)
Rullahiihtoa 70 km

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
40 km kuntopyörää aikaan 1.21. Ei oikein kulkenut.:eek:

Saldo 2009:
Kuntopyörä 883,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 118 km
Hiihtoa 262,5 km
Rullahiihtoa 70 km

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Jahas, jäänyt taas nämä.. copy-paste pelaa:

02.12.
Uintia 2000m..
En muistanut katsoa kelloa kun aloitin, joten heitetään ajaksi sama kuin edellisellä kerralla eli 45min. Kuitenkin lopetettuani kello oli yllättävänkin vähän, joten veikkaisin aikaa kuluneen jopa vähemmän.
Kokeilin nyt käytännössä viime lauantain tekniikkatreeneissä oppimiani paria juttua, ja ne tuntuivat toimivan tosi hyvin. Sain uintiin paljon paremmin kiertoa ja myös paremman otteen vedestä. Hyvä treeni!!

02.12.
Juoksua 7km uimahallilta kotiin. Tein matkalla vähän koordinaatioharjoituksia, mutta muuten ihan peruskestävyyslenkki vain.

03.12.
Juoksua 9km / 55min.
Ennen lenkille lähtöä oli tosi väsynyt olo, eikä meinannut millään jaksaa, mutta heti lähdön jälkeen fiilis muuttuikin tosi hyväksi. Tein sitten vähän intervalliakin, koska edellisenä päivänä jäi suunnitellut vk-vedot väliin.

04.12.
Juoksua 10,6km kevyehköllä vauhdilla.
Fiilis oli muuten hyvä mutta oikean puolen pohkeessa tuntui pientä kipua. Nyt täytynee vaihtaa lajia pariksi päiväksi.

05.12.
Pyöräilyä ensin 6km uimahallille ja uintia 2000m ja 45min.
Nyt oli hyvä rytmi päällä. Pääasiassa matkauintia, mutta yritin keskittyä pariin tekniikka-asiaan. Hengitykseen ja otteen hakuun. Mielestäni otteenhaku sujui ihan ok, mutta vasemmalta puolelta hengitys ei ole vieläkään oikein luontevaa.. Jotenkin uintirytmiin tulee jännä tauko silloin kun otan happea vasemmalta.

Uinnin jälkeen 39km pyörälenkki. Sellaista kevyttä poljeskelua matalalla sykkeellä. Fiilis hyvä ja kevyt.

06.12.
Pyöräilyä 55km ja 2h 40min.
Rauhallisella vauhdilla pk-lenkkiä pääasiassa Helsingin keskuspuistossa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kylläpä teki aamulenkki hyvää.

Itse kävin kauhomassa 2,5 km. Kisavauhtisia vetoja. Onneksi tuli yks tuttu uinnin opettaja se katsoi mun 'kovavauhtista' uintia. Neuvoi yhden asian, ja mun aika 50 metrillä parani 5 sekuntia!!!:rolleyes::ahem:

Olispa tullut jo 2-3 vuotta sitten sanomaan.:thumbfh:

Saldo 2009:
Kuntopyörä 883,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 120,5 km
Hiihtoa 262,5 km
Rullahiihtoa 70 km

Jacques

Sijainti
Helsinki
Itse kävin kauhomassa 2,5 km. Kisavauhtisia vetoja. Onneksi tuli yks tuttu uinnin opettaja se katsoi mun 'kovavauhtista' uintia. Neuvoi yhden asian, ja mun aika 50 metrillä parani 5 sekuntia!!!:rolleyes::ahem:

Olispa tullut jo 2-3 vuotta sitten sanomaan.:thumbfh:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä se asia oli?

Mulle opetettiin seuran tekniikkatreeneissä yksinkertainen logiikka otteenhakuun ja sitä kautta itseasiassa vartalokiertokin lähti menemään ihan automaattisesti. Se vinkki meni jotenkin näin: "ajattele siten että uit käden yli kun olet saanut sen veteen". Toimii, uinti tuntui huomattavasti helpommalta! :thumbup:
Toinen hyvä vinkki oli ajatella että ottaisi jostain kiinni ja vetää itsensä eteenpäin.

Jännästi uinnissa tuntuu moni asia olevan täysin korvien välistä kiinni.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Minä olen henkisesti valmistautunut ensi vuonna koittavaan suureen urheilujuhlaan, tekemällä ökyhienon excel-taulukon josta suoritukset saa vaivatta copypastetettua tänne. Toinen valmistautuminen on ollut lueskella Jacquesin treenipäiväkirjaa ja ihmetellä sieltä löytyviä termejä. Ote vedestä? Koordinaatioharjoitus juoksussa? Kyllä on google ollut hyvä ystävä noita kummastellessa.

Iha nyt heräsi mielenkiinto tuosta Jacquesin treenikalenterista, et minkä tähden pyöräily ja varsinkin kuntosalitunnit on vähentyny noin paljon 07:sta 09:n? Samalla kyllä juoksutunnit yli nelinkertaistunu. Onko se ny vaan sitä, että juoksu on paras treeni kestävyysurheiluun?

Jacques

Sijainti
Helsinki
Iha nyt heräsi mielenkiinto tuosta Jacquesin treenikalenterista, et minkä tähden pyöräily ja varsinkin kuntosalitunnit on vähentyny noin paljon 07:sta 09:n? Samalla kyllä juoksutunnit yli nelinkertaistunu. Onko se ny vaan sitä, että juoksu on paras treeni kestävyysurheiluun?
Siihen on ihan selkeät syyt. Kuntosaliin painotin yhteen aikaan (just vuonna 2007) ihan tarkoituksella, koska mulla oli huono lihaskunto. Sitten kun sain sen parempaan jamaan, on kuntosali muuttunut enemmän ylläpitäväksi treeniksi ja painottunut pk-kaudelle (talvella).

Juoksuharrastuksen aloitin vasta vuoden 2007 syksyllä sen jälkeen kun olin päättänyt aloittaa Triathlon-harrastuksen. Vuoden 2007 määrät ovat siis siksi pienet kun ne on vain muutamalta kuukaudelta.
Vuonna 2008 kärsin lonkkavammasta, mikä aiheutti noin 2kk juoksukiellon. Lisäksi loppuvuodesta 2008 tuli toinen ~1kk mittainen juoksutauko eräänlaisen vamman takia. Se on suurin syy siihen miksi vuonna 2008 juoksemiset jäi paljon tätä vuotta vähemmälle.
Toinen syy on tietty se että kunnon parantumisen myötä on myös kokoajan kasvattanut määrää.

Pyöräilymäärien lasku taas on johtunut puhtaasti siitä, että vielä vuonna 2007 painotin pääasiassa vain pyöräilyyn (ja hiihtoon). Myöhemmin juoksu ja uinti söivät aikaa pyöräilyltä ja sen takia en ole päässyt vuoden 2007 lukemiin.
Tämän lisäksi olen myös muuttanut harjoittelutapa pyöräilyssä. Vuonna 2007 tein paljon ylipitkiä (> 150km) lenkkejä. Tänä vuonna yli 150km lenkit on laskettavissa yhden käden sormilla.

Kokonaistuntimäärät ovat kuitenkin koko ajan nousseet vaikka painotukset ovatkin muuttuneet.

Mitä tulee siihen parhaimpaan kestävyyslajiin, niin juoksuhan on aika raaka ja loukkaantumisherkkä laji, joten sen kanssa kannattaa aloittaa varovasti. En ehkä sanoisi sen olevan paras. Maastohiihto on varmasti kaikkein tehokkain kestävyyslaji treenillisesti, koska se on kokonaisvaltaisin. Kaikki lihakset tekevät töitä. Uinti on myös hyvä samasta syystä.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Lenkit on ollu pannassa nyt jo pidemmän aikaa kun olen penikoita parannellut, toivottavasti ovat huomenna taas iskussa kun lähden pitkästä aikaa kokeilemaan. :)

Muuten liikunta on jäänyt kerran pari viikossa tapahtuvaan lentopalloiluporukkaan tai jos osanottajalista on jäänyt liian lyhyeksi lentopalloon niin sitten ollaan läiskitty sulkapalloa. Aika vähäiseksi jää vaan liikunta varsinkin noissa lentopallopeleissä, kun meillä on vaan tunnin vuorokin yleensä. :dunno:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Lenkit on ollu pannassa nyt jo pidemmän aikaa kun olen penikoita parannellut, toivottavasti ovat huomenna taas iskussa kun lähden pitkästä aikaa kokeilemaan. :)
Vesijuoksu on hyvä, jos ei ole vieläkään parantunut! Sillä saa kehitettyä juoksutekniikkaa varmaan jotenkin ilman että penikat kärsii.

Itse en ole kyllä moista harrastanut enkä varmaan tule harrastamaankaan. :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä se asia oli?

Mulle opetettiin seuran tekniikkatreeneissä yksinkertainen logiikka otteenhakuun ja sitä kautta itseasiassa vartalokiertokin lähti menemään ihan automaattisesti. Se vinkki meni jotenkin näin: "ajattele siten että uit käden yli kun olet saanut sen veteen". Toimii, uinti tuntui huomattavasti helpommalta! :thumbup:
Toinen hyvä vinkki oli ajatella että ottaisi jostain kiinni ja vetää itsensä eteenpäin.

Jännästi uinnissa tuntuu moni asia olevan täysin korvien välistä kiinni.
On ollut ongelmaa 'otteen' kanssa vedestä. Eli mun veto on tullut ihan kyynerpää edellä. Nyt teen ylikorostetusti sen ranteentaivutuksen kun käsi osuu veteen, enkä kurkota niin paljoa. Kummasti lähti paranemaan uinti siitä. Vielä kun sais noi jalat mukaan jossakin vaiheessa.:rolleyes:

Tänään seuran uinnit, 2,5 km ja otti koville, kun yrittää väkisin pysyä parempien kyydissä mukana. Jää noi palautumiset vähän lyhkäsiksi vetojen välissä.:thumbfh:

Saldo 2009:
Kuntopyörä 883,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 123 km
Hiihtoa 262,5 km
Rullahiihtoa 70 km

DW

2009-2016
[Uho]Metodit ensi vuodelle:

Tupakit pois (6euron aski päivässä) edes vähitellen
Vaihdetaan se vaikka 6euron kerta-ajoon kartingradalla
Munamankelin hankinta. Työmatka 5km
Lista tehdään selvinpäin: juu nolla puhallettu:eek:

Tavoite päästä hyvään kuntoon, kun seuraava kausi käynnistyy ja noin niinkuin muutenkin. KKWCS toimikoon motivoijana.[/Uho]

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
6 km kävelyä ja tunti karvakuulia.

Saldo 2009:
Kuntopyörä 883,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 123 km
Hiihtoa 262,5 km
Kävelyä matolla/sauvoilla 79 km
Kuntosalia 20 h (sis. karvakuulatreenit)
Rullahiihtoa 70 km

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Tykkäsi selkä aika kyttyrää eilisestä selkätreenistä, aivan totaalisen jumissa ollut tämän päivän. Kunhan nyt huomiseksi hellittäisi jo.
Pitää nyt ottaa varovaisemmin tämä loppuvuosi, että ollaan iskussa heti alkukaudesta.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Päivällä uintia tekniikkaan keskittyen 2,5 km. Oli yks uimaopettaja paikalla, joka osa kerrallaan pisti mun uintia kasaan. Tuli kyllä hyvä fiilis uinnista ja sen kehittymisestä.

Illalla seuran sisäpyöräily, joka muuttui ihan spinningiksi, kun siellä oli tuuraaja vetämässä. Se tyttö kiljui ja komensi kuin joku kapiainen.:D No ihan rapsakka tunti oli. Totesi vaan että taidatte ottaa aika tosissaan nää hommat. Jengi niin keskittyneitä. No mitäs luulis olevan kun ykskin seurakaveri kertoi lähtevänsä Nokian täydenmatkan tri-kisaan elokuussa. Ei siellä Coca Colalla ja hampurilaisilla pärjää.:rolleyes:

Saldo 2009:
Kuntopyörä 913,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 125,5 km
Hiihtoa 262,5 km
Rullahiihtoa 70 km
[/QUOTE]

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Päivällä uintia tekniikkaan keskittyen 2,5 km. Homma toimii ihan kohtuullisen hyvin kun lähden paikaltaan kellunnasta. Saan hyvän otteen veteen ja asento on hyvä. Sitten kun lähtee kaakeleista, niin läpi menee että hujahtaa.:thumbfh:

Saldo 2009:
Kuntopyörä 913,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 128 km
Hiihtoa 262,5 km
Rullahiihtoa 70 km

Jacques

Sijainti
Helsinki
Tää päivittäminen menee nyt sitten näin päin nyt kun teen ekaksi omille sivuille ja sitten vasta foorumille.. noh, mutta helpompi copipastettaa näin päin kuin toiste päin. :)

08.12.
Kuntosalilla puolitoista tuntia. Koko kropalle treeniä, mutta jälleen vatsa ja selkälihaksia painottaen. Tällä kertaa tein hyvää treeniä myös yläselälle.

09.12.
Juoksua 1h15min / 12km. Tein matkalla koordinaatioharjoituksia, joiden jälkeen tein juoksutekniikkaa parantavia lyhyitä vetoharjoituksia 10*(50m vedot + 350m palauttavaa hölkkää). Vetojen jälkeen 4 * 1km aerobisella kynnyksellä. Settien välissä 200m palauttavaa reipasta kävelyä.

10.12.
Juoksua ~10km ja 1h.. Hyvällä fiiliksellä pk-lenkkiä. Tosin sykkeistä en ole varma, koska sykemittari reistaili, mutta tuntui ainakin sopivalta.

11.12.
10km pk-juoksua kevyellä vauhdilla.

15.12.
11.6km ja 1h10min juoksua. Ensin töölössä pieni lenkki ja sitten sieltä kotiin. 3 lepopäivän jälkeen juoksu tuntui kevyeltä.

----------

Nyt siis lepoviikko menossa.. ajattelin että oisin tänään mennyt uimaan, mutta en jaksa.. sen sijaan taidan käydä kuitenkin sauvakävelemässä.

Mangelo

Well-known member
Nyt näyttäisi olevan ladut Helsingissä, sinnepä siis illalla.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Nyt näyttäisi olevan ladut Helsingissä, sinnepä siis illalla.
Yeah! Mä odotan ensi viikkoon koska viikonloppu menee ryypiskellessä.. onneksi näitä pakkasia näyttäisi riittävän.

17.12.
Sauvakävelyä 45min.. Tai se oli sellaista juoksun ja kävelyn sekoitusta.. Kevyellä sykkeellä kuitenkin menin.