Treenitopic vuodelle 2011

Thunder

Vihan aiheuttaja
Onko teillä neuvoja, että millä tavoin voin ottaa niskastani kuria, että alan käyttää varmasti kuntosalia. Tässä on mennyt yli vuosi hukkaan käyttämättä taloyhtiön kuntoiluhuonetta. Puolet niistä on on omaa. Miten pitäisi ottaa niskakuria niin, että niska katkeaa?:D Onko ehdotuksia motiivin parantamiseksi? Painoa on kertynyt jo 85 kiloa, vaikka fyysisen työn raskaasta hommasta on painoa mennyt ja on ollut 76 joskus yli 2 vuotta sitten.

Sinäputki

Troll
Sijainti
Trollhättan
Onko teillä neuvoja, että millä tavoin voin ottaa niskastani kuria, että alan käyttää varmasti kuntosalia. Tässä on mennyt yli vuosi hukkaan käyttämättä taloyhtiön kuntoiluhuonetta. Puolet niistä on on omaa. Miten pitäisi ottaa niskakuria niin, että niska katkeaa?:D Onko ehdotuksia motiivin parantamiseksi? Painoa on kertynyt jo 85 kiloa, vaikka fyysisen työn raskaasta hommasta on painoa mennyt ja on ollut 76 joskus yli 2 vuotta sitten.
Jaa-a, vaikea tuohon on mitään yksiselitteistä neuvoa antaa. Palkitse itseäsi kuntosalikäyntien jälkeen jotenkin tai etsi joku kaveri, jonka kanssa menet.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Jaa-a, vaikea tuohon on mitään yksiselitteistä neuvoa antaa. Palkitse itseäsi kuntosalikäyntien jälkeen jotenkin tai etsi joku kaveri, jonka kanssa menet.
Ennemmin joku pidemmän ajan tavoite, johon pystyy sitoutumaan. Yksittäisistä suorituksista on helpompi luistaa kuin säännöllisestä tavoitteeseen kohdistuvasta treenistä.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Onhan minulla joku kaveri, joka kaipaa myöskin kuntoilua.
Pohdiskelin tässä, että pitäisikö meidän kaverusten tehdä käsisopimus, että kuukausittain, jos paino laihtuu kummallakin, sakkoa ei tule. Mutta jos jommallakummalla kilot nousee, joutuu maksamaan toiselle rahaa.
Nainen raskaana on asia erikseen.:D

Tämä vaan tuli mieleen, kun tunnen aviopariskunnan, jonka mies oli tehnyt kaverinsa kanssa vedon, että tupakkalakko kestää puoli vuotta ja jos jompikumpi retkahtaa, joutuu maksamaan 500 euroa.

EDIT:

Onhan tässä yritetty vaikka kuinka, mutta aina motivaatio vaan sammuu. Minulle mielenkiintoisimmat harrastukset ovat sähly ja lentopallo. Muut asiat ei oikein naksaa. Sisäjalkapalloa olen pari kertaa harrastanut mutta siihen se sammui, kun toiset ei halunneet minua, koska olin hyvä estelemään vastustajien yritykset syötellä toisille.

Sitä tässä vaan yritän sanoa, että onko teillä joku sellainen mikä todella antaa motivaatioita ilman paperirahan voimaa?

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Sitä tässä vaan yritän sanoa, että onko teillä joku sellainen mikä todella antaa motivaatioita ilman paperirahan voimaa?
On. Mulle se on se liikunnat tuottama välitön ja välillinen elämys. Välitön on se tunne harjoituksissa/juoksulla ja välillinen se kokonaisvaltaisesti voimauttava tunne eli se itsetuntemuksen kasvu ja se perustus mille mun identiteettini osaksi rakentuu. Terveys- ja muita vaikutuksia unohtamatta.

Neuvoisin että etsi sellanen liikuntamuoto joka antaa molempia. Jonka pariin odottaa pääsevänsä ja joka antaa välittömät hyvät fiilarit. Ja muista, että nyrkkisääntönä vois sanoo, että ekat 20-30 harjoitusta ei välttämättä tunnu hyvältä vaan ne täytyy vaan puskee läpi. Mutta kyllä se sit alkaa sujuun ja antamaan.

Ja pitkässä juoksussa liikunnan palkkion pitää olla liikunta itse. Muuten se ei kanna.

Thunder

Vihan aiheuttaja
On. Mulle se on se liikunnat tuottama välitön ja välillinen elämys. Välitön on se tunne harjoituksissa/juoksulla ja välillinen se kokonaisvaltaisesti voimauttava tunne eli se itsetuntemuksen kasvu ja se perustus mille mun identiteettini osaksi rakentuu. Terveys- ja muita vaikutuksia unohtamatta.

Neuvoisin että etsi sellanen liikuntamuoto joka antaa molempia. Jonka pariin odottaa pääsevänsä ja joka antaa välittömät hyvät fiilarit. Ja muista, että nyrkkisääntönä vois sanoo, että ekat 20-30 harjoitusta ei välttämättä tunnu hyvältä vaan ne täytyy vaan puskee läpi. Mutta kyllä se sit alkaa sujuun ja antamaan.

Ja pitkässä juoksussa liikunnan palkkion pitää olla liikunta itse. Muuten se ei kanna.
Kiitos neuvoista. Tuo itsetuntemus on juuri se, mitä minulla alkoi herätä viikko sitten ja antoi syytä pohtia, että miksi helvetissä minä tässä annan itseni rappeutua fyysisesti huonoon kuntoon.

Rullaluistimeni ja varusteet ovat siellä kellarissa seisomassa. Täytyy tässä alkaa kaivaa ne esille, lähteä maanantaina Intersportille hommaamaan uudet rullat, laakerit ja jarrupala. Ainoa varuste siinä puuttuu on sauvat. Se asia minulle natsaa hyvin ja syystä: Nilkkani jumittaa vähän väliä, joka johtuu lentopallosta saamiani vammoja. Rullaluistelu lujittaa nilkkani paremmin ja jumittelu jää harvemmaksi tai ei lainkaan.

Täytyy kysellä varmaan Turun liikuntaosastolta, että mikähän mahtaisi olla sellainen porukka, joka vaan pelailee sählyä ja lentopalloilua ympäri vuoden.
Ei mitään sellaista vakavaa porukkaa, joka aikoo huippuliigaan osallistua.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Niin.. ihmisiä on monenlaisia.. Itse saan parhaan motivaation liikuntaan silloin kun mulla on jokin selkeä tavoite/haaste tulevaisuudessa.

Siis toki liikunta pelkästäänkin motivoi liikkumaan lisää, kun tuntee ja huomaa kehityksen kehittyneen. Jotenkin sitä vaan saa lisää kipinää heti kun on jotain tosi kovaa juttua edessä.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Eilen pyöräilyä kuusijärvelle (23km) ja siellä uintia kolme kierrosta (2km).
Uinnin jälkeen kiersin vielä heltri-cup temporeitin ja takaisin kotiin (yht 35km). Paluumatkalla tein pienen stopin, löysäsin rengaspaineita ja vaihdoin reittiä asfaltilta hiekkatielle.. Täytyy sanoa, että ostamani Schwalbe Marathon Supreme toimivat tässä tarkoituksessa aika hyvin. Paineet 9 barissa, niin menee maantiepyörästä, mutta paineiden lasku 7-8 barin tuntumaan tekee siitä kelpopelin kevyeen maastoon (esim. keskuspuiston hiekkatiet).

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
25km. Hemmetin upeeta oli juosta kun oli tuoreet jalat ja adizero-Adiokset toimi kuin unelma. Takasin laskettelin 170 sykkeillä ja vähän ylikin. Loistava kenkä. Love.

Mangelo

Well-known member
Sillä ei ainakaan kannata salihommiaan motivoida, että laihtuisi. Itsensä pettämistä se, laihdutuksun on onnistuttava katsomalla mitä suuhunsa pistää. Tietenkin jos tavoitteena on vaikkapa kehittää kroppaansa tai kuntoaan johonkin suuntaan, niin siinä tarvitaan molempia kuntoilua ja laihdutusta, mutta siinäkin taitaa riittävän pitkälle mennessä homma mennä siihen, että ruokavaliolla voit parantaa kuntoilun vaikutusta.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
16 reikää ja 2 tuntia frisbeegolfia. Teki hyvää polville ja pohkeille.

Treenisaldot 2011:
Uintia 113.5 km
Kuntopyörä 915 km
Pyöräilyä 585 km
Lihaskuntotreeni 29 h
Kävelyä 13 km
Juoksua 241 km
Hiihtoa 392 km

Mangelo

Well-known member
La: 7km kävelyä ja 500m uintia järvessä.
Su: 2x 20km hölkkää, meno 2h7min paluu 2h12min, välissä 10min lepo/venyttelytauko. Huono lenkki, ei ollu hienosta säästä ja pitkästä matkasta huolimatta hyviä perseitä lenkkipolulla. Tai yks oli horisontissa, mut oma pitkis olis tuhoutunu jos olisin sen juossu kiinni. Pari kertaa peesailin jonkun kilometrin äijiä, useimmat tuntui menevän tänään aika kovaa vaikkeivät hirmu kovakuntoisilta näyttäneet.

Uinti: 134.1km - Vesijuoksu 1h50min - Juoksu: 959km - Hiihto: 467km - Lihaskunto 3h55min - Venyttely 1h30min - Sisäsoutua 75km - Pyöräilyä 309km - Kävely 81km - Portaat 5

Mangelo

Well-known member
Kevyttä uintia 4.4km.

Uinti: 138.5km - Vesijuoksu 1h50min - Juoksu: 959km - Hiihto: 467km - Lihaskunto 3h55min - Venyttely 1h30min - Sisäsoutua 75km - Pyöräilyä 309km - Kävely 81km - Portaat 5

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
10 km pk-lenkkiä 131 keskisykkeellä ja reiluun 57 minsaan. Oulun tasamaita on aika helppo juosta.:eek:

Treenisaldot 2011:
Uintia 113.5 km
Kuntopyörä 915 km
Pyöräilyä 585 km
Lihaskuntotreeni 29 h
Kävelyä 13 km
Juoksua 251 km
Hiihtoa 392 km

Jacques

Sijainti
Helsinki
6.6.
Juoksua 10km / 57min.. Nyt taas vaihteeksi kulki ihan hemmetin hyvin.. Jalassa kyllä edelleen hiukan tuntui, mutta se ei häirinnyt juoksemista.. Pitänee kyllä harkita tuota Mossen ehdottamaa hierontaa silti, vaikka se vähän kalliiksi menisikin.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Rauhallista hölkkää 1h ja apaut 8km. Hitto tästähän alkaa pikkuhiljaa nauttia tosissaan. Tosin ei meikäläisestä ikinä mitään juoksijaa tule tällänen hölkkä sopii mulle.

hölkkää:
12h47min
pyöräilyä
1h
Suksimiset talvi 2010-2011
Vapaa: 490km 38h 25min
Pertsa: 707km 53h 47min
=1203km ja 97h

Jacques

Sijainti
Helsinki
Vuoden ensimmäinen triathlon kisa (seuran harkkakisa). Uinti meni miten meni, ei huonosti, muttei superhyvinkään. Pyörä kulki tietysti muihin suhteutettuna kovempaa, mutta jäi fiilis, että olisi voinut lujempaakin mennä. Juoksusta sen sijaan sain revittyä aikalailla kaiken irti ja se meni ihan hyvin.

Pyörämatka oli vain 14km, joka on mulle kyllä ihan liian lyhyt matka. Olisin kyennyt helposti ajamaan kolme tuollaista lenkkiä samalla vauhdilla.
Kokonaisaika taisi olla 1:08. Viime vuonna 20km pyöräilyllä aika oli 1:17, eli hyvin pitkälti samaa vauhtia nyt. Tänään tosin uintireittikin oli 50m pidempi kuin aiemmin.

Edit, viralliset ajat:
Uinti 750m: 0:14:29
Pyörä (vaihtoineen) 14km: 0:28:30
Juoksu 5.4km: 0:25:15
Yhteensä: 1:08:14

Uinti meni about samassa ajassa kuin viime vuonna. Viime vuonna oli kuitenkin 50m lyhyempi uinti, joten uinti on jopa parantunut, vaikken ole paljoa treenannut sitä. Pyörä meni itseasiassa päin vittua kun tarkemmin tätä analysoi. Vaihtoihin meni yli 2 minuuttia, mutta siitä huolimatta keskinopeus vain 32-33km/h luokkaa (Huom! Joroisilla 90km matkalla keskinopeus oli 35km/h).
Juoksussa taas tuli 23 sekuntia parannusta viime vuotiseen, eli se taas meni tosi hyvin.

Päivän treenisaldot ~3h30min, kun siirtymät kotoota kuusijärvelle (23km) ja takaisin (29km) veivät sen verran aikaa..

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Uintia 2.5km
Juoksua 1km
Askelhyppelyitä taukoineen 10min

Uinti: 141km - Vesijuoksu 1h50min - Juoksu: 960km - Hiihto: 467km - Lihaskunto 3h55min - Venyttely 1h30min - Sisäsoutua 75km - Pyöräilyä 309km - Kävely 81km - Portaat 5x - Hyppelyt 10min

Mangelo

Well-known member
Hitto tästähän alkaa pikkuhiljaa nauttia tosissaan. Tosin ei meikäläisestä ikinä mitään juoksijaa tule tällänen hölkkä sopii mulle.
Eri lajien 'nautittavuus' on jännä juttu. Jotenkin hiihdosta ja juoksusta tulee rento nautinnollinen fiilis kun vetää pitkälle. Pyöräilystä ja uinnista, sitten jos liian pitkälle vetää, tulee jotenkin ikävä fiilis. En tiedä johtuuko se jostain staattisesta niska- tai lihasjännityksestä että tulee herkästi jännittynyt olo. Lihasvoimailusta tai ponnistelustakin tulee hyvä olo, kunhan ei yliyritä liian rankkaa tai pitkää kuviota ettei mene lihaskivun puolelle.

Tänään 6km hölkkää korkeilla askelilla, muutamat leuanvedot ja 4x 100 askeleen tupla-askel 'juoksu' ja 4x 100 askeleen pakarahölkkä.

Uinti: 141km - Vesijuoksu 1h50min - Juoksu: 966km - Hiihto: 467km - Lihaskunto 3h60min - Venyttely 1h30min - Sisäsoutua 75km - Pyöräilyä 309km - Kävely 81km - Portaat 5x - Hyppelyt 20min

Jacques

Sijainti
Helsinki
Tänään kevyempi päivä. Pyöräilyä 28km (Oittaalle ja takaisin). Oittaalla uintia Bodom-järvessä vähän yli puoli tuntia. Matkasta en ole varma, mutta veikkaisin 1500m.

No kevyt ja kevyt.. 1h40min treeniä.. :)