Treenitopic vuodelle 2011

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tunti juoksua Vehmasmäen seutuvilla.

Treenisaldot 2011:
Uintia 171 km
Kuntopyörä 915 km
Pyöräilyä 1608 km
Lihaskuntotreeni 38,75h
Kävelyä 51 km
Juoksua 513,5 km
Hiihtoa 392 km

Knoukka

Well-known member
Olihan kaksi stressiviikkoa. No sain kilsan sinne ja treenin tänne. Perjantaina vetäsin kännit ja eilen juoksin krapulahiet pitkällä, 33km, sateenraikkaassa keskuspuistossa pois.

Ja Mosse jäi kiiruksen takia juoksuttamatta messureissullansa- ens kerralla!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
jaah, unohtunut päivitellä reenejä..

Torstaina kävin Sellon Elixiassa spinningissä ja päälle pistin spurtin juoksua.. Ihan ok treeni, mutta hiukan piti soveltaa spinningiä itselleni paremmin sopivaksi.

Perjantaina kävin illalla salilla tekemässä vatsaselkätreenit. Lauantaina oli tarkoitus tehdä kaksi treeniä (pyörä ja uinti), mutta pyöräily venyi lähes kolme tuntiseksi enkä jaksanut enää uimaan. Lenkki oli tällä kertaa ihan kunnon cyclocrossia. Välillä hiekkatiellä ja asfaltilla, mutta mukaan mahtui myös jalkautumista ja umpimetsässä fillari olalla juoksemista.. Kiva lenkki!

Tänään tein sitten luultavasti syksyn viimeisen maantielenkin hienossa syyskelissä. Kävin Porkkalassa ja reitti oli kyllä ihan mukavaa ajettavaa. Matkaksi tuli tietenkin 107km ja siihen kului aikaa nelisen tuntia.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Palauttelua viikonlopun riennoista. 51min juoksu+kävely 7km.

hölkkää40h59min
pyöräilyä
3h 33min
uinti 1h, 1300m
kävely/sauvakävely: 6h 54min
Suksimiset talvi 2010-2011
Vapaa: 490km 38h 25min
Pertsa: 707km 53h 47min
=1203km ja 9

Mangelo

Well-known member
10km kevyttä pyöräilyä ja 5km hölkkää maastossa. Ylämäet kovaa, muuten varovasti. Vaikea löytää toimivaa askellusta hitaaseen hölkkään, helpompaa hölkätä puoliksi paikallaan. No ehkä se jalkojen turha nostelu tekee ihan hyvää kun perisynti on aina ollu ettei jalat nouse.

Uinti: 219.5km - Vesijuoksu 3h10min - Juoksu: 1648km - Hiihto: 467km - Lihaskunto 7h05min - Venyttely 3h40min - Sisäsoutua 143.5km - Pyöräilyä 2137km - Kävely 153km - Portaat 30x - ylämäkipyöräily 6x - Hyppelyt 35min - Rullaluistelu 32km

Mangelo

Well-known member
5 kertaa täyttömäen portaat kävellen. Aikast paljon kevyempää, kuin parin viikon takaisella vastaavanaiheisella treenijaksolla. Mutta niin sen pitää ollakin kun ei ollut pitkään aikaan asiaa harjoitellut ja tässä kerkes palautumaan välissä.

Uinti: 219.5km - Vesijuoksu 3h10min - Juoksu: 1648km - Hiihto: 467km - Lihaskunto 7h05min - Venyttely 3h40min - Sisäsoutua 143.5km - Pyöräilyä 2137km - Kävely 153km - Portaat 35x - ylämäkipyöräily 6x - Hyppelyt 35min - Rullaluistelu 32km

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kun ei huvittanut lähteä märkään, pimeään ja kylmään, niin kipitin 10 km matolla kiihtyvällä vauhdilla.

Treenisaldot 2011:
Uintia 171 km
Kuntopyörä 915 km
Pyöräilyä 1608 km
Lihaskuntotreeni 38,75h
Kävelyä 51 km
Juoksua 523,5 km
Hiihtoa 392 km

Knoukka

Well-known member
Kun ei huvittanut lähteä märkään, pimeään ja kylmään, niin kipitin 10 km matolla kiihtyvällä vauhdilla.
Mä lähdin märkään mutta ei niin kylmään ja pimeään keskuspuistoon. Vettä tuli. 16km, jossa kaksi vitosen intervallia.

Ootteko muut huomanneet saman, että siinä missä ennen tympi juosta/pyöräillä/uida/wot evö siellä aerobisen ylärekkarissa niin nyt siitä nauttii oikeestaan kaikkein eniten? Mulle on tällanen kehityskulku selventynyt entisestään viime aikoina.

Jacques

Sijainti
Helsinki
maanantaina lepo..

tiistaina aamulla juoksua 6.6km sisältäen juoksukoordinaatioharjoitukset, joita aion nyt tehdä kerran viikossa koko pk-kauden ajan. Treenin kokonaiskesto 50min.
Illalla kuntosalilla tunnin setti koko kropalle.

keskiviikkoaamuna puoli tuntia uintia. En laskenut matkaa, mutta arvio 1200m..

Mä lähdin märkään mutta ei niin kylmään ja pimeään keskuspuistoon. Vettä tuli. 16km, jossa kaksi vitosen intervallia.

Ootteko muut huomanneet saman, että siinä missä ennen tympi juosta/pyöräillä/uida/wot evö siellä aerobisen ylärekkarissa niin nyt siitä nauttii oikeestaan kaikkein eniten? Mulle on tällanen kehityskulku selventynyt entisestään viime aikoina.
Kohta menen itsekin sinne keskuspuistoon pitkälle..
Aerobisen ylärekkarissa on joo hauskaa, mutta vain lyhyillä sprinteillä.. Esim. sprintti-triathlon menee aikalailla noilla lukemilla lähellä anaerobista (tai jopa yli??), ja se nyt ei ihan kaikkein mukavinta ole.. mutta toisaalta sitten taas on.. Siitä saa ihan mielettömät jälkifiilikset, kun on painellut yli tunnin urku auki.

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Aerobisen ylärekkarissa on joo hauskaa ja olen oikeastaan aina pitänyt siitä tunteesta. Mutta sitten kun mennään tuostakin yli (esim. sprintti-triathlon) anaerobiselle kynnykselle niin menee vaikeeksi.
Mulle taas tuo anaerobinen on ollu aina nautinnon lähde. Mitä pidempi, paremmalla lämmityksellä ja kovemmin niistä nautinnollisempi. Mutta vuosia meni, että aerobisen ylärekkarissa oli hankalaa. Niinku väärä kierrosluku.

Ja nyt vähiten nautinnollisin on pk-alue, jolla täytyy koko ajan tarkkailla että ei nouse vauhti ja syke liiaksi. Tässä tiedän syynkin, joka on juoksutekniikan parantuminen ja joka ei ihan siellä pk-alueen alalaidassa toimi eli menee sellaseksi tahalliseksi hidasteluksi, liki kävelyksi. Alle 25km ja viileässä syyskelissä ei vielä haittaa, mutta pidemmissä ja hellelenkeissä meinasi hitaimmallakin juoksuaskeleella syke nousta 5-10 iskua harjoitussuunnitelmasta yli.

Mangelo

Well-known member
No en. Mulla on oikeastaan kaksijakoiset mieltymykset, että rauhallinen liikunta menee kivasti naatiskellessa, mutta sitten toinen on se että tuollaiset 1-20min vedot yli aerobisten rajojen on nautinnollisia. Nuorempana sitä ajatteli että nuohan on sitä kauheinta tuskaa, mutta alkaakin tuntua hyvältä, kun kunto on jonkun verran parantunut ja niistä pystyy nauttimaan ilman että tarvii ihan täysiä ja viimeseen asti aina vetää.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mulle taas tuo anaerobinen on ollu aina nautinnon lähde. Mitä pidempi, paremmalla lämmityksellä ja kovemmin niistä nautinnollisempi. Mutta vuosia meni, että aerobisen ylärekkarissa oli hankalaa. Niinku väärä kierrosluku.

Ja nyt vähiten nautinnollisin on pk-alue, jolla täytyy koko ajan tarkkailla että ei nouse vauhti ja syke liiaksi. Tässä tiedän syynkin, joka on juoksutekniikan parantuminen ja joka ei ihan siellä pk-alueen alalaidassa toimi eli menee sellaseksi tahalliseksi hidasteluksi, liki kävelyksi. Alle 25km ja viileässä syyskelissä ei vielä haittaa, mutta pidemmissä ja hellelenkeissä meinasi hitaimmallakin juoksuaskeleella syke nousta 5-10 iskua harjoitussuunnitelmasta yli.
Kyä juoksussa mukavaa on kolkutella siinä anaerobisen rajoilla.:ahem: Mulla on kanssa vaikeuksia pysyä alle aerobisen kynnyksen, kun se on 128. Siksi teen suurimman osan Peekoosta fillarilla. Tiedä sitten pitäiskö lähteä tekemään jakoa PK- ja PK+ lenkkeihin. Koska päivän kunto ja fiilis kuitenkin vaikuttaa sykkeisiinkin aika paljon. Näköjään mulla noi ylämäet on 'haasteita' niin tossuilla kuin kumeillakin. Niihin tulee hakattua aika tiukasti. Luontaisesti olen ollut kohtuullisen hyvä alamäissä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Nuorempana sitä ajatteli että nuohan on sitä kauheinta tuskaa, mutta alkaakin tuntua hyvältä, kun kunto on jonkun verran parantunut ja niistä pystyy nauttimaan ilman että tarvii ihan täysiä ja viimeseen asti aina vetää.
Samaa mieltä, mutta ehken sillä erolla, että vaikka vetää ihan täysiä, niin palautuu paremman kunnon takia nopeammin iskukuntoon.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
1,5h kettlebellin heiluttelua.

Treenisaldot 2011:
Uintia 171 km
Kuntopyörä 915 km
Pyöräilyä 1608 km
Lihaskuntotreeni 40,25h
Kävelyä 51 km
Juoksua 523,5 km
Hiihtoa 392 km

Jacques

Sijainti
Helsinki
Tänään illalla 16km tasavauhtinen lenkki.. Tasavauhtinen lukuunottamatta yhtä 5min vauhdikkaampaa osuutta vähän aerobisen kynnyksen yläpuolella.. Muutoin kuitenkin rauhallinen, ellei jopa hidas lenkki. Ei mikään paras mahdollinen lenkki, mutta aina ei vaan ole juoksufiilis niin korkealla.

Lisäksi lopussa alkoi sattumaan nilkkaan, ja pistin kävelyksi. Tarkoitus oli siis tehdä 2 tuntinen, mutta se nyt jäi reilu 20min lyhyemmäksi.

Mangelo

Well-known member
Kyä juoksussa mukavaa on kolkutella siinä anaerobisen rajoilla.:ahem: Mulla on kanssa vaikeuksia pysyä alle aerobisen kynnyksen, kun se on 128. Siksi teen suurimman osan Peekoosta fillarilla. Tiedä sitten pitäiskö lähteä tekemään jakoa PK- ja PK+ lenkkeihin. Koska päivän kunto ja fiilis kuitenkin vaikuttaa sykkeisiinkin aika paljon. Näköjään mulla noi ylämäet on 'haasteita' niin tossuilla kuin kumeillakin. Niihin tulee hakattua aika tiukasti. Luontaisesti olen ollut kohtuullisen hyvä alamäissä.
Sama homma varsinkin hitaalla lenkillä että kun tulee sopiva ylämäki, ni vauhti pysyy samana tai jopa kiihtyy. Alamäkiä on kanssa kiva juosta vauhdilla, laittaa jalat rullaamaan ja antaa painovoiman vetää.

Peruslenkkeinä en noita knoukan lenkkejä jaksais tehdä, mutta maratonin ja puolikkaan suoritukset kai aika tolleen juostaan, ja valmistavalla jaksolla noita tarttis tehdä riittävästi?

Mangelo

Well-known member
Tänään 1.5km uintia, 20km pyöräilyä, ja 20min lihaskuntoa. Uinnin jälkeen niksauttelin polvea suoraksi, ja uidessa vaivanneet kivut katosivat. Nyt tuntuu polvi ja nilkka siltä, että normaalille lenkille pääsee tällä viikolla, pohkeet vaan on pirun kireät.

Uinti: 221km - Vesijuoksu 3h10min - Juoksu: 1648km - Hiihto: 467km - Lihaskunto 7h25min - Venyttely 3h40min - Sisäsoutua 143.5km - Pyöräilyä 2157km - Kävely 153km - Portaat 35x - ylämäkipyöräily 6x - Hyppelyt 35min - Rullaluistelu 32km

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Uintia 6 x 500, josta yksi pätkä drillejä.

Treenisaldot 2011:
Uintia 174 km
Kuntopyörä 915 km
Pyöräilyä 1608 km
Lihaskuntotreeni 40,25h
Kävelyä 51 km
Juoksua 523,5 km
Hiihtoa 392 km

Mangelo

Well-known member
10x täyttömäen portaat nousujohteisena harjoituksena. Vika veto kelloa vastaan 1:19.34 +2 taukoa. 20km pyörää.

Kylläpäs tegee kutaa.

Uinti: 221km - Vesijuoksu 3h10min - Juoksu: 1648km - Hiihto: 467km - Lihaskunto 7h25min - Venyttely 3h40min - Sisäsoutua 143.5km - Pyöräilyä 2177km - Kävely 153km - Portaat 45x - ylämäkipyöräily 6x - Hyppelyt 35min - Rullaluistelu 32km

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Pe: 8km soutua. Viimeset 400m kiihtyen, viimeset 200m alle 1:30 vauhtia :ahem: Lisäks vähän venyttelyä ja lihasliikkeitä, 1km uintia ja 10km pyörää.
La: 10km hölkkää ja 2km kävelyä.
Uinti: 222km - Vesijuoksu 3h10min - Juoksu: 1658km - Hiihto: 467km - Lihaskunto 7h35min - Venyttely 3h55min - Sisäsoutua 151.5km - Pyöräilyä 2187km - Kävely 155km - Portaat 45x - ylämäkipyöräily 6x - Hyppelyt 35min - Rullaluistelu 32km

Viimeksi muokattu: