Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 3 / Myllypuro GP

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tähän topicciin sitten ilmestyy aikanaan kisarapot, tulokset ja kaikki muu epäolennainen :)
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Tässä kisa- ja a-a tulokset. Harjoitustuloksia ei perinteiseen tapaan kirjailla.

A-finaali Suluissa auto nro + best lap & erotus kärkeen [loppusijoitus B- ja C finaalien perusteella]

1. Nasty boy (#5, 27.726) ***lähdön nopein***
2. Nipzyyz (#6, 28.086) +6.49
3. Cmoney (#2, 28.218) +9.06
4. Powered by BMW (#10, 28.550) +17.08
5. Racer X (#3, 28.538) +18.10
6. FO110K (#8, 28.611) +20.72
7. PeePee (#9, 28.504) +21.18
8. Andy (#4, 28.468) +21.61

B-finaali
1. PeePee (#4, 28.869) ***lähdön nopein***
2. Nipsuhuuli (#8 29.060) +1.73 [9.]
3. Albert Oil (#3, 29.323) +6.18 [10.]
4. Frank (#6, 29.710) +23.33 [11.]
5. Jacques (#5, 30.149) +29.10 [12]
6. Jaska (#10, 29.931) +30.18 [13.]
7. The Stig (#2, 29.777) +1 lap [14.]
8. Totke (#9, 30.703) +1 lap [15.]

C-finaali
1. Totke (#8, 30.576)
2. Kouvotsvoni (#2, 31.007) +0.79 [16.]
3. Asko S. (#3, 30.355) +1.17 [17] ***lähdön nopein***
4. Otto Hokkanen (#10, 30.651) +3.26 [18.]
5. Bleu (#4, 30.792) +12.92 [19.]
6. Kaktus (#6, 32.573) +1 lap [20.]
7. Williams- (#5, 33.614) +2 lap [21]

Aika-ajot, ryhmä 1
1. Powered by BMW (#5) 28.601
2. Frank (#6) 29.043
3. Jacques (3#) 29.509
4. Jaska (#4) 29.617
5. Totke (#8) 30.509
6. Kouvotsvoni (#2) 30.528
7. Williams- (#10) 34.759

Aika-ajot, ryhmä 2
1. Nasty Boy 27.718 (#5)
2. Racer X 28.588 (#6)
3. FO110K 28.607 (#8)
4. Andy 28.622 (#4)
5. Albert Oil 28.985 (#3)
6. Otto Hokkanen 30.631 (#10)
7. Bleu 30.927 (#2)

Aika-ajot, ryhmä 3
1. Nipzyyz 28.11 (#6)
2. Cmoney 28.260 (#5)
3. PeePee 28.670 (#4)
4. Nipsuhuuli 28.784 (#8)
5. The Stig 29.879 (#2)
6. Asko S. 30.566 (#3)
7. Kaktus 31.127 (#10)

Kokonaispisteet kisasta, mukana lähdön nopeimmasta saatu +1 pt
Nasty Boy *** 17
Nipzyyz *** 14
Cmoney *** 12
Powered by BMW *** 10
Racer X *** 9
FO110K *** 8
PeePee *** 8
Andy *** 6
Nipsuhuuli *** 5
Albert Oil *** 4
Frank *** 3
Jacques *** 2,5
Jaska *** 2
The Stig *** 1,5
Totke *** 1
kouvotsvoni *** 0,5
Asko S *** 1,5
Otto Hokkanen *** 0,5
Bleu *** 0,5
Kaktus *** 0,5
Williams- *** 0,5


Kokonaispistetilanne, kausi 2009, 3/10 kisaa ajettu
  1. Nasty Boy *** 48
  2. Cmoney *** 42
  3. Racer X *** 29
  4. Powered by BMW *** 28
  5. PeePee *** 26
  6. Andy *** 23
  7. FO110K *** 21
  8. Albert Oil *** 19
  9. Nipzyyz *** 14
  10. Jari5 *** 11
  11. Jacques *** 8
  12. Nipsuhuuli *** 8
  13. Jusban *** 7
  14. lfb *** 6
  15. Asko S *** 5,5
  16. öö ruz *** 4
  17. Frank *** 3
  18. Otto Hokkanen *** 2,5
  19. Jason D *** 2
  20. Jaska *** 2
  21. kouvotsvoni *** 1,5
  22. The Stig *** 1,5
  23. Totke *** 1
  24. Vender *** 0,5
  25. Bleu *** 0,5
  26. Kaktus *** 0,5
  27. Williams- *** 0,5
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9186
Kyllä omalta kohdaltani aika parani joka sessiossa. Hieman harmittaa se, että Otto onnistui juuri pistämään aika-ajoissa paremmaksi. Kisassa sitten pysyin aika pitkään hänen tuntumassaan, mutta virheitä hän ei tehnyt. Lopussa sitten jäin kuitenkin hänestäkin.

Aika-ajoissa yksi spinni radan kolmannessa neulansilmässä: vähän liian aikaisin jarrua ja keula jäi kiinni sisäreunan reunukseen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Treenisessioon sain auton #5, ja sen aikani oli oma nopeimpani tänään, jotain 28,20x muistaakseni. Sitten sama auto aika-ajoon mutta tunnuin olevan käsittämättömän huonoilla kohdin rataa kun niin usein oli ruuhkaa vaikka radalla oli tilaa keskimäärin 4 sekuntia/auto. Tuloksena edelleen #5lla muutaman sadasosan harjoitusaikaani huonompi tulos, ja 3-ruutu.

Kisaan sitten sain #2n, joka tuntui myös ookoolta. Alussa jäin ehkä 3 sekuntia Nipzyyzistä, kunnes hän ehkä menetti kirittämistatsin NastyBoyhin. Välisuoralla josain vaiheessa en enää meinannut keretä näkemään kaveria, mutta sitten ero alkoi taas kaventua hieman, ja maalissa se oli 2,57 sekkaa. Yllätyin kun myös kisassa sain muiden erien tapaan nopeimmaksi ajakseni 28,2jotain vaikka veikkailin 28,0 paikkeilla olevaa. Ehkä auto oli sen pari kymppää hitaampi. Nipzyyz oli hyvä kirittäjä, joka kyllä tuntui auttavan pääjoukolta karkuun pääsemiseen.

Että näin, ajaminen oli taas nautittavaa kun sai koko ajan keskittyä tarkkuuteen, ja vauhdin ylläpitämiseen. Treenisession lopussa tuli ajettua valliin kun ruutulipulle ei malttanut nostaa kaasua ihan niin aikaisin, ja samaa oli pari-kolme muutakin kuskia miettinyt. He olivat sitten poikittain ekassa mutkassa, ja jouduin ajamaan suoraan varikon ulostuloportin seinään. Turhan lähellä se ajanottolinja ekaan mutkaan nähden.

Myöskin seikka, joka oli ollut mielessä menneet 1,5 viikkoa, oli että löydänkö ns. lääkkeet ajamiseen, ja ehtisin tiiviin pääjoukkonipun (BMW, RX, FO, PP, nd ja Npshl) edelle. Me kaikki olimme etukäteen mielestäni todella lähellä toistemme tasoa, mutta omaksi onnekseni tänään ajo oli parempaa kuin silloin treenaamassa käydessäni.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Aika-ajot meni loistavasti ja paransin harjoituksista 7 kymmenyksellä. Olin lähtöruutuun varsin tyytyväinen.

Kilpailuun lähdin sitten sillä asenteella, että startissa salamalähtö ja Frankin ohi! Tein juuri niin ja pääsin Frankin ohi. Se vaati kuitenkin hitaampaa ajolinjaa ekaan mutkaan, minkä takia ehkä jarrutin snadisti aikaisemmin kuin normisti. Tämä lienee aiheuttanut ketjureaktion, jossa letkan viimeinen osui edellään ajaneeseen ja takanani tullut Frank osui sitten aika lujaa suoraan kylkeen! Onneksi auto pysyi ajosuunnassa ja pidin sijoitukseni. Valitettavasti edelläajaneet pääsivät karkuun enkä päässyt hyödyntämään peesiä.

Päätin siis vain ajaa mahdollisimman leveästi ettei Frank pääsisi kuittaamaan sijoitustaan takaisin. Eli olin Trullijunan veturi! Frank painosti todella rajusti ja rajuin ottein takana. Yritys oli kova ja vähän väliä kolahti. Tein paljon virheitä ja Frank sai useita ohituspaikkoja. Lopulta vähän nukahdin ja Frank pääsi kuittaamaan helposti yhdessä neulansilmässä! Se harmitti, koska suorastaan annoin tilaa!

Frankin ohituksesta jotenkin meni ajorytmi sekaisin ja Jaska meinasi kuitata samantien. Päätin kuitenkin että jaskaa en ohi laske en sitten millään ja onnistuin siinä! Kuitenkin ruutulipun heiluttuani olin vähän kiukkuinen kisatulokseen. Tivasin Frankilta hänen ajotavastaan, mutta myöhemmin myönsin itselleni, että eipä siinä kai mitään erikoisempaa valittamista ollut. Omat ajolinjani olivat niin huonot peittely-yritysten takia, joten siksi Frank ei kaikille kolauksille voinut mitään.

Yhdessä vaiheessa tuli keltaiset liput jolloin hiljensin pääsuoralla ja Frank ajoi päälleni. Hän ei huomannut lippua (koska olin edessä), joten ei kai siinäkään sitten mitään. Toivoisin tuomariston (FO110K ja Racer X) kuitenkin katsovan, josko tilanne näkyisi videonauhalta, ja löytyykö siitä huomautettavaa jommalle kummalle. Hiljensinkö mä liian rajusti vai olisiko Frankin pitänyt nähdä lippu?

Kokonaisuudessaan voin olla tähän ihan tyytyväinen. Voitin kaikki ne kuljettajat, jotka mun oli mahdollistakin voittaa. Frankin voittaminen olisi ollut superjuttu, koska hän oli kuitenkin aika-ajoissakin selvästi mua nopeampi. Joten ei käy selittely. Sain sen sijoituksen minkä ansaitsinkin. Nopeampi yhdellä kierroksella kuin jaska. En yhtä tasainen, mutta riittävän hyvä pitämään auton leveänä tällä radalla. :ahem:
Taisin saada uuden lisänimen "Jarno" tästä hyvästä! :D
 
Viimeksi muokattu:

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
854
Oikeastaan aika onnistunut kisa:thumbup:

Aika-ajoissa oli odotetun tiivistä. FO:n eteen pääsin reilun marginaalin turvin, peräti 6 tuhannesosaa! Ehkä kärpänen lens FOllon visiiriin, ja siten jäi minusta.. Muutama vapaaharjoittelusessioa auttoi vauhdin löytymisessä ja radan metkut olikin erittäin hyvin muistissa.

Kisassa lähdössä pääsin nopean reagoinnnin avulla Raceristä ohi. Puristin sisäkautta ohi ja onneksi Raceri ei kilkannut minua seinään. Ehkä siinä renkaat osui yhteen mutta paremman vauhdin turvin pääsin kuitenkin meistä ensimmäisen mutkaan 1. Tämän jälkeen Raceriltä ei tullut varteenotettavia ohitusyrityksiä lukuunottamatta muutamaa pusua peräosastolle. Noista paikoista tuskin kuitenkaan olisi päässyt ohi. NB:n Nipyyzin tai Cmoneyn vauhtiin ei tänään ollut mahdollisuuksia joten 4. sija on erittäin hyvä, maksimit mitä voi odottaa. Kierrosaikojen perusteella olisi odottanut huonompaakin sijoitusta (finaalin toiseksi hitain), mutta olin juuri ratkaisevilla hetkillä nopea:ahem: Tällä kertaa kisassa oli heikompi auto kuin aa, mutta kuitenkin tein sillä oman parhaan ajan. Auto oli heikompi siksi, että penkki oli mallia laardiperse.
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Heti lämmittelyajossa rata ja auto #3 tuntuivat hyvältä ja odottelinkin, että saattaa tulla parannusta aikaisemmin ajamaani 29,308 -aikaan. Parannustahan tuli, mutta en odottanut sen olevan peräti 6-7 kymmenyksen luokkaa (aika n. 28,67)! Bleu oli merkannut lämmittelyajojen ajat järjestykseen ja yllätyin, kun aikani oli 5. nopein koko joukosta. Ajattelin, että voisi olla saumaa A-finaaliin.

Aika-ajoon sain auton #8, joka ei sitten tuntunutkaan yhtä hyvältä kuin #3. Auto tuntui aliohjaavan valtavasti etenkin alkukierroksilla, mutta loppua kohden aloin tottumaan autoon enemmän ja taisi autokin muuttua helpommaksi ajettavaksi. Osasin kuitenkin aavistaa, että nyt ei ole saumoja aivan lämmittelyssä ajamaani aikaan ja paras aika olikin reilu 0,1 sekuntia hitaampi. Kärsin valitettavasti myös aika paljon ruuhkasta aika-ajossa. Lopulta mun aika oli aika-ajon 9. nopein (B-finaalin toinen sija), joten hurraamista ei ollut.

Kisassa oli tarkoitus ottaa hyvä lähtö ja koittaa kiihdyttää Peepeen edelle, sillä halusin kovasti A-finaaliin. Lähtö ei kuitenkaan ollut aivan paras mahdollinen, joten jakoa ei ollut lähdössä Peepeelle. Onneksi sain pidettyä kuitenkin Alpun takanani, joka taisi saada hieman mua paremman lähdön.

Kisassa yritin pysyä Peepeen perässä eikä ero päässytkään kasvamaan kovin suureksi. Keltaisen lipun jälkeen Alppu oli pari kierrosta aivan mun perässä, joten silloin sai myös vähän tarkkailla, ettei Alppu pääse livahtamaan edelle. Alppu pysyi onneksi takanani ja sain lopulta revittyä kaulaa muutaman sekunnin verran. Peepeen kannassa en aivan pysynyt ja eroa oli maalissa hieman alle pari sekuntia.

Aavistuksen verran jäi nakertamaan se, etten yltänyt A-finaaliin, mutta positiivisiakin asioita löytyy. Pystyin ajamaan aika kilpailukykyisiä aikoja moniin kärkipään kavereihin verrattuna, joten vauhti oli Myllypurossa mulla ihan kohdallaan :)
 

Örfil

Guest
Kisarapsa:

Ennakko-odotukset eivät olleet korkealla: en ollut ehtinyt keskittymään kisaan muiden kiireiden vuoksi ja tieto siitä että muut ovat treenanneet siellä melko paljon (edit: käsittääkseni kaikki muut A-finalisteista paitsi minä), ei omia odotuksia sijoituksen suhteen kovinkaan korkealle nostaneet.

Viime kisa radalla meni nappiin ja sijoitus oli silloin paras mahdollinen siinä porukassa (2.). Nyt ravistelin suosiolla apinan harteilta ja kisa-aamuna päätin että B-finaalissa ajellaan ja sillä selvä. Sen jälkeen "stressi" laukesi ja oli helpompi suunnata kisapaikalle. Aaamukahvin ääressä kävin vielä nopeasti läpi rataprofiilin ja kisavalmistelut oli siinä.

Tre-Hlinna nelikolla saavuimme paikalle ja paikalla olikin jo melkoinen määrä väkeä!

Harkat (auto #4):

Ne menivät rataa opiskellessa ja siinä vaiheessa kun ne oli ajettu, tuntui olevan todennäköistä että B-finaali kutsuu. Oma aika oli alle 29:n, mutta niin oli monella muullakin ja Nasty meni taas omia menojaan ja Cmoney tuntui olevan siinä omalla ajallaan hieman seuraava isoa porukkaa edellä.
Kuka tahansa siinä vaiheessa sijoilla 3-9 olisi A-finaalissa, a-a:n onnistumisesta riippuen ja B-finaalissa jos homma ei toimi 100%.

A-A (auto #6):

Pääsin radalle viimeisenä ja köröttelin itselleni hyvän hajuraon muihin, mutta joka kerta kun lähdin nopealle kierrokselle, hitaammat olivat edessä. Näin meni varmaan puolet vedoista ja sitten oli pakko vaan rykäistä edessä olevan kaksikon ohi ja viimeinkin pääsin ajamaan muutaman puhtaan vedon.

Ne tuntuivat vähän pakkoväännöltä, mutta se että otin hieman iisimmän lähestymisen pääsuoran mutkiin, pudotti ajasta kolme kymppiä ja ajalla 28.588 olin aika-ajojen neljänneksi nopein. Enää kolmosryhmän aikojen odottelu ja A-finaalipaikka ruudussa neljä oli varma. Olin onneni kukkuloilla!

A-finaali (auto #3):

Startissa tapahtui työtapaturma: en ehtinyt keskittymään lähtöön vaan kurkin taakse että onko kaikki paikalla ja missä ne valot olikaan ja lähtö tapahtui minulle vähän varkain. Jo lämmittelykierroksella huomasin että auto lähtee paikaltaan kuin etana ja vaikka olin ajanut auton ruutuun vinottain, keula kohti kolmosmiehen takapuskuria, bemari pukkas lähdössä välittömästi rinnalle ja päästin suosiolla ohi. Parillisen ruudun kirous iski täälläkin :(

Ajattelin siinä vaiheessa että teen miehelle saman kepposen kuin viime vuonna vastaavassa tilanteessa peepeelle ja isken samassa paikassa kuin silloinkin. Ohitus siinä on mahdollista, mutta yllätys edellä ajavalle ;)

Kisan alussa pääsin muutaman kerran melkein iskuetäisyydelle mutta valitsemaani ohituspaikkaan saapuessa, rakoa oli juuri sen metrin verran liikaa ja ohitusyritykset oli pakko unohtaa. Kilkkauksiin ei ole varaa.

Koska bemari hieman tulppasi menoa, follo pääsi iskuetäisyydelle pariin otteeseen ja otti jo kontaktia muutaman ajovirheeni myötävaikutuksella.

Sitten rysähti kunnolla ja mielessä välähti paniikinomaisesti mielikuva Suzukartista meikäläinen istumassa autossa, keula tulosuuntaan päin mutta onneksi siitä selvittiin säikähdyksellä ja parilla "tsot-tsot" sormen heilautuksella ;)

Mutta sen seurauksena bemari meni jo menojaan, ja vaikka sain hänet taas kiinni viimeisen kierroksen aikana, peli oli pelattu.

Siinä vaiheessa vielä vähän söi miestä yhden sijan menetys lähdön mokan vuoksi, sillä kisavauhtini olisi melkoisen todennäköisesti riittänyt karistamaan bemarin ja ohitusvääntö olisi jäänyt follon ja bemarin väliseksi ja edesauttanut karkumatkaani.

Mutta tässä porukassa viides sija oli 100% enemmän kuin alunperin odotin, joten olen hyvin tyytyväinen. Kasvatin piste-eroa kaikkiin muihin takana olleisiin paitsi bemariin, mutta kolmossija pistetaulukossa pitäisi olla vielä minun. Asia selviää kun saan tässä kohtapuoliin laskettua pisteet.

Sijoitus olisi voinut olla yhtä hyvin vaikka 6-10, joten maksipisteiksi nämä on tas laskettava. Tämän hetken keskikasti on niin tasaista että kaiken täytyy mennä nappiin, jotta siinä porukassa olisi nopein. Ja väki kehittyy kisakokemuksen suhteen koko ajan, joten jatko tulee olemaan vieläkin tiukempaa!

Autot joilla ajoin olivat suht tasaväkisiä ja harkkojen ja a-a:n autojen osalta pystyin ajamaan tismalleen samalla lailla. Kisa-auto oli vähän liukkaampi ja pääsuoran mutka oli ajettava pidemmällä kaasunnostolla ja pehmeämmillä jarrutuksilla kuin muut autot, ja vaikka aika 28.538 oli kuitenkin pari satkua nopeampi kuin a-a:ssa, niin odottamaani 28.2-28.4 aikaa ei sillä syntynyt.

Muiden ajoista jäin mieleen lähinnä että se siitä "tyttöjen välisestä ystävyydestä", kun wiltsku ja kaktus ottivat toisistaan mittaa :D Harmi että rataporukka teki mokan ja sijoitti kaktuksen väärään lähtöruutuun, muussa tapauksessa kaktus olisi voinut hätyytellä jopa muita edellä ajaneita.
C-finaalissa kouvo piti hyvin paikkansa ja muutenkaan ohituksia ei paljoa kisojen aikana tapahtunut. Se oli melkein vaan edellä ajavan virhe, josta pääsi rankaisemaan.

Toijalassa sitten taas uudet kahinat, mutta Hyvinkään kisassa on sitten pieni toivonkipinä että pääsisi mahdollisesti haastamaan Nastyn, Cmoneyn ja muut mahdolliset paikalle saapuvat kärkimiehet. No, ainakin toivonkipinä on siis olemassa viime kauden Hyvinkään kokemuksen perusteella ;) :thumbup:
Sen näkee sitten...

Kiitos ennätysyleisölle - näiden kisojen järkkääminen on aina vaan entistä mielekkäämpää kun joka kisaan saadaan näin hyvin porukkaa :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
kisarapo / FO110K

Jahas, taas on aika kisaraporttien :)

Pre-Race
Paikalle saavuttiin hyvissä ajoin, forumisteistä oli paikalla vain Frank joka oli kerinnyt intoa puhkuen Formulacenterin ovelle ensimmäisenä.
Eipä mennyt aikaakaan kunnes loputkin forumistit saapui kisapaikalle ja homman laajuus alkoi valkenemaan, väkienkka tehty sarjaan ja paikalla alkoikin olla jo melkoinen vilske...

Hommaan tietty kuuluu kaikenlainen alkuvääntö ratahenkilökunnan kanssa, ja niin tälläkin kertaa:
kävi ilmi että lähtöjärjestys tulee ihan randomilla koneelta, samoin autojen numerot arvotaan sekä harkkoihin että aika-ajoihin
(osalle vielä lisäksi kisaankin mikäli päällekkäisyyksiä löytyy)
Tämä tietenkin veti meidän ideat pötntöstä alas heti laakista, Jacques pitikin pienen info-tilaisuuden heti alkajaisiksi jotta tilanne valkenee muillekin...
Kaiken kaikkiaan homma pelitti suht hyvin, aika monelle tuli eri auto eri sessioihin onneksi.

Training (Group #2, Car #3)
Harjotukset alkoi suht haastavasti, pari hitaampaa kaveria ilmestyi ryhmään jotenka puhtaan kierroksen kanssa sai hieman taiteillakin jopa...
Autoksi muodostui muutamaan kertaan parjattu #3 joka tuntui muuten kulkevan ok paitsi ihan paikaltaan lähtiessä...
Auto pysyi omaan ajotyyliin hanskassa ihan ok, ajat putoilivat vauhdilla ja linjatkin löytyi, aika painui alle 29:n ja olin tyytyväinen, paremmin meni kuin harkoissa edellisenä päivänä, tästä oli hyvä jatkaa :thumbup:

Qualifying (Group #2, Car #8)
Aika-ajo alkoi kuten harkatkin, taas tuli alle hieman parjattu auto eli #8, ja olihan se melkoinen lotja...
Heti alkukierroksista huomasi että auton perä sladaa liikaa parissa nopeassa mutkassa, ja kun kuskikin heilui isossa penkissä niin meno oli hieman väkinäistä...
Alkuun tuntui ettei meinannut saada linjaa kunnolla kasaan, mutta tein kerrankin viisaasti ja päästin Andyn eteen "tsemppaamaan"...
Pikkuhiljaa alkoi Andya jahdatessa rytmi löytymään edes jotenkuten, ja tuloksena aika 28.607 joka oli oman ryhmän kolmas!

Aika-ajon jälkeen sitten jännitettiin vielä ryhmä #1 qualifyingiä ja tutkittiin listoilta aikoja, tässä kohtaa alkoi tasaisuus valkenemaan,
Racer X 28.588, BMW 28.601, FO 28.607, Andy 28.622 ja PeePee 28.670...
Eli 5 kuskia 0.082 sekunnin sisällä toisistaan, tunku A-finaaliin todellakin siis oli ennakkoon pelätyn kaltaista, äärettömän tasaista vääntöä! Loistavaa! :thumbup:
(tuo mainittu viisikko oli siis A-A:n jälkeen ruuduissa 4-8)

Race (A-final, Car #8)
Kisaan siis lähtöruutu #6 joka tuntui ihan asialliselta kun kuitenkin olin selkeesti painavin A-finaalin heeboista...
Starttiruutuun madellessa alkoi tulla mieleen viime vuoden muistot siitä kuinka ihmiset köröttelee ohi ennen ekaa mutkaa,
ja nyt kun Andy oli takana älyttömän kevyenä kaverina niin taas alkoi hieman jännittään lähtö...
Sain kuitenkin hyvän reaktio-ajan (BMW sai nähdäkseni vielä paremman ja ohitti Jussin) jonka myötä sain pidettyä
lähtöpaikan ja kirmattua Racerin kantaan ekaan mutkaan...
Alkukierrokset näytti olevan Racerin ja BMW:n tappelua, ja yritin siinä sitten hiillostaa takaa että josko pääsis puikkaamaan ohi...
Noh, ei päässyt, Racer hieraisi ekan mutkan sisäkurviin hidastaen kunnolla jolloin huomasin tilaisuuden tulleen, nappasin auton
sisälinjalle ja puks, ato osui taas Racerin takarenkaaseen ja flashbackit Suzukartista napsahteli mieleen :D
Noh, tästä selvittiin sillä että nostin kaasun pois kokonaan, X pääsi kiihdyttämään ja vaikka itse hävisinkin siinä eniten (jäin X:stä reilusti)
niin ei harmita kun ei pilannut toisen kisaa kuitenkaan...
Loppukierroksilla yritin saada hitaasti X:n autoa kiinni, mutta eroa oli liikaa...
PeePee oli tässä vaiheessa hyvässä vauhdissa ja noussut Andyn eteen, lähestyen omaa puskuria suhteellisen tasasesti joka kierroksella...
Toiseksi viimeinen kierros ja sama virhe kuin Racerille hetkeä aiemmin, ekan mutkaan sisäkanttariin hieman keulaa kiinni ja vauhti poissa =
PeePee sai hyvän ulostulon neulansilmästä mutta päätin silti tokaan oikeeseen kääntää sisään kylmästi normilinjalla....
Noh, kolahdus takakulmaan tulikin odotetusti, mutta eipä PeePee niin liki ollut ettäkö olisi ohi päässyt...
Kierrokset siis loppuivat ajoissa kesken, ei tarvinnut vikuroivalla kaaralla peippailla liikaa PeePeen edessä, maalissa siis samalla sijalla kuin ruudussakin, eli #6! :thumbup:

Ottaen huomioon paino-erot A-finaalin kuskien välilllä, niin tämä sijoitus oli aikalailla maksimi mihin saattoi yltää
(ok, ehkä paremmalla auto-onnella olis voinut hätyytellä sijaa 4, mutta ei nyt jossitella)
Suora paikka A-finaalin ja kilpailukykyiset ajat (HUOM!, samalla autolla aika-ajossa 28.607, kisassa 28.611, tasasta tikkausta siis! :ahem:)
A-finaalissa oli aika jees, tietty parannettavaakin jäi, onneksi on tavoitteita vielä jäljellä...

Jatkot sitten alkoi parkkipaikan metästyksellä (joka menikin sit vähän heikosti) ja päättyi saapumiseen myöhässä Sporttiin jossa oli jo A-A fiilis täysillä menossa.
Paikalla oli forumisteja mielettömän paljon, uusia naamoja enempi kuin silmä välttää ja täysi työ oli muistaa kuka oli kukakin...
Positiivisena puolena mainittakoon nais-vorumistien määrä, yllätyin kuinka moni tuli paikalle (paria jäin kyllä kaipaamaan vielä ;)) ja siitä iso + heille!
Jatkoilta kohti Mansesteria vetäytyessä tuli toimittua kuskinakin hieman, eräs naisvorumisti kuskattiin kotiin siinä matkalla ja
toinen forumisti Hämeenlinnaan, kolmas Hervantaan(!) ja neljäs sitten jäikin tuohon ihan kotonurkkien kulmalle...

Kaikenkaikkiaan onnistunut reissu, forumisteja on aina kiva nähdä, ainoo miinuspuoli oli tuo selvinpäin pysyminen, mutta jonkun sekin raskas taakka on pakko kantaa :D

Kaktukselle pahoittelut järjestäjien kämmistä, huomattiin viime tingassa se lähtöruutujen kämmi eikä keritty enää reagoimaan siihen :frown:

Team Tampereen keskinopee kuski signs off here :alppu:
 
Viimeksi muokattu:

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Jos nyt yrittäisi jonkunlaista kisaraporttia tehdä.. Omaan suoritukseen olen ihan tyytyväinen. Jäin viimeiseksi (ja olin kaikissa osioissa hitain :D) mutta se nyt oli jopa odotettavissa. Kierrosaikoihin olen varsin tyytyväinen ja paransinkin aikaa jokaisessa osiossa. :) Parinviikon takaisissa testeissä paras aika oli jotain ~37, (en muista tarkkaan) kisassa ajoin sitten parhaimmaksi ajakseni 33,614. Eli about 4 sekunttia parannusta, johon voinee mun ajokokemuksella olla tyytyväinen. Toivottavasti mä en aiheuttanut mitään suurempia/pahempia häppeninkejä radalla, se oli eka kilpailu mulle. Ja jos aiheutin, niin pahoittelut siitä. Ei ollut tarkoitus..

Harjoittelu
Harjoittelussa keskityin lähinnä mutkien ajamiseen aika-ajoja varten kun muutama paikka oli vielä vähän hankalampi mulle. Näin kokemattomampana sitä ei juuri tiedä miten mikäkin mutka pitäisi ajaa, jotta tulos olisi paras mahdollinen. Yritin kuitenkin parhaani mukaan..

Aika-ajot
Aika-ajoissa meno tuntui alussa jotenkin heikommalta verrattuna harjoitteluun. Osasyy tähän on aika varmasti se, että alussa taisi ajaminen mennä vähän yliyrittämisen puolelle ja siitähän ei hyvää seurannut. Puhtaiden kierrosten saanti oli vaikeaa.. Noh, jossakin vaiheessa ajaminen vähän helpottui ja otteet paranivat.
Paras aika oli 34,759 ja tuloksena C-finaalin viimeinen lähtöruutu. Mainittakoon vielä se seikka että aika-ajoissa spinnasin toiseksi viimeisen mutkan jälkeisellä lyhyellä suoranpätkällä. Tuo tapahtui siis siinä vaiheessa kun mutkan jälkeen aloin kiihdyttämään ja damn, spinni. En mä siinä kerinnyt tekemään mitään, tapahtui niin yllättäen. :D Pääsin onneksi jatkamaan siitä matkaa hyvin. Harmitti vähän, koska se kierros oli omasta mielestäni sujunut siihen asti suht hyvin. En ole varma näkikö tuota tapausta niistä katsomon tv-ruuduista. Todennäköisesti ei.

Kisa
Niin tosiaan kisassa lähtoruudun piti olla viimeinen. Näin ei kuitenkaan tapahtunut, kiitos ratahenkilökunnan virheen. Ihmettelin vähän että miksi se ratahenkilökuntalainen viittoi mut ajamaan ruutuun ennen Kaktusta. Harmi Kaktuksen kannalta. :( Lähdössä sain pidettyä "lahjaksi saamani" sijan ja sen jälkeen kamppailu Kaktuksen kanssa olikin mielenkiintoista ja kovaa. Onnistuin pitämään ko. hahmon takanani joidenkin kierrosten ajan, kunnes sitten siinä viimeisessä mutkassa tapahtui pieni kontakti, jonka tulos oli että allekirjoittaneen auto jäi ratavalliin, enkä päässyt sieltä itse jatkamaan ilman apuja. Kisa oli pilalla ja loppuaika menikin sitten yksinajeluksi. Sanoisin kuitenkin tuosta tilanteesta sen verran, että mun mielestä se oli puhdas kilpailutilanne.

Kaktukselle kiitokset tuosta kamppailusta, se oli hauskaa! :ahem:

Vähän ikävämpänä asiana sellainen huomio, että oikea kylki taisi olla eilen ns. kärsijän roolissa. :frown: On meinaan vähän kipeä ja erityisesti tuon huomaa silloin kun painaa ko. kipeätä kohtaa / nukkuu kyljeltään. En kuitenkaan usko, että tuo on mitään vakavaa (ainakaan toivon mukaan) koska kuitenkin pystyi nukkumaan suht hyvin.. Lähinnä toi kipu tuntui sillä hetkellä kun käänsi kylkeä, ei juuri muulloin. Toivottavasti tämä menee kuitenkin mahd. nopeasti ohi..

Ja vielä lopuksi: Iloisena uutisena voin kuitenkin ilmoittaa teille, että mulla oli kaikin puolin sen verran hauska ja mukava kisapäivä ja tästä syystä harkitsen vakavasti osallistumista satunnaisiin muihinkin kisoihin. :ahem: Täytyy katella tuota kisakalenteria..
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ja vielä lopuksi: Iloisena uutisena voin kuitenkin ilmoittaa teille, että mulla oli kaikin puolin sen verran hauska ja mukava kisapäivä ja tästä syystä harkitsen vakavasti osallistumista satunnaisiin muihinkin kisoihin. :ahem: Täytyy katella tuota kisakalenteria..
Hienoa! :thumbup:
Tuo kyljen pieni kipeytyminen lienee ihan odotettua, sen verran varmaan liikuit kuitenkin penkissä että ei ihme ole...
Jos haittaa nukkumista / hengitämistä niin sit lekurin pakeille, muuten vain arka/mustelma tmv kyseessä :)
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Ööö kisatoikki oli round 3, tämä round 4 :rolleyes:

No joka tapauksessa.Tässä jotain sepostusta!

Harjoitukset: En ollut tehnyt radalla sala(tai julki) harjoittelua lain ja viimeisin karting-kokemus oli viime vuoden Forssasta, eli melkein vuoden takaa. Tämän takia kovia painetia en itselleni asettanut - toki kakkosnikin lyöminen oli jonkinasteinen tavoite...

Harjoitukset
Koska ryhmiä oli sekoitettu niin ajoinkin heti ensimmäisessä ryhmässä yhdessä mm. Jakkuesin ja Fränkin kanssa (kenestä en koko aikana päässyt eroon...), tasaista oli, olin kolmikon hitain, mutta vain marginaalisesti. Lopussa aloin päästä radan kanssa vähän sinuiksi, vaikka muutaman mutkan ajaminen vähän arvelluttikin

aika-ajo
Aika-ajoihin lähdin kaksiteräisellä tavoitteella "Joko Jakkuesia nopeampi, tai C-finaaliin", kumpikin epäonnistui, sain B-finaalin kolmanneksi viimeisen ruudun heti jakkuesin perästä :nope:

Aika parani n. sekunnilla harjoituksista, mutta niin se teki muillakin :sad:

kisa
Sain mielestäni hyvän lähdön, mutta sitten elopainoni puuttui peliin eikä auto kiihtynyt, TheStig tuli uhkaavasti rinnalleni, mutta minä kuitenkin käänsin paikalleni "jonossa" ennen ensimmäistä neulansilmää. Samalla huomasin Fränkin olevan käytännössä pysähdyksissä ja jarrutin "paniikissa", näin saimme ketjukolarin jossa TheStig törmäsi minuun, minä Fränkiin ja Fränk Jakkuesiin. Tässä yhteydessä Totke pääsi meistä ohi....

No kun päästiin ajorytmiin, niin melko nopeasti pääsin Totken kantaan (tässä vaiheessa luulin häntä jakkuesiksi) ja pari kierrosta ajoin hänen perässä, TheStigin jahdatessa minua - hän tulikin pari kertaa törkeästi perään ohituspaikkaa etsiessään, mutta ei päässyt ohi. Kunhan sain hänen hieman (1s) rakoa niin rupesin tosissani ahdistelemaan Totkea ja painostinkin hänet virheeseen :D pääsuoran alussa olleessa shikaanissa. TheStig pääsi samassa yhteydessä hänestä ohi, mutta tein häneen tasaista eroa, kunnes törmäsin Trulli, siis Jakkues-junaan. Fränk kyttäsi ohituspaikkaa Jakkuesista ja parin kiekan jälkeen onnistuikin siinä, minä pääsin melkein samlla ovenavauksella (ja jos oisin tiennyt siinä olevan Jakkuesin, niin oisin mennytkin ;)). Sen jälkeen loppukisa meni Jakkuesia ahdistellessa. Pari kertaa hän teki pienen virheen, mutta suuremman elopainoni vuoksi autoni ei kiihtynyt tarpeeksi hyvin, jotta oisin voinut ne hydöyntää. Tosin kuten totesin kisan jälkeen, jos olisin tiennyt taistelleeni Jakkuesia vastaan, niin oisin varmaan johonkin neulansilmään mennyt rinnalle hieman törkeämmin ja painanut ohi. Nyt sitä en tehnyt :thumbfh:

Kaikken kaikkiaan positiivinen kokemus, Myllypuron rata oli muistamaani parempi ja vaikka Jakkuesille hävisinkin, niin taistelemalla ajaminen on paljon mukavampaa kuin yksin ajelu (kuten esim. viime vuoden Forssassa kävi).

Niin ja sainhan hopeasijan miesten (=yli 100kg) sarjassa. Fränkille hävisin, Oton voitin.
 

Örfil

Guest
Hienoa! :thumbup:
Tuo kyljen pieni kipeytyminen lienee ihan odotettua, sen verran varmaan liikuit kuitenkin penkissä että ei ihme ole...
Jos haittaa nukkumista / hengitämistä niin sit lekurin pakeille, muuten vain arka/mustelma tmv kyseessä :)
Voin säästää lääkärinkäynniltä ja sanoa saman asian minkä lääkäri sanoo: "no se kylki on saanut nyt pienen tällin siinä kärttinkissä ja mahdollisesti siinä voi olla jopa pieni hiusmurtuma. Mutta siihen ei nyt kuitenkaan ole muuta lääkettä kuin lepo ja kärttinkin välttäminen joksikin aikaa, tai siihen saakka kunnes kipu on jo siedettävä".

T: Dr Kärt

;)

Ps. toi on ihan vakiojuttu kun hommaa aloittelee. Jos vähänkään meinaa ajella tosissaan, niin kylkiliivit (<70-80e) on ihan must.
 

Makkonen

Guest
Voin säästää lääkärinkäynniltä ja sanoa saman asian minkä lääkäri sanoo: "no se kylki on saanut nyt pienen tällin siinä kärttinkissä ja mahdollisesti siinä voi olla jopa pieni hiusmurtuma. Mutta siihen ei nyt kuitenkaan ole muuta lääkettä kuin lepo ja kärttinkin välttäminen joksikin aikaa, tai siihen saakka kunnes kipu on jo siedettävä".

T: Dr Kärt

;)
Ai sinäkös se mun lääkäri olitkin, näytit jotenkin tutulta kolme viikkoa sitten.:D
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Kisarapoa täältäkin:

Paikalle saapui jännityksestä kankea hahmo, monta uutta naamaa enkä mikroihinkaan ollut koskenut kuin kerran kymmenen vuotta sitten. Onneksi Tamperelaiset poimivat mut kyytiin Hämeenlinnasta niin kerkes edes pariin kaveriin tutustumaan ennen itse tapahtumaa. Huoli oli vielä omien niskojen kestävyydestä maanantaisen peräänajon jälkeen, huoli osoittautui kuitenkin turhaksi.

Harjoitukset, C-ryhmä, #3
Lähdin varoen liikenteeseen, vähän autoa tunnustellen ja ennen ekan kierroksen puoliväliä olinkin letkan hännillä. Kylmä auto tuntui lipsuvan vähän joka suuntaan ja vasta harjoituksen lopulla aloin vähän luottamaan omiin tekemisiini, hitaaksi tiesin itseni kuitenkin. Autoja tuli silti joka puolelta ohi vähän väliä, vain Wilzkun ohi pääsin takaisin. Aika taisi jäädä jonnekin 31.7 tienoille ja kierrokset kovin epätasaisia. Arvonnan takia ryhmässä oli aika koviakin kuskeja.

Aika-ajo, C-ryhmä, #8
Uusi auto, jossa leveä penkki. Ei kuitenkaan tuntunut vaikuttavan vauhtiin. Auto oli käytökseltään jokseenkin erilainen kuin #3, mutta tuntu melkein sopivan mulle paremmin. Aloin jo tottumaan ajamiseen ja vaikka ajolinjat olivat vähän huttua ja valtaosan kierroksista sössin ihan täysin niin jokunen ehjempi kierroskin sattui sekaan, ei silti yhtään "täydellistä". Paransin aikaani harjoituksista reilulla sekunnilla ja lopulta sain ajaksi 30.509 joka auttoi mut muutaman sadasosan turvin sekä Kouvon että Askon edelle C-finaalin paalulle.

C-finaali, #8
Alla tuttu auto joten tiesin ainakin miten se käyttäytyy. Sain pidettyä lähdöstä paikkani, jota sitten trullimaisesti puolustin enkä antanut ohitukseen mahdollisuutta. Radan ekalla puoliskolla hidas ja Kouvo pääsi monta kertaa ihan tuntumalle, mutta toisella puoliskolla sain vedettyä aina sen verran kaulaa ettei todellista ohitusmahdollisuutta päässyt syntymään. Tasaista tuntui olevan, ei tainnut kuin yksi ohitus tapahtua koko finaalissa? Omasta ajostani sen verran vielä, että taisin katsoa enempi taakse- kuin eteenpäin ja nopein kierros lipesi Askolle. Oma parhaani jäi muutaman sadasosan aika-ajojen parhaastani. Tällä radalla tuntui olevan helppoa ajaa paalulta voittoon, vaikkei välttämättä nopein mies radalla ollutkaan.

B-finaali, #9
Sain B-finaaliin pakasta vedetyn kylmän auton, joka lipsui aivan holtittomasti joka suuntaan puolet kisasta. Onnenkantamoisella sain lähtöruuhkasta poimittua muutaman sijan. Muut olivat kyllä selkeästi nopeampia jo ajotaidoiltaan. Parin kierroksen jälkeen luistelin vähän enemmän viimeisessä shikaanissa pääsuoralle tultaessa ja jäin taas letkan hännille. Heti perään Stig ja Jaska (?) kamppailivat ensimmäisessä neulansilmässä johon Stig jäi jumiin ja ajoin perään. Ennen kuin sain auton vauhtiin olivat kaikki kadonneet horisonttiin, keskittyminen herpaantunut ja tuppasin ajelemaan pitkin seiniä vähän joka kohdassa. B-finaalista ei jäänyt jälkipolville kerrottavaa :eek:

Kaiken kaikkiaan oli ihan hauskaa ja C-finaalin voitto tuntui kyllä kylmiltään makealle. Sitten olikin aika siirtyä Sporttiin möötteen ja aika-ajoja seuraamaan ja sielläpäs vasta olikin hilpeää porukkaa. :alppu:
 
Viimeksi muokattu:

TheStig

Tame Racing Driver
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
200
Sijainti
Pimennossa
No niin, kisarapoa tältäkin suunnalta:

Harjoitukset:
Harjoituksiin sain auton #10, joka tuntui sopivan käteen oikein hyvin. Parin viikon takaisista harjoituksista kierrosaika parani reilun sekunnin verran, mutta kokemattomuus kartingista näkyi kyllä epätasaisuutena ajossa. Harjoitusaikojen perusteella näytti siltä, että aika-ajoissa voisin selvitä b-finaalin lähruudukkoon puolenvälin paikkeille.

Aika-ajo:
Aika-ajoon sain auton #2, joka puski paljon pahemmin kuin harjoituksissa ollut #10. Muutama kierros meni ihan autoon totutteluun, ja lopulta ajo alkoi sujua kohtalaisesti. Paransin kuitenkin harjoituksista vain 3 kymmenystä kun monilla muilla parannukset olivat jopa sekunnin luokkaa, joten aika-ajoon olin jonkin verran pettynyt. Kymppiautolla olisin varmaan päässyt hieman kovempaa, mutta kakkosellakin selvisin niukasti b-finaaliin.

Kisa:
Sain 7. lähtöruudusta kohtuullisen hyvän lähdön ja nousin melkein jaskan rinnalle, en kuitenkaan tarpeeksi että olisin päässyt ykkösmutkassa edelle. Ensimmäiseen neulansilmään ajoin aivan jaskan puskurissa kiinni enkä ehtinyt jarruttaa kun edessä hidastettiin äkisti, van rysäytin siinä jaskan perään. Tässä kohtaa Totke pääsi livahtamaan ohi. Muutamaa kierrosta myöhemmin sain 7. sijan takaisin, kun Totke kolisteli seiniä viimeisessä mutkassa. Kisan alkupuolella pääsin monesti ykkösmutkassa hyvin lähelle jaskaa ja muutaman kerran ajoin ekassa neulansilmässä perään/kylkeen täysin pähkähulluissa ohitusyrityksissä. Edelle en kuitenkaan päässyt millään. Jossain vaiheessa aloin jäädä jaskasta hieman, mutta jaskan saavutettua Jaquesin kisan loppupuolella pääsin taas kantaan. En enää lähtenyt hölmöihin ohitusyrityksiin vaan jäin kyttäilemään virheitä (tai jaskan ja Jaquesin kolaria), mutta eipä niitä tullut. Viimeisellä kierroksella päästin vielä PeePeen kierroksella ohi, joten lopputulos oli 7. sija kierroksen kärjelle jääneenä.

Kokonaisuutena tulokseen täytyy varmaan olla tyytyväinen, koska aiempaa kartingkokemusta oli ainoastaan edellisen viikon treeniajo. Sain parannettua aikaani jokaisessa sessiossa eikä lopullinen sijoituskaan (14.) mikään mahdottoman huono ole. Kisassa kokemattomuuteni näkyi törttöilynä, josta pahiten joutui kärsimään jaska, siitä vielä anteeksipyyntöni. Onneksi en kuitenkaan pyöräyttänyt ketään tai työntänyt seinään.

Kivaa oli ajella ja ensi kerralla sitten paremmin.
 

Kaktus

Well-known member
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4980
Aika-ajo
Sain mielestäni ihan hyvän ajan (31.127) ottaen huomioon, että ajan suunnilleen kerran vuodessa ja nytkään ei ollut harjoitteluja takana. Ihan varmasti saan tuosta vielä sekunnin pois jos käyn muutaman kerran kierämässä Myllypuron rataa.

Kisa:
Mitä siellä lähtöjärjestyksen kanssa sekoiltiin! Sainhan lähtöruutuni 3.632 sekunnin turvin seuraavaan, mutta silti minut heitettiin letkan viimeiseksi Williams-in taakse. Nyt kun noita listoja katsoo, sekä Williams- että minä aijoimme aika-ajon autolla #10. Ehkä kone vain arpoi mielivaltaisesti kumpi kymppi tulee ensin. Lähtöruudussa hiillyin hieman, mutta sattumahan oli loistava kisailun kannalta. Vasta muistaakseni kisan puolivälin paikkeella pääsin Williams-ista ohi ja sitä ennen oli kovaa ja hauskaa kamppailua sijoituksesta. Tuolla on kyllä todella vaikea ohittaa... iskin lopulta väkisin viimeisessä shikaanissa rinnalle ja ohi ja kyllä monessa kohdassa vähän kolisikin. Mielettömän viihdyttävää kilpailua. Siinä vaiheessa oltiin jo jääty kuitenkin kauas muista, etten enää pääsyt edes roikkumaan näön vuoksi letkan lähellä.

Otetaan kyllä uudestaan.
 
Ylös