Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 3 / Myllypuro GP

Örfil

Guest
Pisteet per kisa ja kokonaispistetilanne päivitetty tän toikin tokaan postaukseen.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Podiummahdollisuudet sarjassa taisivat mennä siihen. Laittaa miettimään kannattaako esim. Jyväskylän kilpailun mahdollisia pettymyksiä kohti ajaa leuka rinnassa kolme tuntia. Kolmen kärki kisassa oli odotettu, ja taas samat tyypit hurraa heille
NohNoh, unohdat senkin että osalta jää kisoja väliin, Jussilta muistaakseni Forssa 2, Cmoneyltä Toijala jnejne...
Siellähän ollaan kuin Hamilton, haaveet sijotuksista romukoppaan vaikka kaudesta on vielä melkein 3/4 ajamatta :rolleyes:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13811
Olisi siistiä, jos Andy tulet vaan kisailemaan suht´ usein. En itsekään pidä todennäköisenä että NB voisi hävitä tässä sarjassa 20kg "hitaammalle" meikäläiselle, vaikka ehkä jonkun yksittäisen voiton voinkin vielä napata. Olen myös sinusta, Andy, sitä mieltä että kehityt koko ajan ja yksittäiset näytöt (esim. Forssan nopein kierros) vain kokemuksen myötä tulevat yleistymään myöskin parempien kisasijoitusten muodossa. Sitä sisimmässään tietää, ajoiko omasta mielestään hyvin. Esim. uskoakseni NB olisi tasapainoillakin voittanut minut Myllypurossa. But big deal, there is a lot more of fun to come! :ahem:
 

Örfil

Guest
Ajamalla oppii. Ja kun kyseessä on laji, jossa on teknisten ongelmien mahdollisuus, niin koskaan ei tiedä vaikka olis ykköspallilla!

Kisakokemusta ei saa kuin ajamalla ja sillä pötkii jo pitkälle :)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Ei kun ei mun itseluottamus mihinkään ole hävinnyt, kunhan manaan vain autoarvontatuuria psyykatakseni itseäni (ja vähän muita). Uskon ja väitän, että olen kuitenkin KKWCS-sarjan ns. kuuman ryhmän vähiten ratakierroksia ajanut kaveri, joten kehittymismahdollisuudet on olemassa
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13811
Ei kun ei mun itseluottamus mihinkään ole hävinnyt, kunhan manaan vain autoarvontatuuria psyykatakseni itseäni (ja vähän muita). Uskon ja väitän, että olen kuitenkin KKWCS-sarjan ns. kuuman ryhmän vähiten ratakierroksia ajanut kaveri, joten kehittymismahdollisuudet on olemassa
Jep, väitän että nouset "rankingissa" kun saat kierroksia ajettua kymmeniä ja satoja lisää. Forssan olisit jo voittanut jos olisit nopeimman kierroksesi tahtiin tasaisesti tikannut niitä kierrosaikoja (vaatii kokemusta ja juuri sillä kokemuksella olisit tullut ensimmäisenä ruutulipulle).
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13811
...en onnistunut hypyn ajoitus meni pieleen ja törmäsin molempiin (!) tolppiin. Paketti meni sitten sekaisin vielä hetkeksi...
Tästä pätkästä pelkästään olisi aika vaikea veikata, mikä laji kyseessä :D
Mutta joo, on se vähän huono juttu jossei ajamiseen pysty niin täysillä keskittymään, vaikka toisaalta painopistehommatkin kuuluvat siihen. Itse en muista ikinä kärsineeni liian leveästä penkistä, vaikka Forssassa ajamani #5 vissiin omasi sellaisen. Omassa ajotyylissäni se ei vain tunnu haittaavan, ja hyvä niin meikäläisen kannalta.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Harjoituksiin sain auton #8. Penkki vaikutti hieman isolta, mutta ei mielestäni vaikuttanut ajamiseen erityisen paljoa. Muuten kulku oli todella liukasta, enkä oikeen saanut otetta ajamisesta. Lisäksi olin aika kovatasoisessa seurassa, kun ratahenkilökunnasta johtuen erät arvottiin eikä menty järjestäjien kaavailemalla systeemillä. Teoriassa hyvä, kun näkee vähän parempien ajolinjoja, mutta kyllähän se hieman nopeampien väistelyksi meni.

Harkka-aikojen perusteella olisin taistelemassa B-finaali paikasta. Kahta muuta aika-ajoerää katsellessa alkoi näyttämään siltä, että porukka parantaa noin sekunnilla kierrosaikaansa. Kai se on sitten itsekin pakko!

Aika-ajoon sitten osui auto #3. Auto meni kuin kiskoilla verrattuna harkkoihin, ratakin toki oli varmasti parantunut paljon. Ajo tuntui todella rennolta eikä nopeammat kuskitkaan enää häirinneet, vaikka olinkin hitaampi, ei tarttenut koko aikaa päästellä muita edelle. Oletin parantaneeni reilusti aikaani harkoista, mutta aika ei jostain syystä sitten parantunutkaan yhtään, tuloksena C-finaalin kolmas ruutu. Meitä tais olla nelisen jamppaa kymmenyksen sisällä.

En tiedä sitten otinko aika-ajon liiankin rennosti vai muutinko ajotyyliäni jotenkin tyhmästi... No ajat kuitenkin tasottuivat harkoista ja ajo tosiaan yleisesti tuntui hyvältä. Pienestä pettymyksestä huolimatta lähdin itsevarmana kohti kisaa.

Kisaan jatkoin tutulla autolla #3. Edeltäni lähtivät paalulta Totke ja toiselta sijalta kouvo. Neljäs ruutu oli varattu Otolle. Lähdössä hieman nukahdin, enkä päässyt heti uhkaamaan kouvoa. Toisaalta Ottokaan ei onneksi päässyt kuittaamaan. Eka kierros oli todella ruuhkaisa, mutta ainakin pahemmilta kolhuilta vältyttiin. Ehkä tästä vielä noustaan...

Kisa jatkui neljän kärjen pysyessä kohtuullisen kasassa. Kovasti koitin löytää ohituspaikkaa kouvosta, mutta samalla tarkkailin ettei Otto pääse yllättämään. Pari kertaa tuli annettua pientä pusua kouvolle ja jäin parin sekunnin päähän sen seurayksena. Otto seurasi esimerkkiä ja erot olivat välillä muutaman sekunnin luokkaa. Hetken päästä kuitenkin oltiin jälleen kasassa, mutta sama kuvio toistui kerran tai kaksi... Ei hitto pääse mitenkään edelle.

Sitten tulikin keltaiset liput, Wilzku näytti olevan poikittain viimeisessä shikaanissa. Väkisinkin mieleen tuli Suzukartin keltaiset ja katselinkin mielenkiinnolla, miten edellä menevät kouvo ja Totke reagoivat. Kaikeksi onneksi Totke nosti keulassa reiluhkosti jalkaa kaasulta ja siinä sitten odoteltiin, milloin pääsee taas vauhtiin. Suunnittelin pimeässä mielessäni yrittäväni päästä tosissani uhkaamaan kouvoa heti keltaisten kadottua. Valitettavasti keltaiset valot eivät kuitenkaan näkyneet kovinkaan hyvin, monessa kohtaa joutui etsimään katseella onko ne valot vielä päällä. Kahdesta ratahenkilökunnan lipusta taas ei voinut ihan varma olla, mikä tilanne on. Kouvo huomas joka tapauksessa ennen mua keltaisten poistumisen, enkä päässyt koittamaan yllätystä.

Kierroksia sitten jatkuivat vieläkin kouvon persuuksissa ajaessa, mutta vieläkään en ollut saanut kunnon ohitusyritystä aikaiseksi. Sitten tulikin jo ruutulippu yllättävänkin nopeasti, olis kisa saanut jatkua vielä... Noh ei auta, pakko palata varikolle.

Kisa oli oikeen viihdyttävä, vaikka jonossa ajeluksihan se menikin. Pääasia ettei tarttenut yksin kruisailla. Pieni harmitus silti jäi aika-ajon osalta siitä, etten parantunut yhtään aikaani harkoista sekä siitä etten saanut kunnon ohitusyritystä aikaiseksi kisassa. C-finaalin nopein aika kuitenkin lämmitti mieltä. Lisäksi kisa oli omalta osaltani tasaista menoa eikä turhia virheitä tullut ainakaan liiaksi asti.

Kiitoksia jälleen järjestäjille, Toijalassa nähdään taas! Kiitokset myös kyydeistä FO110K:lle sekä Racer X:lle!
 
Viimeksi muokattu:

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
En tiedä, että onko joku jo kertonut, mutta tuo aika-ajossa ajamasi aika on rataennätys ;). Ajon aikana tuli nimittäin sinne screenille hetkeksi ilmoitus rataennätyksestä.
No mutta sehän kuullostaa hyvältä:thumbup: Eipä tommoista paljon kerenny siellä miettimään/huomaamaan...
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Nooniin nyt pääsen itsekin vihdoin pääsykokeilta kirjottelemaan tuntemuksia kisasta. Heti alkuun täytyy kiittää kisan järjestäneitä, sillä kaikki sujui juuri kuten piti, eikä mitään hämminkiä tullut. Ja sitten itse kisaan:

Harjoitukset:
En ollut puoleen vuoteen ajellut Myllypurossa, joten lähdin hakemaan tuntumaa rataan. Yhtään kierrosta en yrittänyt suoranaisesti pitää kasassa vaan lähinnä hain linjoja ja ajotekniikkaa. Edellä mainitut asiat yhdistettynä autoon numero 4., irtosi kolmas sijoitus. Siitä oli vain yksi suunta aika-ajoihin.

Aika-ajot:
Sain aika-ajoihin auton numero 6. ja se olikin huomattavasti parempi. Aika-ajoissa ei ollut oikeastaan mitään ihmeellistä ja sen hetkisellä ajolla irtosi aika 28.1 ja toinen lähtöruutu. Aikaan olin sikäli pettynyt, etten pystynyt nastya haastamaan paalupaikasta, mutta harjoitusten jälkeen kakkospaikkaakin arvosti huomattavasti enemmän, kuin mitä ennen kilpailua ajattelin.

Kilpailu:
Kisasta en muista minkä auton sain alle, mutta siinä ei ainakaan ollut mitään erityistä valittamaista. Lähtö sujui nastyn kanssa aika tasaisesti, eikä täten ollut mitään mahdollisuuksia ohittaa siinä, joten kisa oli siinä aikalailla jo taputeltu. Huomasin muutaman kierroksen jälkeen kasvattaneeni pienen etumatkan takana olevaan Cmoney:n, joten päätin lähinnä kokeilla ajella muutamia mutkia eri tyyleillä. Lopputuloksena vahva 2. sijoitus. Pettynyt olin omaan ajooni sikäli, etten pystynyt edes haastamaan Nastyä tai ajamaan alle 28 aikaa, mutta jääpähän seuraavaan kisaan petrattavaa. Kaksi kakkospaikkaa alla joten eiköhän se kolmas kerta toden sano ;).

Yleensä ottaen kilpailijoiden taso oli yllättävänkin kova ja mikäli pysyy jatkossa edes suurin pirtein samana, niin mielenkiintoisia kisoja on varmasti luvassa :)
 
Viimeksi muokattu:

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Ja taas ankara tuomaristo on kokoontunut ja päättänyt raporttikisan voittajan. Voittoon kirjoitti toisen kerran Asko S., jonka raportti kaappasi mukaansa ja pystyin kuvittelemaan kisan täysin. Onnea! :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Ja taas ankara tuomaristo on kokoontunut ja päättänyt raporttikisan voittajan. Voittoon kirjoitti toisen kerran Asko S., jonka raportti kaappasi mukaansa ja pystyin kuvittelemaan kisan täysin. Onnea! :ahem:
Onnittelut Askolle! Tästä voidaan jo muut ottaa jotain opiksi jatkossa. :ahem:
 

Örfil

Guest
Aika pro meininkiä: kukaan ei aja metriä sivussa ajolinjasta tms.
Ens vuonna meininki sen kuin kovenee!

:cool: :cool:

Kisakalenteri 2010 ilmestyy tällä viikolla.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Aika pro meininkiä: kukaan ei aja metriä sivussa ajolinjasta tms.
Niin ja huomionarvoista tässäkin on se että kyseessä on vielä C- ja B-finaalit, A-finaalia vielä edes näy
(kärki menee kyllä älyttömän lujaa, vauhtieron näkee videolta helposti)
Hyvä taso on kyllä sarjassa :ahem:
 
Ylös