Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 3 / Myllypuro GP

Makkonen

Guest
Privasin kisaajille linkin kartingkuviin.
Ei tullut oikein kunnon otoksia, kun ei ollut kunnon kameraa.:nope:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Yleisön näkökulmasta:

Paukahdimme paikalle aamupäivästä silmät ristissä, kun ei edellisenä yönä montaa tuntia nukkunut. No sivuseikka.
Itse harkoissa ei ollut mitään mielenkiintoista, kun kuskit vasta herättelivät itseään.
Aika-ajoa rupesin tarkkailemaan enemmän ja totesin että autot ovat suhteellisen tasaväkisiä. Ainoa mikä näytti erottuvan, oli muistaakseni auto nro.5 mutta syykin selvisi, kun näin ketkä kolme sillä ajoivat. Porukka laittoi itsensä nopeusjärjestykseen ja havaitsin että kuuman kärjen takana tullaan käymään kovin taistelu, kun viis-kuus ukkoa ajaa kymmenyksen sisään. Cmoneyn sirkusnumero: näyttävä sisääntulo varikolle väärästä portista oli saada jatkoa kisan jälkeen, kun poistuimme kehä1:lle länteenpäin. Kielletty ajosuuntamerkki...se on vaa suositus.
Ainakin mitä itse kisaa seurailin jäi erityisesti mieleen tuo C-finaalin "catfight", hienoa että naiskuskejakin oli uskaltautunut paikalle. Harmi että kisa heidän kesken päättyi vähän ennen aikojaan, niinkuin päättyi. Toijala/Hyvinkää oisko revanssin paikka.
B-finaali jäi vähän ohi itseltä, joten en pysty sanomaan siitä oikein mitään.
A-finaali sisälsi enää joukon puoliammattilaisia, jotka oli lähinnä painonmukaisessa järjestyksessä. Autojen tasaväkisyydestä johtuen ei saatu kunnon kamppailua enää kärkeen, vaan Nasty, Nipyyz, Cmoney ajeli lopussa lähinnä enää yksikseen. taaempana olikin se kympin sisällä ryhmä, joka pystyi jotain kisaa vielä lopussakin ajamaan.
Nastylle vaan onneksi olkoon. Oli se kirikypärä muille liikaa. Olen joskus suuremmissakin luokissa nähnyt saman värisen kypärän ja todennut että tylsä kisa tulee...voiton suhteen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Ottaen huomioon paino-erot A-finaalin kuskien välilllä, niin tämä sijoitus oli aikalailla maksimi mihin saattoi yltää
(ok, ehkä paremmalla auto-onnella olis voinut hätyytellä sijaa 4, mutta ei nyt jossitella)
Nnnjjjooo, Nasty meni vähän menojaan, mutta tasapainoillakin olisi ollut kova haaste. Sitten Nipzyyz ei ollut kuulemma puoleen vuoteen ajanut tuolla, mutta samantien minulla oli täysi työ roikkua siinä lähietäisyydellä. Oman painoluokkani kaverit sitten jäivät nahistelemaan keskenään eivätkä hekään vapaasti ajaessaan olisi niin paljoa jääneet.

A-finaali sisälsi enää joukon puoliammattilaisia, jotka oli lähinnä painonmukaisessa järjestyksessä. Autojen tasaväkisyydestä johtuen ei saatu kunnon kamppailua enää kärkeen, vaan Nasty, Nipyyz, Cmoney ajeli lopussa lähinnä enää yksikseen. taaempana olikin se kympin sisällä ryhmä, joka pystyi jotain kisaa vielä lopussakin ajamaan.
Nastylle vaan onneksi olkoon.
Nnnjjjooo, aina vaan tsemppaan itteäni että ehkä tarkalla ajolla voi pärjätä :D Forssan jälkeen rataprofiilin vuoksi uskoin jonkin verran, vaikka toisaalta NB:n tiesin etukäteen nopeaksi Myllypurossa. No, Hyvinkää seuraavaksi (tosin sekin on outo rata etukäteen) jossa autojen tehot peittävät painon vaikutusta aika hyvin. Kiva tapahtuma oli, ja vissiin kaikille jäi positiivista oloa siitä :)
 

Frank

Heimosoturi
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
6643
Sijainti
Äänisen Aallot
No niin.

Olinpa tosiaan ensimmäisenä paikalla, ja se ei johtunut ainankaan siitä että olisin ollut jo harjoittelemassa vaan ihan vaan että sinne ajauduin siihen aikaan. Enhän ollut ajanut minkäänlaista mikroautoa varmaan viiteen vuoteen, yli kolmeen en ainankaan, ja sittenkun minulla on tuota intoa aivan karmivalla tavalla niin tiesin jo etukäteen mitä on edessä..

Harjoitukset:

Nimittäin vapaatharjoitukset, joissa pitkän ajotauon aiheuttama liioitteleva into saatiin aikalailla purettua tässä. Reuhasin vaan reunasta toiseen ja takaisin.

Aikamoiset-ajot

Sain ajettua aika-ajoissa semmosen ajan jota odottelinkin, tosin hirmun kaukana kärjestä, mutta jo aiemmin uumoilemani B-finaali paikka oli selviö. Ja siinäpä se sitten vissiin. Paitsi että ihmettelen hieman itseäni siitä että en kisassakaan saanut enää parempia kierrosaikoja kuin mitä tässä ajoin.

B-finaali:

Lähtöruutu taisi olla viides, tai jossain siellä, ja vaikka otin keskinkertaisen startin niin silti Jacques keijumaisine ruumiinrakenteineen pääsi heti ohi. Vaan kun. Siellä täällä on minua koitettu leimata stalinistikseksi moder, eiku satomaiseksi kaistapääksi, mutta vaan asia ei ole kovin paljoa näin. Kuten jo on siis sittenmin ilmi tullut jaskan sepostuksista en minä lainkaan ollut ens´mäis-mutkan törmästelyn aiheuttaja vaan uhri, ihan siinä missä sittemmin Trulliksi paljastunut Jacques´kin.
No siitä sitten, oliko vaikka Totke joka pääsi minunkin ohi siinä, niin hänet ohitin urheasti ja uljaasti ja jopa melko pian siinä ihan pääsuoralla! Se oli semmosta. Sitten Jacquessin kantaan ja yrityksiä ja kyttäilyä, yleisesti ottaen tuon ajan vietin turhautuneena. Vaan kerranpa pääsuoralle tullessamme ajoinkin yht´äkkiseltään jakkeuksen perseeseen. Se aluksi hämmensi, että tähänkö on tultu? Mutta heti kun yritin kaartaa jakkeus-nimisen sivuitse hänen ohipuolelleen näinkin jo keltaisen lipun, jota liehutettiin. Mutta mutta kuulkaas, vasta sieltä lippupisteeltähän se uhka alkaa, jolloin tulee olla übervarovainen, siksi oli jakuessilta suorastaan ääliömäistä hiljentää niin paljon jo siinä pääsuoralla jossa ei edes mitään esteitä etenemiselle ollut näkyväisillä!
No, sitten aattelin vähän että josko kohta ohittais sen, ja niinhän siinä sitten kävikin kun ajoi niin sopivalla linjalla muuan neulansilmään, tuota paikkaa katselin jo harjoituksissa vähän SILLÄ silmällä.
Siitä sitten näin että taitaa olla jaska-niminen hahmo Jacques-nimisen hahmon kannassa ja täten olikin helppo jättää heidät omiin oloihinsa. Siinä sitten ajoinkin kilpailun nopeimpani kierroksen toisiksi viimeisellä rundilla, toisiksi nopeimman viimeisellä, että oli niinku suhdanteet niiden osalta tasapainossa. Maalissa olin 4. Ja se oli sitten siinä, thänk juu veri mats.

En sulje pois osallistumista jatkossakin.

Voitin kuitenkin lihavien miljönäärien luokan!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tosin kuten totesin kisan jälkeen, jos olisin tiennyt taistelleeni Jakkuesia vastaan, niin oisin varmaan johonkin neulansilmään mennyt rinnalle hieman törkeämmin ja painanut ohi. Nyt sitä en tehnyt :thumbfh:
Vaikka olisitkin päässyt musta ohi, niin en mä olisi luovuttanut. Mä olisin pystynyt ajamaan kisassa paljon paljon kovempaa, mutta mä jouduin nyt keskittymään peittämään parhaat ohituspaikat (ja varomaan pahoja ajovirheitä, joita kovempaa ajaessa voi herkästi tulla). Frank pääsi multa karkuun, koska hän oli muutenkin paljon nopeampi (se nähtiin aika-ajoissa). Mutta me oltiin about samaa tasoa harjoittelussa ja aika-ajoissa. Ja yhtä lailla mullakin oli se fiilis, että jaskalle ei voi hävitä. :D
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Ainakin mitä itse kisaa seurailin jäi erityisesti mieleen tuo C-finaalin "catfight", hienoa että naiskuskejakin oli uskaltautunut paikalle. Harmi että kisa heidän kesken päättyi vähän ennen aikojaan, niinkuin päättyi. Toijala/Hyvinkää oisko revanssin paikka.
Kaktuksesta en tiedä, mutta ainakin mä jätän Toijalan väliin. Hyvinkäästä en taas tiedä uskallanko (tai kehtaanko :rolleyes:) lähteä sinne tällä ajokokemuksella ja -taidolla. Lähellähän tuo olisi, mutta en oikein tiedä.. musta tuntuu että se vois olla mulle tässä vaiheessa liikaa. Ja toiseksi, valitettavasti saattaa olla niin etten muutenkaan pääsisi kun tuolle päivälle saattaa olla jo muuta menoa, kellonajoista ei tosin ole vielä tietoa.
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1287
Sijainti
Tuusula
Oli siis vuorossa Myllypuron Monaco eli tiedossa tiukkaa vääntöä kapealla katuradalla. Tästä radasta tykkäsin jo valmiiksi:cool:
Harjoittelut meni siinä harjoitellessa ja kokeillessa että mitä aika-ajoista olisi odotettavissa noin niinkuin ajallisesti ja autolla #5 sain aikaiseksi 27.8

Aika-ajo(ryhmä2):
Ajoin autolla #5 aika-ajon ja aika hyvin löytyi tila jossa ajaa, aikaiseksi sain ajan 27.718 siis vähän parani harjoituksista. Viimeistä aika-ajo ryhmää seurasin, että josko vaikka Nipzyyz vielä pyyhkäsis ohi, mutta ei aivan. Myöskin siellä oli käynnissä kova taistelu a-finaalipaikoista.

A-finaali:
Paalulta liikkeelle autolla #5 ja pari kolme ekaa kierrosta piti varmistella sijoitusta, että kuinka lähtee homma liikkeelle. Kun sain aikaiseksi hieman eroa Nipzyyz:iin, niin sainkin loppukisan ajaa omaa ajoo rauhassa voittoon. Sain ajettua kisan nopeimman kierroksen 27.726, mutta ei parantunut a-a ajasta.

Siisti kisa kapealla radalla, vaikka ohitukset olivatkin vähissä. Hyvin oli porukkaa paikalla. Suuri kiitos järjestäjille!:thumbup:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kaikenkaikkiaan hieno paikka ja tasaväkinen kalusto, toisin kuin Tampereella. Harjoitellakin sai, jottei kylmiltään aika-ajoihin joutunut. Ainut huono oli oikeastaan rata.. Siinä ei kyllä ilman edelläajavan tröpöilyä ohitse päässyt millään.

Harjoitukset: siinähän ne menivät "ihan hyvin", aika varovaisesti ajelin, mutta kerran sain vetäistyä seinään lähtöviivan mutkaan:eek: 31,5 taisi olla paras kierros ja näytti aika heikolta. Laskeskelin kuitenkin, jotta mahdollisuuksia C-finaalin paalulle voisi olla, jos vähän skarppaan..

Aika-ajot: Jarruttelun jätin kyllä minimiin ja hyvin kulki. Sekunnilla paransin, mutta jäin sitten C-finaalin toiseen ruutuun penteles..

Kisa: Oli kyllä aika monacomaista meininkiä. Siinähän me mentiin Totke-junassa Asko S:n kanssa, pari kertaa olin lähellä ohittaa ja tulla ohitetuksi, mutta eipä tuossa mitään oikein.. Harmittavan lähelle jäi B-finaaliin paikka. Aika tasaisen "tappavaa" tahtia ajelin ja kilpailun 5. nopeimman kierroksen vain sain.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Aika-ajo(ryhmä2):
Ajoin autolla #5 aika-ajon ja aika hyvin löytyi tila jossa ajaa, aikaiseksi sain ajan 27.718 siis vähän parani harjoituksista. Viimeistä aika-ajo ryhmää seurasin, että josko vaikka Nipzyyz vielä pyyhkäsis ohi, mutta ei aivan. Myöskin siellä oli käynnissä kova taistelu a-finaalipaikoista.
En tiedä, että onko joku jo kertonut, mutta tuo aika-ajossa ajamasi aika on rataennätys ;). Ajon aikana tuli nimittäin sinne screenille hetkeksi ilmoitus rataennätyksestä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kaktuksesta en tiedä, mutta ainakin mä jätän Toijalan väliin. Hyvinkäästä en taas tiedä uskallanko (tai kehtaanko :rolleyes:) lähteä sinne tällä ajokokemuksella ja -taidolla. Lähellähän tuo olisi, mutta en oikein tiedä.. musta tuntuu että se vois olla mulle tässä vaiheessa liikaa. Ja toiseksi, valitettavasti saattaa olla niin etten muutenkaan pääsisi kun tuolle päivälle saattaa olla jo muuta menoa, kellonajoista ei tosin ole vielä tietoa.
Hyvinkää saattaa kyllä olla alkuun vähän pelottavakin jopa, rata ei ole helpoimpia ja kun autotkin kulkee "riittävästi" niin tunne on aika mieletön...
Toijalassa kalusto olis varmastikin suosiollisempi...
(loppukaudesta sitten voinee suositella ulkoradoista Kaanaata ja Forssaa, sisäradoista Turku & VM)
Jyväskylä on sellanen mistä ei ole mitään tietoa vielä...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Nastylle vaan onneksi olkoon. Oli se kirikypärä muille liikaa. Olen joskus suuremmissakin luokissa nähnyt saman värisen kypärän ja todennut että tylsä kisa tulee...voiton suhteen.
Onhan se kaikkien aikojen parhaan F1-kuljettajan kypäräväritys. 50-70-luvun veijareista vaikea tarkkaan sanoa mutta seuraavina tulevat sitten ainakin Prost ja Senna.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Kirjoitellaanpas jotain:

Harjoitukset:

Kone arpoi minut viimeiseen harjoitusryhmään, joten tuli ensin katseltua kun aikaisempien ryhmien kaverit paukuttivat hirveitä aikoja taululle. Pahalta näytti.

Kun lopulta radalle pääsi, rata tuntui kuitenkin aivan mahtavalta. Pitoa löytyi ja auto (#6) käyttäytyi oikein hyvin. Aivan harjoitusten loppuun sain sitten tuikattua 28.440, joka oli yhdeksän kymmenystä parempi kuin viime treeniaika ja samalla harjoitusten kolmanneksi nopein aika.

Aika-ajot:

Aika-ajoihin alkoi sitten taas pahalta näyttää. A-finaaliin halutessaan piti selvästi ajaa samanlainen aika kuin harjoituksissa, mutta toki uskoin siihen pystyväni. Olinhan jo harjoituksissa ajanut hyvän ajan, ja rata parani toki koko ajan.

Sain sitten koneen arpomana auton nro 4, jossa oli ihanaakin isompi penkki, ja olisi voinut ottaa kyytiin katsomassa olleen tyttöystävänkin. Sen verran sitä tilaa siinä penkissä tälläisen luuviulun jälkeen vielä oli.

Radalla oli kuten muissakin ryhmissä paljon ruuhkaa, ja millään ei tuntunut saavan puhdasta rakoa, vaikka miten jätti väliä edellä meneviin.

Paras kierros meni kun hitaampi auto (toki ilmeisesti vahingossa), peippasi pääsuoralla edessä sen verran että jouduin lyömään jarrun tiskiin.

Tuloksena pettymys ja ensimmäinen karsiutuja suorasta A-finaalipaikasta.

B-finaali:

B-finaaliin lähdin asenteella paalulta voittoon, ja vaikka nukuinkin startissa, eivät takana tulleet onneksi päässeet hyödyntämään sitä. Muutaman ensimmäisen kierroksen aikana oli vähän vaikeuksia hakea taas nelosautolla ajotyyliä ja pitoa renkaisiin. Samalla Nipsuhuuli pysyi hieman liian lähellä jotta olisi voinut rentoutua.

Kisan puolessävälissä heiluneiden keltaisten lippujen jälkeen sain ajamisesta kunnolla kiinni ja pystyin tiputtamaan Nipsua sen verran ettei välitöntä vaaraa ollut.

Ongelmia tuli kuitenkin. Kierroksella ohitettavat nimittäin järjestivät melkoista draamaa kypärän sisälle.

Totke päästi vielä jotenkin ymmärrettävästi ohi, ja kamalasti ei aikaa mennyt (muistaakseni), mutta kun sain seuraavan kolmikon (Jacques-juna) kiinni, en ollut niinkään tyytyväinen.

Sain jonon kiinni pääsuoran jälkeisissä mutkissa, ja viimeisenä ajaneelle kuskille heilutettiin sinistä lippua ensimmäisen neulansilmän jälkeen. Jäin hieman katsomaan, missä vaiheessa kuski lähtee pois ajolinjalta, jotta ohi pääsen. Tiesin nimittäin, että Nipsuhuuli oli kuitenkin tulossa takana suht lähellä, joten virheeseen ei ollut varaa.

Edellä oleva kuski ei kuitenkaan reagoinut sinisiin lippuihin ja saatoin vähän jopa italialaistyylisiä käsimerkkejä heilutella, koska ohi oli kiire.

Lopulta ohitus tuli tuikkaamalla sisään viimeisessä neulansilmässä ennen ensimmäistä shikaania. Hieman myöhään omasta mielestäni, vai mitä on mieltä tuomaristo?

Kisa kuitenkin loppui samalla kierroksella, ja A-finaali kutsui.

A-finaali:

A-finaalin viimeinen lähtöruutu, auto nro 9 ja edessä tajuttoman kovia menijöitä seitsemän kappaletta. B-finaali painoi vähän jäsenissä jo, mutta parasta tulosta oli lähdettävä yrittämään.

Lähtö ei taaskaan onnistunut, joten siinä ei päässyt yllättämään. Letka pysyi peräpään osalta melko hyvin kasassa, eivätkä edellä ajaneet päässeen karkuun.

Monac... ei kun Myllypuron syheröillä ei tasavertaisesta kaverista mennä ohi kuin virheen seurauksena, joten kohtalokseni jäi odotella Andyn virhettä.

Puolessa välin kisaa se sitten tuli. Andy osui viimeisessä shikaanissa molempiin sisäreunoihin ja vauhti hidastui niin että pääsin aivan puskuriin kiinni. Tiesin, että nyt on mentävä ohi jos ohi meinaa mennä. Neulansilmässä rinnalle, jarrua, käännös ja ohi.

Andyn ohitettuani piti muutama kierros hieman varmistella ettei tuu kuittausta takaisin, mutta kun virheitä ei onneksi tullut, ei ohi tuolla oikeasti pääse. Lopussa sain vielä F0110K:n kiinni ilmeisesti virheen seurauksena, ja tiesin että oli heti yritettävä ohi. Hölmö pikku puskuhan siitä tuli, eikä sen suurempaa kerrottavaa. Kisan loppuun F0110K:n perässä ja seitsemäs sija.

Seitsemänteen sijaan on oltava tyytyväinen, vaikka aina voi mennä paremmin. Aika oli kuitenkin A-finaalin viidenneksi nopein.

Autosta nro 4 on turha itteni valittaa, sillä Andy vetäisi sillä kuitenkin kisassa 28.4xx ajan. Olisi sillä siis kovempaa päässyt mitä itse aika-ajoissa.

Hyvä kisa, paljon ajamista ja ok lopputulos.

Kiitos järjestäjille vaivannäöstä, Toijalassa nähdään.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Tuo auto nro 4 oli kyllä kokoluokkaa XXXXXL, sillä penkki oli minullekin aivan liian iso....
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tuo auto nro 4 oli kyllä kokoluokkaa XXXXXL, sillä penkki oli minullekin aivan liian iso....
Mun mielestä sä oot kyllä laihtunut sitten viime näkemän aika paljon. Tai sitten se oli se himonussija-parta, joka teki susta hoikemman näköisen? :D
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kisaraportti

Minkähänlaiselle perävälineelle se nelosauton penkki on tarkoitettu, kun ei kenellekään sopinut, ja kuitenkin foorumisteissa on myös rotevampiakin kavereita? Okei no, en halua tietää

Nelosella jouduin ajamaan kaksi settiä, aika-ajot sekä kisan. Joten A-finaalipaikka on mielestäni kova saavutus sinänsä, vaikka sijan PeePeelle menetinkin. Auton kulussa ei tosiaan sinänsä ole vikaa, minkä osoitti ajamani finaalin neljänneksi nopein aika. Vitsi siinä leveässä penkissä onkin se, että ajaessa täytyy hyppiä penkillä puolelta toiselle jotta mutkan voi ajaa läpi. Toisin sanoen nojattavahan on aina ulkokaarteen suuntaan, ja esim. sikaaneissa joutuu hyppimään noin sekunnin sisällä kaksi kertaa. Jos hyppiminen ei onnistu oikeaan aikaan, on mutka tai sikaani pilalla

Aika-ajoissa en aluksi onnistunut saamaan hyppyjä kuntoon jotta olisin saanut ehjän kierroksen. Sitten kun hyppy alkoi kulkea, tuli keltaiset liput. Keltaisten jälkeen viimeisillä kierroksilla yritin puristaa, mutta oli hitaampi auto edessä. Helpotus oli suuri kun viimein sain tietää, että pääsin viimeisenä suoraan A-finaaliin. Tavoite oli saavutettu. Tiesin jo ennen kisaa, että pari-kolme kuljettajaa saattaa mennä menojaan ja heidän jälkeen olisi äärettömän tasaista tunkua A-finaaliin. Onneksi PeePee tuli ilmeisesti vielä heikommin toimeen nelosen penkin kanssa

Kisassa ei ollut mitään ongelmia pysyä FO:n perässä, jolla ei ollut ongelmia pysyä RX:n perässä. Jonossa ajeltiin kuin köyhän talon porsaat. Mutta sitten, toisessa sikaanissa en onnistunut hypyn ajoitus meni pieleen ja törmäsin molempiin (!) tolppiin. Paketti meni sitten sekaisin vielä hetkeksi siitä ja PeePee pääsi lopulta kuittaamaan ensimmäisessä neulansilmässä. Loppukisan kyttäsin sitten PeePeen virhettä, mutta sitä ei tullut. Kokonaisuutena A-finaalipaikka ja neljänneksi nopein aika kisassa on kovassa porukassa odotustenmukainen ja tyydyttävä sijoitus, mutta pisteitä ei sitten paljoa kertynyt. Podiummahdollisuudet sarjassa taisivat mennä siihen. Laittaa miettimään kannattaako esim. Jyväskylän kilpailun mahdollisia pettymyksiä kohti ajaa leuka rinnassa kolme tuntia. Kolmen kärki kisassa oli odotettu, ja taas samat tyypit hurraa heille
 
Ylös