lol, tottaIlmeisesti Sly on ajanut jonkun öljyvuotoisen perässä. Mahdollisesti Garfieldin, koska varsin suivaantunut mulkaisu on sinnepäin lähdössä.
Joo, nimenomaan spinnaukseni seurauksena sinä hävisit horisonttiin..Tarkoitus oli ajaa 3-4kierr. Wilzkun edellä, mutta vaikeaksi meni... Sain jarrutella suorillakin, ja silti eroa tuntui olevan mahd. paljon... Sitten kierroksella 2 Wilzku hävisi yht.äkkiä johonkin, ilm. pyörähti kun en edes huomannut koko asiaa
Sekunnin nopeampi aika (ja koko porukan 14. nopein) samalla autolla verrattuna edelliseen Forssan kisaan.Muuten huomioita:
Wilzkun ajat sateella alkaa olla tosi hyviä, nytkin kisassa mukava skarppaus.
Sadekeli on vähän huono tuohon ajolinjaopetteluun, kun ajolinjat on niin erit kuin kuivalla.. ja sitä on kaikilla vähän hankalaa saada optimiajolinjat. ja forssassa tosiaan autotkin vaikuttaa niihin tosi paljon.Joo, nimenomaan spinnaukseni seurauksena sinä hävisit horisonttiin..
Mä olen sitä mieltä että vaikka olisinkin pystynyt seuraamaan perässä pidemmän aikaa, niin en usko että se olisi mua tuon auton kanssa hyödyttänyt, koska tolla nelosella tosiaan pystyi ajamaan vain vasemmalle kääntyvät mutkat hyvin läpi. Ne oikeat meni täysin pieleen.. Jouduin jarruttelemaan normaalia enemmän, jotta sain vedettyä edes jotenkuten ne mutkat läpi. Vähän hankalaa yrittää ajaa samoja ajolinjoja, jos oma auto ei mene kunnolla sinne minne haluat sen menevän.. Vaikeata oli. Ajolinjoista en edes mainitse mitään..
Näin on. Mutmut jos Williams haluaa jonkun näyttävän Turussa linjoja, niin voisin olla vapaaehtoinen. Rata pysyy todennäköisesti kuivana koko ajan, eikä se itseltäni ole pois millään tavalla, jos harkka-ajossa ajelen. Jos se vain muille kelpaa. Todennäköisesti ne muuttavat rataprofiiliakin juuri meidän kisaan ihan minun ja Cmoneyn vuoksi...."ei turhia etuja" sanoivatSadekeli on vähän huono tuohon ajolinjaopetteluun, kun ajolinjat on niin erit kuin kuivalla.. ja sitä on kaikilla vähän hankalaa saada optimiajolinjat. ja forssassa tosiaan autotkin vaikuttaa niihin tosi paljon.
Et olisi sen takia, että ajoit kutosella. Ykkönen, jolla ajoin B-finaalin oli ihan eri peli. Ykkösellä pääsi a-finaaliin 50%:n suorituksella. Ettei vaan sattuisi virhettä. Ajoin kutosella taas a-finaalissa, ja sillä täytyi alkaa jarruttaa sekuntia aikaisemmin mutkaan, kuin ykkösellä b-finaalin märemmässä kelissä. Spinnini a-finaalissa johtui ihan siitä, etten piru vie uskonut, kuinka aikaisin kutosella piti alkaa jarruttaa. Perä oli kuin kuulalaakerien päällä koko ajan. Harmi, että huonon auton a-a:ssa ja a-finaalissa takia kisani jäi vaisuksi. Olen kyllä aina tykännyt märästä .Tosin myönnettävä on, että Andyn kelkassa en olisi pysynyt millään
Jep, siksi myönsinkin sen suoraanEt olisi sen takia, että ajoit kutosella. Ykkönen, jolla ajoin B-finaalin oli ihan eri peli.
Siinä kun taisteltiin DickW:n ja Nastyn kanssa, #3:ssa ei ollut pitoa eturenkaissa jonka takia loivankin mutkan ajaminen oli haastavaa, tästä puhuttiin c-moneyn kanssa, "vauhdin tappamisesta", tämän seurauksena mutkissa (loivemmissakin) kun mentiin rinta rinnan niin tuli vähän osumaa kun en saanut autoa kääntymään millään, mutta neki osumat oli lähinnä pelkkää hieromista eikä siitä koitunu kellekkään mitää menetystä. ToivottavastiNiinkuin mitä osumiaItse en ainakaan huomannut mitään...ainoastaan tunnepuolella kolisi ajatus järjen köyhyydestä, kun ensimmäiseen mutkaankin mentiin rinnakkain ja koko mutka ehjänä läpi. En sitä muuten suostuisi ihan kenen kanssa tahansa samalla tavalla niissä oloissa ajamaan.
:
Saako tähän junaan liittyä?Näin on. Mutmut jos Williams haluaa jonkun näyttävän Turussa linjoja, niin voisin olla vapaaehtoinen.
Myös #3 lie ollut vähintään kohtalainen, ei Nipsuhuuli sillä paljoa jäänyt Andyn nopeimmasta kierroksesta B-finaalissa, ja Andy oli muutenkin sen ennakkosuosikki. Sitten tottakai WoPen voitto #3lla vielä niin ettei DW edes peesissä pysynyt vauhdissa #1llä vaikka perässä on helpompi ajaa. Joka tapauksessa paljon tasaisemmat autot, kuin viimeksi. Eikä siis mun #5kaan onneton ollut, vasureissa kääntyessään hyvin olisi varmaan ollut ihan nopeimpia.Auto taisi (kiitos Cmoneyn korjauskehotusten) olla yksi parhaista kisassa, aikoja katsellessa näyttäisi 1 olevan ehkä selkeesti paras, 7 ja 4 sitten vahvasti kannassa...
Ei sattunut valitettavasti (en löytänyt klippiä Silverstonesta 1993 kun JJ menee Club-mutkassa Lolan ja Tyrrellin välistä ).C-money: ei sattunu osumaan videolle tuo kun ohitin Alpun ja FW:n kierroksella sieltä välistä?
Olis kiva nähdä uusiks
Tähän voisin kommenttia antaa sen verran, että #1 oli varmaankin paras erityisesti puolimärällä radalla (aika-ajo). Sillä olisi pitänyt kyllä voittaa kisa ja olisi kyllä voitettukin, jos ei yksi hullu ajelisi reilu sekuntia nopeammin sateella tällä hetkellä kuin kukaan muu:ahem:. Nastyllakin oli kaiketi hyvä auto alla, mutta ymmärtääkseni hänenkin sadekokemukset on yhtä vähissä. Vaikka autoerot olivatkin pienempiä nyt,(1,3,4,7 lähellä toisiaan) niin väitän kuskienkin tasoerojen olevan pienempiä kuin Forssa II:ssa.Myös #3 lie ollut vähintään kohtalainen, ei Nipsuhuuli sillä paljoa jäänyt Andyn nopeimmasta kierroksesta B-finaalissa, ja Andy oli muutenkin sen ennakkosuosikki. Sitten tottakai WoPen voitto #3lla vielä niin ettei DW edes peesissä pysynyt vauhdissa #1llä vaikka perässä on helpompi ajaa. Joka tapauksessa paljon tasaisemmat autot, kuin viimeksi. Eikä siis mun #5kaan onneton ollut, vasureissa kääntyessään hyvin olisi varmaan ollut ihan nopeimpia.
Mä olen sitä mieltä että #1 oli reilusti nopein auto.Tähän voisin kommenttia antaa sen verran, että #1 oli varmaankin paras erityisesti puolimärällä radalla (aika-ajo).
Jep, samaa mieltä. Tänä vuonna jo nähty että kehitystä tapahtunut ihan älyttömästi vrt. viime vuoteen,Kokemusta karttuu itse kullekin ennen pitkää, niin eiköhän ensi vuodeksi kunnon kisojakin jo saada lipulta lipulle
Luetaan niitä raportteja.Wilzku ajoi sillä myös hyvin, ainoa vähän hämärä oli se Jacqun aika-ajo sillä, eikö vain sit sopinut käteen vaan
(mä en oo koskaan osannu ajaa sillä kunnolla kun en ylety kunnolliseen ajoasentoon)
Niin no, yhteensä 6 spinnausta/lievempää ulosajoa (2kpl) sain aikaiseksi sillä #7lla.. Suurin osa noista virheistä tapahtui ennen kisan puoliväliä, loppupuolisko sujuikin sitten paljon paremmin. Näyttäisi siis siltä, että minä + Forssan rata + auto #7 + sadekeli -yhdistelmä on toimiva. :ahem:Wilzku ajoi sillä myös hyvin, ainoa vähän hämärä oli se Jacqun aika-ajo sillä, eikö vain sit sopinut käteen vaan
(mä en oo koskaan osannu ajaa sillä kunnolla kun en ylety kunnolliseen ajoasentoon)
Niin, siis tähän tarkennusta sen verran että ongelmia on ilman mitään lisäjuttusysteemejä.. Sen jälkeen kun laittaa esim. sen lisäpenkin niin se auto on sopiva.Itselläni ei ollut polkimille yltämisen kanssa suuria ongelmia, mutta toisaalta Wilzkulla omien sanojensa mukaan oli, vaikka hän on minua pidempi (mulla saattaa kyllä olla pidemmät jalat kuin hänellä). Sain siis ihan hyvän ajoasennon, mutta auton radalla pito olisi vaatinut parempia ajotaitoja.
Tuota "yli sekuntia" en tietenkään varauksetta (voi silti ollakin, ei oo faktatietoo) ainakaan omasta puolestani allekirjoita, ei vain todellakaan ole hyviä autoja Forssassa kummallakaan vesisade-kerralla osunut omalle kohdalle....jos ei yksi hullu ajelisi reilu sekuntia nopeammin sateella tällä hetkellä kuin kukaan muu:ahem:. Nastyllakin oli kaiketi hyvä auto alla, mutta ymmärtääkseni hänenkin sadekokemukset on yhtä vähissä. Vaikka autoerot olivatkin pienempiä nyt,(1,3,4,7 lähellä toisiaan) niin väitän kuskienkin tasoerojen olevan pienempiä kuin Forssa II:ssa.
Helppo allekirjoittaa Cmoneyn kommentit. Mä ajoin molemmat vedot vitosella. Aika-ajoissa luulin ensin että se "lähtee alta" loivassa vasurissa kunnes tajusin että se ei yksinkertaisesti käänny. Tuossa videossa näkee hyvin kun radan alkuosalla ajan kärkikaksikon kiinni ja joudun jopa nostelemaan mutta vasureissa tulee pataan tuplasti.Tuota "yli sekuntia" en tietenkään varauksetta (voi silti ollakin, ei oo faktatietoo) ainakaan omasta puolestani allekirjoita, ei vain todellakaan ole hyviä autoja Forssassa kummallakaan vesisade-kerralla osunut omalle kohdalle.
Oma sadekelin tasaisuus pitkällä matkalla on heikompaa kuin kärjellä (WoPe) mutta kyllä siellä joitain melko hyvänkin tuntuisia kierroksia kalusto huomioiden tuntui tulevan.
WoPen #3n, ja mun #5n eroa näkee ainakin tässä videossa:
http://www.youtube.com/watch?v=cH7z6Mrpbqo
Ajassa 0:46 Nipsuhuuli #3 ja öö ruz #5 tulee peräkkäin vasuriin, ja #5 puskee rankasti ulos ja jää vielä kiihdytyksessäkin seisomaan.
Ajassa 1:28 #3 ja #5 lähtevät tiukasta vasurista ulos, ja #5 jää ihan helvetisti (vasureista kiihdyttäessä se oli heikko). Sitten vielä puskee oikealle loivassa vasurissa jolla menee Parabolicaankin tulo epäedullisen tiukalle linjalle.
Ajassa 1:48 tulee taas nämä #5n pusku- ja kiihdytysominaisuudet hyvin ilmi.
Ajassa 2:37 taas puskee suoraan ennen Parabolicaa.
Ajassa 2:50 taas "Kato se on just tota"
Vaikka #5een lisättiin oikeaan takakulmaan ilmaa, tuo öö ruzin ajamana käytös näyttää hyvinkin siltä, mitä se a-finaalissakin oli. Sen totesi lähimpää PbBMW:kin. Vasureissa toimiessaan kunnon vauhdilla sillä olisi helposti ajanut nopeimman kiekan, ja taistellut voitosta.
Tähän näkökulma takavinkkelistä ja sysipaskasta #6 katsottunaTuossa videossa näkee hyvin kun radan alkuosalla ajan kärkikaksikon kiinni ja joudun jopa nostelemaan mutta vasureissa tulee pataan tuplasti.