Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2009, round 9, Turku

Örfil

Guest
Niin mikäs se Wilzkun härdelli oli? Oliko jotain ongelmaa kakkuloiden kanssa?

Williams-

Senior member
Sijainti
Hyvinkää
Jotain raporttia kisasta.. Kuten aiemmin sanottua, se oli fyysisesti rankka. Tänään ollut vähän niskat jumissa.. Onneksi kylki sentään parani kisaan mennessä, niin ei siitä tarvinnut stressata.

Harjoitukset (#3)
Harjoituksiin arvonnassa määräytyi auto #3, jolla kuulemma ratahenkilökunta ajaa kovia aikoja. Noh, yllättäen minäpä en ajanut.. Pienen häslingin jälkeen pääsin lopulta radalle ja osa ajasta tosiaan meni Dickiä seuratessa. Vaikka homma saattoikin tuntua DW:n mielestä hankalalta, niin se tärkein tavoite kuitenkin taisi täyttyä: sanottakoon nyt vielä kerran, että siitä oli mulle huomattavasti apua. Loppujen lopuksi pääsin harjoituksissa sentään nippanappa 30 sekunnin alle. Siinä ennen harjoituksia mulle muuten vitsailtiin, että tulosta pitäisi alkaa tulla tai muuten on ensi kauden tallipaikka vaarassa. :D

Aika-ajot (#10)
Aika-ajoihin auto #10, joka ei loppujen lopuksi tainnut kuulua parhaimmistoon.. Olisiko mitenkään mahdollista saada kauden päätöskisaan aika-ajoihin edes suht hyvä auto? (terveisin nimim. viimeisissä kolmessa kisassa a-a:n autotuuri on ollut enempi vähempi huonoa) No aika-ajoissa jatkoin sitten tällä kertaa ilman opastajaa ja yritin parhaani mukaan soveltaa harkoissa oppimaani noiden ajolinjojen suhteen. Aika parani harjoituksista mukavalla 3 sekunnilla eli ei se nyt ihan huonosti mennyt. Mutta jälleen kerran (ei ollut kuin vasta 7 kerta tällä kaudella :rolleyes:) tuloksena oli viimeinen eli 8. lähtöruutu, 7. ruutuun ajanutta FW08:ia 1,5s hitaampana. Ehkä jonakin päivänä nähdään vielä sekin ihme, kun allekirjoittanut valloittaa jonkin muun lähtöruudun...

Kisa (B-finaali, #10)
Sama auto kuin aika-ajoissakin. Starttipaikan sijainti oli mulle uusi asia, aiemmin olen lähtenyt vain suoralta, mutta tälläpä kertaa liikkeelle lähdettiin viimeisen loivan oikean mutkan kaarteen kohdilta ulkopuolelta. Noh, nerona sitten ajattelin, että käännänpäs rattia vähän oikealla päin jo ennen lähtövalojen sammumista. Tuosta B-finaalin videosta voi nähdä, että lähtöni ei ehkä ollut paras mahdollinen, hieman tunnuin jäävän muista.. Kuitenkin ekaan mutkaan mentäessä olin ihan hyvin menossa mukana viimeisellä sijalla. Tätä jatkui ensimmäiset muutamat kierrokset, ja sitten tapahtui jotain aivan ihmeellistä... Radan alkupuolella, 4. mutkassa oli hetkeä aiemmin irronnut rengasvalli ja sitten kun itse olin siinä kohdilla, niin juuri silloin sitä kohtaa tultiin korjaamaan. Yksinkertaisesti luulin, että se kaveri tulee sanomaan mulle jotakin / huomauttamaan jostakin ja tästä syystä sitten hidastin vauhtia. Kun sitten lopulta jatkoin normaalia vauhtia, oli jo liian myöhäistä.. Edellä ajaneet karkasivat lopullisesti. Peli oli sitä myöten selvä ja loppuajan saikin taas vaihteeksi ajella yksin.. Eipä tässä mitkään selitykset auta, se oli yksinkertaisesti puhdas (ja karu) väärinkäsitys minulta ja täysin oma mokani. Näitä kisoja on ollut tällä kaudella enemmän kuin tarpeeksi, joissa olen joutunut ajamaan suurimman osan ajasta yksin, mutta ei se into tunnu siltikään jostakin kumman syystä laantuvan. Noh, eiköhän se siitä ajan sitten mene parempaan suuntaan.. Kisasta ei muuta sanottavaa ole, nopeammat pääsi musta kierroksella ohi kaiketi yleisesti ottaen hyvin, vaikka välillä homma tuntuikin joissakin paikoissa vähän hankalalta. Lopputuloksena 15. sija. Cmoneylle muuten vielä kiitokset siitä, kun oli järjestänyt myös 4-15 sijoittuneille kivan yllätyksen. :)

Niin mikäs se Wilzkun härdelli oli? Oliko jotain ongelmaa kakkuloiden kanssa?
Hieman juu oli.. Yleensä tuon asian kanssa ei ole juuri ongelmia esiintynyt, mutta eilen niitä oli tarpeeksi paljon..

Viimeksi muokattu:

WoPe

KKWCS Driver
Sijainti
Vantaa
Rapporto!

Lähtö:

No söin siinä aamulla yhdeksän jälkeen banaanin ja sain kyydin pasilan asemalle jossa nipsuhuuli ja kumppanit odotteli, alunperin piti mennä toisella kyydillä mutta tilanteet voi joskus muuttua kuin nauru itkuksi! (Matkin sanontoja kostoksi lehtoisäni Racer X:n takia kun minua ei hyväksytty s-kortti perheeseen! :mad_old:)

PraTicaRe: #11

Ensimmäistä kertaa elämässä turussa ja oletuksena oli että yhden setin ehtisi ajamaan ennen kisoja, mutta tällä kertaa piti kuitenkin lähteä kylmiltään harjoituksiin. Melko helposti ja nopeasti tuon radan kuitenkin oppi ja samantien pääsi hyvään vauhtiin, ihan tyytyväinen suoritukseen, osittain siksi että auto #11 oli ilmeisen hyvä, vaikka mitään käsitystä autoista ei siinä vaiheessa ollut.

periodo Quali d´attesa #3

Harjoituksen paaluaika kertoi sen että myös paaluun on siis hyvät saumat, mutta koska autojen eroista en juurikaan tiennyt niin pieni epäilys oli vielä ilmassa. Mutta hyvin tuntu menevän myös tuo auto #3, vaikka se olikin paljon jäykempi kuin #11, mutta muutoin hyvä, tiukaksihan tuo taistelu paalusta menikin ja suuren osan ajasta olin kakkosena, viimeisellä kierroksella taisi tulla tuo paaluaika.

Corsa Turku #3

Helpottava asia kisaa ajatellen oli autoksi jälleen siunaantunut #3, numero jolla voitin myös forssassa =) Kisan alku oli oikeestaan juuri sellainen kuin sen kuvittelin, koska kärkikolmikolla oli ilmeisesti suhteellisen tasainen kalusto, ehkä mun #3 kuitenkin niistä hieman parempi. Alussa ajettiin tarkasti, kunnes jossain kohti sain sen haluamani parin metrin eron jolloin pystyi paremmin ajaa sitä omaa ajoa, tällä kaavalla kisa läpi ja melko perus sisäkarting kilpailu, kun kuskit on niin tasaisen varmoja!

Finalmente

Palkinto ja shampanjat maistui tästä vieraskenttä kilpailusta mainiosti=) Rata oli mainio, varsinkin autot, ajamisen fiilis oli kokoajan korkealla, kiitos oikeessa suhteessa olevan pidon, tehon ja kaiken osalta jarruineen, kertakaikkisen hyvä fiilis jäi tästä paikasta, ellei kukaan (varsinkaan paikallinen) koe tätä herjaavaksi niin pakko sanoa että "turku (karting) on ihan kiva paikka, vois käydä joskus toistekkin" =) Ruokailuun asti kaikki toimi mallikkaasti ja kiitoksia järjestäjälle craha!

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Tuo, miten Turun kisaa voisi sarjan jännittävyyden nimissä vielä kehittää, olisi autoarvonta A-finaaliin. Nyt ainakin paalumies saa etukäteen paljon todennäköisemmin hyvän auton, kun sille osuu B-finaalin voittaja-auto. Toki eilen 3 ekaa ruutua sai kaikki hyvät autot mutta jos jonon toisena sattuu olemaan joku kierroksellaohitetun 3 kymmenystä heikompi auto, kisasta tullee tylsempi.
B-finaaliin lähtiessä autot ovat joka tapauksessa "sekaisin" (eli siihen ei liene tarvetta arpoa) kun jollekin on vain satuttu heiluttamaan ruutulippua aika-ajossa ensimmäisenä.

DW

2009-2016
kertakaikkisen hyvä fiilis jäi tästä paikasta, ellei kukaan (varsinkaan paikallinen) koe tätä herjaavaksi niin pakko sanoa että "turku (karting) on ihan kiva paikka, vois käydä joskus toistekkin" =) Ruokailuun asti kaikki toimi mallikkaasti ja kiitoksia järjestäjälle craha!
KyrpäW vastaa: Kiitos kun tulit. Ei ollut yllätys, että sinä ja Nasty kärkikahinoissa. Se yllätti kyllä, että teidän kahden taso oli kympin-pari kovempi täällä, mitä ennakkoon odotin:D.Teidän tasoisia kun ei montaa ole, jotka ajaa näin hyvin radalla kuin radalla. No olin jo puhunukin aikaisemmin että tänne tulee pari semmoista jamppaa kenestä ei osaa vielä suuremmin arviota heittää. Tämän takia provoilin ja vittuilin kisatoikissa, kun tarkoitus oli saada äijät paikalle:doubtful: Haasteita pitää olla ja vielä tulee päivä, kun teidätkin pieksen(ilotulitus oy:lle laitettu jo tilaus:D) Mieluusti päätöskisassakin mukana ja täytyy katsoa mitä ohjelmaa talvella keksii, jos silloinkin vaikka jotain sarjan ulkopuolista aikaan saa:)

Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Se yllätti kyllä, että teidän kahden taso oli kympin-pari kovempi täällä, mitä ennakkoon odotin:D.
En itekään tajua, mitä WoPe tekee ajaessa erilailla että siltä löytyy ajohanskasta se pieni ylimääräinen lisä jolla ehditään jonon kärkeen. Nastyn kanssa ennen ajoja juttelinkin että hän saattaa hyvinkin olla aika-ajossa minun edellä, ja mun sanssit pysyä vauhdissa kisassa on sitten paremmat. No siitäkin jäin aika tarkkaan 0,1 sekuntia/kierros eli hienon tasaisestikin jätkät ajoivat.

Toki uskon että melko liki optimia ajoin itsekin, WoPella ehkä noin 10 kilon etu (vähän yli kymmenys/krs) jolloin puhutaan vain sadasosien erosta. Lisäksi autoni arvioitiin 5-10 satkua #3sta hitaammaksi... Jep, hyvin siis ajoi WoPe (erityisesti Turku-rookieksi) mutta uskoakseni ajoin itsekin samalla tasolla :) Olen vain itsekriittinen ja tästä ajosta annan kyllä itselleni puhtaat paperit, vierailla radoilla pitää yrittää päästä vielä lähemmäs samaa tasoa.

Haasteita pitää olla ja vielä tulee päivä, kun teidätkin pieksen(ilotulitus oy:lle laitettu jo tilaus:D)
Nastynhan olet jo pari kertaa hoidellutkin, WoPea vasta aika-ajossa. Kuin myös allekirjoittanut.

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Se on hyvä että sarjan kärjen taso on näinkin kova. Laittaa tsemppaamaan meidät keksikastin kuski todenteolla. Töitä tarttee tehdä että edes oman sijansa voi pitää.

Vikaan kisaa taas 107% peliin!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Se on hyvä että sarjan kärjen taso on näinkin kova. Laittaa tsemppaamaan meidät keksikastin kuski todenteolla. Töitä tarttee tehdä että edes oman sijansa voi pitää.

Vikaan kisaa taas 107% peliin!
No en mä nyt pitäisi sua keskikastin kuskina.. :thumbfh:

FO110K

Banned
No en mä nyt pitäisi sua keskikastin kuskina.. :thumbfh:
Joo ei tuo nyt ihan oikein ole munkaan mielestä.
Tietty kisasta toiseen vaihtelee se "keskikasti" kun osanottajamäärätkin on aina eri, mutta ei nyt keskivaiheillakaan sentään.

Nasty Boy

-2-
Sijainti
Tuusula
Juttu nimeltään Turku:

Oli vuorossa Turun kisa ja reilu pari tuntia meni matkatessa pelipaikalle, mutta sen verran ajoissa oltiin perillä, että kerkes ajaa yhen treenivedon ennen virallista tapausta ja hyvältä vaikutti rata sekä auto (23.88). Autot lähtee hyvin kiihtymään ja pitoa on mukavasti. Innolla odottelin tiukkaa kisailua. Harjoittelussa tuli jo selväksi, että tiukkaa tulee olemaan luvassa, eroa WoPe:n kärkiaikaan jäi 6 satkuu...

Aika-ajo: #6
Auto oli hyvän tuntuinen ja sai sillä hyvän ajankin ajettua. Aluksi pääsin aika rauhassa ajamaan aikoja, mutta lopussa ei puhdasta kierrosta löytynyt ja WoPe kuittasi paalun, tiukasti 2 sadasosan turvin. Cmoney oli heti perässä kolmantena ja DickW neljäntenä ajettuaan heikommalla #7:lla.

A-finaali: #4
Näillä autoilla ei nähny kuin lähdön ja se oli nopeasti ohi, niin mukavasti ne ruudusta irtosi ja kisa oli käynnissä. Tiukkaa oli vääntö odotettavissa, varsinkin kolmen kärjessä, josta DickW tippui jo #7 osuessa kisaan, harmillista tuuria. Alussa sai vähän WoPe:lle vauhtia työnnellä, mutta sit rupes tulee pientä eroo niin eteen kuin taakse ja tasaisesti mentiin loppuun asti, loppupuoliskolla pari pientä virhettä tuli tehtyä, mutta ei vaikuttanut juuri mihinkään. Kakkosena maaliin WoPe:n perässä. Kierrosajat karkasivat käsistä kun oli vähän siirtyneet keltaiset päätyrenkaat paikoiltaan, ajeltiin alle 23. Onnittelut WoPe:lle voitosta.

Oli todella mukava ja tiukka kisa. Autot pirteitä ja radalla pitoa riittävästi. Homma toimi hienosti ja myöskin ruokailu, joka auttoi kestämään pitkähkön paluumatkan kotiin, mun burgerissa ei ollu valittamista...:thumbup:
Kiitos järjestämisestä Cmoney:lle, oli siisti reissu.

Örfil

Guest
Saattoi olla! Paha enää jälkikäteen muistella...mutta ehkä se olikin Skobenik, joka sai sen lipun ;)

Jacques

Sijainti
Helsinki
Olikohan se varoitus sitten Dompparille kuitenkin? Vai tuliko toinenkin? Tosiaan mulla ei varotuksesta ollut minkäänlaista havaintoa. :)
Mä ajoin koko kisan +/- 2 sekunnin etäisyydellä Askosta enkä myöskään lippua nähnyt hänelle heilutettavan. Veikkaan myös, että Jussi vain erehtyi kuljettajasta? :)

Jacques

Sijainti
Helsinki
Saattoi olla! Paha enää jälkikäteen muistella...mutta ehkä se olikin Skobenik, joka sai sen lipun ;)
Saman väriset haalarit, pompparin juoppoparta ei näy kypärän alta, ja sitten katsojalla vähän silmät ristissä niin meneehän sitä helposti vähän sekaisin. ;)

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Mulle tuli yks liputus, jonka jälkeen se kaveri seiso se lippu kädessä siinä maalilinjalla koko ajan. Sen verran ahisti, että oli pakko höllätä - vähän. :D

DW

2009-2016
E: Jacquesin salamastartti ei ollut kyllä mitään etukäteispaskapuhetta, odottakaas kun näette videon :)
:eek!:JUMALAUTA

Siinä oli pelisilmää:thumbup: Tästä oli tarkoitus Wilzkullekin mainita, jos rata olisi muutettu lauantaiksi ja eka käännös 180 astetta. Jätin kertomatta nyt syystä joko liikaa riskiä radalla, tai mahdollisesti onnistuessaan minulle riski parkkipaikalla:dunno:

(laturin johto toimii ja ei toimi:thumbfh:)

Jacques

Sijainti
Helsinki
:eek!:JUMALAUTA

Siinä oli pelisilmää:thumbup: Tästä oli tarkoitus Wilzkullekin mainita, jos rata olisi muutettu lauantaiksi ja eka käännös 180 astetta. Jätin kertomatta nyt syystä joko liikaa riskiä radalla, tai mahdollisesti onnistuessaan minulle riski parkkipaikalla:dunno:
Ei sitä ole turhaan katseltu idolini ajoja youtubesta repeatilla. ;)