Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 10, Turku

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ja tänne sitten raportteja..

Täydellisemmät tulokset laitan tänne kunhan kotiudun.

Aika-ajo:
  1. WoPe
  2. Cmoney
  3. Nasty Boy
  4. DickW
  5. Haikki
  6. Nipsuhuuli
  7. PeePee
  8. Powered By BMW
  9. Jacques
  10. Dominic
  11. 4stroke
  12. Asko S.
  13. Antti
  14. Andy
  15. lfb
  16. tmoi
  17. Williams-
  18. Totke
  19. FO110K
  20. Jonkki
  21. Albert Oil
  22. Kouvotsvoni
  23. FW08
  24. Sataja
  25. Sue me
  26. Otto Hokkanen
  27. Canukki

Kisa:
  1. Wope
  2. DickW
  3. Nasty Boy
  4. Cmoney
  5. Haikki
  6. 4stroke
  7. PeePee
  8. Nipsuhuuli
  9. Dominic
  10. Jacques
  11. Asko S.
  12. Andy
  13. lfb
  14. Antti
  15. Powered By BMW
  16. FO110K
  17. Albert Oil
  18. Totke
  19. Jonkki
  20. tmoi
  21. Williams-
  22. FW08
  23. Sataja
  24. Sue me
  25. Kouvotsvoni
  26. Otto Hokkanen
  27. Canukki

Harjoitukset ryhmä 1
Harjoitukset ryhmä 2
Harjoitukset ryhmä 3
Harjoitukset ryhmä 4

Aika-ajot ryhmä 1
Aika-ajot ryhmä 2
Aika-ajot ryhmä 3
Aika-ajot ryhmä 4

D finaali tulokset
C-finaali tulokset
B-finaali tulokset
A-finaali tulokset

C-finaali kierrosajat
B-finaali kierrosajat
A-finaali kierrosajat

Valitettavasti D-finaalin kierrosaikalappu ei ollut nipussa. :( Nippu oli niitattu kiinni, joten ei se ole pudonnutkaan multa mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Aika-ajot meni huonosti ja jäin kuitenkin B-finaaliin. Kisa oli yhtä persraiskausta ja joka suunnalta kolisteltiin. Absurdien tapahtumien jälkeen tilanne stabiloitui siihen, että 4stroke oli kärjessä, minä toisena, Jacques 3. Nopeus olisi riittänyt A-finaaliin, mutta ohitusyritykset olivat kehnoja ja lopulta kierrokset loppuivat kesken.

Neljän stroken päässä A-finaalista.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Persiistähän tuo meni, aika-ajo ihan syteen, sija 19 mutta onneksi sentään
pääsin tavoitteen mukasesti edes C-finaaliin....
Aika-ajon ylläreistä vastasi Wilzku & Antti :thumbup: Domps meni lujaa, mut oli odotettavissa tuo kotiradalla...
(Jacqulta & Flaviolta hyvää settiä myös, mutta se ei ole enää yllätys :mad:)

Kisa meni hyvin, lähdössä Totken ja wilzkun peesiin, 2. mutkassa sit ohi
molemmista kun ajautuivat pitkäksi...
(saitkos Jonkki tän alkurymistelyn kuvattua? taisit olla just sopivissa asemissa sitä varten :))

Keltasten valojen häivyttyä otin viel yhden ohituksen, en tosin tunnistanu et kenestä :D
Flavion kannassa meni sit loppu kisasta, ei ollut saumaa edes kokeilla ohitusta...
Kisassa ilme kuitenkin oli jo parempi, mut vauhtiin erittäin pettynyt.
Tuntui ettei vaan pääse lujempaa, ilm jokin puuttui ajosta...

Tuohon kolisteluun: mielestäni sitä oli vähän jopa verrattuna meidän kesäkisaan.
(siellä "normitilanne" oli ekassa mutkassa täysillä kylkeen ajo esimerkiksi :D)
Turun radalla on pakko olla aggressiivinen ohitustilanteissa ja kolisteltava :dunno:
(sekä ohittajan että ohitettavan)
Tosin tämä pätee vain nähtyihin finaaleihin, C-finaalista en osaa sanoa enempää
kuin ekan puolen kierroksen osalta...

Mutta kaikille kiitokset kaudesta 2010! Ensi vuonna sitten uusiksi taas :)
 
Viimeksi muokattu:

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Tuli oltua ekaa kertaa karkeloissa mukana.

Harjoituksissa ajelin autolla 5, ja koitin olla puristamatta mitään liikoja. Käsien kun piti toimia vielä pidempään, eikä sitä oikein osaa olla kauheasti puristamatta vielä. Muutamat treenit viikolla kyseisellä profiililla auttoivat tietysti pohjalla jonkin verran. Ne kaksi tai kolme kertaa sillä toisella profiililla kun ovatkin lähes ainoat kartinki kokemukset. Muistan että ollaan oltu joskus töistä joku minikisa ajamassa, mutta silloin oli kaikilla isompi kiire juomaan ja saunaan :D

Aika-ajoissa sain rutistettua vielä jonkin verran ajasta pois ja sijaksi muodostui näemmä 16, eli C-finaaliin. Olin positiivisesti yllättynyt sijoituksesta, vaikka tiesin ettei itse kisaaminen ilman kokemusta tule olemaan helppoa. Auto oli sama nro 5 ja pähkäilinkin että olis tietty kiva testata jotain toistakin autoa, vaikka ei olisi kannattanut. Dompparihan tuolla autolla ajoi finaalin ja kehui peliä.

Kisaan alle asettui auto nro 9, jonka jarrupoljin oli (siis tuntui) varmaan 3 senttiä ylempänä kuin autossa nro 5. Muutaman kierroksen sai totuella, että sitä ei voinut painaa oikeastaan yhtään, kun jarrut oli jo lukossa. Vaikka tuskimpa se mitään olisi pelastanut. Lähtöruutu oli kakkonen ja sain sentään ekan kurvin pidettyä, ettei joku olisi kolistellut kylkeen.

Autoa alkoi paukkumaan joka puolelle ja mennä ohitse ties mistä. Rystyset ja naama valkoisena puristin menemään ja koitin pitää puoliani. No way. Jossain vaiheessa (toinen tapahtuma mitä suurinpiirtein muistan) oli se että joku kilautti takakulmaan ja seuraava mitä tajusin oli se että helvetillinen traktorin rengas oli suurin piirtein tulossa syliin. Pahoittelut siitä kaikille osapuolille, jos se oli minä joka tuon aiheutin.

Kisa kuitenkin jatkui. Yritin kurkkia, että mistä puolelta joku seuraavaksi paukauttaa kylkeen ja ohi. Istumeen laittamani välikappale, joka kyllä suojeli tuota vasenta reittä kipeytymiseltä, alkoi tehdä temppujaan. Nyt sen yläkulma piru vie painoi oikeaan kylkeen kipeästi. Tietäähän se, että lähestulkoon pelkästään sauvakävelyä harrastanut äijä yrittää tehdä jotain muutakin noin paljon kerrallaan, alkaa kroppa ihmettelemään että hulluko tuo on.

Viimeiset viisi-kymmenen kierrosta oli yhtä tuskaa. Koitin kurkkia taululta, että paljonko kierroksia vielä on jäljellä. Välillä koitin kurkkia, että eikö muka enää ollut kukaan tulossa ohitse. Muutama kierros ennen loppua kolahti taas. Eli vieläkin siellä oli joku. Kovaa vääntöä oli ja tilanne vaihteli, mutta luulin hanskanneeni tilanteen.

Ennen viimeistä kierrosta koitin kurkkia, että vieläkö sieltä joku tulee, mutta en nähnyt ketään. No en tietystikkään nähnyt, koska Jonkki ajoi ilmeisesti sentin päässä minusta, täysin samoja linjoja. Viimeisen kierroksen takajarrussa Jonkki iski. Pelästyin perkele, että mistä tuo tuli, mutta ei auttanut. Ohi meni että heilahti. Pääsin kuitenkin hyvin imuun lähtösuoralle, mutta sitten taas heilahti. Se oli se ruutulippu, joka pelasti Jonkin huikean karmivalta kuittaukselta :rolleyes:. No höpöhöpö, olin todella tyytyväinen että lippu heilahti ja tuskin olisin enää pysynyt Jonkin kyydissä edes puolta kierrosta, sen verran puhki olin.

Että tollanen kisa. Pysyin hengissä, eikä ketään muutakaan viety pois ambulanssilla minun takiani. Tosin näin sunnuntaisin ei ilmeisesti tule haastemiehiä vielä oven taakse.

Yritin vielä kuvailla muita finaaleja, mutta kädet tärräs sen verran, että ne näyttivät lähinnä joltain katuporarin kypäräkamerasta kuvatuilta. Palkintojen jaon sain sentään talteen, tosin sekin hieman täristen. Tosin se johtui sitten jo varmaan tilanteen arvokkuuden tuomasta jännityksestä :D
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Pientä raporttia

Kun oltiin päästy kisapaikalle, niin alkoi jo olla jännitystä ilmassa. :ahem: Harjoitukset meni rataan totutellessa ja radalta löytyikin monia vaativia paikkoja, joita en saanut harjoitusten aikana sujumaan kovin hyvin. Kierrosajatkin taisivat heitellä jonkun verran omien pikkuvirheiden vuoksi.

Aika-ajossa omasta ajamisesta tuli paljon sulavampaa ja nyt aloin jo olla tyytyväinen tekemiseeni! Peepeen ja Dompparin voittaminen oli tavoitteena aika-ajossa, kun nämä olivat olleet harjoituksissa lähes tasoissa mun kanssa. Molemmat jäivät lopulta taakseni ja tuloksena oli 6. sija aika-ajosta, johon olin tosi tyytyväinen. Ruutulipun heiluttua tuulettelinkin hieman, kun huomasin olevani oman aika-ajoryhmän kärjessä. :ahem:

Kisassa oli kovaa taistelua Peepeen ja 4Stroken kanssa. :thumbup: Jo lähdössä tulimme kaikki kolme rinnakkain ekaan mutkaan, mutta vielä tässä vaiheessa sain pidettyä nämä takanani. 4S kuitenkin kuittaa ekalla kierroksella ja itse puolestaan pääsen hetkeksi ohi toisen kierroksen alussa, mutta 4S pääsee jälleen pian kuittaamaan. Tilanne rauhoittuu kuitenkin pian ja 4S toimii hieman tulppana mulle ja Peepeelle. 4S sai aina suorilla hieman lisää kaulaa, joten en päässyt yrittämään ohituksia. Peepeen vuoksi jouduin monesti ajamaan puolustelevia ajolinjoja ja sen kerran kun jätän sisälinjan peittämättä ekassa mutkassa, niin Peepee pääsee ohi. :eek: Lopputuloksissa jäin molempien taakse, mutta yleisesti olin tyytyväinen omaan ajamiseeni!

Muuta

Kisatapahtumasta jäi hyvät fiilikset! :ahem: Rataprofiili oli mielenkiintoinen ja autot tosi pirteitä ja tasaisia. B- ja C-finaalissa tosin nähtiin useampia ylioptimistisia ohitusyrityksiä ja kolisteluja, joista voisi jopa jakaa rangaistuksia. Tarkemmin en ala näitä tilanteita kuitenkaan analysoimaan. Olin tyytyväinen Peepeen ja 4S kanssa taistelemiseen, joka oli mielestäni kaikkien osalta riittävän puhdasta sisäradalle. C- ja B-finaaleissa keltaiset liput toivat mielenkiintoa, kun letka kerättiin nippuun "turva-autotyyliin" ja uusintastartit olivat tiukkoja! Off-season voi tuntua pitkältä, joten saatan olla kiinnostunut tulla testaamaan joskus, jos ollaan järkkäämässä testisessioita.

Kiitokset järjestäjille ja muille sarjan eteen töitä tehneille vaivannäöstä! :) Onnittelut vielä tätä kautta Wopelle voitosta ja mestaruudesta! Kausi on ollut tosi hieno ja kisat ovat olleet mielenkiintoisia. Kisoihin on mukavaa tulla jo sen vuoksikin, kun ilmapiiri on aina tosi hyvä! Olen tästä jo sanonut liian monta kertaa, mutta kuskien tasoittuminen kauden aikana on ollut hieno juttu ja tuo lisäjännitystä kisoihin. Tulevalla kaudella olisi tarkoitus taas osallistua kisoihin niin paljon kuin mahdollista! :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jooh, tässäpä pieni ylläri mikä löytyi aamulla autosta: Takapenkki
Taitaa olla viimenen kimppakyyti minkä meikäläinen järjestää, pähkinät sen verran hyvin muussattu penkkiin että vaatii pesua jopa :thumbdown
 
Viimeksi muokattu:

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Jooh, tässäpä pieni ylläri mikä löytyi aamulla autosta:
Takapenkki
Taitaa olla viimenen kimppakyyti minkä meikäläinen järjestää, pähkinät sen verran hyvin muussattu penkkiin että vaatii pesua jopa :thumbdown
Vaadi nahkasisustus korvaukseksi. Helpompi pitää puhtaana :eek:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Vaadi nahkasisustus korvaukseksi. Helpompi pitää puhtaana :eek:
Jooh, se olis lähtenyt puhtaaksi ihan vaan pyyhkäsyllä sentäs...
Taksissa tuosta olis tullut useemman satasen lasku, saas nähdä paljonko penkin pesu maksaa,
imurilla meinaan ei lähteny kuin isoimmat...
edit. näköjään 100€ sisäpesulla hintaa, täytyypi kysyä tekevätkö erikseen pelkän takapenkin...
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Itse annan raporttini vasta protestiajan jälkeen, ettei tule mahdollisesti kirjoiteltua turhaa tekstiä. Joka tapauksessa, kiitos ja anteeksi.
Toisaalta itse en kokenut tehneeni kellekään vääryyttä joten.......


KISARAPORTTI TURKU KARTING 2010

ENNAKKO

Kotikisa ja voittaahan se pitäisi.....vai miten se piti sanoa? Hyvänolon tunne on ollut menestyksekkään KIC:n jälkeen viime viikot. Nyt kotiradalla pystyi itse treenailemaan (uskoa vain vahvistaen) kunnolla ja ajat tuntuivat todella kovilta mitä sieltä sai aina revittyä. Itseluottamus oli korkealla. No mennään siihen kisaan sitten. Saavuin paikalle klo 12, kun tiesin olevani viimeisessä harkkaryhmässä, joten sain nukkua normaalilla lauantairytmillä.


HARJOITUKSET #7

Autoihin oli lyöty kaikkiin uudet eturenkaat ja ajettavuudessa tuntui hyvältä parannukselta. Kärkikuskit, jotka ajelivat aikaisemmissa seteissä, näin heiltä aikoja 21,3-21,2 välille osuvan parhaimmillaan. Itselle pito oli jo kohdallaan kun 4.erässä pääsin ajamaan. Ajaksi 21,18 ja pohjat. Tallikaveri oli toisena, joten hyvältä näytti. Rata oli sama kuin aikaisemmin viikollakin, mutta joitakin kohtia oli pidennetty ja 21 alitukset eivät kisapäivänä olleet enää mahdollisia.


AIKA-AJO #10

Koko kauden on kuuma puheenaihe ollut tämä autotuuri. Tässäkään kisassa ei siltä vältytty. Verrattuna #7:aan, niin #10 oli selkeästi laiskempi suorilla. Täällä autoerot ovat 2kympin luokkaa, mikä on tosin lyhyeenkin ratakierrokseen nähden ennätysvähän, kun muihin kisapaikkoihin vertaa. Sen verran "huono" auto vaikutti kuitenkin, että harkkojen kärkiaika vaihtui nyt aika-ajon 4.nopeimpaan aikaan. Tulos 21,25 ja vain 0,07s. paalusta. Harmillisen vähän ja edelle menivät juuri ne kuskit, keitä eniten "pelkäsin". Voitolle saattoikin sanoa heihei tässä vaiheessa. Nyt oli semmonen seinä edessä, ettei pahemmasta väliä. Oli ensimmäinen aika-ajoryhmä, missä ajoin. Luotin harkkojen tulosten perusteella aikani kuitenkin kestävän loppuun asti ja uskoin, että muista ryhmistä ei alittajia löytyisi, eikä löytynyt.


A-FINAALI #8

Tämän erän ajokki oli taas pirteä, joten luotin myös siihen, että onnistuneen lähdön jälkeen olen vähintään neljäs myös ruutulipulla. Neljän kärki tuli nipussa ja takana tullut Haikki rupesikin näkymään sivusilmällä mutkan ulostulopaikoissa jo parin kierroksen jälkeen, joten takaa ei itselle tullut painostusta. Nastyn ja Cmoneyn perässä menikin ajellessa useampi kierros ja kauan kesti ennen kuin paikka ohitukseen löytyi. Cmoneykin päästi mielestäni vähän turhan helpolla ohitseen, kun meilläkin oli henk.koht. pistetaulukon paremmuusjärjestys katkolla juuri tässä kisassa. Sanoikin jälkeenpäin, että ei viitsinyt ylimääräisiä estellä. WoPe ajeli......eikun räpisteli tämän #10:n kanssa 1-2sekuntia edellä. Oli saanut pienen kaulan silloin, kun me muut selviteltiin välejä. Nyt lappu lattiaan ja ajoin hänet kiinni. Perkules, heti kun saan kosketettua #10:n takapuskuria, niin ruutulippu heiluu. Loppui matka kesken. No jokin lohtu oli sentään kisan nopein kierros 21,05, mikä taisi olla ihan kohtuullisen kova aika. Nelosruutu täällä vain oli yksinkertaisesti liian kaukana voittamiseen. Siihen kun jäi matkaa peräti 0,17sek. Että näin tällä kertaa.


JÄLKITUNNELMAT

Hyvä fiilis 2.sijasta huolimatta. Sain Hesasta jo sen mikä oli salainen päätavoitekin kaudelle, eli osakilpailuvoitto. Päätöskisaan saatoin olla ihan tyytyväinen. Eiköhän se nopeus tullut näytettyä, kun laitteet on kunnossa. Onnittelut WoPelle voitosta. Voitto arvokas siitä, kun miettii kalustoa millä se saatiin.

Ensi kaudeksi tavoitetta jäi rutkasti. Ulkoradoille on parannettavaa ajon suhteen ja vielä enemmän tuurin suhteen. Nyt vaan talveksi ankaraa sisäratavääntöä. Kyllä se kevät sieltä taas tulee. Loppuun kiitokset järkkäritoimikunnalle kaikinpuolin onnistuneesta kaudesta, samoin myös muille kisaajille. Hyvä porukka, eikä vastuksen puutteesta tarvitse kärsiä. Minä päätän lässytykset nyt tähän, näkemiin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Toisaalta itse en kokenut tehneeni kellekään vääryyttä joten.......
Ei ainakaan varikolta katsottuna ollut mitään huomauttamista A-finaalissa.

Nelosruutu täällä vain oli yksinkertaisesti liian kaukana voittamiseen. Siihen kun jäi matkaa peräti 0,17sek. Että näin tällä kertaa.
Jooh, 2 kierrosta lisää niin olisit hyvinkin voinut mennä ohi, ehkä jopa 1 olis riittänyt...
Niin lujaa otit lopussa kiinni kumminkin :)
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Tulipa tuo oma onboardi ny katsottua ja en ihmettele yhtään että Wilzkua sapettaa. Laitan jakoon tänään jahka kerkiän ja tuomaristo tehköön johtopäätökset.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Raporttia:

Harkkoihin #6 joka hyvä ajaa. Hyvin tiukat erot top4llä.

Aika-ajoihin #11 joka pätki ja hyytyili, ihan kuin bensa olisi lopussa. 3 kierrosta menetin aika-ajoja ja tuloksena #5een vaihdon jälkeen kakkosruutu 0,01 WoPesta, ja jokunen satku Nastyn ja Dickin edellä. Erittäin tiukkaa oli. Hymyilytti.

Kisaan #4 joka myös tuntui hyvältä. WoPelle paalulla tuo #10 joka uskoakseni noin puolitoista kymppää hitaampi kuin moni muu auto. Startissa järjestys säilyi, ja muutama kierros ajeltiin karkuun 5nneltä, Haikilta. Sitten Nasty ja Dick alkoivat ohitella toisiaan ja saimme sekunnin-pari eroa jolloin aloin äkkiä yrittää hanakammin WoPen ohitusta. Ei perkule meinannut tehdä virhettä enkä päässyt autonmittaa lähemmäs missään. Sitten kumminkin kerran takasuoralle tullessa se tuli. Pääsin metrin päähän jo suoralla ja siitä jarrutuksessa rinnalle ja ohi. Pakko oli kumminkin puolustaa sijaa, ja puoli kiekkaa myöhemmin pitkässä, liian pitkässä, vasurissa tuo ehtii luiskahtaa takaisin kokonaan edelle ennen kuin tulisi mulle sisäkurvi, oikealle päin. DickW tässä vaiheessa saanut meidän nahisteluiden aikana kiinni ja tulee takasuoralla ohi. Oma fiilis että vituiks´ män. Olisi pitäny se 1 paikka osata pelata varmemmin, ja pysyä kärjessä. Siinä meni Digi ja nopeasti perään tuli Nasty. Nastyn ohi pääsin kuitenkin takaisin kerran siellä takasuoran jarrutuksessa koska pääsin ed. mutkasta paremmin ulos. Ei siinä silti taas muuta kuin peittolinjaa, eka mutka vähän pitkäksi, ja tuo luiskahtaa edelle.
Näin nää tuppaa menemään kunnei suoravauhti meinaa riittää (oma vikani:)) eikä siis pääse ajamaan omaa ajolinjaa vapaasti kun kaveri kerrankin pääsee lähelle. Lipulle 4ntenä.

Oli kyllä muutoin todella hienoa ajaa, kärkikyyti oli aikamoista eikä juuri paljoa kovempaa voisi päästäkään.

-Tulevia ajoja hyvässä porukassa odotellen.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
WoPe, Jonkki, ja muut joilla on videomatskua kisasta:
Saisitteko kerättyä videoista kaikki kolarit ja laitettua youtubeen tai johonkin, mistä tuomaristo sen voisi saada? C-finaalin kolaroinnin lisäksi tuomaristo on kiinnostunut myös ainakin B-finaalin tapahtumista (se tilanne, joka johti bemarin ulosajoon). Linkin voi laittaa mulle, Cmoneylle ja Dominicille privalla, jos ei halua laittaa kaikille.

Ei tarvitse välttämättä editoida mitään, mutta tietty jos haluaa, niin voi splitata videoista pelkät kolaritilanteet. Mut siis voi toki laittaa videot sellaisenaankin jakoon.

Halutaan tietty käsitellä nämä mahd. pian, joten siksi tämän toivomuksen esitän. On varmaan hyvä pläjäyksenkin kannalta, että silloin on tiedossa lopullinen tulosluettelo, kun wope sitä alkaa duunaamaan.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Tuohon kolisteluun: mielestäni sitä oli vähän jopa verrattuna meidän kesäkisaan.
(siellä "normitilanne" oli ekassa mutkassa täysillä kylkeen ajo esimerkiksi :D)
Turun radalla on pakko olla aggressiivinen ohitustilanteissa ja kolisteltava :dunno:
(sekä ohittajan että ohitettavan)
Tosin tämä pätee vain nähtyihin finaaleihin, C-finaalista en osaa sanoa enempää
kuin ekan puolen kierroksen osalta...
Mun perään ajettiin 100-lasissa pääsuoran jälkeiseen neulansilmään, auto menee poikittain sillä seurauksella, että menetin siinä sijan. Ei voinut mitenkään olla vahinko, vaan tuntui allekirjoittaneen vinkkelistä epätoivoiselta ohitusyritykseltä ja tahalliselta teolta. Varsinkin, kun minkäänlaista anteeksipyyntöä ei esitetty heti kisan jälkeen, vaan vasta myöhemmin.

Tekijästä mulla ei ole tietoa, mutta esitän ainakin tästä virallisen tutkintapyynnön.

Lainaus sarjan säännöistä:

7.1 Epäurheilijamaista käytöstä radalla ei sallita
- jos kuljettaja syyllistyy tönimiseen, kontaktin ottamiseen yms. tavalla joka haittaa toisten kisaamista
(sijoitusten pudotuksia, kisan keskeytymisiä jne.)
tullaan hänet välittömästi diskaamaan (DSQ) kilpailusta,
joko ratavirkailijoiden toimesta, tai sitten jälkikäteen KKWCS:n järjestäjien toimesta
- mahdollisen ison rikkeen suorittaja saa myöskin seuraavaan kisaansa +10 sijan rangaistuksen aika-ajoon
- ulkoradoilla tätä tarkkaillaan suurennuslasin kanssa, sisäradoilla pieni kontakti on tietenkin sallittu,
mutta esim. "100-lasissa kaverin kylkeen jarrutuksessa" ei tule kysymykseen
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mun perään ajettiin 100-lasissa pääsuoran jälkeiseen neulansilmään,
Jep, mutta jos huomasit niin sanoinkin etten voinut tietää enkä siksi kommentoida C-finaalia kuin ekan 0,5kierroksen ajalta.

Totesin tuon yllämainitun siis muista finaaleista jotka näin varikolta.
Tutkintapyyntö toki on ihan ok, ei kuvailemaasi törmäämistä olekaan sallittu.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Sija 27 sekä aika-ajoissa että kisassa ei ollut mikään ylläri, varsinkin kun kyseessä oli eka kokemus ei pelkästään kartingista vaan ylipäätään moottoroiduta nelipyörästä. :tongue:

Se mikä yllätti, oli lähtö D-finaalissa. Pääsin Otton ohi ja sain pidettyä hänet takanani vielä puolitoista kierrosta, mutta kakkoskierroksen takasuoran jarrutuksessa Otto pääsi ikävästi ohi ja karkasi "horisonttiin". Nooh, kierrosajat paranivat onneksi kohtuu eksponentiaalisesta: Harjoituksissa paras oli 27.xx, aika-ajoissa 24.5x ja kisassa 23.xx. Finaaliautossa oli vähän erilaiset kaasu/jarrupolkimet. Ei tuntunu yhtään hyvältä, kun ollut kunnon tuntumaa oliko jarru pohjassa vai ei. Ja tietty tuli vahingossakin panettua jarrua. :rolleyes:

Mutta Andy ja Totke (menikö oikein?) sukkahousuissa oli kyllä kohtuu Priceless-näky. :ahem:

Heh, tulinpa lukeneeksi TurkuKartingin sivuja:
Näytä liitetiedosto 13612
No ei se nyt mitenkään erityisen hyvältä se ilmanvaihto tuntunut...
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mun perään ajettiin 100-lasissa pääsuoran jälkeiseen neulansilmään, auto menee poikittain sillä seurauksella, että menetin siinä sijan tai kaksi. Ei voinut mitenkään olla vahinko, vaan tuntui allekirjoittaneen vinkkelistä epätoivoiseltä ohitusyritykseltä ja tahalliselta teolta. Varsinkin, kun minkäänlaista anteeksipyyntyö ei esitetty kisan jälkeen.

Tekijästä mulla ei ole tietoa, mutta esitän ainakin tästä virallisen tutkintapyynnön.

Lainaus sarjan säännöistä:
Tämä tapaus tutkitaan kunhan saadaan videomatskua.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Noniin, tässä omaa näkemystä C-finaalin tapahtumista:

- 1. mutkan tapahtuma startin jälkeen, 3. ruutu: tapaus FO110K ja Totke. Muistaakseni Follo tuli ulkokautta ohi ilman osuma ekan mutkan jälkeen. Totken ohituksesta jäi röyhkeä kuva. Sai ymmärtääkseni varoituksenkin jostakin tilanteesta?

- 2. mutkassa tapahtunut rengastapaus, jossa ajoin sitä isoa rengasta päin sillä seurauksella että se liikkui paikaltaan.
Kontakteista tämäkin lähti, vaikea sanoa kuka teki ja mitä kun täydellistä muistikuvaa ei ole. Jonkin video selventänee asiaa?

- Kilpailun loppu: pääsuoran jälkeisessä neulansilmässä 100-lasissa ajetaan perään, (olin 5. sijalla) allekirjoittaneen auto menee poikittain, seurauksena sijan menetys tai kaksi (tästä tapauksesta kerroinkin laajemmin jo aiemmassa viestissä)

Tuossa on nyt jotain mitä muistan eilisestä. Saattaa olla että kaikkea en muista kunnolla, mutta toivottavasti videoista selviää olennainen.

Tahattomat ja pienet osumat perään on OK, sen ymmärrän. Mun näkemys on kuitenkin se, että eiliset tapaukset eivät olleet tahattomia, ainakaan kaikki. Jos ei pääse muuten ohi, niin ei se oikeuta millään tavoin pilaamaan toisen kisaa epätoivoisilla peräänajoilla.

En muista että sarjassa olisi ikinä sisäkisoissa käyttäydytty yhtä törkeästi useamman taholta yhtä kuskia kohtaan. Senkään takia en ymmärrä tätä. Senkö takia, kun kaverit eivät kestä sitä että nainen voi olla nopeampi/ parempi?

Jos tämä menee jo nyt tällaiseksi, niin miten on ensi vuonna? Oma kehitys on vasta alussa, ja parhaat päivät edessä. Ei siellä Turun kisan C-finaalin 3. lähtöruudussa ihan tuurilla oltu..
 
Viimeksi muokattu:
Ylös