Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 5, Forssa 2 GP

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Hmm nuo autot olisivat siis suosineet minua.. ;) Anyway olisko vielä kuvia skaboista?
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Aika-ajo: #5

En ollut radalla koskaan ennen kuivalla ajanut, joten aikamoista hakemista oli jarrupaikkojen kanssa (varsinkin, kun Cmoney ja öö ruz kertoivat aa:n jälkeen kun asiaa kyselin, että radalla on oikeasti vain kaksi jarrupaikkaa, aa:ssa mulla oli seitsemän).

Rata tuntui kyllä todella hienolta ajaa kuivalla. Auto oli hyvä, kylmänä hieman röpötti hitaista lähdettäessä, mutta sekin loppui muutaman kierroksen jälkeen.

Näin jälkikäteen on pakko sanoa, että rohkeammin olisi pitänyt heti lähteä hakemaan rajoja, mutta "läntätään täysillä mutkaan, saas kattoo päästäänkö läpi" -asenne ei oikein istu. Nössö mikä nössö.

Kisa: #2

Auto sammui lämmittelykierroksella kolme kertaa, jonka seurauksena ajoin myös lähtöruutuni ohi. Noloa sähläämistähän tuo auton sammumaan päästäminen on, ainoa selitys mitä on tarjota löytyy siitä, että en osannut yhtään asiaan varautua, koska en ole aiemmin vastaavaan ongelmaan törmännyt.

Kakkoskierroksella sitten pilasin kisani paniikkijarruttamalla auton poikittain takasuoran jälkeisessä oikeassa Dompparia väistäessäni, tulos: etupyörät kanttarin päälle, auto pohjasta kiinni, mies ulos autosta työntämään -> auto sammuu.

Siinä menivät kaikki kierroksella ohi käynnistysapua odotellessa.

Kun pääsin vauhtiin, niin seurasin kierroksella edellä ollutta Puhista ja mielestäni pysyin ihan kohtuullisesti samassa vauhdissa.

Auto tuntui hyvältä ja ruutulipun heiluessa vitutti ja kovasti: olisin voinut jatkaa ajamista vaikka puoli tuntia. Ajamisen puolesta en ole koskaan ennen nauttinut karting-auton ratissa yhtä paljoa.

Hieno tapahtuma, hieno rata, huono tulos, mutta tuolla viimeisellä ei ole mitään väliä tässä tilanteessa.

Loppuun vielä Dompparin kommentti, kun pohdittiin tiimikisan tilannetta: "ei tämä nyt kovin hyvältä näytä, kun meidän tiimin huippuhetki on se kun mää spinnaan ohittaessani sua kierroksella."
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Tuo on tommoinen B Virtanen ryhti "anteeks kun mää nyt tein hyvää työtä".
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
589
Aika-ajo #4: Auto oli ihan hyvä ajaa, mutta tuntui että hieman paremmin olisi voinut kiihtyä. Lisäksi viimeisestä ryhmästä ei kukaan tainnut parantaa puolen välin jälkeen, taisi renkaat ylikuumentua?

B-finaali #2 Nyt sattui hyvä auto. Ekan kiekan aikana nousin 5.sijasta toiseksi ja parin kiekan päästä Dickin ohi johtoon. Sen jälkeen huomasin että olisi pitänyt ottaa enemmän pehmusteita/lisäpenkki ko. autoon koska ajaminen kävi aika vaikeaksi. Oli pakko hidastaa ja se harmitti, kun tiesin että lujempaakin olisi päässyt. Kuitenkin B-finaalin voitto ja paikka A-finaaliin joten ei voi valittaa.

A-finaali #1 ekan kierroksen aikana ohitin muistaakseni totken ja sitten
lähdin ohittamaan Cmoneya ensimmäiseen mutkaan, tultiin rinnakkain siihen kun yhtäkkiä huomasin olevani nurmikon puolella. Totkelta pieni virhearvio, mutta ei se mitään, näitä sattuu. Tämän jälkeen ei ollutkaan enää mahdollista ottaa kärkeä kiinni. Hyvinkäällä uusi yritys!
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Perjantai 5:45:

Lähden Rellulla töihin meilahden sairaalan katolle, siellä säätämistä helteessä ja odotus jo kotiin lähdössä, oli muuten pirun hyvät kampaviinerit siinä hoitsukahviossa!

13:50 Pasila

Saavuin kaverin kyydillä Pasilan asemalle jossa Nipsu ja Puhis jo venttailikin, Puhis kerto että nyt ois Piirakkaa tarjolla, meinas jo usko mennä mutta kisojen jälkeen piirakkaa sai sitte yks sun toinenki, ihan siinä varikolla seisten! :D

15:25 Kypärämaalarin luona

Follo ja kumppanit siellä jo olikin ja sain myös oman pottani ja värityssuunnitelman hoidettua erittäin mukavan ihmisen kanssa, nyt kun malttais odottaa että se valmistuu.. :)

Radalla..

Kuiva hellekeli ja odottavainen tunnelma kaikin osin.

Harkka/Aika-ajo #6

Olin vikassa ryhmässä joten pääsi hieman vertailemaan mitkähän autot kulkeepi tänään, #6:n meni Haikin alla pirun kovaa, joten hyvät tsänssit oli myös itellä, jäin silti jostain syystä tuon 3-4 kymmenystä, auton ehdoton valtti oli pito, hieman nuhapumppu se kyllä oli kiihdytyksissä, ja ilmeisesti paheni vaan kisan edetessä. Tokaks kuitenki ja tyytyväinen saa olla kerta taas pamahti huippu auto aika-ajoon, ikävä vaan että pisteet jaetaan kisassa..

Kisa #3

Kattelin siinä Nipsun menoa useemmassakin erässä ja hienosti veti, kunnes sille paukahti auto #3, meno tyssäs samantien ja nihkeeltä näytti, ei luvannu kovin hyvää itselle ja spekulaatioveikkaus kisan kulusta pyörikin jo päässä ja tuli Kaanaa flashback.

Haikki lähti samantien iha omalle kiertoradalle, hetken siinä oli Nastyn ja Andyn kanssa vääntöä, väistelin takasuoralla kiveäkin aikani kuluks, mutten huomannu että Nasty oli vierellä ni taisin puskee sen osittain nurmelle, sooooriii :) Taistelutahto puuttu kokonaan finaalissa, ehkä sitä vaan ei jaksanu tällä kertaa syttyä kunnolla tollasen ruoskan kanssa joka puskee järkyttävästi oikeelle, puoltaa oikeelle ja pito aivan olematon verrattuna aika-ajo auto #6:een, Andy ja Nasty pääsiki melko helposti ohi ja eikä sen jälkee ollu enään mitään jakoa, melko tylsäks veti lopun kisan, mut siinä mielessä hyvä että mikään ei ole enään itsestäänselvyyttä näissä kisoissa.

Oltiin lähdetty jo kisapaikalta ja käytiin 10min ajomatkan päässä syömässä, tuli siinä sitte mieleen (kiitos osittain DickW:n) että missäs muuten kamera on?? Pengottiin ja päädyttiin siihen että tais jäädä radalle, onneksi löyty palkintokorokkeelta! Ei se hinta vaa se materiaali!:)

Loistava tempaus kuitenkin kaikinpuolin, Kiitoksia taas hyvin järjestetystä kisasta. Kännekohta pistetaulukossa, tästä ei voi kun nousta takas kärkeen, tai sitten tippua pikkuhiljaa alaspäin :) KIC jo mielessä..
 
Viimeksi muokattu:

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
B-finaalitkin ovat jo keskimäärin melko kovatasoisia. Kuskit kehittyy ja te veljekset tulleet mukaan.
Kaikki B-finaalit mitä oon nähnyt ja parissa ajanut niin kyllä kova taso ollut niissäkin eikä ihmekään kun kuskimateriaalia tässä sarjassa riittää:thumbup: Oman sekoituksensa tuo tietysti autoerot.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
Kisaraportti!

Päästinhän sitä lopulta ajamaan kuivan kelin forssakisat KKWCS-kisoissakin.
Viime forssa-ajeluista kuukausi sitten kuivalla jäi hyvät muistot ja aika-ajoa odotinkin innolla.

Aika-ajot: #6
Auto oli siinä mielessä tismalleen samanlainen kuin kuukausi sitten sillä ajaessani; hyytyy vasureissa eikä muutenkaan hyvin kiihdy paitsi että tällä kertaa pitoa oli pirusti enemmän. Omaan ajoon en täysin tyytyväinen ollut mutta aika kuitenkin yllätti. Eturiviin saattoi jo uskoa; enää sai jännittää vielä lopussa minkä ajan Wope sillä taikoo mutta loppujen lopuksi kevyempänä mulla etulyöntiasema joten paalupaikka tuli.

A-finaali #2
Aika-ajo oli ollut siinä mielessä ratkaiseva koska siinä nopeampi sai kisaan autoksi #2:sen ja toiselle #6:s kuskille siunaantui #3:nen mikä olikin melkoinen ruoska. Pienoinen kysymysmerkki oli onko #6 enää kisassa iskussa nastyllä ja kuinka lujaa tullaan takaa #5:lla. Lämppärillä huomasin että nyt auto kiihtyy paljon pirteämmin kuin kutonen ja pitoakin löytyi saman verran kuin aika-ajossa. Startti meni ilman ongelmia ja pääsin alussa karkaamaan. Autolla pystyi jarruttamaan suorastaan naurettavan myöhään kolmos- ja kutosmutkaan ja oli muutenkin mahtava ajettava. Etumatkan takia ei ollut mitään syytä varmistella niin ajoinkin ihan täysillä ruutulipulle asti. Epäusko oli melkoinen kun sain porukkaa kiinni viimeisellä kierroksella ja Cmoney ja Wope näkyivät siinä edellä menevän. On ollut melkoisesti eroja autoissa:eek!: Ruutulipun jälkeen jatkoin vielä täysiä muitten perässä kun halusin nähdä tuleeko muilla vielä mitään tilanteita, no tuli siinä sen verran että 4stroke menikin vielä kisakierroksella siitä sitten varikolle:confused: Noh vaikka olikin paras auto niin silti tietysti voitto tuntui makealta:) Loppukuriositeettina vielä mieltä kovasti lämmitti ratayrittäjiltä saatu palaute kisan jälkeen.

Kiitokset hienon kisan järkkäämisestä ja muille kuskeille, oli hienot kelit ja varikollakin viihtyi:thumbup: Maradonalla hyvä suoritus debyytissään, samoin kuin 4strokella. Nipsun nousua oli myös kiva seurata, Puhis pistikin hyvällä ajolla Nipsun ahtaalle. Andy myös yksi onnistujista podiumin arvoisella suorituksella, oli myös rehdisti tehty kun vaati rangaistusta itselleen!

Hyvinkäällä sitten seuraavan kerran koneet taas käyntiin:cool:
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kisaraportti

Oltiin sovittu Kouvon ja Maradonan kanssa, että mennään Cliolla Forssaan Lahdesta ja jätetään Golffi hetkeksi huilaamaan. Ajokuume alkoi nousta Karjalan miehiä odotellessa. Pian mustanpuhuva auto kaarsikin pihaan ja sieltä nousi Maradona ja... GRU:n eversti Kouvotshenko. Kaadettiin Kouvotshenkon kanisterista trustivapaata bensiiniä Clion tankkiin ja matkaan. Siirtymä sujui nopeasti ja leppoisasti. Ehdittiin poiketa Forssan keskustassa, Maradona kävi divarissa ja minä kannoin kaupasta vitutuskaljat, varmuuden vuoksi. Niitä ei sitten onneksi tarvittu tällä kertaa, ja olin sitten kuskina paluumatkankin Lahteen.

Oman ajovuoron odottaminen oli tuskaista, keli oli niin kuuma että sitä tuntui olevan jo ihan finaalissa ennen kuin oli ollut radalla metriäkään. Autoarvonnassa noppa pysähtyi kakkosen kohdalle. Olin nähnyt aikaisemmissa erissä, että se vaikutti aivan loistavalta. Tallikaverini lasautti sillä siinä vaiheessa neljänneksi. Siltä se tuntuikin heti kun pääsin ajamaan. Ajaminen taas ei tuntunut sujuvan. Menin parista kuskista heittämällä ohi, joten autossa ei ollut vikaa vaan kuskissa. Olin viimeksi ajanut Hyvinkäällä, ja Hyvinkään autojen ajotuntuma taisi olla vielä selkäytimessä. Suunnilleen puolessa välissä renkaiden pito tuntui heikkenevän, esim. ykkösmutkaa ei enää päässyt kaasu pohjassa. Vetäisin hiekalle kerran ja sen jälkeen jäähdyttelin renkaita kierroksen. Aika ei enää loppuerän aikana parantunut. Nopein aikani riitti neljänteen ruutuun, ja se on totta puhuen välttävä suoritus parhaalla autolla. Viime- ja toissavuonna olen päässyt 40-alkaviin aikoihin. Nytkään se ei oisi ollut autosta eikä kelistä kiinni. Ilmeisesti mun kehityskaari on vain negatiivinen :D. Team Hämeet korville neljäs ja viides ruutu oli kuitenkin muutaman epäonnisen kisan jälkeen hyvä juttu.

Pidettiin ennen kisaa tiimikaverini kanssa taktiikkapalaveri. Sovittiin että tiimikaverini torppaa heti kärkeen pari kuskia pois pelistä ja minä yritän saada niin paljon pisteitä kuin mahdollista, vaikka väkisin :ahem:. Taktiikka toimi juuri niin kuin suunniteltiinkin. Hyvät pisteet tiimille, mutta tavallaan pettymys. Kerrankin kun autotuuri meidän tiimillä oli kohdallaan, olisi se pitänyt käyttää paremmin hyödyksi. Jos pääsee ajamaan aika-ajon parhaalla ja kisan toiseksi parhaalla autolla, pitäisi pystyä taistelemaan voitosta. Pääasia kuitenkin on, että rökitettiin Livestrong ja huolella. Hyvinkäällä tietenkin sama meno jatkuu.

Follolle iso kiitos kisojen järkkäämisestä!
 
Viimeksi muokattu:

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
Kisaraportti
Viime- ja toissavuonna olen päässyt 40-alkaviin aikoihin. Nytkään se ei oisi ollut autosta eikä kelistä kiinni
Tarkoitikohan sittenkin näin? Tai sitten oot menny aiemmin ihan hel###in lujaa..
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Joo 40ää siellä on tän porukan kisoissa parhaimmillaan ajettu.

Pidettiin ennen kisaa tiimikaverini kanssa taktiikkapalaveri. Sovittiin että tiimikaverini torppaa heti kärkeen pari kuskia pois pelistä ja minä yritän saada niin paljon pisteitä kuin mahdollista, vaikka väkisin :ahem:. Taktiikka toimi juuri niin kuin suunniteltiinkin.
:D Koska tää oli tsoukki :) Ja jos ei, sain sentään Totkelta etusiiven irti :ahem:

Hyvät pisteet tiimille, mutta tavallaan pettymys. Kerrankin kun autotuuri meidän tiimillä oli kohdallaan, olisi se pitänyt käyttää paremmin hyödyksi. Jos pääsee ajamaan aika-ajon parhaalla ja kisan toiseksi parhaalla autolla, pitäisi pystyä taistelemaan voitosta.
Juu kyllä sun olis pitäny nyt Haikki hoidella (puol minsaa maalissa) :)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tarkoitikohan sittenkin näin? Tai sitten oot menny aiemmin ihan hel###in lujaa..
Joo 40ää siellä on tän porukan kisoissa parhaimmillaan ajettu.
Joo, muistaakseni ajettiin jo 2008 mä, Jussi ja Cmoney 40-alkuisia aikoja. Ei tosin olla päästy 40 tasan-aikoihin, tai en mä ainakaan

:D Koska tää oli tsoukki :) Ja jos ei, sain sentään Totkelta etusiiven irti :ahem:
No oli se tsoukki :)
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
Joo, muistaakseni ajettiin jo 2008 mä, Jussi ja Cmoney 40-alkuisia aikoja. Ei tosin olla päästy 40 tasan-aikoihin, tai en mä ainakaan
Kirjoitin vähän epäselkosti äsken. Siis juuri näin arvelinkin että olet 40-alkavia aikoja ajellutkin ja lujaa silläkin ajalla on menty. Kun taas kirjoitit raportissa että alle 40...

Edit: Ai olitkin jo korjannut sen sieltä:eek:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös