Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 5, Forssa 2 GP

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
...en tiedä sitten mistä johtui mutta aika (43,1)
on kyllä tuolla autolla ja tuossa finaalissa ihan perseestä. Hienosti se kulki, mutta mies vaan oli susi.
Noo mies ei ollut niin susi koska yleisesti heikommalla (#5) autolla olit tuota nopeampi. En tie, auto sopi käteen tai muuttui tms... Ihan kohtal. tulos kaikkinensa sulta :)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Täytyisi vissiin pitää päänsä sisällä nää laskelmat:D Ehkä vaan aika-ajoissa hiturit pääsivät vitosen rattiin tai jotain...
Tai sitten teen korkeamman asteen yhtälöitä siitä miten kuskien nopeus muuttui aika-ajoista kisaan ja johtopäätös johtaisi johtopäätökseen ja lopputuloksena kakkos-auto olisi itseään hitaampi.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tarttee kait ottaa lämpömittari mukaan seuraavaan kisaan:D, parinkin asteen heitto voi näkyä kellossa. Itsellä oli vähän tämmöinen tunne. Lämpö nousi aika-ajojen aikana ja laski hieman finaaleissa.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Joo kieltämättä autojen voimasuhteet muuttuivat ajojen aikana, kuten useampi onkin epäillyt. Renkaat varmaan teki paljon, mutta saattohan siellä muutakin tapahtua. Että enpä kouvon toistakaan laskelmaa nyt kuitenkaan tyrmää, saattoihan se jossain kohtaa noin ollakin. :)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
"Jossain kohtaa"...toisin sanoen ei missään kohtaa, koska nuo olivat keskiarvoja:eek: ...jotka eivät ottaneet huomioon oliko auton ratissa Haikki silloin, kun auto oli parhaimmillaan vai kouvo, kun auto oli huonoimmillaan (pitää edes itselle tämä luulotella näin) vai jotain sieltä välimaastosta.

Yhtä kaikki, kukaan tuskin väittää vastaan eikö kakkonen ollut nopein pitkin matkaa.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
#2
a-a
Marad 41,96 - Totke 41,75 - Andy 41,21
kisa
FO 43,12 - 4stroke 40,67 - Haikki 40,02
FO:n ero 3,1 sekkaa tuntuu jo hurjalta (ajo ei näyttänyt huonolta, viim. mutka läheltänähtynä jopa erittäin hyvältä kun takarengas ilmassa ja hienosti pidolla läpi). Myös veljesten 0,65 aika iso. Tai Andyn-Haikin 1,2 sek. Auto parani?
Ainakin toi mun ja 4stroken ero on ihan looginen. 4strokella ajoasento siinä todella huono ja joutui himmailemaan kärkeen päästyään että voimat säästyy A-finaaliin ja lisäksi meidän ero muutenkin ollut parin kesän ajan ulkoradoilla samalla autolla jokunen kymmenys mikä varmaan selittynee sillä että olen juuri tuon parin vuoden aikana ajanut kartingia noin nelinkertaisen määrän 4strokeen verrattuna. Mutta lisää kartingtreeniä niin pystyy varmasti jälleen lyömään luun kurkkuun kun on siihen ennenkin pystynyt.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Cmoneyn autoanalyysit on hyviä:ahem: Olisi pitänyt päästä aika-ajossa 0,03s. kovempaa, niin olisi kisassa voinut 2.sijasta ajaa. Ja tuo Haikin aika 40.025 ei varmaan ollut mikään haamukierros. Eiköhän se ollut tasasen tappavaa tahtia, kun erot maalissa puoli minuuttia. Olisin omallekin kohdalle uskonut 40,2aikaa sillä autolla.:cool:
Samaa mieltä. Ei voinut olla mikään yksittäinen repäisy vaan pakko olla muutkin ajat edes jotakuinkin lähelle samaa tasoa koska erot maalissa oli mitä oli. Yritinkin ajaa ruutulipulle asti niin kovaa kuin pääsee yhtään varmistelematta koska auto oli aivan SUPER-hyvä niin olisi ollut sääli varmistella sillä.
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
:thumbfh:

Joo tais 4Stroke pelleillä mun kustannuksella. Alussa sain kuulemma 20metrin kaulan ja se ero oli syöty kierroksen aikana, kuitenkin maalissa sitä aikaeroa oli vaan 5sek.....kait sillä olis sit voinu 20s. repäistä myös. No kaikkeni tein ja eipä sillä vehkeellä muutkaan saanu mitään aikaan, joten hyvä niin:rolleyes:
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Kisaraporttia pukkaa täältäkin suunnalta.

Menomatka Forssaan tiimin voimin Polon kyyditsemänä sujui hyvin, vaikka tiimikaverin vaimo olikin takapenkillä haalareiden alla. Polo poloinen piti myös mielenkiintoisia sivuääniä, joiden merkitystä pohdittiin.


Aika-ajo (#2 , #7)

Toisessa ryhmässä lähdin radalle autolla nro 2, ja opinpa taas ettei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. Auto tuntui hyvältä, ajoasento sopi itselle ja ohjaus toimi kuin ajatus.

Harmi että muutaman kierroksen jälkeen alkoi sitten vaihteeksi(!) tapahtua. Ekassa jarrussa kevyt jarru, hölläys ja ohoh, auto lähtikin kiihtymään. Nopealla tsekkauksella selvisi että kaasu hirtti kiinni ja oli aika suunnata varikolle.

Varikolla henkilökunnan suosituksesta vaihto jatkamaan numerolla 7, joka oli muille erille vara-autona.

Auto olikin sitten omaan mieleen syystä vara-autona (vaikka DickW ajoikin älyttömän hyvin sillä B-finaalissa), sillä ohjaus oli löysä kuin savolaisen piian .... ja ajoasentokin oli itselle huomattavasti heikompi.

Aikana 42.01, jolla kyllä tiesi olevansa kaukana kärjestä.

B-finaali (#6)

B-finaalin kolmosruutu oli yllättävänkin korkea sijoitus, ja tavoitteena oli tehdä parhaansa DickW:n ja maradonan ohittamiseksi ja A-finaalin nousu.

Autosta kuului hyvää aika-ajojen perusteella, mutta selkeästi oli huonontunut jo ainakin A-finaalissa. Öö ruz varoitteli että ei kiihdy vasemmalle kääntyvien mutkien jälkeen, mikä olikin täysin totta. Auto jäi kuin se kuuluisa tikku sinne jonnekin. (Tämän huomasi myös Nasty/Andy-taistelussa)

Startti ja pääsin suoraan maradonan perään. Ohituspaikkaa yritin etsiä jo ensimmäisestä vasurista ja sen jälkeen Parabolicasta, mutta ilman tulosta. Sen sijaan toinen vasuri ja 4stroke tuli molemmista lentämällä ohi ja hävisi horisonttiin lähes samantien.

Toisella kierroksella ohitus maradonasta sitten Parabolicassa onnistui, kun Diego Armando ajautui vähän pitkäksi ja pääsin sisältä tuikkaamaan ohi.

Armoton takaa-ajo kärkeen ei tuottanut tulosta, vaan Turun hujoppi painui myös tasaisen varmasti horisonttiin ja jätti minut ajelemaan yksinään.

Aloin jo kesken ajon fiilistelemään hyvää Livestrong-torjuntavoittoa, kun näin että Jacques seuraa perässäni mutta ilo oli ennenaikaista. Muutama kierros aatteiden jälkeen ekassa jarrussa on joku radan sivussa - Jacques - ja meinasi itsellekin tulla melkoinen kämmi ja auto päätyä Livestrong-parkkiin. Sain kuitenkin jarrumerkin missattuani tilanteesta kiinni ja ajelin varmasti maaliin kolmannella sijalla.

Perusvarmaa suoritusta, mutta hyvää ei kuitenkaan. En ole tyytyväinen.

Summa Summarum:

Autotuuri oli niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana. En jaksa enää ees valittaa, kun kuulostan katkeralta pikkupojalta. :D

Kiitos Janille, radan henkilökunnalle ja muille kisaajille.

Hyvinkäällä nähdään taas joukko komeita haalareita! :thumbup:
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
kisarapo; pientä säätöä osallistumisen kanssa mutta lopulta kaikki menikin hyvin

aika-ajo:auto#5
auto tuntu ihan hyvältä mutta, en vaan osannut ajaa, ajolinjat ei löytynyt millään paria mutkaa lukuun ottamatta ihan penkin alle ja tästä syystä en kerennyt tuttua tutunpaan b-finaalin vaan aikani riitti pettymyksekseni vasta c-finaalin paalulle....
kisa:C-finaali:auto#1
kisan alku meni ihan reisille surkea peittely yritys kakkos mutkaan ja öö ruz ohitse...sitten vasta alko ajo jotenkin onnistua ja yritys oli kova mutta se vaan ei riittänyt tällä kertaa...jossain vaiheessa nipsuhuuli tuli odotetusti ohitse ja meni myös öö ruzistakin hetkeä myõhemmin ohi.loppu kisan yritin päästä tarpeeksi lähelle öö ruzia että olisin päässyt ohitse mutta en vaan onnistunut siinä tällä kertaa...en osaa sanoa oliko auto hyvä ei se nyt ihan paskakaan ollut mutta ehkä vähän huononpi kun#5;nen..

Loppujen lopuksi hyvät karkelot hauskaa oli ,,kiitos taas kaikille varsinkin follolle joka piti minut ajan tasalla osallistumisen suhteen.
toivottavasti tavataan hyvinkäällä,,oma osallistuminen vielã epävarmaa...
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Lyhyt raportti tällä kertaa, enempää ei irtoa.


Aika-ajot (#6)
Viimeksi ajanut vuosi sitten Forssassa kuivalla ja se näkyi hyvin. Ei herranjestas voiko kukaan olla edes parilla ekalla kierroksella noin hidas, alkoi naurattamaan kun katselin kotona tarkemmin noita kierrosaikoja. :D Linjat oli hakusessa varsinkin radan keskiosuudella. Kierroksen 4 lopussa onnistuin spinnaamaan vikassa vasurissa jarrutuksen jäätyä liian myöhäiseksi, Nasty tuli siinä samalla ohi - mutta ei kadonnutkaan samantien horisonttiin vaan jäi ajelemaan eteen neljän kierroksen ajaksi. Kiitos tästä.

Nastylle sellaiset terveiset (jos tämän lukee) että luulisin siitä olleen ainakin vähän apua. Kierroksilla 5-8 ajat pyöri siellä 47-48 sekunnin paikkeilla, mutta loppua kohden putosi jo 45:teen. Olisi vaan saanut tippua enemmän, ajalla 45.51 kun oli tyytyminen D-finaalin viimeiseen ruutuun. Ei ollut ihan sitä mitä olin ennen kisaa ajatellut. Autoa ei voi syyttää, koska #6 oli kaiketi ainakin aika-ajojen ajan ihan hyvä.

D-finaali (#3)
Auto ilmeisesti lukeutui huonoimpiin, mutta ei sillä selitetä vajaan 4 sekunnin eroa Nipsuhuuleen. En usko että edes parempi auto olisi auttanut riittävän paljon. Mitä tästäkään voisi siis sanoa? Vaihteeksi aika tylsä kisa.. Startissa hieman kesti kun ilmeisesti ainakin FW08:lla auto sammui parikin kertaa. Lopulta pienen odottelun jälkeen päästiin liikkeelle ja tästä eteenpäin ei oikeastaan juuri mitään sanottavaa sitten olekaan. Nousin 5. sijalle FW08:n ajettua ulos ja vähän myöhemmin pääsin JNF:stä ohi kun hänellä ilmeisesti lähti autosta ketjut. Tämän jälkeen sainkin ajella rauhassa yksin ruutulipulle sijalla 4. Sijoitus siis jälleen finaalin neljäs. Viimeisellä kierroksella toisiksi viimeisessä mutkassa tuli pieni yhteentörmäys Dominicin kanssa, kun Dominic spinnasi (oli hetkeä aiemmin ohittanut kierroksella) suoraan edessäni enkä kerinnyt väistämään tarpeeksi ajoissa. Dompparille vielä pahoittelut tuosta.

Kiitos taas FO:lle järjestelyistä. Toivottavasti näemme Hyvinkäällä, kuten aiemmin sanoinkin niin en vielä 100% varma ole osallistumisesta. Sen verran täsmennystä kuitenkin että kyse ei ole motivaatiosyistä, vaikka tuossa parin päivän aikana kerkesi jo ajattelemaan että kannattaako sinne Hyvinkäällekään tulla jos Forssa meni nyt miten meni.. Fakta on kuitenkin se että kehitys ja tulokset ovat olleet viimeiset 4kk kokoajan noususuunnassa, joten eipä yksi huonosti mennyt kisa voi maailmaa kaataa. :)
 
Viimeksi muokattu:

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
tuli tossa mieleen semmonen kysymys kun, luin tota cmoneyn auto analyysiä että voisko siihen liittää myös kunkin kuljettajan painon..jos nyt kukaan haluaa omaa kisa massaansa tuoda julki...no omani on tai oli 80kg.itseä kiinnostas tietää minkä painosia ässiä ajo autoilla #1 ja #5:D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Ainakin toi mun ja 4stroken ero (0,65s) on ihan looginen. 4strokella ajoasento siinä todella huono ja joutui himmailemaan kärkeen päästyään että voimat säästyy A-finaaliin ja lisäksi meidän ero muutenkin ollut parin kesän ajan ulkoradoilla samalla autolla jokunen kymmenys mikä varmaan selittynee sillä että olen juuri tuon parin vuoden aikana ajanut kartingia noin nelinkertaisen määrän 4strokeen verrattuna. Mutta lisää kartingtreeniä niin pystyy varmasti jälleen lyömään luun kurkkuun kun on siihen ennenkin pystynyt.
Aivan totta, viimeaikaiset ajomäärät vaikuttavat kyllä myös (ja 4str taitaa olla hiukan sua painavampi? Eli ihan 6 kymppää ei pelkästä ajotaidosta tullu...).
Itse ajoin 4stroken kanssa ristiin kahdella autolla:
#1 Cmn 41,81 - 4str 42,08
#4 4str 42,40 - Cmn 42,01
Eli tuon 3-4 kymppää meillä sillä kertaa, kahdella eri autolla.
Forssa Circuitia olen kanssa hangannut niin paljon (jopa Corollalla kierroksen:)).
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Wilzkun kaa ajettiin samoilla autoilla ja peräkkäisissä sessioissa (tuskin paljoa ehti muuttua)... Kolmosesta ei minulla pahaa sanottavaa, vaikka kutonen vaikuttikin pitävämmältä (tiedä sitten suliko muillakin renkaat ajan myötä).
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
tuli tossa mieleen semmonen kysymys kun, luin tota cmoneyn auto analyysiä että voisko siihen liittää myös kunkin kuljettajan painon..jos nyt kukaan haluaa omaa kisa massaansa tuoda julki...no omani on tai oli 80kg.itseä kiinnostas tietää minkä painosia ässiä ajo autoilla #1 ja #5:D
Nakupaino 80kg.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Ajokamoissa (ne on sen 4kg) 78-79.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Kommentteja ja havaintoja kisasta

Maradonan suoritus tuli puskista ja täytyy nostaa miehelle hattua! :ahem: Ensimmäinen kerta ulkoradalla ja vauhti riitti heti kovatasoiseen B-finaaliin. Maradonaa olisi mielenkiintoista nähdä enemmänkin kisoissa, mutta Joensuusta on pitkä matka tänne etelään. 4stroke aloitti myös vahvasti, mutta hänen kova taso oli jo tiedossa.

B-finaalissa tuli myös huomattua, että vauhti oli siellä jokaisella hyvällä tasolla. :thumbup: Oma autohan oli luumu, mutta ei se ollut kuitenkaan ainoa huono auto.

Eka mutka oli nautinnollinen ajaa ja pitoa riitti radalla mukavasti. Jos missasi apexin pahasti niin oli pakko nostaa ulostulossa ettei aja pihalle. Ajoin mutkan tavallisesti pienellä nostolla ennen apexia.

Finaaleissa oli kivaa nähdä kunnon taisteluita sekä olla myös itse mukana monessa taistelussa. Sijoituksia ei annettu ilmaiseksi, vaan monista sijoituksista käytiin pitkiäkin taisteluja. :cool:
 
Ylös