Kisaraporttia pukkaa täältäkin suunnalta.
Menomatka Forssaan tiimin voimin Polon kyyditsemänä sujui hyvin, vaikka tiimikaverin vaimo olikin takapenkillä haalareiden alla. Polo poloinen piti myös mielenkiintoisia sivuääniä, joiden merkitystä pohdittiin.
Aika-ajo (#2 , #7)
Toisessa ryhmässä lähdin radalle autolla nro 2, ja opinpa taas ettei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. Auto tuntui hyvältä, ajoasento sopi itselle ja ohjaus toimi kuin ajatus.
Harmi että muutaman kierroksen jälkeen alkoi sitten vaihteeksi(!) tapahtua. Ekassa jarrussa kevyt jarru, hölläys ja ohoh, auto lähtikin kiihtymään. Nopealla tsekkauksella selvisi että kaasu hirtti kiinni ja oli aika suunnata varikolle.
Varikolla henkilökunnan suosituksesta vaihto jatkamaan numerolla 7, joka oli muille erille vara-autona.
Auto olikin sitten omaan mieleen syystä vara-autona (vaikka DickW ajoikin älyttömän hyvin sillä B-finaalissa), sillä ohjaus oli löysä kuin savolaisen piian .... ja ajoasentokin oli itselle huomattavasti heikompi.
Aikana 42.01, jolla kyllä tiesi olevansa kaukana kärjestä.
B-finaali (#6)
B-finaalin kolmosruutu oli yllättävänkin korkea sijoitus, ja tavoitteena oli tehdä parhaansa DickW:n ja maradonan ohittamiseksi ja A-finaalin nousu.
Autosta kuului hyvää aika-ajojen perusteella, mutta selkeästi oli huonontunut jo ainakin A-finaalissa. Öö ruz varoitteli että ei kiihdy vasemmalle kääntyvien mutkien jälkeen, mikä olikin täysin totta. Auto jäi kuin se kuuluisa tikku sinne jonnekin. (Tämän huomasi myös Nasty/Andy-taistelussa)
Startti ja pääsin suoraan maradonan perään. Ohituspaikkaa yritin etsiä jo ensimmäisestä vasurista ja sen jälkeen Parabolicasta, mutta ilman tulosta. Sen sijaan toinen vasuri ja 4stroke tuli molemmista lentämällä ohi ja hävisi horisonttiin lähes samantien.
Toisella kierroksella ohitus maradonasta sitten Parabolicassa onnistui, kun Diego Armando ajautui vähän pitkäksi ja pääsin sisältä tuikkaamaan ohi.
Armoton takaa-ajo kärkeen ei tuottanut tulosta, vaan Turun hujoppi painui myös tasaisen varmasti horisonttiin ja jätti minut ajelemaan yksinään.
Aloin jo kesken ajon fiilistelemään hyvää Livestrong-torjuntavoittoa, kun näin että Jacques seuraa perässäni mutta ilo oli ennenaikaista. Muutama kierros aatteiden jälkeen ekassa jarrussa on joku radan sivussa - Jacques - ja meinasi itsellekin tulla melkoinen kämmi ja auto päätyä Livestrong-parkkiin. Sain kuitenkin jarrumerkin missattuani tilanteesta kiinni ja ajelin varmasti maaliin kolmannella sijalla.
Perusvarmaa suoritusta, mutta hyvää ei kuitenkaan. En ole tyytyväinen.
Summa Summarum:
Autotuuri oli niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana. En jaksa enää ees valittaa, kun kuulostan katkeralta pikkupojalta.
Kiitos Janille, radan henkilökunnalle ja muille kisaajille.
Hyvinkäällä nähdään taas joukko komeita haalareita! :thumbup: