Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 6, Hyvinkää 2 GP

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Harjoitukset:
Koodi:
Kuljettaja	Aika	Auto#	A-a ryhmä
NASTYBOY	48.17	37	2
WOPE		48.74	39	3
NIESU		49.04	38	3
YSTROKE		49.12	39	2
CMONEY		49.14	33	1
HAIKKI		49.17	26	1
PB BMW		49.95	33	2
ÖÖRUS		50.02	39	1
FOLLOK		50.20	38	1
PEEPEE		50.31	26	3
ANOV		50.37	23	1
JAGUES		50.62	27	3
ASKO.S		50.93	30	2
DOMINI		51.06	37	1
TOTKE		51.08	23	2
MARADONA	51.42	38	2
JARI5		52.07	33	3
KOUVOTSV	53.40	31	2
PUHIS		54.12	30	3
JAYR		55.38	37	3
WILLIAMS	56.57	20	1
Aika-ajot:
Koodi:
Kuljettaja	Aika	Auto#	A-a ryhmä	Finaaliryhmä (A-D)
Haikki		47.73	31	1		A
Nasty Boy	47.76	37	2		A
WoPe 		48.41	39	3		A
4stroke		48.65	39	2		A
Nipsuhuuli	48.74	38	3		A
Cmoney		48.93	33	1		B
PeePee		49.01	31	3		B
Powered by BMW	49.23	33	2		B
Jacques		49.52	27	3		B
FO110K		49.79	38	1		B
Andy		49.80	27	1		C
maradona	49.88	38	2		C
Totke		49.92	27	2		C
öö ruz		49.97	39	1		C
Asko S.		49.97	20	2		C
jari5		50.73	30	3		D
Dominic		50.93	37	1		D
kouvotsvoni	50.96	31	2		D
Puhis		53.79	37	3		D
Williams-	57.52	20	1		D
JayR	-			3		D
Kisa
Koodi:
Finaali	Sij.	Kuljettaja	Auto #	FL	kier.	Aika
A	1	WoPe 		38	[U]47.70[/U]	7	[B]5:40.49[/B]
	2	Haikki		30	47.87	7	+0.19
	3	4stroke		31	48.19	7	+2.98
	4	Nasty Boy	37	47.99	7	+3.36
	5	Cmoney		20	48.16	7	+5.81
	6	Nipsuhuuli	27	49.00	7	+11.11
B	-	Cmoney		20	[U]48.04[/U]	7	[B]5:42.99[/B]
	7	PeePee		27	49.13	7	+6.37
	8	Powered by BMW	31	49.42	7	+12.12
	9	Andy		26	49.41	7	+13.02
	10	Jacques		38	50.09	7	+21.68
	11	FO110K		37	49.88	7	+27.09
C	-	Andy		30	[U]49.22[/U]	7	[B]5:54.20[/B]
	12	Totke		38	49.35	7	+1.42
	13	öö ruz		27	49.81	7	+3.28
	14	Asko S.		31	50.12	7	+9.98
	15	maradona	37	50.96	7	+11.93
	16	jari5		39	51.21	7	+15.7
D	-	jari5		31	51.24	7	[B]6:08.93[/B]
	17	Puhis		38	53.02	7	+10.89
	18	JayR		30	54.75	7	+25.77
	19	Williams-	37	56.16	7	+43.45
	20	Dominic		27	[U]51.00[/U]	5	+2l (ulosajo)
	21	kouvotsvoni	20	52.28	2	+5l (musta lippu)

Ja sitten lehdistötiedotteita..

Kuvia
HUOM! Näitä kuvia saa käyttää eteenpäin, mutta ei vittuilutarkoituksessa esim. f1-forumin keskusteluissa.
 
Viimeksi muokattu:

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Nyt olisi mahdollisuus olla edes josain nopein mutta ei jaksa. Rapsan laitan kun ehdin. Alisuorittamista ja ei parasta autotuuria nytkään. Toki se puoli sekunttia mikä jäi uupumaan ei sekään olisi nostanut kuin ehkä 5 sijaa. Kaikki sessiot 0.2 sisään. Se oli snadisti Jyskälädarrasta kärsineen "käppyrän" taso tännään.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Rapoa

Ihan kiva oli ajella taas, vaikka kyljen suhteen oli hieman epävarmuutta ilmassa. Aika varovaisesti tuli ajeltua (muttei hitaasti kuitenkaan) tuosta johtuen. Keli oli upea! Lämpöä n. 20 astetta, tuuli jonkin verran ja aurinko oli pilvessä. Keli oli todella nopea noihin 30 asteen helteisiin verrattuna, vaikka autot eivät aivan yhtä hyvin pintaan liimanneetkaan vaan lipsuivat.

-----

Harkoissa nappasin auton #23, jonka Andy sanoi röpötelleen ja olleen tehoton. Ajattelin ettei tämä setti mitään merkkaa mun viimeaikaisten Hyvinkään ajomäärien takia, joten menin toteamaan tilanteen. Auto röpötti läpi vetoalueen ja tehoja ei piisannut, en päässyt mm. kouvosta ohi vaikka joka mutkassa otin kiinni. Suorilla kaveri meni aina karkuun.

Harkka-aika oli 51,1s ja tiesin että toimivalla autolla aika putoaisi ainakin sekunnin.

-----

Aika-ajossa hyppäsin #27 rattiin, jolla on aina ollut "paha karma" mua kohtaan. Niin nytkin, auto oli todella liukas vaikka suorakulku olikin kohdillaan. Kuin ihmeen kaupalla onnistuin silti ajamaan miten kuten kelvollisen kierroksen, n. kymmenyksen samalla autolla ajanutta tiimikaveri Andyä hitaamman. Tuolla autolla on ilmeisesti paha karma muitakin kohtaan, koska myöhemmässä tilanteessa se yritti tappaa Dompparin. :eek:

Keskijoukko oli ennakko-odotusten mukaan aika-ajossa järjettömän tasainen, viidenkympin alituksella joutui C-finaalin hännille. Reilun kymmenyksen sisään tuossa sakissa oli ainakin Andy, Maradona, minä, öö ruz ja Asko. Aika-ajossa tulokseksi tuli 49,92s. Oma ennätys, viidenkympin alitus ja kaikki, mutta fiilikset eivät olleet sen mukaiset. Tiesin että paljon kovempaakin olisi päässyt vähemmän liukkaalla autolla. Tuo aika oikeutti kisassa C-finaalin kolmosruutuun ja kokonaisuudessaan oli 13. nopein aika. Asiaa ei auttanut myöskään se, että Team Livestrongin Jacques ja PeePee olivat molemmat B-finaalin kärkisijoilla aika-ajon jälkeen. Pistetappio tästä kisasta oli jo varmaa.

-----

Kisassa sovittiin Andyn kanssa, että hän raivaa tiensä ennakko-odotuksin nopeampana B-finaaliin pisteidenhakureissulle ja minä hoitelen itseni C-finaalin kakkossijalle ja pidän muut sopivan kaukana takana varmistaen maksimaalisen torjuntavoiton. Sain hyvän lähdön ja ohitin Maradonan heti kättelyssä ja loppu meni juuri niinkuin oli suunniteltu. Öö ruz mua ahdisteli lyhyen kisan puoleen väliin asti, mutta kuulemma viimeiseen ohituskieltomutkaan jarrujallitin miehen ja hällä meni pasmat sekaisin ja jäi jälkeen. Loppukisan ajelin vähän varman päälle ja tempaisin tauluun tokavikalla 49,35s. :D

Auto #38 oli ihan kohtuuhyväpitoinen aika-ajoauton jälkeen ja suorillakin kulki vähintään normaalisti. Jarrut olivat todella tehottomat ja jarrupaikkoja joutui aikaistamaan tai linjaa leventämään kisatilanteesta riippuen jonkin verran. Kisa-auton puutteen huomasi varsinkin WoPen käsissä A-finaalissa, vaikka mies loppuviimein kisan voittikin. Antoi mm. ykkösmutkan jarrutuksessa (mikä on ennen vaikuttanut olevan herran yksi bravuureista muihin nähden) Haikille 5-10m tasoitusta.



-----

Kisan jälkeen hurrasin täysillä kun Jacques "Spinwheel" Driveslow putosi tasaisen varmasti kolmannelta sijalta taaksepäin ja spinnasi itsensä vielä Andynkin taakse. :D

Kiitokset järjestäjille!

-----

Öö ruz, kun radalla oli juttua siitä kuinka kisassa jarrutin "keskellä" suoraa ennen vikaa mutkaa, niin kellosta ei tuollaista hajontaa löydy. Ekan kierroksen jälkeen aikakehitys:

L2: 50,07
L3: 49,95
L4: 49,80
L5: 49,73
L6: 49,35*
L7: 49,76

Ainoa linjasta poikkeava aika on siis tuo kun ajoin yhden kierroksen jostain syystä hyvin. Kannattais varmaan sunkin jarrutella siellä keskellä suoraa (ainakin jos autossa ei käytännössä ole jarruja kuten #38:ssa ei ollut). ;)
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Harkat

Arvonnassa mulle osunut #20 oli korjauksessa, joten hyppäsin #30:n rattiin. Ohitin harkkojen aikana Totken ja varmaankin maradonan (no siniset haalarit ainakin oli). Näistä päättelin, että ei se ihan pieleen voinut mennä. Aika 50,7x eli uusi ennätys, kun en kuivalla radalla aiemmin ollut ajanutkaan.

Aika-ajo

Aika-ajoon tuo #20 oli korjattu, joten hyppäsin sen kyytiin. Ihan hyvinhän tuo kulki, mutta erityisen onnistunutta kierrosta en saanut aikaiseksi. Tuntuma parani kuitenkin koko ajan. Hieman harmitti, kun jäähdyttelykierroksen alkupuolisko kulki hyvin. :\ Aikojen selvitessä tosin harmitti vielä enemmän, kun erot oli niin pienet ja itse olin sikermän hitain (öö ruzin kanssa samalla ajalla tosin). Aikaan (49,97) voin olla tyytyväinen, mutta tuo jaettu 14. sija ei nyt ihan paras mahdollinen ollut. Tavoitteet tuollakin suorituksella kyllä täyttyivät.

Kisa

#31 oli ensikosketukseni sinirunkoisiin. Varoituksista johtuen otin ehkä liiankin varovaisesti sen jarrujen kanssa, mutta ei ne sitten mielestäni yliherkät olleet lainkaan.

Ekan kierroksen toisen mutkan otin kohtuullisen varovaisesti, tosin edellä meneväkin hieman nopeutta rajoitti. Öö ruz pääsi tässä ohi sisältä heittämällä, mutta pääsin myös itse samalla maradonasta ohi ja jatkoin matkaa öö ruzin perässä.

Vikassa oikeessa sitten ajoin hieman pitkäksi ja hukkasin vauhtini aika tehokkaasti. Maradona pääsi rinnalle, enkä sitten uskaltanut taistella ohituskieltomutkassa kouvon kohtalosta oppineena, joten päästin maradonan kiltisti ohi.

Pari kierrosta ajoin maradonan perässä. Tunsin olevani nopeampi, mutta ohituspaikkaa ei meinannut heti löytyä. Sitten ekassa ohituskieltomutkassa hän veti pitkäksi ja pääsin helposti ohi. Muutaman minuutin ajoin itekseni ja sitten se ruutulippu heiluikin jo. Paras aika 50,12.

---

Kohtuullinen kisa oli, mutta parempaankin olisi ollut saumat. Aika paljon jäi hampaankoloon, mutta tietääpähän sitten seuraavaan kisaan, että paukkuja on parempaankin. Ratakin on sitten taas paljon tutumpi. Lähdössä pidemmät erot lähtöruutujen välillä oli hieno homma, nyt aika-ajolla oli muutakin merkitystä kuin se, että missä finaalissa ajaa.

Kiitokset järkkäreille ja erityisesti Cmoneylle!
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Rapoa




Öö ruz, kun radalla oli juttua siitä kuinka kisassa jarrutin "keskellä" suoraa ennen vikaa mutkaa, niin kellosta ei tuollaista hajontaa löydy. Ekan kierroksen jälkeen aikakehitys:

L2: 50,07
L3: 49,95
L4: 49,80
L5: 49,73
L6: 49,35*
L7: 49,76

Ainoa linjasta poikkeava aika on siis tuo kun ajoin yhden kierroksen jostain syystä hyvin. Kannattais varmaan sunkin jarrutella siellä keskellä suoraa (ainakin jos autossa ei käytännössä ole jarruja kuten #38:ssa ei ollut). ;)
Mun kierrosaika oli sillä kierroksella 50,26. Eli reilut 4 kymppiä mun nopeimmasta. Mutta noista sun kierosajoista näkee sen mistä juttelin jonkun kanssa siitä että vikassa mutkassa ei voi kun hävitä. Siinä kannattaa jarruttaa mielummin liian aikaisin kun liian myöhään. Aikaisemmin jarruttaminen ei juurikaan näy kellossa.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
C-finaalin loppu onnistuneen torjuntavoiton jälkeen allekirjoittaneen kypäräkamerasta. Starring: Andy!

Kameran päivyri vähän seonnut näemmä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13799
Harkka- ja aika-ajoautoarvonnat Andyn kanssa. Hyvin meni, kaveri ei viiltänyt haavaa lapuilla käsiinsä.

Mulle osui #33 ja harkkaerässä tiukkaa Haikkia vastaan. 49,14 jolla 3 sadasosalla edellä. Muilla samassa erässä vielä päälle 50. Sitten myöhemmissä tuli neljäseiskaakin (NB) tauluun. Ei paha. Selkeitä ainakin yli sekunnin autoeroja silti.

Aika-ajossa sama auto (kun oli ehjien joukossa) ja tulos 48,93. Melko hyvällä kierroksella ehkä joku 48,7 olisi voinut tulla. Pieniä virheitä. Haikki nyt yli sekunnin edellä eri autolla. Niitä oli tiheästi huollossa.

Kaikkien aika-ajettua sijoitus 6. (edellä Haikki-NB-WP-4str.-Nipsu) ja suora a-finaalipaikka taskussa... mutta eipäs olekaan. Säikähdys. Haapis ilmoittaa että ajetaankin neljä finaalia jotta autot riittää varmemmin.

B:n paalulla autolla #20 joka kysymysmerkki. Ainoa sillä ajanut semi-nopea Asko 49,9 tuloksella. Sen jälkeen ollut sivussa. Kysymyksiä, onko hyvä vai keskinkertainen? Millaiset autot esim. PeePeellä ja Bemarilla?
Nooh, heti lämppäkierroksella olen tuntevinani että tehokkaampi kuin aika-ajoautoni. Lähdöstä helppo voitto kierrosajalla 48,0jotain.

A:n 6-ruutu. Haapis ja Follo meinaavat että ota sama kaara vaan, Andykin ajoi samalla 2 finaalia. Haapis jopa käski. Nyt kuitenkin tosikovia sällejä samassa ruudukossa ja heilläkin ainakin joillain varmasti myös hyviä autoja.
Lähtöruudukkoon tullessa Nipsu vielä lipuu viimeisiä senttejä samalla pyörien kuin alokas iltalaskennassa, ja Haapis heilauttaa jo lippua. Taakse poistu!, ja Nipsu jää hännille. Oma onneni koska kärkinelikko edellä menee hyvin pienin eroin ja siihen letkaan nopeasti halusinkin. WoPe nousee nopeasti 3-ruudusta kärkeen, ja jossain 2-3 kierroksen paikkeilla 5 auton letkassa Nasty menee pitkäksi viimeisen oikean ja 4stroken kanssa pääsemme ohi. Pari-kolme kiekkaa myöhemmin 2 ekaa hieman karussa ja yritän 4strokesta ohi tokaan mutkaan. Rinta rinnan kohti kolmosta mutta mulla ulkolinja. Ei pysty. Kierros tai kaksi myöhemmin Nasty yllättäen tuikkaa 2-3 välin suoralla oikealle rinnalle ja yritän pysyä rinnalla mutta liukkaus siellä yllättää ja liu´un ulos. Sitten enää viimeinen kierros parin sekunnin päässä heistä maaliin. Kierrosaika kymmenyksen B-finaalin aikaa heikompi mutta vapaalla radalla ei tullut nyt paljoa ajeltuakaan.

Näin, tämä oli mukava päivä, ja kisa hienoa pienin eroin. Kellään top5ssä ei ainakaan ollut mitään miinaa alla. Hyvä aika-ajoauto ja samanmoinen kisaan olisi voinut tuoda hyvän lähtöruudun a:han. Nyt lyhyessä kisassa tosi haastavaa ehtiä nousta noin tasaväkisessä kisassa. Lähdössä kuudes, kerran keulani kurkkasi kolmannellekin sijalle hyvässä taistelussa, ja maalissa pienen ulosajon jälkeen viides. Tuota kisaa olisi ajanut mielellään vaikka 30 kierrostakin. Vähän meni ajot lyhemmiksi kun 3 sijaan tarvittiin 4 finaalia. Itse sain silti vaihteeksi ajaa 2 finaalia.

Toivotaan hyvää keliä ja aika tasaisia autoja Hyvinkää III:eenkin. Vaikkei kaikki olleet.

Noh, aloituspostauksen mukaan päivän nopeimmat kullekin (kun pitotaso aika selkeästi pysyi suht´ samana):
Koodi:
WoPe           47,70 #38
Haikki         47,73 #31
Nasty Boy      47,76 #37
Cmoney         48,04 #20
4stroke        48,19 #31
Nipsuhuuli     48,74 #38
PeePee         49,01 #31
Andy           49,22 #30
Powered by BMW 49,23 #33
Totke          49,35 #38
Jacques        49,52 #27
FO110K         49,79 #38
öö ruz         49,81 #27
maradona       49,88 #38
Asko S.        49,97 #20
jari5          50,73 #30
Dominic        50,93 #37
kouvotsvoni    50,96 #31
Puhis          53,02 #38
JayR           54,75 #30
Williams-      56,16 #37
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Andykin ajoi samalla 2 finaalia
En loppupeleissä ajanut; 30:ssa oli kaasu koko ajan snadisti päällä. Ei mielestäni sinänsä haitannut haitannut ajamista, mutta sain Haaparannalta haukut että poltin tahallani starttiruudukossa kytkintä (asiakashan on totutusti lähtökohtaisesti väärässä :D). Otin sitten B-finaaliin mielummin syrjässä olevan 26:n, vaikka tiesin sen pätkivän. Päivä oli mennyt alusta lähtien muutenkin pilalle.

Edit: auton numero oikeaksi
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13799
...haukut että poltin tahallani starttiruudukossa kytkintä (asiakashan on totutusti lähtökohtaisesti väärässä).
Joo kuulin toisaaltakin että se auto ei itsestään pysynyt oikein käynnissä.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
En loppupeleissä ajanut; 30:ssa oli kaasu koko ajan snadisti päällä. Ei mielestäni sinänsä haitannut haitannut ajamista, mutta sain Haaparannalta haukut että poltin tahallani starttiruudukossa kytkintä (asiakashan on totutusti lähtökohtaisesti väärässä :D).
Seurailin tuota episodia vierestä ja aika raju suhtautuminen oli Haapikselta asiaan, varsinkin kun alettuasi selittämään asian laitaa ärähti uudestaan. En tiedä huomasitko jälkimainingeissa, mutta myönsivät kaasuvaijerin jumittaneen ja sun olleen oikeassa tässä kohtaa.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Seurailin tuota episodia vierestä ja aika raju suhtautuminen oli Haapikselta asiaan, varsinkin kun alettuasi selittämään asian laitaa ärähti uudestaan. En tiedä huomasitko jälkimainingeissa, mutta myönsivät kaasuvaijerin jumittaneen ja sun olleen oikeassa tässä kohtaa.
Samoin ihmettelin sitä että syyttivät heti Andyä eivätkä edes kuunnelleet kuskia:confused: Korjasivat sen A-finaaliin koska mulla ei esiintynyt sillä mitään kaasun päälle jäämistä.
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Seurailin tuota episodia vierestä ja aika raju suhtautuminen oli Haapikselta asiaan, varsinkin kun alettuasi selittämään asian laitaa ärähti uudestaan. En tiedä huomasitko jälkimainingeissa, mutta myönsivät kaasuvaijerin jumittaneen ja sun olleen oikeassa tässä kohtaa.
Haapis on oikeesti ihan hyvä tyyppi, kuhan nyt ärähtelee joskus :D
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Joo kuulin toisaaltakin että se auto ei itsestään pysynyt oikein käynnissä.
Mä en oo enää varma oliko se Andyn auto, joka ei pysynyt käynnissä varikolla, ennen jotain finaalia, kun mekaanikko sanoi "älä paina sitä pohjaan", tarkoittain kaasua...meinasi nimittän tukehtua, kun antoi liikaa kaasua. Kuvittelin sen olevan Andy, mutta ilmeisesti ei ollutkaan. Mutta kuulin myös kun Andy tuli varikolle, että kone kävi "tyhjäkäyntiä" ilmeisen korkeilla kierroksilla.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
En minä sillä, etteikö mustakin Haapis oisi ihan hyvä tyyppi. Hymiö :D oli siinä kaasupostauksessa. Täytyy vain itsekin korottaa ääntä, niin keskustelu sujuu. Eipä Haapiskaan tunnu siitä loukkaantuvan :)
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
En minä sillä, etteikö mustakin Haapis oisi ihan hyvä tyyppi. Hymiö :D oli siinä kaasupostauksessa. Täytyy vain itsekin korottaa ääntä, niin keskustelu sujuu. Eipä Haapiskaan tunnu siitä loukkaantuvan :)
Joo aika turhaan se kyllä ärähti sulle, olin siinä paikalla ja kuulin. Lataus vain takaisin ja se on siinä. Perusmeininki Haapikselta vaan :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13799
Saako tuloksiin erot kärkeen maalissa? 2000-luku hei!
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Jooh eikohan mun "ura" ollu tässä. Useita sekunteja lettiin samalla autolla ja kehityskayra oli lyhyt mutta heikko. Oli kivaa kuitenkin, ja kic:n jarkkaan silti.


Mutta toistaiseksi adios.
 

Makkonen

Guest
Jooh eikohan mun "ura" ollu tässä. Useita sekunteja lettiin samalla autolla ja kehityskayra oli lyhyt mutta heikko. Oli kivaa kuitenkin, ja kic:n jarkkaan silti.


Mutta toistaiseksi adios.
Niin minäkin olen joka kisan jälkeen päättänyt, että homma loppuu mun osalta siihen. Mutta ainavaan olen radantukkona kisoissa mukana.

ps. Kannattaisi opetella laittamaan vyö kiinni.
 
Ylös