Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 6, Hyvinkää 2 GP

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Jooh eikohan mun "ura" ollu tässä. Useita sekunteja lettiin samalla autolla ja kehityskayra oli lyhyt mutta heikko. Oli kivaa kuitenkin, ja kic:n jarkkaan silti.
Jätkähän tuntu olevan vielä kisan jälkeen ihan tyytyväinen tulokseen. Komeat tuuletuksetkin maalilinjalla. Järjestelyhommiinkin olit käsi ojossa ihan kympillä kisan jälkeisessä "palaverissa". Pitäiskö sun jättää niiden aikojen kattominen kokonaan, jos hauskuus loppuu siihen että numerot sanoo sun olleen hitaampi kuin joku kokeneempi kuski? :nope:

Usko vaan, kyllä se punainen lanka sieltä jossain vaiheessa löytyy. Kattele vaikka mun viimevuotisia tuloksia ja vertaa tämänvuotisiin. Talvikaudella luin vähän kirjallisuutta ja nyt kesällä on tullut harkattua ja testattua asioita käytännössä.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Saako tuloksiin erot kärkeen maalissa? 2000-luku hei!
joo, no mä en jaksanut niitä tänään laskea, kun eivät lue suoraan tossa paperissa (siinä lukee vain kokonaisaika)..

En ajatellut, että ne olis niin kiireellistä dataa, mutta voin laittaa ne huomenna..

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
joo, no mä en jaksanut niitä tänään laskea, kun eivät lue suoraan tossa paperissa (siinä lukee vain kokonaisaika)..

En ajatellut, että ne olis niin kiireellistä dataa, mutta voin laittaa ne huomenna..
Jees thanks. Ajattelin että jääkö aloitus vain sijat ja k-ajat kertovaksi.
Enkä ollut varma, mitä papereissa lukee tarkemmin - jos edes kokonaisajat.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Jees thanks. Ajattelin että jääkö aloitus vain sijat ja k-ajat kertovaksi.
Enkä ollut varma, mitä papereissa lukee tarkemmin - jos edes kokonaisajat.
No jos et olisi sanonut, niin laiskuuttani olisin varmaan jättänyt nuo pois.. Niin taisin tehdä Hyvinkää ykkösestäkin. :D Et ihan hyvä kun mainitsit..

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
No jos et olisi sanonut, niin laiskuuttani olisin varmaan jättänyt nuo pois.. Niin taisin tehdä Hyvinkää ykkösestäkin. :D Et ihan hyvä kun mainitsit..
Piti vielä kysyä, mikset putsannut fillarilla kolmosmutkan ulkokaarretta? Tai päästit mut niin helpolla viime kisassa siinä ulkokautta ohi? Ei onnistunu tänään :eek!: Oi uittu, radanreuna lähenee lähenee... ei rallia, takaisin radalle :)

Powered by BMW

Well-known member
AA sain #31:n ja se oli kelpo peli kunnes siitä loppui totaalisesti veto. Kurvasin pitille ja vaihdoin #30?:een mutta heti seuraavalla kiekalla lippu liehuikin jo ja takaisin varikolle. Tuloksena 49.2 ja aikaan täytyy olla tyytyväinen sekä sijoitukseen.

Kisa: Lämppärillä hoomasin että #33 ei tahdo pysyä käynnissä paikallaan ollessa ja näin lähtö olikin hieman ongelmallinen ja missasin ruutulipun heilahduksen -->Jaq kiittää ja menee helposti ohi. Pari kierrosta peesaillen ja pääsuoralla avautui ohituspaikka mutta tila loppui kesken ja yksi rengas kerkesi käväistä nurmellakin. Vaikka nopeuseroa oli jonkinverran niin ei niitä paikkoja kovin helposti avaudu. Pysyin hyvin perässä ja T2 jarrutukseen rinnalle ja perää hiukan ulkoiluttaen ohi. Nyt PPtä takaa-ajamaan... PP ei näy joten maaliin sitten vaan kurvaillen.

Oma kisani ei tarjonnut ihmeempiä mutta lisädraamaa tarjosi autosta tullut sähköisku(!). Varikolta kuulin heittona 10 000 volttia..tiedä sitten:) Tulpasta kuulemma semmoisen saa ja siihen käsi lepää kokoajan.

Huomioita.
NB teki tosin NASTYn ohituksen CMstä! Pieni väli mutta näköjään ohi sieltäkin pääsi. Kärki vetää todella kovaa ja kierrosaikaerot suurenee verrattuna edellisiin kisoihin. Järkkäreille jälleen iso kiitos tästäkin happeningistä!!

Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
AA sain #30:n ja se oli kelpo peli kunnes siitä loppui totaalisesti veto
Ai ajoit 30:lla ja veto tuntui hyytyvän? Ajoin sillä C-finaalissa ja kuvittelin, että mun vasen jalka osui aina välillä vahingossa jarrulle takasikaaneissa, kun polkimet siinä oli aika lähellä ja olen tottunut ajamaan jalat suorina. Ehkei sitten ollutkaan miehessä vika.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Harkan BMW ajoi ainakin samalla kuin minä ja eroa joku 8 kymppää. Aika-ajoautostaan en sitten ole varma mutta harkan jälkeen yllättävän lähelle mielestäni tuli. 3 kympän päähän. Itse ajoin #33lla molemmat. En ole nyt varma, ajoiko Bemarikin aika-ajon #33lla vai jollain muulla... jos samalla, yllättävän hyvä aika mielestäni sillä autolla.

Andy

Sijainti
Ypäjä
Eli BMW ajoi 31:llä sittenkin. Minä varmaan kuvittelin sitten harhoja

Powered by BMW

Well-known member
..no mä en nyt muista mikä se nyt olikaan:) 3x jotain. Oli niin montaa käytössä..

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
..no mä en nyt muista mikä se nyt olikaan:) 3x jotain. Oli niin montaa käytössä..
Lapuista vielä muistaisin katsoneeni että pääsitkö tosiaan noin lähelle mun aikaa samalla autolla kun harkoissa ero oli vielä paljon isompi. Kisarapooni lisäsin kaikkien parhaat ajat. Up.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
NB teki tosin NASTYn ohituksen CMstä! Pieni väli mutta näköjään ohi sieltäkin pääsi.
Yllätyin itsekin että miten se tohon kerkesi :D Mutta pääsi varmaan hyvin peesissä kaasulle ja kun itse hain ajolinjaa 3mutkaan vasemmalle samalla kaartaen, hän piti ratin vaan suorassa jolloin kiihtyykin kitkattomammin. Sitten koitin pysyä rinnalla ulkokaarteessa ja liukkaus yllätti. Slaidia ulostulon kanttarin yli.

Makkonen

Guest
Nipsu ajaa kyl kovaa noin vähäisellä kokemuksella. :eek:

Andy

Sijainti
Ypäjä
Yllätyin itsekin että miten se tohon kerkesi :D Mutta pääsi varmaan hyvin peesissä kaasulle ja kun itse hain ajolinjaa 3mutkaan vasemmalle samalla kaartaen, hän piti ratin vaan suorassa jolloin kiihtyykin kitkattomammin. Sitten koitin pysyä rinnalla ulkokaarteessa ja liukkaus yllätti. Slaidia ulostulon kanttarin yli.
Ihan saman teki Haikki mulle viime kisassa samassa kohdassa. En tosin ajautunut ihan ruoholle saakka, mutta vitutti. Nysvä mikä nysvä.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Harjoitukset #26 - #31
Eipä lähtenyt kaara käyntiin sitten mitenkään, niin minut vaihdettiin nummeroon 31.. Siinähän se meni körötellessä ja sladitellessa. Aika 53 ja jotain..

Aika-ajot #31
C-finaalihan se olisi ollut jotain, mutta eihän tästäkään sitten tullut mitään. Meno alkoi maittaa ja sitten lippu heiluikin. Dompparille häviäminen 3 sadasosalla suututti.

Kisa #31-#20
Sama auto olisi taas tullut arvonnasta, mutta sainkin sitten änkeä itseni 20-kaaraan vapaaehtoisesti, enpähän ainakaan hölskynyt, kun sen verta nafti.
Startti meni ihan hyvin ja tuntui, että Dompparista ja jari5:sta olisi toiveita päästä ohi ja C-finaaliin, auto kulki minusta paljon paremmin mitä aiemmin alla ollut 31.. No sitten jari5 teki jarrutusharjoituksen viimeiseen mutkaan missä ohituskielto, Domppari häthätää ehti väistää ja itse kävin niin hitaalla, jotta enpä paljoa ehtinyt jarrua hipoa...seurauksena Dompparin tuuppasin nurmikolle. No en jäänyt sitä suremaan vaan jahtasin jari5:sta, joka tuntui peippailevan minkä ehti ja ohi olisin päässyt luultavasti (luuserit voittaisi aina, jos juttuja kuuntelisi).. No sitten heilutettiinkin mustaa lippua. Vitutti kyllä siinä vaiheessa, vaikka ei ollut vaikea arvata mistä se tuli.. No viimeinen sija hylkäyksen seurauksena ja semmosta on reisinki.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Asiahan olisi selvinnyt tarkistamalla ensimmäisen postauksen tulosliuskasta.. ;)
Tsekkasin vielä papereista ja eka postaus näyttäisi pitävän paikkansa. Bemari ajoi aika-ajon #33:lla ja kisan #31:llä. :)

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kisa #31-#20
Sama auto olisi taas tullut arvonnasta, mutta sainkin sitten änkeä itseni 20-kaaraan vapaaehtoisesti, enpähän ainakaan hölskynyt, kun sen verta nafti.
Startti meni ihan hyvin ja tuntui, että Dompparista ja jari5:sta olisi toiveita päästä ohi ja C-finaaliin, auto kulki minusta paljon paremmin mitä aiemmin alla ollut 31.. No sitten jari5 teki jarrutusharjoituksen viimeiseen mutkaan missä ohituskielto, Domppari häthätää ehti väistää ja itse kävin niin hitaalla, jotta enpä paljoa ehtinyt jarrua hipoa...seurauksena Dompparin tuuppasin nurmikolle. No en jäänyt sitä suremaan vaan jahtasin jari5:sta, joka tuntui peippailevan minkä ehti ja ohi olisin päässyt luultavasti (luuserit voittaisi aina, jos juttuja kuuntelisi).. No sitten heilutettiinkin mustaa lippua. Vitutti kyllä siinä vaiheessa, vaikka ei ollut vaikea arvata mistä se tuli.. No viimeinen sija hylkäyksen seurauksena ja semmosta on reisinki.
En ehtinyt. Tangentti oli suoraan kohti jarin takalistoa. Toiveita väistämiselle ei ollut. Epäselväksi vaan jäi se, olisinko ehtinyt jarruttaa riittävästi, ellen olisi saanut takaa vauhtiapuja. Täysiähän mä jarin perään mätkähdin. Enkä ole edes varma, tapahtuiko sun muhun törmäys ennen mun törmäämistä jariin vai juuri siinä samassa tilanteessa. Koska, kuten radallakin sanoin, en tuntenut takaapäin mitään tönäisyä, ennen kuin mun auto jo kiipesi jarin auton ylitte.

Radalla myös totesin sen, että periaatteessa myös mulle olisi tuosta mustan voinut heilauttaa, ja sitä mä odottelinkin kierroksella kaksi, kun näin Haaparannan kävelevän lippupisteelle edellisen kierroksen kolarin jälkeen. Lisäksi totesin kotimatkalla autossa, että ainakin 10% kolarista laitan jarin niskoille. Ei ole jarruharkat mukavia, mutta tietysti ykköspaikalla ajaminen voi tuoda vähän ylimääräisiä jännitteitä. Vähän semmonen Webber-Kovalainen -tyyppinen tapaus tuli tuosta mieleen. Tiedä sitten...

Noh, kokemusta viisaampana.

Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
En ehtinyt. Tangentti oli suoraan kohti jarin takalistoa. Toiveita väistämiselle ei ollut. Epäselväksi vaan jäi se, olisinko ehtinyt jarruttaa riittävästi, ellen olisi saanut takaa vauhtiapuja. Täysiähän mä jarin perään mätkähdin. Enkä ole edes varma, tapahtuiko sun muhun törmäys ennen mun törmäämistä jariin vai juuri siinä samassa tilanteessa. Koska, kuten radallakin sanoin, en tuntenut takaapäin mitään tönäisyä, ennen kuin mun auto jo kiipi jarin auton ylitte.
Aaa...niinpäs olikin, näytitte vaan jotenkin vinkkelistäni olevan rinnakkan, mutta kait te sit jotenkin 90 asteen kulmassa melkein siinä olitte.

Viimeksi muokattu: