Lyhyt kisaraportti myös tällä kertaa luvassa.
Harjoitukset
Harjoituksiin sain auton #20. Olin hieman huolestunut ennen kisaa siitä onko 1. ajoryhmä kaikkein sopivin, kun tiedossa oli että muut siitä ryhmästä on paljon nopeampi. Huoli osoittautui täysin turhaksi, koska pystyin sekä harkoissa kuin myös aika-ajossa keskittymään enemmän omaan ajoon kuin muiden ohipäästämiseen. Kisaa edeltävänä iltana katselin
tätä videota ja yritin hakea siitä jotain apua, jota voisi yrittää soveltaa omaan ajoon.. Harjoituksissa pääpainoitus oli kuitenkin kaasun avauksen ajoittaminen, joka tuntuu edelleen olevan suurin ongelmani tuolla ja näkyy kellossa aika negatiivisesti. Paras aika 56,57 ja parannusta heti esim. kesäkuuhun verrattuna n. 3,5 eli ei ilmeisesti ihan metsään menty kuitenkaan. Harjoitusten loputtua tuli koettua hieman pelottava hetki kun ajelin pääsuoraa pitkin kohti ekaa mutkaa ja aloin jarruttamaan, mutta jarrut ei pelanneet täysin normaalisti. Onneksi oli vauhtia normaalia vähemmän, niin selvisin siitä mutkasta ilman ulosajoa tai muita ongelmia. Loppukierros sitten rauhallisesti ja mitä pidemmälle pääsin sisääntulokierroksella, sitä vähemmän ne jarrut toimi. Varikolle tullessa eivät sitten toimineet enää laisinkaan, syynä jarrujen keittäminen. On känyt mielessä että mitäs jos tuo olisi tapahtanut kierrosta aikaisemmin kun yritystä vielä oli tai jos ne jarrut ois hävinnyt samantien ekaan mutkaan tullessa... :dunno:
Aika-ajo
Sama auto kuin harjoituksissa ja nyt tuloksena oli noin sekunnin huonompi aika kuin harjoituksissa. Olin vähän varovaisempi jarrujen kanssa, joten saattoi ehkä johtua tuo huonompi aika siitäkin. Lähtöruuduksi määräytyi D-finaalin 5. ruutu, taaksei jäi vain JayR joka ei aika-ajoa ajanut laisinkaan.
Kisa
D-finaali ja 5. lähtöruutu. Kisaan autoksi #37, joka oli ilmeisesti osoittautunut hyväksi. Jarrut siinä tuntui olevan vähän erilaiset vrt autoon #20, mutta muuten mulla ei ole siitä tällä kokemuksella pahaa sanottavaa. Startti tapahtui hieman yllättäen, mutta sain pidettyä oman paikkani JayR:n edellä. Kierroksella 1 tai 2 JayR pääsi ohittamaan mut toiseksi viimeisessä mutkassa hieman yllättäen, en odottanut sitä. Toisaalta juuri silloin taisin jättää katsomattta taakseni, kannattavaa siis.
JayR:n ohituksen jälkeen yritin pysyä lähietäisyydellä, mutta ero kasvoi tasaiseen tahtiin. Loppupeleissa se taisi pysyä suht samana ohituksen jälkeen, ehkä lopussa kasvoi hieman, mutta kiinni en kaveria saanut vaikka kaikkeni yritin. Kovempaa en vain päässyt. Aika aikaisessa vaiheessa huomasin 5. mutkaan tullessani Dominicin ajaneen ulos jossakin kohtaa takasuoran S-mutkia ja mulle tuli vähän kiire kun en tiennyt onko kaverilla jotain teknistä vikaa vai pääsisikö nopeasti takaisin radalle. Ilmeisesti jotain vikaa oli sen ulosajon seurauksena sitten tullut. Loppukisa meni tosiaan siinä että yritin epätoivoisesti saavuttaa JayR:ää, tuloksetta. Paras aika 56,16, uusi PB ja parannusta kaiken kaikkiaan se n. 4s. Kisan jälkeem mulle selvisi että kouvo oli saanut mustan lipun, joten sijoitus oli 4s ja kokonaistuloksissa 19.
Muut kommentit
Tämä on sanottu jo aiemmin, mutta A-finaali oli tosiaan hienoa seurattavaa. Omaan suoritukseen en voi täysin tyytymätön olla, (vaikka saattaakin vaikuttaa heikommalta verrattuna Hyvinkää I:seen, sekakeli tosin silloin) aikojen perusteella parhaimpia suorituksia täysin kuivalla kelillä.
Cmoneylle kiitokset järjestelyistä. Katellaan nähdäänkö kuukauden päästä Hyvinkäällä, harkinnassa on. Tosin enpä nyt yllättyisi siitä vaikka nimi osallistujaluettelossa olisikin, näistä puheista huolimatta.
No se jää nähtäväksi, turhan aikaista vielä..