Joo-o, jos sitä raporttia lopultakin..
Harjoitukset #34
Ajaksi 53.8.. Enpä sano sen enempää tästä kuin, että paljon jäi parannettavaa aika-ajoihin..
Aika-ajot #34
Ennen aika-ajoja Jacques tuli sanomaan, että Follon mielestä #34 puskee mut en muista enää mikä oli Jacquesin mielipide (edit. en itse havainnut puskemista). Ei se auto munkaan mielestä tuntunut kivalta ajettavalta ja kisaan toivoinkin parempaa autoa.. Paras aika 52,6. Sekunti parannusta, muuten jees mutta vähän pisti huolestuttamaan kun kaikille muilla C-finaalissa ajavilla oli aika vähintään 51s. Eli selkeäksi alisuorittamiseksi meni, en muista koska vastaavaa (kun Kaanaan vesikelikisaa ei lasketa mukaan) olen viimeksi kokenut.. Eli C-finaaliin, ja lähtöruutu 6. eli viimeinen.
C-finaali #34
Eipä toteutunut toive paremmasta autosta, kisaan tuli sama #34 alle. Ei auttanut muu kuin miettiä lämmittelykierroksella miten ihmeessä auton saisi kulkemaan paremmin. Toiselle lämmittelykierroksella testasin jarrut (ettei menisi kisa heti alussa pilalle) kunnon vauhdeista = perä irti.. Startti meni OK, ekaan mutkaan tullessa pääsin Follon rinnalle, mutta kun liikennettä oli edessä ja sivuilla niin ei pystynyt parantamaan asemia. Alpulle tapahtuneesta ei ole itsellä mitään havaintoa, sen seurauksena nousin sijan. Tokassa mutkassa Jonkki spinnaa, nyt neljäntenä ja perässä Jonkki & Albert.. Kierrokset 1-7 menikin sitten siinä kun yritin pitää edellä olevaan Folloon/FW08:siin eron mahdollisimman pienenä ja seurailin eroa takana tuleviin. Parilla kierroksella (varmaan siinä n. 5 kierroksen paikkeilla) tein joitakin selviä/pahempia ajovirheitä (mm. toka mutka meni "läpiajoksi" jarrutuksen epäonnistuttua täysin, tiukkaan neulansilmään tullessa linja levisi totaalisesti ja huomasin olevani keskellä rataa kun ois pitänyt olla oikeassa reunassa
) ja niiden(kin) ansiosta Albert sai kiinni entisestään. Nyt piti alkaa lisätä vauhtia, muuten ei käy hyvin.. Kierroksen 8 (viimeinen kierros) tokassa mutkassa Follo on spinnanneena ja hetkeä myöhemmin radan varressa oli Asko, pari sijaa ylöspäin. Sitä "iloa" ei sitten kauan kestänytkään, shikaanien jälkeen Albert pääsee yllättämään ja tulee toiseksiviimeisessä mutkassa sisäkautta ohi ja maaliin saavuttiin sijalla 3. Itse olin tyytyväinen ajooni kisassa #34:llä, aika-ajoissa en vaan saanut siitä enempää irti, mikä huolestutti kisaan lähdettäessä..
Näytti muuten kisan kierrosajat aika tasaisilta ainakin omaan silmään jos ei oteta huomioon ekan kierroksen hidasteluita ja vikaa kierrosta, jolla on tapahtunut jotain ihmeellistä: viiden kierroksen aikana paras 51.9 ja huonoin 52.4, loput tuolta väliltä + yksi kierros oli 52.7.
Kiitos järjestäjille. FW:ltä hieno Hyvinkää-debytti. :thumbup: