Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, round 7, Hyvinkää 2

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Hyvät oli kisat ja tiukkaa vääntöä riitti taas!
Cmoneylle onnittelut ylivoimaisesta voitosta! ja Nastylle ja Wopelle kakkos- ja kolmossijoista. Oma vauhti toi tällä kertaa neljännen sijan ja hyvä maku jäi kisasta, vääntää sai urakalla muita vastaan :thumbup:
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
B-finaalissa inhottava auto, jonka kanssa en päässyt sinuiksi. Terveisiksi meni Nipsun perän kadotessa horisonttiin.
En ihmettele yhtään, #37 oli mulla A-finaalissa ja oli se aika inhottava ajettava.
moottori veti kyllä hyvin yläkierroksilta mutta ne takarenkaat :nope:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kisarapo, Hyvinkää II 2011

Ennakko:

51 sekan alitusta lähdetään hakemaan. Muu ei kelpaa jos olosuhteet sen sallivat.
Tuollaiset teesit löin tauluun ja tosissaan lähdettiin hakemaan reilua ajanparannusta aiemmasta omasta kierrosennätyksestä (52.16s).

Hyvinkää I:n jälkeen oli niin epäuskoinen fiilis, että pakko oli koittaa hakea ajolinjoihin ja jarrutuksiin uusia vaikutteita. oma ajo oli silloin niin ala-arvoista.

Harkat: #36

Harkoissa rata alkoi olla jo täysin kuiva. Olosuhteet sallivat näin oman enkan jahtaamisen. En lähtenyt ajamaan raivolla vaan pyrin ajamaan ajatuksella jokaisen mutkan radasta. Jarrutin hyvin aikaisessa vaiheessa ja kokeilin erilaista ajolinjaa kiristyviin mutkiin.

Kun palasin varikolle ja tuloslistoissa komeili kierrosaika 50,09s, olin aivan puulla päähän lyöty. Ajoin mielestäni rauhallisesti koska halusin säästää voimia aika-ajoon. Silti oma kierrosenkka parani yli 2:ahdella sekunnilla. Ja tietty se tavoite, 51s alitus, tuli samalla saavutettua. Painon pudotus ja ajolinjojen uudelleen miettiminen toi näköjään paremman tuloksen kuin osasin kuvitellakaan.

Aika-ajot: #36

Cmoneyn kanssa vaihdettiin pari sanaa harkkojen jälkeen ja aloinkin jo tavoitella 50s alitusta kun oli jo harkoissa kerran noin lähellä.

Aika-ajoissa ajo tuntui hieman yritteliäämmältä, mutta jotenkin jäi sellainen vaikutelma, ettei täysin onnistuneita kierroksia tullut. Silti 50s alitus oli tosiasia: 49,98s. Kuitenkin, kun ajoin WoPen ja 4stroken peesissä eivätkä he ihan painuneet maisemaan, tuli tunne, että vauhti oli ihan hyvää. Ensimmäistä kertaa ulkoradoilla johonkin muuhun kuin jämäfinaaliin \o/

B-finaali: #26

Auton vaihtoa vähän etukäteen pelkäsin, koska #36 tuntui niin hyvältä omaan käteen aiemmissa sessioissa. Ja niinhän siinä sitten kävikin, että #26 osoittautui hyvin kulmikkaaksi ajaa. Jo lämppärillä jarrut purivat niin kovaa että auto meinasi lähteä lapasesta mutkassa 2. Jotenkin meni uskallus vetää jarrutukset aivan viime tippaan ja turha varovaisuus kostautui kisassa.

Startissa Jacques tuli lentämällä ohi #36:lla ja osoitti ko. auton potentiaalin. Aivan käsittämättömän iso ero paikaltaan lähdettäessä verrattuna #26:een.

Startissa menetin 1-2 sijaa ja alkukierroksilla ajoin Totken peesissä, FW08 takana lähituntumassa. Sitten FW08 hukkui "taustapeilista" ja heti perään Jacques spinnasi, jouduin väistämään ja Totke karkasi. Jacquesin vauhtiin ei ollut mitään sanaa ja menetinkin sijan takaisin vain 4:n mutkan jälkeen. Jacques ajoi rajusti ja veti parikin kertaa kanttarin yli nurmikolle, mutta silti en pystynyt saavuttamaan.

Erot alkoivat hiljalleen kasvaa ja aloin tavoitella vain kohtuullista kierrosaikaa. Muutama kierros ennen ruutulippua toiseksi viimeisessä mutkassa terävät jarrut tekivät tehtävänsä ja auto spinnasi poikittain kanttarin päälle. Ei muuta kuin autosta pois ja työntämään. Maaliin tulin viimeisenä, sijoitus toiseksi viimeinen B-finaalissa koska FW08 keskeytti.

Lopputunnelmat:

Ajanparannus 2,2 sekunnilla aiempaan omaan kierrosennätykseen ylitti odotukseni reilusti. Tosin, auto #36 oli niin helppo ajaa, että jollakin toisella autolla en välttämättä olisi alittanut 50s rajaa. B-finaali meni enemmänkin yksinajeluksi, tuntui kuin olisi ajanut Hyvinkää I:n D-finaalissa: muut karkaa ja itse koitan vaan selviytyä. Mutta nyt kuitenkin yhtä finaalia ylempänä, joten jotain kehitystä on tapahtunut.

Kiitokset järjestäjille, Haapiksen henkilökunnalle ja kanssakisaajille.

Onnittelut kärkikolmikolle Cmoney, Nasty Boy ja WoPe sekä muille onnistujille.

Plussat:
+oman kierrosaikatason paraneminen
+keli
+FW08:n kilpailukyky

Miinukset:
-olisin halunnut #36:n B-finaaliin :D


Tästä on hyvä jatkaa...
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Semmostahan se.

#26 Harkoissa ihan perusajaminen vaikeeta ajoasennon takia, aika-ajoissa yhden nopeen yrittämistä, loppu ajot vähän kesken ku hitaampi tuli eteen vikalle nopeelle. Kelpo aika kuitenkin ja samat olosuhteet kuin muilla, paalusta jäätiin melkeen puol sekkaa..

#27 Kisaan lähtiessä näytti siltä että nyt osu pakasta vedetty mopo alle, ku totke jäi sillä siihen malliin. Lähtö onnistuu häkkismäisesti ja pääsen kärkeen, mutta en karkuun.
Cm tulee ässien jälkeen rinnalle ja ohi, yritin ajaa hieman ylikovaa mutkaan estääkseen tämmöisen tempun ja vedinkin kisan aikana sen takia monesti leveeks, Cm tulee silti rinnalle ja helposti ohi. Ei mahkuja. Seuraavaksi vuorossa Nasty, pari kertaa käy kurkkimassa Ässien jälkeen ja kontaktit on lähellä. Onnistuu sitte vikoilla kierroksilla ja eipä jääny mitään mahkuja tässäkään tapauksessa vastata, saatika pysyä perässä. Hyvä fiilis jäi kuitenkin! Auto hyyty totaalisesti aina ennen Ässiä alkavassa mutkassa, peräpidon kanssa ongelmia. kisan alussa tuntukin siltä että nyt se on menoa. Podiumsijotus ja hyvä mieli hienojen taisteluiden päätteeksi vaikka olinkin ottava osapuoli=)

Homma pelitti taas rutiinilla, thanks!
Järkkäri oli MELKEEN myöhässä!!! Mut silti oli ihan MUKAVAA! :D

+Nastylla on nyt selkeesti joku agressiivinen tappovaihe päällä
+CM tulee ajamaan ilmeisesti koko kauden vahvasti. :doubtful:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Semmostahan se.
+Nastylla on nyt selkeesti joku agressiivinen tappovaihe päällä
Se on minustakin sitä, miten tässä porukassa kärjessä voi kääntää tiukat taistot voitoksi. Siististi (melko) ollaan kai silti ajettu :)
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Harjoittelun otin rauhallisesti kun edellisestä ajamisesta oli 1.5kk. Ajaksi 50.7, mikä vähän pisti miettimään, että ajoinko ihan noin rauhallisesti?

Aika-ajossa sain monta puhdasta kierrosta, ja auto toimi niinkuin pitikin. 49:n alitus hämmästytti ja mahtava fiilis, nyt kulkee! Oma ennätys:eek!:En kyllä tiedä mistä ajanparannus noin huimasti johtui, mutta kello on oikeassa..! Lämmin kiitos follolle vain vielä autonvaihdosta aika-ajoon :p:thumbfh:

Auto lähti napakasti viivalta ja pääsin hyvin geimeihin mukaan. Nasty saa osumaa takaapäin (not me) mutta en lähde söheltämään väliin ja yrittää väkisin ohi. Ekalla kierroksella pysyin hyvin haikin perässä ja ihmettelin missäs muiden vauhti on? Olisi ollut paukkuja parempaankin muutamalla ekalla kierroksella, mutta nyt päätin jättää hazardit väliin ja ajaa viisaasti. Muutaman kerran wopen letka karkasi 10m päähän mutta sain sen kuitenkin kiinni. Joskus pääsin lähelle pääsuoran alussa Haikkia, mutta suoralla ero suureni. Nipsuun ero pysyi riittävänä ja nyt sitten vain ajeltiin maaliin -mutta hymyssä suin- kun kerrankin pysyy kärjen vauhdissa. Myös kisa-autolla 49 alitus on mannaa:) A-finaalin 5. sijasta jaan itselleni täyden 10!:wink:

FW:ltä upea hyvinkää-debyytti, ja CM:ltä jälleen vahva suoritus hyvinkäällä!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
A-finaalin 5. sijasta jaan itselleni täyden 10!:wink:
Pakko antaa se täältäkin:thumbup: Samoin Nipsuhuulelle +:ssat.

Onneksi tuossa on Kaanaan jälkeen päässyt itsekin pari harkkakisaa ajamaan ihan hyvin ottein. Eipä ole tarvinnu tuoleja ruveta rikkomaan. Forssaan vajaa 3vkoa enää....siellä pilataan monen pojan haaveet:ahem::cool:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Itselle oli pieni yllätys, että ero kärkeen A-finaalissa oli noinkin pieni mulla ja BMW:llä. Tietenkin siinä auttoi se, että Cmoney joutui alussa taistelemaan Wopea vastaan ennen kuin pääsi kärkeen. Kierrosajoissa mun ero kärkeen oli samaa luokkaa kuin viime Hyvinkään kisassa.

Niskalihakset on aivan jumissa ja lihakset pistää vastaan jos yritän kääntää päätä. :D Kyljet on myös kipeänä, mutta tuntuu enemmänkin lihaskivuilta.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jospa nyt raportoisi ajoissa, kun kaanaa rapo jäi kokonaan kirjoittamatta..

Harjoitukset #34
Ajoni tuntui mielestäni ihan hyvältä, mutta aikaan en ollut kovinkaan iloinen. Toisaalta olin luottavainen, koska tiesin etten ajanut ihan tosissani.

Aika-ajot #34
Sain mielestäni pari puhdasta kierrosta alle ja olin siksi toiveikas kohtuullisesta ajasta. Auto ei ollut kovin vakaa ajettava ja valitettavasti se näkyi ajassa. Onnekseni Asko sössi oman aika-ajonsa ja pääsin täpärästi B-finaalin viimeiseen suoraan paikkaan..

B-finaali #36
En ollut ennen kisaa katsellut millaisia aikoja 36:lla oltiin ajettu. Ehdotin jopa auton vaihtoa heikomman auton saanneelle Totkelle, mutta emme sitten halunneet kikkailla. Minun kannaltani hyvä, mutta tietysti tiimin kannalta huono, koska Totke oli kakkosruudussa.

Startissa sekoilin ihan käsittämättömällä tavalla. Ekalta lämppärikierrokselta menin valkoisen viivan taakse ja tajusin FW08:n huitomisesta, että ruudukko olikin edempänä keltaisella merkitty. Toiselta lämppäriltä tein jostain syystä saman erheen. Kun sitten pääsin oikeaan ruutuun niin lippu heilahti samantien enkä ehtinyt reagoimaan siihen parhaalla mahdollisella tavalla.
Onneksi auto lähti viivalta kuin tykin suusta ja nukahtamisesta huolimatta ohitin Sue men ja Totken startissa ja pääsin Andyn rinnalle.

Andylla oli sisämutka, joten hän pääsi kuitenkin edelleni. Huomasin pian, että mulla on tiimin paras auto, koska olin Andya nopeampi ja Totke oli jäänyt jo kauemmas. Parin kierroksen jälkeen yritin Andysta ensin neulansilmän jälkeisessä ulostulossa ja sitten kakkossuoralla..
En muista tarkalleen mitä tein, yritinkö ohitusta vai oliko se väistöyritys kun Andy jarrutti aikaisemmin kuin minä. Joka tapauksessa ajolinja meni pois pidolta ja jarrukohdassa spinnasin, TAAS!

Vitutti aivan älyttömästi ja lähdin kirjaimellisesti raivoamaan tietäni takaisin kärkipäähän. Ensin ohitin Sue men ja muutama kierros myöhemmin Totken. Ajoin aivan reikä päässä enkä välittänyt siitä vaikka olisin ajanut ulos. Välillä pöllysi nurmikko ja välillä auto meni niin rajusti kanttareen yli, että Haapis olisi heiluttanut mustaa lippua, jos olisi nähnyt. Vaikka siinä ajossa tuli karkeita virheitäkin, niin saavutin Andya kierros kierrokselta.. Yksi kierros lisää, niin olisin päässyt vielä yrittämään ohitusta. Nyt kävi kuten Hyvinkää ykkösessä ja kierrokset loppui kesken.

Kisan loppuvaiheessa myös havaitsin, että saavutin myös sekä PeePeetä että Nipsuhuulta. Lisäksi ajoin nopeimman kierroksen ja tietysti päälimmäiseksi tunteeksi tuli suuri harmitus omasta ajovirheestäni. Vähän enemmän malttia, niin olisin kyllä Andystä päässyt ohi. Sen verran iso nopeusero autoissamme oli. Ei auta muuta kuin keksiä mistä saisi lisää varmuutta Hyvinkäälle, jossa en ole kai koskaan ajanut kisaa ilman spinniä. :D

Noh, ensi kaudeksi on sen verran paljon hampaankolossa, että pitää katsoa, tarvitseeko lisää hampaankoloja. :D

Yhteenveto
Kaikenkaikkiaan toki ihan hyvä kisatapahtuma, eikä omassa vauhdissa ollut suurta moitetta. Valitettavasti autoerot olivat inhottavia, mutta toisaalta 4stroke ajoi sillä #34:lla saman ajan kuin minä #36:lla, joten ei auta pelkkä autosta valittaminenkaan.

Plussat lähtee Cmoneylle, Nipsuhuulelle ja FW08:lle omien finaaliensa voitoista.
Ja valitettavaa oli Asko S.:n epäonni kisan viimeisellä kierroksella. Kävi niinkuin eräälle Häkkisen Mikalle.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Harkat ja aika-ajo:

Sain alle kolmeseiskan ja sen perä oli niin levoton ja auto muutenkin mun ajotyyliin niin kertakaikkisen epäsopiva, että kisan tiesi samantien olevan siinä. Kylmät kyyneleet vain läjähtelivät visiirin sisäpintaan. "Taasko tämä menee näin". Näinhän se meni. No, eivätpä Andy ja Askokaan saaneet autoa kesytettyä paljon paremmin, vaikka jonkinlaisia säätötoimenpiteitäkin harkkojen jälkeen suoritettiin.

Kisa:

Hyvä startti mutta ekassa mutkassa kolisi - joku tuli hyvin sekavassa tilanteessa perään ja kohta manailin kohtaloani nenä tulosuuntaan. Ajattelin hetken, että lähden kotiin samantien enkä enää palaja mutta ajattelin ajella terveisiä sitten kuitenkin. Onneksi: Auto osuikin tällä kertaa händyyn kuin hanska ja sain nakutettua hurmiossa mainioita kierroksia. Selkiä lähestyi solkenaan ja ajonautinto oli suunnaton. Ruutulippu heilui aivan liian aikaisin, olisin halunnut ajaa vielä pitkään. Kisan loppuessa tajusin, että olisin voittanut C-finaalin heittämällä ilman alun incidenttiä ja senjälkeistä elämän tarkoitusta miettimään jäämistä.

Kannattaako maksella 60 € siitä, että saa pettymyksiä pettymysten perään? En tiedä. Tietääks joku?
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Jacquesin raportista käy tosiaan ilmi, että paremmalla taktikoinnilla, tai edes jonkinlaisella taktikoinnilla tiiminä, olisimme saaneet yhden meistä A-finaaliin. Olisi kannattanut antaa nopein auto siis Totkelle, joka oli lähtöruudukossa korkeimmalla meistä.Kun näin ei tapahtunut, olisi Jacques pitänyt ajattaa meistä kärkeen ja Nipsun perään. Kierrosaikojen perusteella Jacques olisi pystynyt ohittamaan Nipsun.

Nyt meidän tiimi ajeli kuin idiootit porsaat peräkkäin B-finaalin keskellä, kärjessä meistä PeePee ja Andy ajaen huonoilla autoilla surkeita kierrosaikoja. Minusta ja PeePee:stä ei tällä kaudella ollut kuljettajiksi, jotka pystyisivät autotuurista huolimatta runnomaan tulosta ja nopeita aikoja. Nyt on siis mielestäni taktikointipalaverin paikka meidän tiimissä.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Pakko antaa se täältäkin:thumbup: Samoin Nipsuhuulelle +:ssat.
Kyllä pisti silmään Bemarin ja Nipsun vauhti. Molemmat vei kyllä todella mallikaasti autoa :thumbup:
Siinä reunavallilla pällistellessä kävi mielessä että parempi ettei tuon porukan kanssa lähde radalle. Tien tukkonahan siellä olis :nope:

Kärkihän vetää tunnetusti aivan maailmanluokan vauhtia. Olen ollut paikalla todistamassa sitäkin ihmettä :ahem:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kannattaako maksella 60 € siitä, että saa pettymyksiä pettymysten perään? En tiedä. Tietääks joku?
Sama kolkuttelee mullakin mielessä. Jos saa kaksi pertaa peräkkäin huonon auton, aika-ajoon ja kisaan, peli on sitten siinä. Mulla ei nyt kummassakaan Hyvinkäässä tullut tulosta. 120 € olisi voinut mielummin laittaa vaikka kurkusta alas. Olisi silloin ollut edes hauskaa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Sama kolkuttelee mullakin mielessä. Jos saa kaksi pertaa peräkkäin huonon auton, aika-ajoon ja kisaan, peli on sitten siinä. Mulla ei nyt kummassakaan Hyvinkäässä tullut tulosta. 120 € olisi voinut mielummin laittaa vaikka kurkusta alas. Olisi silloin ollut edes hauskaa.
Miksi olenkaan pysynyt poissa radoilta:eek::alppu:

Jonkin videota katsellessa tuli hyvä mieli.:)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Miinuksiin olisi voinut tietysti laittaa tiimin ja ylipäätään Tamperelaisten epäonnen C-finaalissa. Tiimin varma kaksoisvoitto meni viimeisen kierroksen tapahtumiin.

Eikä se omakaan suoritus B-finaalissa nyt mikään mallisuoritus ollut. Tosin siinä vika oli vain ja ainoastaan kuskissa.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Nyt meidän tiimi ajeli kuin idiootit porsaat peräkkäin B-finaalin keskellä, kärjessä meistä PeePee ja Andy ajaen huonoilla autoilla surkeita kierrosaikoja. Minusta ja PeePee:stä ei tällä kaudella ollut kuljettajiksi, jotka pystyisivät autotuurista huolimatta runnomaan tulosta ja nopeita aikoja. Nyt on siis mielestäni taktikointipalaverin paikka meidän tiimissä.
Tässä se ongelma juuri on. Hyvällä tai keskiverrolla autolla me pystytään viemään autoa juuri tarpeeksi nopeasti McStadilaisten voittamiseksi.

Kun tulee huono auto, ei saada siitä sitäkään vähää irti ja pyöritään tien tukkeena ja häpäistään ittemme.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Nyt käykää kunnolla McStadin kimppuun!
Ei varikolla vaan kisatuloksissa :)
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Täytyy tunnustaa et olin töräyttää follon perään a-a lämppärillä, kun aluksi yritin oikealta ohi ja hivuttauduit juuri eteen ja sit vaihdoin nopeasti vasemmalle ja siinä kohtaa olitkin jo jarrulla. Ei osunut joten ei lasketa:) Oma moka.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Etukäteistunnelmat

Ihan tosissani sitä viimeistä sijaa povasin. Tiedossa oli, että olen ainoa ensikertalainen ja kartingia on edellisen kerran ajettu Forssa 1:ssä toukokuussa. Kierrettiin Bemarin kanssa rata jalan ympäri, ja tämä paljastui korvaamattoman arvokkaaksi avuksi.

Harjoitukset #36

Haapis pisti minut varikolta radalle kärkeen, mutta heilutin muun porukan ohi, koska tiesin ajavani niin paljon hiljempaa, että oman rauhan takia oli parempi ajaa perässä. Tavoitteena oli hakea varovasti tuntumaa rataan. Yksi spinni sattui mukaan, kun ajauduin viimeisessä mutkassa jarruttaessa liikaa oikealle ja siitä mentiin ympäri. Fiilis omasta vauhdista oli ihan hyvä, kun havaitsin session loppupuolella minusta ohi menneen Bemarin kyydin olevan sellaista, että pysyin kohtuullisesti mukana.

Aika-ajo #36

Päästin taas letkan ohi. Tarkoituksena oli ajaa riskejä välttäen (otin molemmat pitkät oikeat varovasti koska tiesin, että niissä pilaa helposti koko seuraavan suoran). Aika 51.18 oli yli puolitoista sekuntia harkka-aikaa parempi ja muutenkin yllättävän kilpailukykyinen, varsinkin kun en ollut mitenkään hampaa irvessä vetänyt. Minna kommentoikin heti, kun autosta nousin, että "sää ajoit lujempaa". Kai se sitten paremmalta näyttikin.

#36:sta ei pahaa sanaa voi sanoa, tasapainoinen auto.

C-finaali #30

Cmoney heitti vihjeenä juuri ennen kuin varikolta poistuin, että kannattaa pysyä radalla. Täällä porukka tekee virheitä. Tämä mielessä lähdin ajamaan varmaa kisaa keskittyen pitämään sopivan vauhdin lähinnä muutamassa kriittisessä paikassa joissa ohi voi päästä (ohituskiellon jälkeinen oikea ja eka vasuri). En myöskään ajanut lopun "essesiä" F-O, koska tahdoin auton olevan vakaa jarrutukseen. Alun tilanneanalyysin jälkeen totesin, että Askon perässä pysyminen olisi vaatinut liian korkeaa riskitasoa ja keskityin pitämään oman vauhtini sellaisena, että ohi ei tulla.

Muuten tämä toimikin hyvin, mutta Follo tuli perässä liian hyvää vauhtia ja yritin mennä hieman nopeammin. Täysin tietoisena siitä, että helpoiten lisävauhtia on löydettävissä kahdesta pitkästä oikeasta. Ajoin jälkimmäisen oikean ylikovaa ja liian poikittain, tämän jälkeen paikkasin virheen toisella virheellä ja ahnehdin itseni ohituskieltopaikassa vasemmalle. Tiesin, että Follo tulee ulos. Epätoivoisesti koitin oikeassa peittää sisälinjan, mutta ei Follon kokemuksella varustettu kuski siihen halpaan mene. -1 sija. Päätin antaa Follolle sen verran painetta kuin pystyin, mutta kisailu päättyi lyhyeen Follon spinnatessa ekassa vasurissa.

Hetken aikaa löi tyhjää, kun näin Askon radan varressa ja vasta pääsuoralle kaartaessa huomasin ruutulipun Haapiksen kädessä. Tiedän, että ilman Askon teknisiä murheita en olisi voittanut, joten sikäli ne tuuletukset olivat vähän mauttomat, mutta se oli ihan rehellinen spontaani reaktio sen hetken fiiliksiin. Vapautui samalla muutaman kisan pettymys, kun ei ole ollut kotiinviemisinä kuin selityksiä.

B-finaali

#23 oli peräpäästä aikalailla liukkaampi kuin #36 ja #30 (oliko kylmä?). Yritin ottaa varovaisesti, mutta toisella kierroksella spinnasin pääsuoralle tultaessa Sue me:n peesistä pöpelikköön. Ilmeisesti menin liian rankasti kaasulle-> perä steppaa oikealle kanttarille -> ulos. Nopeasti kävi, en osaa sanoa. Ensimmäinen ajatus oli, että koska auto kävi ja pyörät pyörivät, niin radalle takasin. Ihan kelvästi se ei liikkeelle lähtenyt, ja apuun rientäneen Wope, Follo ja Bemari saapuivat paikalle vasta sen inan myöhemmin, niin päätin jättää sikseen. Päätös perustui ihan turvallisuuteen, koska auto piti työntää pääsuoran yli. Turhan nopea paikka lähteä palloilemaan.

Jälkitunnelmat

Aivan huippufiilis ensimmäisestä erävoitosta, vaikka se Askon epäonnen saattamana tulikin. Tuntuu myös hienolta voida tuoda vihdoin tiimille hieman enemmän pisteitä. Täällä peräpäässä ajellessa tuo tiimikisa on varmaan isompi juttu, kuin henk. koht. sarjan kärjessä.

Päivän plussat menevät seuraavasti:
+ Cmoney - voitto on aina voitto, mutta ajettu voitto on vielä hienompi
+ Bemari - päässyt viimekauden paskasta autotuurista eroon ja se näkyy tulosluettelossa
+ Sue_me - todella upeaa vauhtia. Kaverin ilme oli näkemisen arvoinen harkka-aikansa nähtyään.

Lisäksi vielä erityiskiitos Bemarille vinkeistä radan suhteen ennen kisaa. :thumbup:
 
Ylös