Onks sun taktiikka se että jos kerran lankee niin se on sitte siinä, vai jatkuuko yritys?Runar ja Kyllikki sanoi:Jos ei onnistu niin sit ei onnistu, mut yritänpä nyt kuitenkin.
Just näin! PAITSI PÄISSÄÄN!Mehe Rienarsuo sanoi:Tsemiä reitille.
Se, että yrittää tupakanpolton lopettamista on hyvä juttu.
Neuvona: koko hommaan pitää suhtautua sillä mielellä, että mä en enää koskaan vedä kessua. Ikinä. Koska mä en polta enää. Sen jälkeen homma suorittamista vaille valmis. Ja suoritus on itse asiassa ihan helppo, ei tarvi tehdä mitään. Ei edes vetää röpälettä.
Varmaan aika yksilöllistä, mutta ne inhalaattorit ja purkat ja laastarit skulas mulla vaan röökin korvikkeena esim. lentokoneessa. Että pysty oleen kunnes sai taas oikeeta paperossia. Kun tein päätöksen, että en enää koskaan polta, heitin vittuun myös korvikkeet. Se loppu sillon siihen, siinä ei purkan jauhamiselle jäänyt sijaa.
riippuu toki millainen puukeppi on kyseessä.DFiaA sanoi:Lopettamisen vaikeus piilee siinä, kun alitajuntaan on muodostunut liikerata, joka vie röökiä huulille. Kannattaa korvata tupakka puukepillä, sitä voi imeskellä ja haitat minimoituu.
Tarkottaaks tää, että soot lähiaikoina aikaisempaakin takakireempi ja kiukkusempi? :eek!: :eek!: :eek!:Runar ja Kyllikki sanoi:Kaks vuorokautta nyt takana inhalaattoria imeskellen ja nikotiinipurkkaa pureskellen. Saa nähä miten käy. Jos ei onnistu niin sit ei onnistu, mut yritänpä nyt kuitenkin.
Vinkki! Osta vahvimpia mahdollisia sokerittomia kurkkupastittela (esim. Vick'sin semmonen jääkarhun kuvalla koristeltu pussukka on just passeli) ja joka kerta, kun tekee mieli röökiä, vedä semmonen suuhus ja imeskele. Ei maistu meinaan rööki ihan heti sen jälkeen!Runar ja Kyllikki sanoi:Kiitoksia kaikille tsempin toivottelijoille!! :thumbup:
Pyrin siihen, että raportoisin tässä toikissa säännöllisin väliajoin edistyksestä ja mahdollisista takapakeistakin. Jospa joku muukin tämän innostamana yrittäisi myös lopettaa tupakinpolton.
Tällä hetkellä mennään sellasessa vaiheessa, että tupakki tulee mieleen niissä tilanteissa, joissa normaalisti on tottunut polttamaan, esim. koiraa ulkoiluttaessa ja kahvin jälkeen mutta inhalaattori on ihmeen tehokas niissä kohdissa. Siitä tulee jopa samanlainen paskanmaku ja kirveltävä tunne suuhun kuin tupakastakin. Nikotiinipurkkaa jauhan sitten taas esim. tietokoneella istuskellessa.
Aika monella (ehkä jopa useimmilla?) ei noita fyysisiä vieroitusoireita edes ole.oldez sanoi:onnea yritykseen! pari ekaa viikkoa on pahimmat, koska sen verran kestää ihmisaivoilla tottua uuteen tilanteeseen.. fyysiset vierotusoireet ovatkin sitten eri juttu.
Nimenomaan. Se on meinaan ton röökin kanssa niin, että kun siitä kerran pääsee eroon, niin ikinä ei sais mennä sitä virhettä tekemään, että menee kokeilumielessä polttamaan yhden röökin. Ei vaikka siitä lopettamisesta olis kulunu jo pari vuotta tai pidempäänkin. Hommassa on meinaan se juuju, että se eka rööki on suuri kynnys, mutta jos sen menee mogaamaan, niin sitä kynnystä ei enää ole, jolloin on suhtkoht takuuvarmaa, että meet jonkunajan kuluttua polttamaan seuraavaan ja kohtapuoliin taas yhden ja ennenkuin huomaatkaan, oot taas nalkissa.Mehe Rienarsuo sanoi:Neuvona: koko hommaan pitää suhtautua sillä mielellä, että mä en enää koskaan vedä kessua. Ikinä.
Tarkottaa. Aattelin soittaa muutaman puhelinsoiton ja tiedustella erinäisiä asioita raivoikkain äänenpainoin.OoPee sanoi:Tarkottaaks tää, että soot lähiaikoina aikaisempaakin takakireempi ja kiukkusempi? :eek!: :eek!: :eek!:
Unohtu kännykkä himaan, niin että ei kannata kauheesti soitella. Jos kuitenkin soitatte ja joku vastaa, niin ilmotelkaa mullekin :eek!:KnowHow sanoi:Tarkottaa. Aattelin soittaa muutaman puhelinsoiton ja tiedustella erinäisiä asioita raivoikkain äänenpainoin.
No hemmetti. Täysin tästä tietämättömänä mulla on eka päivä Nicoretten kanssa menossa. Ei oo vielä ollu vaikeeta. Reilu 6v sitten lopetin ilman nicoretteja tai mitään, niin ajattelin, että nyt purkan kanssa ei ois niin kamalaa kuin sillon. Saa nähdä mitä tästä tulee...Runar ja Kyllikki sanoi:Kaks vuorokautta nyt takana inhalaattoria imeskellen ja nikotiinipurkkaa pureskellen. Saa nähä miten käy. Jos ei onnistu niin sit ei onnistu, mut yritänpä nyt kuitenkin.