Tupakoimattomuus

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Eilen tuli kuusi viikkoa täyteen :frank:
Varmaan aika jees:) Huomasin tossa kun rupesin laihikselle että röökiä menee entistä enemmän, eli varmaan semmonen 15 kessua päivässä. Katotaan nyt kun toi laihis alkaa puremaan, sittenhän vois lopettaa myös kessuttelun.
Yks jutska kerrallaan:alppu:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Varmaan aika jees:) Huomasin tossa kun rupesin laihikselle että röökiä menee entistä enemmän, eli varmaan semmonen 15 kessua päivässä. Katotaan nyt kun toi laihis alkaa puremaan, sittenhän vois lopettaa myös kessuttelun.
Yks jutska kerrallaan:alppu:

Tupakoimattomuus on vain valinta muiden joukossa, se on vain kiinni tahdosta, itsekurista. Polttaa jos haluaa tai sitten ei.
Ja jätetään se itkeminen etten tiedä polttamisesta.
Olen polttanut satunnaisesesti "baarissa" tms. ja ei mitään koukutus ongelmaa, kuukausia menee ilman.

Ne jotka polttavat, polttakoon ja kuolkoon ennen aikojaan jos niin on määrätty.
Verottaja kiittää jokaisesta suomesta ostetusta askista. :)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Varmaan aika jees:) Huomasin tossa kun rupesin laihikselle että röökiä menee entistä enemmän, eli varmaan semmonen 15 kessua päivässä. Katotaan nyt kun toi laihis alkaa puremaan, sittenhän vois lopettaa myös kessuttelun.
Yks jutska kerrallaan:alppu:
Hiukankin rankempi laihis ja tupakkalakko sopii kieltämättä huonosti yhteen :nope:

Tsemppiä enivei :thumbup::thumbup::thumbup:

Tupakkaa muuten ei tee enää juurikaan koskaan mieli (terkkuja vaan markoj:n mutsille), ainoa "ongelma" on se, että duunissa ei oikein keksi luontevaa tapaa viettää viiden minuuttian hengähdyspaussia. Aikaisemmin soli helppoa, nousin ylös ja menin röökille, nyt ei oikein tiedä miten sen tauon viettäis, joten jää useinmiten viettämättä, mikä taas ei sekään ole välttämättä hyvä :rolleyes:

Niinjuu ja siis on ehdottomasti kyllä jees, se on hassua kun oot ollu onnistuneesti jokusen viikon tahi kuukauden polttamatta, niin sitä rupee oikein ihmettelemään, että minkä helvetin takia mä ylipäätään olen koskaan polttanut, jotenkin se koko ajatus polttamisesta tuntuu täysin typerältä (mitä se tietyssä mielessä toki onkin) :eek: Keuhkotkin diggaa, voit verrata siihen, että aikaisemmin oli venttiilit tukossa, mutta kun lopetat polttamisen, sait samalla rassatuksi ne auki ja näinollen konekin käy rauhallisemmin ja tehokkaammin. Sitä kun on vuosikausia polttanut, niin eipä sitä välttämättä edes itse huomaa, että keuhkot on jatkuvasti enemmän tai vähemmän jumissa.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Niinjuu ja siis on ehdottomasti kyllä jees, se on hassua kun oot ollu onnistuneesti jokusen viikon tahi kuukauden polttamatta, niin sitä rupee oikein ihmettelemään, että minkä helvetin takia mä ylipäätään olen koskaan polttanut, jotenkin se koko ajatus polttamisesta tuntuu täysin typerältä (mitä se tietyssä mielessä toki onkin) :eek: Keuhkotkin diggaa, voit verrata siihen, että aikaisemmin oli venttiilit tukossa, mutta kun lopetat polttamisen, sait samalla rassatuksi ne auki ja näinollen konekin käy rauhallisemmin ja tehokkaammin. Sitä kun on vuosikausia polttanut, niin eipä sitä välttämättä edes itse huomaa, että keuhkot on jaktuvasti enemmän tai vähemmän jumissa.
Metkaa tossa on se, että se pitää itse tajuta. Ei se auta että kotiväki ja kaverit 'neuvoo' ja pitää urpåna, jos ei sitä itselleen tee selväksi. Samahan se pätee painonpudotukseenkin. Ilman omaa sisäistä motivaatiota se voipi olla mahdotonta tai ainakin hankalaa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Tupakkaa muuten ei tee enää juurikaan koskaan mieli (terkkuja vaan markoj:n mutsille), ainoa "ongelma" on se, että duunissa ei oikein keksi luontevaa tapaa viettää viiden minuuttian hengähdyspaussia. Aikaisemmin soli helppoa, nousin ylös ja menin röökille, nyt ei oikein tiedä miten sen tauon viettäis, joten jää useinmiten viettämättä, mikä taas ei sekään ole välttämättä hyvä :rolleyes:
Ei se tietenkään sitä mutsi tarkottanu, että se ois jatkuva himo päällä, kuten se yleensä on heti lopettamisen jälkeen jonkun päivän. Tulee semmosia hetkiä, kuten noi sun tauot, jotka tuo tupakan mieleen. Oon mä itekki ollu kuukausia polttamatta ja mulla oli jokseenkin samanlaista. Mulla itellä (ja kuulemma mutsillaki aika pitkään) tuli kyllä ajoittain aika voimakkaita tupakan himon puuskia, jotka toki meni ohi.

Leikkimäänhän ei sitten kannata alkaa, että mä nyt tässä kaljan kanssa yhden poltan...
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Leikkimäänhän ei sitten kannata alkaa, että mä nyt tässä kaljan kanssa yhden poltan...
Juu ei missään nimessä. Juuri tolla leikkimsellä mogasin silloin kymmenisen vuotta sitten, kun olin puolitoistavuotta polttamatta, samaa virhettä en ajatellu tällä kertaa tehdä.

Sain muuten vaimon serkkutytöltä pari päivää sitten lahjaksi kolme sikaaria siitä hyvästä, että leikkasin hänen pensasaitansa. Jää kyllä polttamatta :nope:
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Metkaa tossa on se, että se pitää itse tajuta. Ei se auta että kotiväki ja kaverit 'neuvoo' ja pitää urpåna, jos ei sitä itselleen tee selväksi. Samahan se pätee painonpudotukseenkin. Ilman omaa sisäistä motivaatiota se voipi olla mahdotonta tai ainakin hankalaa.
Nimenomaan vaikka ei kai se siis sinänsä tajuamisesta ole kyse. Kyllä kai jokaikinen tupakoitsijakin tietää kuinka vaarallisesta hommasta loppujenlopuksi on kyse. Jostain pitää vaan kaivaa esille se motivaatio, että saa lopetettua. Muilta se motivaatio ei tule, muiden höösääminen korkeintaan vaikeuttaa asiaa ja lisäksi tupakoimattoman on aika vaikee muutenkaan antaa neuvoja, koska tupakoimaton ei yksinkertaisesti ymmärrä sitä riippuvuutta, oli se sitten psyykkistä tai fyysista tai usienmiten kumpaakin, josta tupakoinnissa on kyse.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Eilen tuli kuusi viikkoa täyteen :frank:
Hiehoa. :thumbup:

Itsella mennyt reilu 2v ilman rookia ja nyt jotain 4 viikkoa ilman nuuskaa.....
Tosta nuuskasta tuli paha tapa, mutta parempi se oli kuin rooki kylla...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Nimenomaan vaikka ei kai se siis sinänsä tajuamisesta ole kyse. Kyllä kai jokaikinen tupakoitsijakin tietää kuinka vaarallisesta hommasta loppujenlopuksi on kyse. Jostain pitää vaan kaivaa esille se motivaatio, että saa lopetettua. Muilta se motivaatio ei tule, muiden höösääminen korkeintaan vaikeuttaa asiaa ja lisäksi tupakoimattoman on aika vaikee muutenkaan antaa neuvoja, koska tupakoimaton ei yksinkertaisesti ymmärrä sitä riippuvuutta, oli se sitten psyykkistä tai fyysista tai usienmiten kumpaakin, josta tupakoinnissa on kyse.
Jeps, ja koskee muihinkin 'himoihin'. Itse olin lukion kolmannen ilman karkkia. Aika pahoja oireita.:eek:
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Leikkimäänhän ei sitten kannata alkaa, että mä nyt tässä kaljan kanssa yhden poltan...
Ostin vappuna pikkusikariaskin (tai millä nimellä sitä peltilodjua nyt kutsutaankaan) ihan vain kokeillakseni, että saako kiireettä nautituista sikareista vielä sellaisen meditatiivisen mielentilan kuin kuvittelin. Ei saa. Mut vaikka polttaminen ei oikeastaan houkuta millään lailla (melkeinpä päinvastoin, sama kuin nuolisi tuhkakuppia), sikarit tulee polteltua pois, kun niitä on tuossa hollilla. Jännä juttu.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Päivä #2.

Meni tuossa vuodenvaihteen aikoihin kännipolttelusta satunnaispolttelun kautta ihan tupakoitsijaksi asti. Ajattelin nyt laittaa hommalle stopin. Ei ole mitään korvaustuotteita käytössä. Nyt pitää pitää vain mieli tiukkana.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Ostin vappuna pikkusikariaskin (tai millä nimellä sitä peltilodjua nyt kutsutaankaan) ihan vain kokeillakseni, että saako kiireettä nautituista sikareista vielä sellaisen meditatiivisen mielentilan kuin kuvittelin. Ei saa. Mut vaikka polttaminen ei oikeastaan houkuta millään lailla (melkeinpä päinvastoin, sama kuin nuolisi tuhkakuppia), sikarit tulee polteltua pois, kun niitä on tuossa hollilla. Jännä juttu.
Et oo tainnu polttaa päivittäin vuosikymmeniä, tai edes vuosia? Kyllähän tommosia satunnaistupakoijia on, mutta yleensä ne ei oo koskaan polttanu sitä enempää ja eivät sitä myöden ole riippuvaisia tosta paskasta. Itsekin käytän satunnaisesti muita aineita mihin monet ovat liki peruuttamattomassa koukussa, eikä mulla ole niihin mitään riippuvuutta syntynyt. Paitsi just tohon nikotiiniin. Osansa saattaa olla sillä, että se riippuvuus alko jo melko nuorena. Alotusiällä on kuulemani mukaan suuri merkitys tupakassa, viinassa ja monessa muussaki.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Tulipa muuten mieleen vinkki tupakoinnista eroon haluaville: jos on pakko päästä tupakalle, vaihda merkki johonkin mahdollisimman epämiellyttävään.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Et oo tainnu polttaa päivittäin vuosikymmeniä, tai edes vuosia? Kyllähän tommosia satunnaistupakoijia on, mutta yleensä ne ei oo koskaan polttanu sitä enempää ja eivät sitä myöden ole riippuvaisia tosta paskasta. Itsekin käytän satunnaisesti muita aineita mihin monet ovat liki peruuttamattomassa koukussa, eikä mulla ole niihin mitään riippuvuutta syntynyt. Paitsi just tohon nikotiiniin. Osansa saattaa olla sillä, että se riippuvuus alko jo melko nuorena. Alotusiällä on kuulemani mukaan suuri merkitys tupakassa, viinassa ja monessa muussaki.
Aloitin säännöllisen tupakoinnin 15-vuotiaana ja vaikka pitkiäkin taukoja on välissä ollut, olen kyllä polttanut päivittäin varmaan yhteensä 20 vuotta.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Aloitin säännöllisen tupakoinnin 15-vuotiaana ja vaikka pitkiäkin taukoja on välissä ollut, olen kyllä polttanut päivittäin varmaan yhteensä 20 vuotta.
:frank: Oot sitte vähä vielä harvinaisempi tapaus.
 
Ylös