Tässä F1:n nk. Nestorit tai nk. Ikäpresidentit lajissa per vuosi vuosilta 1950-1980 ja lisähuomioita tulee jälleen kuskeille ja seuraavaan viestiin tulee sitten loput nk. Ikäpresidentit ja nk. Nestorit vuosilta 1981-2019:
1950: Philippe Etancelin 54 vuotta
1951: Philippe Etancelin 55 vuotta
1952: Philippe Etancelin 56 vuotta (Lopettaessaan uransa hän sitä ennen oli vuoden 1950 Monzassa tullut kautta aikain lajin vanhimmaksi pistemieheksi.)
1953: Arthur Legat 55 vuotta
1954: Louis Rosier 49 vuotta (Louis Chiron olisi ollut vanhin 55-vuotiaana mikäli hän vain olisi päässyt ajamaan Monacossa jota ei sinä vuonna erikoisesti kuitenkaan koskaan ajettu.)
1955: Louis Chiron 56 vuotta
1956: Louis Rosier 51 vuotta (Lopetti uransa saman kauden lopussa ennen kuolemaansa kun ei osallistunut kauden päätökseen Monzassa eikä halunnut muutenkaan ajaa ainakaan lähtökohtaisesi vuonna 1957 vaikka ei oman tallinsa mahdollisia hätätila-ajoja suostunutkaan ulos laskemaan pois kuvioista. Louis Chiron olisi ollut vanhin kuski lajissa 57-vuotiaana mikäli olisi startannut Monacon kisaan, mutta luopui kisan ajamisesta ennen lähtöä vaikka oli hyväksytysti siihen päässyt.)
1957: Juan Manuel Fangio 46 vuotta (Louis Chiron olisi ollut vanhin kuski lajissa 58-vuotiaana mikäli olisi vain ajanut Monacon kisassa minne hänen sanottiin tulevan ajamaan vaikkakin ei lopulta tullut.
Fangio lopetti pääsääntöisesti uransa tämän kauden jälkeen vaikkakin taipui vielä ajamaan kaksi kisaa vuonna 1958. Tälle kaudelle houkuteltiin palaamaan myös Giuseppe Nino Farinaa 51-vuotiaana, mutta Farina ei tarttunut tarjouksiin vaikkakin Indy 500 ja nk. Kahden Maailman Kisa Monzassa häntä kiinnosti poikkeuksena. Farina oli myös karsiutunut vuotta aiemmin 1956 50-vuotiaana Indy 500:sta.)
1958: Juan Manuel Fangio 47 vuotta (Fangio ajoi tällä kaudella vain kaksi kisaa lopettaen lopullisesti uransa vaikkakin Indy 500 ja nk. Kahden Maailman Kisa Monzassa houkuttelikin Fangiota ajamaan eikä aivan täysin sulkenut pois Argentiinan kisan ajamistakaan Buenos Airesissa kotiyleisön edessä vaikkakin melko mahdottomaksi sen sinänsä näki.
Toinen Fangion tapaan erittäin houkuteltu kuljettaja vielä erittäin vanhoilla päivillään joko Indy 500:n, nk. Kahden Maailman Kisaan tai satunnaiseen kotikisansa Monzan ajoon oli kuitenkin Fangiostakin poiketen jo paljon aiemmin uransa lopettanut Giuseppe Nino Farina 52-vuotiaana. Louis Chiron olisi ollut vanhin kuski lajissa 59-vuotiaana mikäli olisi ollut karsiutumatta Monacossa.)
1959: Fairman Jack 46 vuotta (Louis Chiron olisi ollut vanhin kuski lajissa 60-vuotiaana mikäli olisi vain ajanut Monacon kisassa minne hänen sanottiin tulevan ja vuodesta 1957 poiketen tulikin, mutta ei vain kerta kaikkiaan lyhyitä yleisöterveisiä huomioimatta ajanut eikä halunnut enää osallistua F1:n kisaviikonloppuihin edes kotiradallakaan kun ikää kerta kaikkiaan lopullisesti oli jo liikaa.
Hän ei enää oikein kunnolla nähnyt autojen välimatkojakaan F1:n vaatimassa nopeudessa siihen aikaan eli toisin sanoen ikänäkö iski. Louis Chiron olisi ollut muuten myös vuodesta 1954 lähtien myös lajin vanhin pistemies mikäli vain Monacon 1955 kuutostilasta olisi silloinkin jaettu piste, mutta kun Chironilla ei ollut kisan nopeinta kierrosta niin silloisin säännöin viidelle parhaalle jaettiin pisteitä ja herra Chironille sitä ei tullut.
Muu veteraani hyvin teoriassa palatessaan olisi ollut enää Juan Manuel Fangio 48-vuotiaana tai Giuseppe Nino Farina 53-vuotiaana.)
1960: Jack Fairman 47 vuotta (Juan Manuel Fangio ja Giuseppe Nino Farina olisivat vielä kerran houkuteltuina palatessaan olleet vanhimpia ennen kuin lopullisen lopullisesti meno riitti heidän osaltaan kuunnella jatkuvia ajokisapyyntöjä mihinkään luokkaan. Fangio olisi ollut 49-vuotias ja Farina 54-vuotias.)
1961: Jack Fairman 48 vuotta
1962: Maurice Trintignant 45 vuotta
1963: Maurice Trintignant 46 vuotta
1964: Edgar Barth 47 vuotta (Maurice Trintignant oli yhtä vanha eli 47 vuotta kaudella jolloin he tavallaan olivat jaettuja nk. Ikäpresidenttejä lajissa joskin ihan tarkinta mahdollista mittakaavaa käyttäen Barth oli Trintignantia melkein vuoden vanhempi kuukausissa mitaten. Molemmat lopettivat samalla kaudella uransa joista Barth oli satunnaisajaja siinä missä Trintignant oli säännöllisempi kisailija.
Barth olisi ehkä saattanut ajaa myös vuonna 1965 jotakin moottoriurheilulajia mikäli ei sitten millään F1:siä vaikka ei Saksan Grand Prix ihan poissa kuvioista ollut, mutta Barth tosin sairastui syöpään mihin menehtyikin 9 kuukautta myöhemmin kun tauti yleensäkin todettiin vain hieman hänen viimeisen kisan jälkeen yleisellä sen ajan lääkärikäynnillä.
Siinä mielessä oli hyvin luultavaa, että satunnaiset ja ajoittaiset Barthin ajouran aikana ennen kisoja kärsimät päänsäryt, selkäsäryt, sekaisin mennyt vatsa tai pahoinvointikohtaukset vuosien mittaan liittyivät jo pitkään piilevänä olleeseen syöpään.)
1965: Ian Raby 44 vuotta (Maurice Trintignant olisi ollut vanhin mikäli olisi palannut radoille, mutta ei tehnyt niin kun halusi keskittyä viininviljelyyn ja satunnaiseen autokauppa-alansa pyöritykseen ja Edgar Barth kärsi tietenkin syövästä mihin menehtyi jolloin 48-vuotiaat edeltävän vuoden nk. Ikäpresidentit eivät palanneet lajiin.)
1966: Jack Brabham 40 vuotta (Tällä kaudella Prinssi Yrjön/Itä-Lontoon radalla Etelä-Afrikassa ilman Etelä-Afrikan F1-kisan MM-arvon viemistä palkintorahakiistan takia sinä vuonna olisi Rhodesian/Zimbabwen John Love ollut vanhin kuljettaja 42-vuotiaana.)
1967: Al Pease 46 vuotta (Tällä kaudella Kyalamissa 1967 John Love oli hyvin lähellä ilman auton hyytymistä ottaa niin Rhodesian/Zimbabwen ainoan F1-voiton kuin myös olla yksi vanhimpia voittajia lajissa 43-vuotiaana, mutta toisin tietenkin kävi. John Love oli kuitenkin ja on yhä lajin vanhimpia palkintomiehiä kakkostilallaan Kyalamissa 1967 kun voitto meni tietenkin Meksikon Pedro Rodriguezille.)
1968: John Love 44 vuotta (Mont-Tremblantissa Al Pease olisi ollut edelleen vanhin kuljettaja 47-vuotiaana mikäli vain olisi päässyt osallistumaan kisan starttiin mihin ei muuten hyväksyttynä vain voinut lähteä auton teknisten murheiden vuoksi.)
1969: Al Pease 48 vuotta (Ikäpresidentti Pease mentiin kauden aikana hylkäämään muka olemisestaan liian hidas kun Ken Tyrrell painosti kisatuomaristoa hänet hylkäämään.)
1970: John Love 46 vuotta (Jack Brabham tavoitteli tällä kaudella maailmanmestaruutta 44 vuoden iässä.)
1971: John Love 47 vuotta (Tällä kaudella odotettiin satunnaisesti myös juuri uransa lopettaneen Jack Brabhamin mahdollista yksittäistä kisaa 45-vuotiaana mitä ei sentään tapahtunut.)
1972: John Love 48 vuotta
1973: Graham Hill 44 vuotta
1974: Graham Hill 45 vuotta
1975: Graham Hill 46 vuotta (Graham Hill aikoi vuodeksi 1976 lopullisesti keskittyä vain uuden Hill-tallinsa asioiden hoitamiseen vaikkakin esimerkiksi ei äärimmäisen hädän tullen aikonut kainostella paluuta ajamaan mikäli ajopaikka vain olisi ollut ihan kotiradalla asioiden niin pakottaessa.
Käytännössä Brands Hatchissa 1976 olisi voinut sen asian todistaa vielä silloin 47-vuotiaana toimineen britin osalta jonka kohtaloksi valitettavasti tuli menehtyä lento-onnettomuudessa vuoden 1975 jälkeen sen vuoden lopulla.
)
1976: Vittorio Brambilla 39 vuotta
1977: Vittorio Brambilla 40 vuotta
1978: Vittorio Brambilla 41 vuotta
1979: Vittorio Brambilla 42 vuotta
1980: Vittorio Brambilla 43 vuotta