CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15006
Sebastian Vettel on tosiaan joutunut melkoiseen mediamyrskyn kyytiin kun ainakin näillä näkymin on lähtemässä Ferrarilta pois eikä ihan vielä selvää hetkeen varmastikaan ole mahdollinen uusi tallipaikkakaan.
Lopettamistakin on mies varmasti harkinnut ja sitäkin enemmän siitä on aivan viime päiviin asti näinä viime vuosina puhuttu mediassa melkein tähän asti täysin turhana ja lähes pähkähulluna ajatuksena kun muistaa miten kilpailukykyinen ja kilpailunhaluinen mies voittamaan mestaruuden muutenkin kuin vain Red Bull ylivoiman turvin Sebastian Vettel on tai ainakin haluaisi olla.
Mikäli kuitenkin Vettel lopettaisi uransa, kukaan muu lopettanut saksalaiskuljettaja lähiajoilta kuten Nico Hülkenberg ei vähemmän yllättäen todennäköisesti palaisi lajiin esimerkiksi koronaviruksen kaltaisen asian tuotua välivuoden jälkeen enemmän sitten kuitenkin asioihin levänneisyyttä ja sitä kautta palaamisen halua ja mikäli esimerkiksi Mick Schumacher ei tulisi F1:siin nyt lähivuosina tai jopa pahimmassa tapauksessa jopa koskaan niin siinä tapauksessa Saksalla ei välttämättä olisi ketään kuljettajaa lähtöruudukossa.
F1-ruudukko ilman ketään saksalaista kuljettajaa on ollut lajin 70-vuotisessa historiassa äärimmäisen harvinaista.
Heti kun Saksa vain hyväksyttiin Toisen Maailmansodan jälkeen niin erillisinä Saksoina kuin myöhemmin Yhteisenä Saksana niin vain vuonna 1956 ja 1981 on käynyt niin, että F1:ssä ei ole ajanut yksikään saksalainen kuljettaja!
Vuonna 1956 tietenkin poliittinen nk. Tapaus Edgar Barth esti edes yhden saksalaisen kuljettajan esiintymisen kun samalla kertaa myös yksikään nk. Maakohtaisen Kiintiökuljettajan asemaan ilmoittautunut saksalaiskuljettaja ei tullut kisaan lainkaan puhumattakaan sitten Wolfgang von Tripsin starttaamattomuudesta saman vuoden Monzan kisaan harjoitusajon onnettomuuskolarin ja osin senkin vuoksi kun Ferrarilla valmiiksi jo kuutta kuskia kauden päätöskisassa ajattaneena ei ollut enää antaa autoa käyttöön ja vuonna 1981 esimerkiksi Manfred Winkelhock ja Jochen Mass eivät päässeet ajamaan muun muassa Arrowsin kolmatta autoa edes kerran kaudella Hockenheimiin.
Näistä kavereista puhuen varsinkin Jochen Mass vietti osin muutenkin jo uransa kannalta välivuotta eikä lopettaminen enää ainakaan pisimmillään tuolla tauolla enää ollutkaan ennen paluuta murheelliselle vuodelle 1982 minkä johdosta Mass viimein lopetti.
Lopettamistakin on mies varmasti harkinnut ja sitäkin enemmän siitä on aivan viime päiviin asti näinä viime vuosina puhuttu mediassa melkein tähän asti täysin turhana ja lähes pähkähulluna ajatuksena kun muistaa miten kilpailukykyinen ja kilpailunhaluinen mies voittamaan mestaruuden muutenkin kuin vain Red Bull ylivoiman turvin Sebastian Vettel on tai ainakin haluaisi olla.
Mikäli kuitenkin Vettel lopettaisi uransa, kukaan muu lopettanut saksalaiskuljettaja lähiajoilta kuten Nico Hülkenberg ei vähemmän yllättäen todennäköisesti palaisi lajiin esimerkiksi koronaviruksen kaltaisen asian tuotua välivuoden jälkeen enemmän sitten kuitenkin asioihin levänneisyyttä ja sitä kautta palaamisen halua ja mikäli esimerkiksi Mick Schumacher ei tulisi F1:siin nyt lähivuosina tai jopa pahimmassa tapauksessa jopa koskaan niin siinä tapauksessa Saksalla ei välttämättä olisi ketään kuljettajaa lähtöruudukossa.
F1-ruudukko ilman ketään saksalaista kuljettajaa on ollut lajin 70-vuotisessa historiassa äärimmäisen harvinaista.
Heti kun Saksa vain hyväksyttiin Toisen Maailmansodan jälkeen niin erillisinä Saksoina kuin myöhemmin Yhteisenä Saksana niin vain vuonna 1956 ja 1981 on käynyt niin, että F1:ssä ei ole ajanut yksikään saksalainen kuljettaja!
Vuonna 1956 tietenkin poliittinen nk. Tapaus Edgar Barth esti edes yhden saksalaisen kuljettajan esiintymisen kun samalla kertaa myös yksikään nk. Maakohtaisen Kiintiökuljettajan asemaan ilmoittautunut saksalaiskuljettaja ei tullut kisaan lainkaan puhumattakaan sitten Wolfgang von Tripsin starttaamattomuudesta saman vuoden Monzan kisaan harjoitusajon onnettomuuskolarin ja osin senkin vuoksi kun Ferrarilla valmiiksi jo kuutta kuskia kauden päätöskisassa ajattaneena ei ollut enää antaa autoa käyttöön ja vuonna 1981 esimerkiksi Manfred Winkelhock ja Jochen Mass eivät päässeet ajamaan muun muassa Arrowsin kolmatta autoa edes kerran kaudella Hockenheimiin.
Näistä kavereista puhuen varsinkin Jochen Mass vietti osin muutenkin jo uransa kannalta välivuotta eikä lopettaminen enää ainakaan pisimmillään tuolla tauolla enää ollutkaan ennen paluuta murheelliselle vuodelle 1982 minkä johdosta Mass viimein lopetti.