"Turhia" tilastoja ja laskelmia

Notsip

Member
Liittynyt
16.7.2007
Viestit
9
Mikä maa, mikä valuutta? Eli missä maassa ja millä rahayksiköllä on ajettu eniten mestaruuden ratkaisseita kilpailuja.

1. Japani 12
2. Italia 10
3. Yhdysvallat 8
4. Brasilia 6
5. Meksiko 5
6. Arabiemiraatit, Australia ja Portugali 3
9. Espanja, Etelä-Afrikka, Iso-Britannia, Saksa ja Sveitsi 2
14. Belgia, Intia, Itävalta, Kanada, Marokko, Ranska ja Unkari 1

1. Jeni 12
2. Liira 10
3. Yhdysvaltain dollari 8
4. Real 6
5. Peso 5
6. Arabiemiraattien dirham, Australian dollari ja escudo 3
9. Punta, peseta, randi, euro, Saksan markka ja Sveitsin frangi 2
15. Rupia, shillinki, Kanadan dollari, Marokon dirham ja florintti 1
 

Notsip

Member
Liittynyt
16.7.2007
Viestit
9
Pistelaskuspekulaatiota. Muunsin kaudet hiihtolajien maailmancup-pisteisiin: 1. 100pts; 2. 80pts; 3. 60pts; 4. 50pts; 5. 45pts; 6. 40pts; 7. 36pts; 8. 32pts; 9. 29pts; 10. 26pts; 11. 24pts; 12. 22pts; 13. 20pts; 14. 18pts; 15. 16pts ja tästä alaspäin piste per sijoitus.
1950: Fagioli 380 - Farina 350 - Fangio 300
1951: Fangio 460 - Ascari 450 - Gonzalez 400
1952: Ascari 600 - Farina 410 - Taruffi 326
1953: Ascari 564 - Hawthorn 455 - Farina 445
1954: Fangio 710 - Gonzalez 430 - Hawthorn 390
1955: Fangio 480 - Moss 310 - Trintignant 232
1956: Fangio 510 - Collins 440 - Moss 407
1957: Fangio 560 - Moss 377 - Hawthorn 266
1958: Hawthorn 605 - Moss 480 - Schell 340
1959: Brabham 450 - Brooks 369 - Trintignant 346
1960: Brabham 550 - McLaren 510 - Moss 342
1961: P. Hill 509 - Gurney 423 - Von Trips 410
1962: G. Hill 650 - McLaren 455 - Clark 350
1963: Clark 840 - Ginther 505 - G. Hill 430
1964: G. Hill 559 - Surtees 500 - Ginther 455
1965: G. Hill 640 - Clark 600 - Stewart 485
1966: Brabham 530 - Rindt 365 - Surtees 340
1967: Hulme 670 - Brabham 655 - Clark 500
1968: G. Hill 619 - Stewart 526 - Hulme 501
1969: Stewart 730 - Ickx 505 - McLaren 435
1970: Ickx 522 - Rindt 520 - Regazzoni 460
1971: Stewart 749 - Peterson 533 - Cevert 422
1972: Fittipaldi 744 - Hulme 597 - Stewart 590
1973: Stewart 936 - Fittipaldi 762 - Cevert 706
1974: Fittipaldi 787 - Regazzoni 759 - Scheckter 672
1975: Lauda 882 - Fittipaldi 652,5 - Reutemann 598
1976: Lauda 862 - Hunt 835 - Scheckter 745
1977: Lauda 935 - Scheckter 726 - Reutemann 708
1978: Andretti 856 - Reutemann 723 - Peterson 675 --- 28. K. Rosberg 81
1979: Scheckter 861 - G. Villeneuve 809 - Jones 568 --- 29. K. Rosberg 29
1980: Jones 884 - Piquet ja Reutemann 715 --- 14. K. Rosberg 240
1981: Reutemann 739 - Piquet 712 - Jones 696 --- 25. K. Rosberg 77
1982: K. Rosberg 699 - Watson 599 - Pironi 562
1983: Prost 807 - Piquet 780 - Arnoux 716 - Tambay 575 - K. Rosberg 521
1984: Prost 876 - Lauda 870 - De Angelis 603,5 --- 8. K. Rosberg 327
1985: Prost 974 - Alboreto 690 - De Angelis 580 - K. Rosberg 574
1986: Prost 980 - Mansell 920 - Piquet 906 --- 6. K. Rosberg 399
1987: Piquet 986 - Senna 842 - Mansell 763
1988: Prost 1260 - Senna 1156 - Berger 644
1989: Prost 1035 - Senna 740 - Patrese 601
1990: Senna 951 - Prost 925 - Piquet 736 --- 30. Lehto 22
1991: Senna 1141 - Mansell 820 - Patrese 712,5 --- 19. Häkkinen 185 - 20. Nakajima 175 - 21. Lehto 147
1992: Mansell 1140 - Patrese 777 - Schumacher 766 --- 8. Häkkinen 356 --- 11- Lehto 286
1993: Prost 1154 - D. Hill 866 - Senna 855 --- 14. Lehto 260 --- 28. Häkkinen 60
1994: D. Hill 1072 - Schumacher 992 - Berger 577 - Panis 480 (Panis sijoittui pisteille 15:ssä kilpailussa :eek: ) - Häkkinen 438 --- 23. Lehto 131 --- 32. Salo 26
1995: Schumacher 1109 - D. Hill 810 - Herbert 733 --- 10. Salo 376 --- 13. Häkkinen 323 (!!!)
1996: D. Hill 1055 - J. Villeneuve 980 - Schumacher 739 - Alesi 700 - Häkkinen 624 --- 11. Salo 299
1997: Schumacher 965 - J. Villeneuve 918 - Alesi 707 --- 9. Häkkinen 485 --- 16. Salo 218
1998: Häkkinen 1110 - Schumacher 1011 - Coulthard 780 --- 19. Salo 135
1999: Irvine 1001 - Häkkinen 885 - Frentzen 774 --- 12. Salo 295
2000: Schumacher 1165 - Häkkinen 1100 - Coulthard 995 --- 8. Salo 439
2001: Schumacher 1350 - Coulthard 880 - Barrichello 851 --- 10. Räikkönen 377
2002: Schumacher 1560 - Barrichello 946 - Montoya 760 --- 8. Räikkönen 382
2003: Schumacher 1005 - Räikkönen 920 - Motnoya 868
2004: Schumacher 1518 - Barrichello 1172 - Button 892 --- 7. Räikkönen 537
2005: Alonso 1354 - Räikkönen 1195 - Schumacher 714
2006: Alonso 1350 - Schumacher 1247 - Massa 918 - Fisichella 807 - Räikkönen 675
2007: Hamilton 1140 - Räikkönen ja Alonso 1127 --- 6. Kovalainen 571
2008: Hamilton 1079 - Massa 1055 - Räikkönen 869 --- 7. Kovalainen 691
2009: Button 1029 - Vettel 890 - Barrichello 877,5 - Webber 823 - Räikkönen 650 --- 13. Kovalainen 398
2010: Alonso 1118 - Webber 1090 - Vettel 1082 --- 18. Kovalainen 213
2011: Vettel 1610 - Button 1140 - Alonso 1106 --- 19. Kovalainen 217
2012: Vettel 1204 - Alonso 1200 - Räikkönen 997 --- 19. Kovalainen 283
2013: Vettel 1600 - Alonso 1087 - Webber 898 --- 16. Bottas 323 --- 23. Kovalainen 36
2014: Hamilton 1460 - N. Rosberg 1368 - Ricciardo 953 - Bottas 843 --- 11. Räikkönen 534
2015: Hamilton 1580 - N. Rosberg 1376 - Vettel 1172 - Bottas 689 - Räikkönen 680
2016: N. Rosberg 1601 - Hamilton 1561 - Ricciardo 1153 - 6. Räikkönen 844 --- 8. Bottas 623
2017: Hamilton 1530 - Vettel 1336 - Bottas 1295 - Räikkönen 894
2018: Hamilton 1665 - Vettel 1357 - Bottas 1126 - Verstappen 1074 - Räikkönen 1050
2019: Hamilton 1700 - Bottas 1377 - Verstappen 1162 --- 10. Räikkönen 493

Luotettavuus korostuu, ja näin Graham Hill, Lauda, Prost, Alonso ja Hamilton olisivat menestyneet todellisuutta paremmin tällä systeemillä. Säännöllisistä maalinpääsyistä palkitaan, joten esimerkiksi Häkkisen suoritus 1995 on jopa keskinkertainen.
 

Notsip

Member
Liittynyt
16.7.2007
Viestit
9
Monacossa 1973 oli kuuden kärki: Stewart - Fittipaldi - Peterson - Cevert - Revson - Hulme, eli kuusikko samassa järjestyksessä kuin MM-sarjassa kauden päätteeksi. Tapaus on toistaiseksi ainutlaatuinen F1-historiassa.
Ko. kauden TOP5 on toteutunut kahdesti: Singaporessa 2011 (Vettel – Button – Webber – Alonso – Hamilton) ja Japanissa 2015 (Hamilton – Rosberg – Vettel – Räikkönen - Bottas).
Kauden paras nelikko on asettunut järjestykseen seitsemän kertaa: Iso-Britannia 1969 (Stewart – Ickx – McLaren – Rindt), Unkari 1991 (Senna – Mansell – Patrese - Berger), Luxemburg 1998 (Häkkinen – Schumacher – Coulthard – Irvine; ihmeellistä sinänsä, että tämä oli kauden ainoa kilpailu, jossa ylipäätään maaliin tultiin järjestyksessä 1. Häkkinen 2. Schumacher), San Marino ja Eurooppa 2000 (Schumacher – Häkkinen – Coulthard – Barrichello), Itävalta 2002 (M. Schumacher – Barrichello – Montoya – R. Scumacher) ja Kiina 2015 (Hamilton – Rosberg – Vettel – Räikkönen)
 
Ylös