kuttero
Haisulinäätä
- Liittynyt
- 3.4.2007
- Viestit
- 170
Toiseksi lyhin taitanee olla.. Zeltweg Grand Prix Circuit (3200m), Austria?jupla sanoi:GP-radoista Monte-Carlo vuosien 1955-72 kuosissaan, 3,145 km.
-edit- siis MUISTAAKSENI
Toiseksi lyhin taitanee olla.. Zeltweg Grand Prix Circuit (3200m), Austria?jupla sanoi:GP-radoista Monte-Carlo vuosien 1955-72 kuosissaan, 3,145 km.
-edit- siis MUISTAAKSENI
Rikkinäisellä ei tarvitse kahta ajaa, mutta rangaistukselta ei välty.JPP sanoi:Onko se nyt sitten niin, että moottorilla ei tarvitsekaan ajaa kahta kilpailua jos onnistuu rikkomaan sen perjantaina tai kilpailun jälkeen (kuten Kimillä taisi viikko sitten käydä)? Tai ei ainakaan saa lähtöruutupudotuksia moottorinvaihton seurauksena.
Häkkinen joi aikoinaan omenamehua. Sen minä tiedän. Uskoisin sen olevan tavallista, kylmää mehua.Polle sanoi:Kertokaapa viisaammat:
Mitä tai minkälaista juomaa kuskit vetää lehdistötilaisuuksissa. Onko se mehua, energiajuomaa...tai onko se jonkun sponssin tarjoamaa litkua??
Ainakin näytti maistuvan pojille Malesiassa, vaikka olikin epäilyttävän väristä.
:alppu:
mielenkiintoisempi juttu on, että mitä kuskit juovat ennen kisaa juomapulloista, joissa lukee redbull, battery tai viime kaudella madcroc.Polle sanoi:Kertokaapa viisaammat:
Mitä tai minkälaista juomaa kuskit vetää lehdistötilaisuuksissa. Onko se mehua, energiajuomaa...tai onko se jonkun sponssin tarjoamaa litkua??
Ainakin näytti maistuvan pojille Malesiassa, vaikka olikin epäilyttävän väristä.
:alppu:
Mark Arnall kertoi, että heillä on juu ihan erilainen sekoite, joka sisältää mm. protskua(!).AksuPaksu sanoi:mielenkiintoisempi juttu on, että mitä kuskit juovat ennen kisaa juomapulloista, joissa lukee redbull, battery tai viime kaudella madcroc.
tuskinpa vain kusettavaa ja muutenkin nestettä poistavaa juomaa juuri ennen kisaa :alppu:
Joo, kaippa se on jotain ihan perusjuomaa. Kuntovalmentajien tehtävä on kait sitten juottaa niitä palauttavia sekoituksia.Chip^ sanoi:Luulen että niissä kannuissa on urheilujuomaa (jotain Gato/Poweraden tapaista) tai sitten jotain mehua. Tuskin siinä mitään Red Bullia on..
Käsite 'raaka nopeus' ei ehkä kestä lähempää tarkastelua, mutta kaipa sillä tarkoitetaan vähän samaa kuin vaistomaisella nopeudella. Eli että on nopea kun kun istuu autoon(kuin autoon). Elikkä niinkuin meidänKimi.burb sanoi:Tässä keskustelussa vilahtaa taas ilmaisu raaka nopeus, mutta mitä ihmettä se on?
Onko jonkun kuskin kokonaisnopeus yhdistelmä raakaa nopeutta ja jotakin muuta? Mitä muuta? Huumorintajua? Viinansietokykyä?
Mitä ovat muut nopeuden lajit raa'an nopeuden lisäksi? Onko sellaisia? Opittu nopeus? Vaistomainen nopeus? Sympaattinen, puolipallon muotoinen nopeus?
Miten tuota raakaa nopeutta mitataan? Miten kuskien raakojen nopeuksien erot voidaan luotettavasti todentaa?
Onko koko raaka nopeus käsitteenä niin epämääräinen että sen voi keskusteluissa ohittaa haihatteluna/perustelemattomana mielipiteenä/argumenttina silloin kun oikeat argumentit on loppu/jonakin muuna, minä?
(ihan sellainen lievä härnäävä virne on naamalla just nyt)
No jaa, pitihän Ferrarilla kuitenkin muuttaa autoa Kimille sopivammaksi ennen kuin homma kauden puolivälin jälkeen napsahti kohdalleen. Ei, että Kimi hirvittävän hidas olisi ollut alkukaudestakaan. Kimi ei tunnu kärsivän huonosti istuvasta tai muuttuneesta autosta niin paljon kuin muut. Muistellaanpa esim. Montoyan ja Kimin suorituksia Nürburgringillä flatspotin tehtyä kummankin autoista täriseviä.formulastara sanoi:Eli että on nopea kun kun istuu autoon(kuin autoon). Elikkä niinkuin meidänKimi.
Juu ei tuo Ferrarisiirto mennyt ihan niin mallikkaasti kuin ajateltiin etukäteen. Ongelmia oli varmaan eniten tottua renkaisiin. Siihen, että tietojeni mukaan Bridgestonella oli ja on edelleen kyllä pitoa, mutta se on enemmän pitkittäissuuntaista, kun Misukoilla oli enemmän sivuttaissuuntaista pitoa. Tätä seikkaa tukisi sekin, että vielä 2006 Bridgetallit jäivät apex-nopeuksissa usein todella paljon Miselin-kuljettajille. Bridgestone vaatii siis aivan erilaisen ajotavan. Eli toisaalta, kun autoa on saatu riittävästi käännettyä, voidaan aloittaa huomattavasti rajumpi kiihdyttäminen.WebSlave sanoi:No jaa, pitihän Ferrarilla kuitenkin muuttaa autoa Kimille sopivammaksi ennen kuin homma kauden puolivälin jälkeen napsahti kohdalleen. Ei, että Kimi hirvittävän hidas olisi ollut alkukaudestakaan. Kimi ei tunnu kärsivän huonosti istuvasta tai muuttuneesta autosta niin paljon kuin muut. Muistellaanpa esim. Montoyan ja Kimin suorituksia Nürburgringillä flatspotin tehtyä kummankin autoista täriseviä.
Sen lisäksi, ettei Ferrari ollut osannut varautua siihen miten yliohjaavasta autosta Kimi pitää. Siihen nähden tosin Bridgestonen heikomman sivuttaispidon olisi kaiketi pitänyt olla positiivinen asia?formulastara sanoi:Juu ei tuo Ferrarisiirto mennyt ihan niin mallikkaasti kuin ajateltiin etukäteen. Ongelmia oli varmaan eniten tottua renkaisiin.
Kyllä minä ajattelisin sitä nimenomaan negatiivisena asiana. Kun ei ole sivuttaispitoa, autoa ei voi ajaa 'yli', vaan on kiltisti odotettava vauhdin hidastumista, sitten kääntää apexiin Micheliniä pienemmällä nopeudella(kunhan se kääntyy, koska aliohjaa), odotettava, että auto on kääntynyt ja sitten talla pohjaan. Kärjistetysti.WebSlave sanoi:Sen lisäksi, ettei Ferrari ollut osannut varautua siihen miten yliohjaavasta autosta Kimi pitää. Siihen nähden tosin Bridgestonen heikomman sivuttaispidon olisi kaiketi pitänyt olla positiivinen asia?
Komppaan. Mä olen saanut Kimin ajotyylistä sellasen käsityksen, että lievä yliohjaus ja peräpään pikku luisto kuuluu mutkissa asiaan, ja tämähän vaatisi sitä sivuttaispitoa, ainakin mun logiikan mukaan siis. Muutenkin tuo selittäisi Kimin viime kauden alun ongelmia, sillä jos renkaat ei oikein sovi omaan ajotyyliin, ja auto on vielä suunniteltu hyödyntämään niitä renkaita, niin ei ollut varmasti helppoa. Kuitenkin tästä ja muutamasta muustakin kommentista paistaa läpi, miten tyytyväinen Kimi on ollut siihen, miten Ferrarilla asioihin reagoidaan jos kuski ei ole tyytyväinen johonkin asiaan. Ei tarvi seinille puhua vai mitenkö se nyt menikään.formulastara sanoi:Kyllä minä ajattelisin sitä nimenomaan negatiivisena asiana. Kun ei ole sivuttaispitoa, autoa ei voi ajaa 'yli', vaan on kiltisti odotettava vauhdin hidastumista, sitten kääntää apexiin Micheliniä pienemmällä nopeudella(kunhan se kääntyy, koska aliohjaa), odotettava, että auto on kääntynyt ja sitten talla pohjaan. Kärjistetysti.