Vuoden 1985 ja 1986 Monacon Grand Prixiä tuli tarkasteltua vielä kerran muutoin uudelleen kokonaista lähetystä ja ehkä vieläkin mahdollisesti tulevaa vuoden 1985 kausikoostetta varten ja kilpailun loputtua ja Alain Prostin juhliessa voittoaan kameran siirtyessä molempina vuosina muutoin radalle vielä lähetyksen lopuksi takaisin paljastui melkoinen yllätys:
Kilpailun ja vuosien 1985 ja myös vuoden 1986 oikea Course Car itse asiassa ei suinkaan ollut Saab 9000 Turbo vaan kyseinen menopeli jota aiemmin luulin Course Cariksi olikin vain ACM:n radanhuollon esimiehen nopean toiminnan auto. Sen sijaan Medical Car eli Renault R5 Turbo oli oikea ja itse Course Car ei aiemmin selvinnyt vain sen takia, että kyseistä Course Caria ei ollut lähdön aikana lähtöruudukossa ollenkaan...
Vanhempaan aikaan 1980-luvulta aina suurin piirtein vuosiin 1994-1995 F1-kisojen starteissa ei aina pakollisesti välttämättä ruudukossa ollut lähdössä mukana Course Caria tai välillä vuodesta 1992 eteenpäin edes Safety Cariakaan vaan ainoastaan pelkkä Medical Car mahdollisten muiden turvallisuudesta vastaavien autojen kanssa. 1990-luvun kisoista muistaakseni ainakin Suzukassa 1992 Honda Prelude Safety Car oli vallan muualla kuin itse ruudukossa tai se viimeistään ajettiin varikkopilttuun sisälle avauskierroksen jälkeen sillä Ayrton Sennan keskeytettyä auto odotti siististi sisätiloissa.
Vuoden 1985 ja 1986 Monacon Grand Prixin aikana Course Car oli ilmeisesti sijoitettu varikolle tai muutoin Monacon Monte-Carlon radan turvaramppialueelle josta rampin aukaistua lähdettiin sinne nykyisin Formula E:n käytössä olevalle pienemmälle Monte-Carlon radalle. Siten autoa ei voinut käytännössä mitenkään havaita tv-kuvasta.
Joka tapauksessa vuosina 1985 ja 1986 Monacon Grand Prixin Course Car oli punainen Ferrari jossa oli valkealla tekstialalla kirjoitettu tekstillä Voiture d' Intervention ja Voiture de Securite Monacon Grand Prixin virallisen kilpailuvuosinumeron ja ACM:n pienen tunnusmerkin lisäksi. Lisäksi Monacon tyyliin hälytysvalot olivat puna-sini-valkoiset tavallisesta keltaisesta tai oranssista poiketen. Melkoinen yllätys oli, että Course Car ei ollut Ferrari Mondial vaan peräti itse Ferrari Testarossa!
Kyseinen Course Car lähti radalle välittömästi heti kun kisa oli ohi selvästi molempina vuosina ja se teki tarkastuskierroksen kisan päätyttyä yhdessä Medical Carin, radanhuollon esimiehen auton ja Renault R4F4-huoltoauton kanssa. Ferrari Mondialista Testarossan erotti hieman siveämmästä etumuotoilusta ja auton tuuletusaukkojen eli ns. Kidusten sijaitsemisen aivan auton sivussa siinä missä Mondialissa ne olivat ylempänä, pienempiä kuin Testarossassa ja lisäksi melkein ikkunassa kiinni.
Korjaan tuon vuosien 1985 ja 1986 Course Carin listoihin heti kuin mahdollista.