Turva-autot F1:ssä

  • Viestiketjun aloittaja CCMK
  • Aloituspäivämäärä

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Vuoden 1987 Saksan osakilpailun Medical Car selvisi muutaman uudelleen tehdyn tarkistuksen jälkeen. Medical Car ei suinkaan ollut aiemmin luulemani Porsche 928 tai Porsche 911 vaan BMW E32 ja kyseinen BMW E32 oli muutoin automerkiltään BMW 750i.

Medical Carina toiminut BMW:n Seiskasarjalainen oli väritykseltään normaalin valkea ja paljoa erikoisempi se ei ollut joskin autossa oli tietenkin Punaisen Ristin tunnus ja auton etuosassa oli mustan värinen ns. Verkko-osa auton etupuskurin alueella. Lisäksi ONS:n tunnukset olivat autossa mukana.

Hockenheimin kilpailun Course Carina toimi tietenkin Porsche 928 ja Mainosautona toimi punainen Porsche 911. BMW 750i eli tällä kertaa se varsinainen BMW E32 toimi Medical Carina. Kaikki autot itsessään kilpailuun toimitti tietenkin ONS AllSportsin mahtimiesten Paddy McNallyn ja Gerard DuBarrin pyynnöstä. Laitan Medical Carien listaan päivitystä pian.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Laitetaan sitten kauden 1987 Medical Carien listaan täydennystä:

Rio de Janeiro: Chevrolet Chevette Marajo

Imola: Alfa Romeo 75

Spa-Francorchamps: Alfa Romeo Alfa 6

Monaco: Chrysler TC

Detroit: Buick Skylark

Paul Ricard: Porsche 911

Silverstone: Jaguar XJ40

Hockenheim: BMW 750i eli BMW E32

Monza: Lancia Delta HF Integrale

Estoril: Porsche 928

Jerez: Alfa Romeo 75

Mexico City: Honda Integra

Suzuka: Porsche 928

Adelaide: Nissan Skyline R31 Turbo SVD
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Vuoden 1987 Itävallan Österreichringillä Medical Carina toimi tietenkin ONS:n toimittama Porsche 928. Medical Carina toiminut Porsche oli valkea värityksiltään Course Carin ollessa musta väritykseltään. Laitan sen vuoden 1987 Medical Carien listaan päivityksenä. Aiemmin kun tuo unohtui laittamatta täydellisen varmuuden vuoksi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Rio de Janeiro: Chevrolet Chevette Marajo

Imola: Alfa Romeo 75

Spa-Francorchamps: Alfa Romeo Alfa 6

Monaco: Chrysler TC

Detroit: Buick Skylark

Paul Ricard: Porsche 911

Silverstone: Jaguar XJ40

Hockenheim: BMW 750i eli BMW E32

Österreichring: Porsche 928

Monza: Lancia Delta HF Integrale

Estoril: Porsche 928

Jerez: Alfa Romeo 75

Mexico City: Honda Integra

Suzuka: Porsche 928

Adelaide: Nissan Skyline R31 Turbo SVD

PS. Uuden viestin kirjoittamisen sijaan laitan tähän sen verran asiaa, että melkein kaikki Medical Carit vuodelta 1987 ovatkin jo sitten löytyneet ja vain ainoastaan Hungaroringin Medical Car puuttuu joukosta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Vuoden 1985 Australian Grand Prixin eli Adelaiden kilpailun radanhuollosta vastasivat pitkälti Fordin hankkimat kulkuneuvot. Normaalin radanhuoltomiehistön huoltoautona toimi Ford Fairmont Station Wagon, radanhuollon kakkosmiehen nopean toiminnan autona toimi Nissan EXA Turbo joka saman merkkisestä kisan virallisesta Mainosautosta poiketen oli täysin punainen Mainosauton ollessa tummankeltainen ja sitten oli vielä radanhuollon esimiehen nopean toiminnan auto joka oli valkoinen Ford Fairmont XF mikä käytännössä oli sama automalli kuin Ford XF Falcon GL. Course Carina tai Australian tapauksessa Chase Carina toimi tietenkin Mitsubishi Colt Starion Turbo.

PS. Huomasin muuten juuri, että Adelaiden Medical Carina vuonna 1985 ei toiminut sittenkään kaiken tämän aiemman tutkimisen jälkeen Ferrari Mondial vaan pitkän uudelleen katsomisen ja myös itse virallisen kisavideon alun katsomisen jälkeen sittenkin itse Ferrari Testarossa. Korjaan sen mitä pikimmiten vuoden 1985 Medical Carien listaan.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Laitan tähän myös melkein kaikki 1985 Medical Carit ja Adelaiden kilpailun mallinvaihdon Ferrari Mondialista Ferrari Testarossaan:

Rio de Janeiro: Fiat Uno Turbo

Estoril: Mercedes-Benz 190E AMG

Imola: Alfa Romeo GTV

Monaco: Renault R5 Turbo

Montreal: Honda Civic

Detroit: Mercury Capri

Paul Ricard: Peugeot 205 T16

Silverstone: Ford Sierra

Nürburgring: Mercedes-Benz 190E AMG

Österreichring: Porsche 911SC Flachbau Turbo

Zandvoort: BMW Touring Nederland

Monza: Lancia Delta HF Turbo

Spa-Francorchamps: Porsche 928

Brands Hatch: Jaguar XJ120

Adelaide: Ferrari Testarossa

Ainoastaan enää vuoden 1985 Medical Car puuttuu Kyalamin kilpailusta joukosta. Todennäköisesti automalli tai ainakin kilpailuun tarkoitettu automalli saattoi olla vuoden 1984 Kyalamin osakilpailun tapaan Ford Sierra Turbo Coupe, mutta mahdollisesti myös jokin muu automalli oli käytössä. Todennäköisesti muu Medical Car olisi voinut olla Toyotan tai Chevroletin toimittama malli.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Vuoden 1991 Course Carien listaan tulee seuraavaksi Imolan osakilpailun uudelleen katsomisen myötä merkittävää korjausta. Aiemmin olin luullut kyseisen kilpailun Course Carin olleen Opel Omega. Valitettavasti olin kuitenkin väärässä.:(

Hieman yli tunnin kohdalla kilpailussa kamera zoomasi paremmin kuin yleensä Imolan radan viimeisen mutkan nurkkaan missä tuohon aikaan Course Car oli lähtövalmiudessa ja parina-kolmena muuna vuonna vielä vuoden 1991 jälkeenkin missä sittemmin Safety Car oli samalla paikalla niin Course Caria näytettiin yhdessä Eric van de Poelen naamataulun kanssa Olivettin hienoilla kuvagrafiikoilla ja siten vaikka pitkään piti miettiä, että onko auto sitten kuitenkin Opel Omega vai joku muu niin joku muu se sitten olikin.

Kiitos sadesään harmauden lähdössä ei voinut harmaan väristä Course Caria tietenkään järkevästi erottaa ja muutoin kuin pystyi erottamaan niin Course Cariksi osoittautui Opel Omegan sijaan lopulta pitkän tarkistelun jälkeen jo aiemminkin veikkaamani Alfa Romeo 164.

Alfa Romeoksi auton tunnisti kuvalaadun huonouden takia lopulta pitkälti siitä, että Alfa Romeon malleissa on hyvin usein tuttu monikulmio auton etuosassa pienen pyöreän käärmemerkkilätkän lisäksi. Monikulmio oli kerta kaikkiaan liian kulmikas Opelin merkkilätkän ollessa tietenkin vain pyöreä tutulla z-kuviolla. Ja myös hieman isompi kuin Alfa Romeon vastaava merkkilätkä. Kuvalaadun huonous sai Course Carin vaikuttamaan erittäin paljon myös Lancian automalleista etenkin Lancia Themalta tai Lancia Dedralta.

Erityisen paljon mietittävää oli merkkilätkän epäselvyyden lisäksi myös auton ns. Sieraimissa eli noissa etujäähdyttimissä jotka Opel Omegassa olisivat olleet aivan liian pienet ja Lancia Themassa tai Lancia Dedrassa aivan liian suuret. Lopulta Alfa Romeo 164 osoittautui oikeaksi Course Cariksi vaikka helppoa ei ollut kyllä tunnistaa tällä kertaa.

Alfa Romeo 164 Course Car tosiaan oli harmaa väriltään ja autoa koristi vain pieni Course Car keltaisella käsialalla ja isommalla käsialalla keltaisella värillä konepeltiin kirjailtu F1. Lisäksi Course Carissa oli tietenkin F1:n oma tunnus auton sivuilla ja Imolan ratajärjestäjien tunnus. Ja kun kamera ei zoomannut tarpeeksi lähelle niin Course Carin kirjainalaa oli todella hankala erottaa.

Lisään tämän korjauksen viipymättä vuoden 1991 Course Carien listaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Tämän johdosta lisäänkin vuoden 1991 Course Carien täyden listan alle Imolan automallin korjauksen:

Phoenix: Ford Mustang

Interlagos: Chevrolet Kadett

Imola: Alfa Romeo 164

Monaco: Italdesign Aztec

Montreal: Pontiac Trans-Am Firebird Formula Firehawk

Mexico City: Chrysler Spirit

Magny-Cours: Renault Alpine GTA

Silverstone: Renault Alpine GTA

Hockenheim: Porsche 959

Hungaroring: Tatra 613

Spa-Francorchamps: Alfa Romeo 164

Monza: Alfa Romeo 164

Estoril: Renault 19 16V

Barcelona: Lotus Omega

Suzuka: Honda NSX

Adelaide: BMW M5 E34

Vuoden 1991 eniten käytetyin Course Car kisoissa oli siis Alfa Romeo 164.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Laitan vielä vuosien 1992-1996 Safety Carien lisäksi myös vuosien 1990-1991 Course Carien esiintyvyydet automerkkien osalta laskettuna joukkoon. Jonkun verran pieniä muutoksia tulee ja poistumisiakin tulee päivitysten jälkeen.

Tässä kuitenkin automerkit turva-autojen osalta vuosilta ennen Mercedes-Benzin tuloa lajin pääsääntöiseksi turva-autojen toimijaksi:

Renault: 23 kertaa kilpailussa

Ford: 16-18 kertaa kilpailussa

Porsche: 12 kertaa kilpailussa

Honda: 11 kertaa kilpailussa

Tatra: 7 kertaa kilpailussa

Opel: 6 kertaa kilpailussa

Alfa Romeo: 6 kertaa kilpailussa

Holden: 4 kertaa kilpailussa

Chevrolet: 3 kertaa kilpailussa

Pontiac: 3 kertaa kilpailussa

Chrysler: 3 kertaa kilpailussa

Ferrari: 3 kertaa kilpailussa

Italdesign: 2 kertaa kilpailussa

Nissan: 2 kertaa kilpailussa

Mercedes-Benz: 2 kertaa kilpailussa

BMW: 2 kertaa kilpailussa

Lamborghini: Kerran kilpailussa

Audi: Kerran kilpailussa

Lotus: Kerran kilpailussa

Espanjan Grand Prixin 1991 Course Car voi tilanteesta riippuen olla myös Vauxhall, Carlton tai ylimääräinen Opelkin. Hyväksyen 1991 Barcelonan Course Carin Opeliksi Opelia olisi esiintynyt Course Carina/Safety Carina 7 kertaa noina vuosina 1990-1996 radalla. Laitoin sen tähän kuitenkin Lotuksena. Ja voivathan nuo kokonaismäärät vielä muuttua tulevaisuudessa. Toivottavasti ei kuitenkaan enää paljon. Eikä kyllä ehkä hyvällä onnella niin käykään. Etenkin kun vihdoin ja viimein Imolan 1991 Course Car paljastui Alfa Romeoksi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Vuoden 1991 Portugalin Estorilin kilpailun Course Car-puolelle täytyy laittaa jälleen korjausta. Aikaisemmin ei ollut oikein riittävän hyvälaatuista videokuvaa noista Course Careista jolloin erehdyksessä luulin ensin pitkään Course Caria Mercedes-Benz AMG 300 E32:ksi ja sitten myös Renault R19:ksi tai myös vain pelkäksi Renault 19:ksi.

Pitkän uudelleentarkastelun ja kilpailun aika-ajon osalta Course Car nähtiin vähän aikaa siirtymässä varikon toiseen päähän ilmeisesti kolariuhan tai session punaisella liputtamista varten valmiiksi varikon portille jolloin Course Cariksi paljastui Opel Lotus Omega tai toisin sanoen itse Lotus Omega.:cool: Lotus Omega oli tuttuun tapaan hyvin tummanvihreä joka tietenkin näytti huonon videokuvan myötä lähes mustalta. Lisäksi autoa koristi valkoinen Course Car pienellä käsialalla ja lisäksi myös FIA:n hyvinkin tuttu formulatunnus autosta löytyi sen sivuilta.:thumbup:

Laitan korjauksen tuohon vuoden 1991 Course Carien listaan ja saa nähdä, että tuleeko vielä mahdollisesti jotain uuttakin kyseisen vuoden listaan.:dunno:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Tämän johdosta lisäänkin vuoden 1991 Course Carien täyden listan alle Estorilin automallin korjauksen:

Phoenix: Ford Mustang

Interlagos: Chevrolet Kadett

Imola: Alfa Romeo 164

Monaco: Italdesign Aztec

Montreal: Pontiac Trans-Am Firebird Formula Firehawk

Mexico City: Chrysler Spirit

Magny-Cours: Renault Alpine GTA

Silverstone: Renault Alpine GTA

Hockenheim: Porsche 959

Hungaroring: Tatra 613

Spa-Francorchamps: Alfa Romeo 164

Monza: Alfa Romeo 164

Estoril: Lotus Omega

Barcelona: Lotus Omega

Suzuka: Honda NSX

Adelaide: BMW M5 E34
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Laitan vielä vuosien 1992-1996 Safety Carien lisäksi myös vuosien 1990-1991 Course Carien esiintyvyydet automerkkien osalta laskettuna joukkoon. Jonkun verran pieniä muutoksia tulee ja poistumisiakin tulee päivitysten jälkeen.

Tässä kuitenkin automerkit turva-autojen osalta vuosilta ennen Mercedes-Benzin tuloa lajin pääsääntöiseksi turva-autojen toimijaksi:

Renault: 22 kertaa kilpailussa

Ford: 16-18 kertaa kilpailussa

Porsche: 12 kertaa kilpailussa

Honda: 11 kertaa kilpailussa

Tatra: 7 kertaa kilpailussa

Opel: 6 kertaa kilpailussa

Alfa Romeo: 6 kertaa kilpailussa

Holden: 4 kertaa kilpailussa

Chevrolet: 3 kertaa kilpailussa

Pontiac: 3 kertaa kilpailussa

Chrysler: 3 kertaa kilpailussa

Ferrari: 3 kertaa kilpailussa

Italdesign: 2 kertaa kilpailussa

Nissan: 2 kertaa kilpailussa

Mercedes-Benz: 2 kertaa kilpailussa

BMW: 2 kertaa kilpailussa

Lotus: 2 kertaa kilpailussa

Lamborghini: Kerran kilpailussa

Audi: Kerran kilpailussa

Espanjan Grand Prixin 1991 ja myös aivan hetki sitten kokonaan uuden tarkistuksen myötä myös Portugalin Grand Prixin 1991 Course Car voi tilanteesta riippuen olla myös Vauxhall, Carlton tai ylimääräinen Opelkin. Hyväksyen 1991 Barcelonan ja Estorilin Course Carin Opeliksi Opelia olisi esiintynyt Course Carina/Safety Carina 8 kertaa noina vuosina 1990-1996 radalla. Laitoin sen tähän kuitenkin Lotuksena.

Ja voivathan nuo kokonaismäärät vielä muuttua tulevaisuudessa. Toivottavasti ei kuitenkaan enää paljon. Eikä kyllä ehkä hyvällä onnella niin käykään. Etenkin kun vihdoin ja viimein Estorilin 1991 Course Car paljastui selkeästi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Vuoden 1991 Course Carin listaan tulee jonkin verran korjattavaa jälleen kerran joskin ei enää paljon. Myös Medical Carin listaan tulee korjattavaa vuoden 1991 kohdalta. Ja pian myös kokonaan uutena löytämääni tietoa.

Aiemmin pitkään pidin Suzukan kilpailun Course Carina tavallisesti usein käytettyä Honda NSX:ää, mutta jonkin verran pidempää selvitystyötä ja vertailua vaatineen ajan kuluttua tuli katsottua hieman muutoin kisaviikonloppua tuolta vuodelta ja monipuolista kalustoa turvallisuuspuolen miehillä Suzukassa tuona vuonna oli käytettävissä.

Suzukan kilpailun virallinen autoliike oli Hondan omistama Honda Verno jonka kautta monetkin Hondan merkkiautot on liikkeelle sinällään laskettu. Myös kilpailun Medical Carikaan ei vähän pidemmän selvitystyön jälkeen ollut Honda NSX. Radan yleisinä huoltoautoina vuoden 1991 Suzukan kilpailussa radanhuollon miehistöillä oli Honda Civic ja Honda CR-X VTEC. Sen sijaan radanhuollon esimiehellä oli käytössään aiemmin virheellisesti Course Cariksi luulemani kulkuneuvo ja sehän tietenkin oli Honda NSX.

Radanhuollon miehistön Honda Civic oli väritykseltään sinivalkoinen ja Honda CR-X VTEC oli myös radanhuollonmiehistön osalta ruosteenpunainen ja valkeat kirjainalat autoista erottuivat. Honda NSX radanhuollon esimiehen nopean toiminnan autona oli kirkkaanpunainen virheällä R-kirjaimella ja Suzukan radan yleistunnuksilla varustettu. Hondan osalta kilpailuun toimitettu ja AllSportsin Paddy McNallyn ja Gerald DuBarrin hyväksymä Medical Car ei suinkaan ollut Honda NSX vaan Honda Civic VTEC R.

Tämä hieman tavallista tehokkaampi Honda Civic oli väritykseltään melkein täysin valkea, siinä oli Punaisen Ristin tunnus, pienet siniset ja punaiset kirjainalalla kirjoitetut radan järjestäjien tunnukset ja Official Medical Car-tekstit ja tämän lisäksi automerkki oli kirjoitettu muutoin Honda Civic VTEC-kirjaimin mustalla, mutta R-kirjain oli oranssi. Kilpailun varsinainen Course Car paljastui hieman myöhemmin kun rataa siivottiin viikonlopun Michael Schumacherin kolarin jäljiltä. Course Car ei suinkaan ollut Honda NSX vaan jälleen kerran itse Honda Prelude.:eek:

Honda Prelude Course Car oli muutenkin erikoinen siitä, että toisin kuin aiempina vuosina Suzukan järjestäjät eivät käyttäneet enää Course Car-kirjaimia autossa vaan auton nimi oli amerikkalaiseen tyyliin Pace Car. Course Car tai Pace Car oli väritykseltään toki harmaa, mutta autoa koristi ruosteenpunaisesta veriappelsiinin punaiseen värisävyltään vaihteleva isolla kirjainalalla kirjoitettu F1 auton konepellissä, sivulla oli kullankeltaisin kirjoitettu jälleen isolla kirjaisinalalla sanat Pace Car ja lisäksi erikoisena piirteenä ilmeisesti kilpailua varten oli auton rekisterikilpi tavallisen merkittömän kilven sijaan tekstiä sisältävä ja siinä luki selvällä valkealla käsialalla Pace Car. Pienessä koossa mukana olivat myös Suzukan järjestäjien ja FIA:n formulalogojen lätkät autossa.

Vaikka Honda Prelude ei sinällään hirveän komea auto itsessään ollut niin vuoden 1991 Course Car Suzukan kisassa oli ainakin mielestäni komeampi ja huonoimmillaankin edes pirteämmän näköinen ilmestys kuin vuonna 1992 sama automalli joka toimi jo silloin sääntöjen mukaisena Safety Carina.

Joo. Kyseinen Safety Car Japanin Grand Prixissä 1992 oli kyllä aika vaatimaton.:frank: Pienellä keltaisella tekstialalla Safety Car ja mustalla käsialalla kirjoitettu Honda Prelude joka näytti joltain tussilla tuherretulta tekstiltä. Paljoa ei paikannut tuon vuoden Safety Carissa Suzukan järjestäjien tai edes FIA:n virallinen formulalogokaan.

Ja erikoista oli tietenkin se, että siinä missä 1991 Japanin Grand Prixissä Suzukan radalla Honda Prelude Course Car tai Pace Car pysyi sentään omalla paikallaan varikon portilla niin vuoden 1992 Japanin Grand Prixissä Suzukan radalla Safety Car vietiin heti lähdön jälkeen oman paikkansa sijaan varikolle omaan pilttuuseensa ja muutenkin oli pitkiä aikoja varsin joutilaassa olotilassa.

Safety Carin kuljettaja lienee ollut ehkä lähdön jälkeen Ramen-tauolla?:idea::eek::D

Vai kenties polttelemassa Mairudo Seibunia tai Calbeeta?:p

Muutoin vakavasti puhuen vuoden 1991 Japanin Grand Prixissä Suzukan radalla radanhuollon esimiehen nopean toiminnan auton lisäksi Honda NSX sentään pysyi kilpailun selvänä Mainosautona tai toisinaan lähinnä vieläkin vuoden 1994 alkukauden takia Lead Cariksi nimitettävänä ajoneuvona. Onneksi sitä nyt ei tarvitse korjata.

Adelaiden kilpailun osalta taas vuoden 1991 kilpailun kohdalla Australian Grand Prixissä Medical Cariksi paljastui kirkkaan punainen ja vain pienen Punaisen Ristin tunnuksen sisältänyt BMW M5 E34. Kilpailun Course Carkin oli BMW M5 E34, mutta väritykseltään se taas oli valkea. Molemmat saivat kaikkien aikojen lyhimmässä F1-kilpailussa runsaasti ruutuaikaa kilpailun järkyttävän kaatosateen ja Nigel Mansellin loukkaantumisen takia.

Course Car jopa sittemmin tutumman Safety Carin aikakauden tapaan myös johti tehtävänsä mukaisesti hälytysajojen aikana formula-autoja jonoissa joskin tietysti tehtävää helpotti merkittävästi kaatosateen ja jopa Goodyearin saderenkaillekin liikaa olleen kaatosateen läsnäolo kisan ajalla.

Tulevassa muutamassa viestissä teen Suzukan korjaukset Course Carin ja Medical Carin osalta ja lisään Adelaiden Medical Carin vuoden 1991 Medical Carien listaan sillä aiemmin sitä ei olekaan vielä lainkaan ollut mukana. Sitten puuttuukin lähinnä enää vain vuoden 1991 Monacon Grand Prixin Medical Car josta ei kyllä juuri ole löytynyt kuvia tai edes sitä kaivattua muuta kuvamateriaalia...:frown:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Tämän johdosta lisäänkin vuoden 1991 Course Carien täyden listan alle Suzukan automallin korjauksen sen paljastuttua Honda NSX:n sijaan Honda Preludeksi:

Phoenix: Ford Mustang

Interlagos: Chevrolet Kadett

Imola: Alfa Romeo 164

Monaco: Italdesign Aztec

Montreal: Pontiac Trans-Am Firebird Formula Firehawk

Mexico City: Chrysler Spirit

Magny-Cours: Renault Alpine GTA

Silverstone: Renault Alpine GTA

Hockenheim: Porsche 959

Hungaroring: Tatra 613

Spa-Francorchamps: Alfa Romeo 164

Monza: Alfa Romeo 164

Estoril: Lotus Omega

Barcelona: Lotus Omega

Suzuka: Honda Prelude

Adelaide: BMW M5 E34
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Laitetaan sitten hieman Medical Careja vuodelta 1991 listana päivitetyssä muodossa Adelaiden Medical Carin löydyttyä kokonaan uutena automallina mukaan listaan. Ja samalla myös Suzukan Medical Car oli lopulta toisenlainen eli Honda NSX:n sijaan Honda Civic VTEC R. Tämän jälkeen ei enää paljon puutu Medical Carin täydellisestä listasta automallien osalta.

Vain Monacon kilpailun Medical Car puuttuu harmittavasti joukosta kun ei ole mistään osunut selkeää kuvaa koko Medical Carista. Mahdollisesti se saattoi olla Renault Clio tai joku muu Renaultin toimittama malli tai mahdollisesti myös Chryslerin tai jonkun aivan muun valmistajan toimittama hieno automalli.

Tässä listaa melkein kaikista vuoden 1991 Medical Careista:

Phoenix: Honda Prelude

Interlagos: Chevrolet Kadett

Imola: Lancia Delta HF Integrale

Montreal: Pontiac Grand Prix Turbo Coupe GTP 24 V V6

Mexico City: Saab 9000 CD

Magny-Cours: Ford Sierra

Silverstone: Ford Sierra

Hockenheim: Porsche 928

Hungaroring: Porsche 928

Spa-Francorchamps: Alfa Romeo 75

Monza: Lancia Delta HF Integrale

Estoril: Opel Calibra

Barcelona: Ford Sierra

Suzuka: Honda Civic VTEC R

Adelaide: BMW M5 E34
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Vuoden 1987 Unkarin Grand Prixin ja Hungaroringin kilpailun Medical Cariksi paljastui pitkän etsinnän jälkeen Porsche 928. Porsche 928 oli valkean värinen ja sisälsi Punaisen Ristin auton sivupeilissä ja tietenkin järjestäjien ja FIA:n oman tuolloin varsin tuoreen ja sittemmin erittäin pitkään käytetyn formulalogon.:alppu:

Vuoden 1987 kaikki Medical Carit ovat siis löydetty ja ne lisään seuraavaksi listaan kokonaisuudessaan:

Rio de Janeiro: Chevrolet Chevette Marajo

Imola: Alfa Romeo 75

Spa-Francorchamps: Alfa Romeo Alfa 6

Monaco: Chrysler TC

Detroit: Buick Skylark

Paul Ricard: Porsche 911

Silverstone: Jaguar XJ40

Hockenheim: BMW 750i eli BMW E32

Hungaroring: Porsche 928

Österreichring: Porsche 928

Monza: Lancia Delta HF Integrale

Estoril: Porsche 928

Jerez: Alfa Romeo 75

Mexico City: Honda Integra

Suzuka: Porsche 928

Adelaide: Nissan Skyline R31 Turbo SVD

Porsche 928 oli siis vuoden 1987 eniten käytetyin Medical Car F1:ssä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Vuoden 1989 Medical Carien osalta löytyi uusia tuttavuuksia aiemmin löytämättömistä kisoista eli Monacosta ja Unkarista ja lisäksi täytyy hieman täsmentää noita Saksan Hockenheimin ja Ranskan Paul Ricardin Medical Carien malleja.

Medical Carit Hockenheimissa ja Paul Ricardilla olivat Mercedes-Benzin malleja ja vaikka aiemmin jo Ranskan kisaa taustoitin niin taustat selvisivät äskeittäin tarkasti myös Hockenheimin osalle. Paul Ricardilla ja Hockenheimilla Mercedes-Benzin malli oli Mercedes-Benz 190E Evolution eli myöhempi Mercedes-Benz 190E Evo 1 kun myöhempi moottorimalli Evolution 2 tuli markkinoille.

Monacon Medical Car vuosimallia 1989 paljastui lopulta Renault R21:ksi joka näytti melkein samalta kuin kilpailun Course Carkin pienin eroin. Medical Car oli Course Carina toimineen Renault R21:n tapaan yhtä musta ja hyvin samanlainen, mutta erona Course Cariin oli tietenkin Punaisen Ristin lätkä auton sivuosassa. Unkarin Hungaroringin Medical Cariksi paljastui pitkän etsinnän jälkeen Porsche 928 jälleen kerran. Porsche 928 oli tuttuun tapaan valkea Punaisella Ristillä, järjestäjien ja FIA:n formulalogolla varustettuna.

Seuraavaan viestiin laitan kaikki vuoden 1989 Medical Carit kokonaisuudessaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Seuraavaksi laitan tähän kaikki vuoden 1989 Medical Carit löytyneenä listamuodossa:

Rio de Janeiro: Chevrolet Kadett

Imola: Alfa Romeo 164

Monaco: Renault R21

Mexico City: Chrysler Dynasty

Montreal: Honda Accord

Phoenix: Dodge Daytona Shelby Z

Silverstone: Jaguar XJ40

Paul Ricard: Mercedes-Benz 190E Evo 1

Hockenheim: Mercedes-Benz 190E Evo 1

Hungaroring: Porsche 928

Spa-Francorchamps: Alfa Romeo 75

Monza: Lancia Delta HF Integrale

Estoril: Alfa Romeo 75

Jerez: Volkswagen Jetta

Suzuka: Honda NSX

Adelaide: Nissan Skyline R32 Turbo SVD
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Vuoden 1988 Hockenheimin kilpailun Medical Carin kohdalla laitan seuraavaksi hieman täydennystä eli kyseessä oli lopulta Mercedes-Benz 190E ja siinä oli tavallisesta saman mallin Mercedes-Benzin aiemmista malleista poiketen tuolloin melko uusi tai jopa erittäinkin uusi 2,5 litran moottori. Muista vuoden 1988 Medical Careista puuttuvat yhä Monacon, Ranskan ja Unkarin kilpailujen vastaavat Medical Carit. Ehkäpä ne vielä joskus löytyisivät.

Tässä kuitenkin pienen korjauksen kokenut vuoden 1988 Medical Carien lista toistaiseksi:

Rio de Janeiro: Chevrolet Chevette Marajo

Imola: Alfa Romeo 75

Mexico City: Honda Accord

Montreal: Nissan Silvia 200SX SE

Detroit: Ford Probe GT

Silverstone: Jaguar XJ40

Hockenheim: Mercedes-Benz 190E 2.5 16V

Spa-Francorchamps: Alfa Romeo 75

Monza: Lancia Delta HF Integrale

Estoril: Alfa Romeo 75

Jerez: Porsche 928

Suzuka: Porsche 928

Adelaide: Nissan Skyline R32 Turbo SVD
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14191
Laitan vielä vuoden 1990 Medical Carien listaan pientä täsmennystä Saksan osakilpailun Medical Carin johdosta. Kyseessä oli Mercedes-Benz 190E varustettuna tuolloin varsin uudella Evolution 2 moottorilla eli Hockenheimin kilpailun Medical Carin automalli oli siis nimeltään Mercedes-Benz 190E Evolution 2 eli tuttavalisemmin Mercedes-Benz 190E Evo 2. Lisään tuon täydennyksen muuten jo valmiiseen vuoden 1990 Medical Carien listaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös