Turva-autot F1:ssä

  • Viestiketjun aloittaja CCMK
  • Aloituspäivämäärä

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kauden 1986 kaikki Course Carit ovat nyt löytyneet lopulta hyvin pitkän etsinnän jälkeen vihdoin ja viimein. Monacon Course Carina toimi erikoisesti Renaultin vahvasta miehityksestä huolimatta (joskin kauden 1985 Monacon Grand Prixin tapaan kauden 1986 vastaavassa kilpailussa radan huoltoautona oli Renault R4F4-mallin lisäksi myös huoltokuorma-autona Volvon malleja.) Ferrari Testarossa. Course Car-lätkän lisäksi punaista autoa koristi myös ACM:n oma tunnusmerkki. Ja tietenkin valkoisella kirjatut ranskankieliset tekstit aina Voiture de Securitesta Voiture d' Interventioniin saakka. Medical Carina Monacossa oli tietenkin Renault R5 Turbo.

Aiemmin oletettu Course Car eli Saab 9000 Turbo oli vain radanhuoltoesimiehen oma nopean toiminnan auto ja kuten todettua nopean toiminnan kevyinä huoltokuormureina oli käytössä myös Volvoja...

Tässä listaa autoista:

Rio de Janeiro: Ford Escort XR3i

Jerez: Opel Kadett

Imola: Lancia Beta HPE

Monaco: Ferrari Testarossa

Spa-Francorchamps: Alfa Romeo Alfa 6

Montreal: Nissan 300ZX GL Turbo

Detroit: Ford Sierra

Paul Ricard: Renault Alpine GTA

Brands Hatch: Ford Sierra

Hockenheim: Porsche 928

Hungaroring: Tatra 613

Österreichring: Porsche 928

Monza: Ferrari Mondial

Estoril: Renault 5 Turbo

Mexico City: Ford Mustang GT Turbo

Adelaide: Nissan Skyline R31
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vuoden 1985 Yhdysvaltain Grand Prixin tai oikein nimellisen vaihtoehtoisesti Itä-Yhdysvaltain Grand Prixin tai vielä sitäkin tarkemmin Detroitin Grand Prixin Medical Carina toimi samanlainen automerkki kuin Pace Carkin eli Mercury Capri. Medical Car erosi hädin tuskin millään tavalla Pace Carista. Medical Carissa oli hieman enemmän punaista kuin Pace Carissa, marginaalisesti erilaisemmat hälytysvalot väritykseltään asteen kirkkaampana jolloin väritys niissä oli keltaisen oranssin punainen ja tietenkin auton väritys oli hieman vaaleampi siinä missä Pace Car oli aavistuksen harmaampi muuten valkoisena ja lisäksi oli tietenkin Punaisen Ristin merkki auton sivuosissa. Lisään sen tuohon vuoden 1985 Medical Carien listaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vuoden 1985 Detroitin kilpailun Medical Car oli tavallaan kyseisen kisapaikan kolmannen kerran samanlainen kuin aiemminkin käytössä olleen Pace Carin sijaisauto eli toisin sanoen Medical Car oli sama kuin kilpailun Pace Carkin. Kyseessä olivat siis Mercury Caprit. Vuonna 1982 Pace Car ja Medical Car eli Ford Mustangit olivat pienin eroin täysin samanlaiset ja myös vuonna 1983 Pace Car ja Medical Car eli Renault Fuegot olivat pienin eroin täysin samanlaiset. Vuoden 1983 Renault Fuegon Medical Carissa oli tosin jonkin verran enemmän punaista mustalla pohjalla siinä missä Pace Car oli kirkkaan keltaisen musta-valkea.

Laitan tähän myös joitakin kauden 1985 Medical Careja Detroitin vastaavan löydyttyä:

Rio de Janeiro: Fiat Uno Turbo

Estoril: Mercedes-Benz 190E AMG

Imola: Alfa Romeo GTV

Monaco: Renault R5 Turbo

Montreal: Honda Civic

Detroit: Mercury Capri

Silverstone: Ford Sierra

Nürburgring: Mercedes-Benz 190E AMG

Monza: Lancia Delta HF Turbo

Brands Hatch: Jaguar XJ120

Adelaide: Ferrari Mondial
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Hollannin Zandvoortin kilpailun 1985 Medical Car löytyi yhdessä Mainosauton kanssa. Viimeisessä Hollannin Grand Prixissä tähän päivään asti Medical Carina toimi vuoden 1984 tapaan BMW Touring Nederland joka järjestäjien erikoisesta nimestä huolimatta kehitti 290 hevosvoimaa. Edelliseen vuoteen verrattuna Medical Car oli lähes saman näköinen kuin edellisenäkin vuonna joskin tunnistettavuuden parantamiseksi auton väriä oli hieman vaalennettu entisestä savun harmaan musta-valkoisen sävystä ja vaaleampaan pohjaväriin oli lisätty kirkkaan puna-oranssi raita. Hälytysvalo oli kirkkaan punainen entiseen tumman oranssiin nähden. Muutoin autossa erona oli selvempi Punainen Risti ja Hollannin lippu auton sivuilla.

Mainosautona toimi Mercedes-Benz 190E AMG. Ja Course Carina tietenkin Ferrari Mondial. Toikissa numero 14 ja postissa 542 tässä toikissa on selostettu hieman tuon BMW Touring Nederlandin taustoja. Radanhuoltoesimiehen nopean toiminnan autona toimi jo ehkä yli-ikäinen BMW 2002 Turbo.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Laitan tähän myös joitakin kauden 1985 Medical Careja Zandvoortin vastaavan löydyttyä:

Rio de Janeiro: Fiat Uno Turbo

Estoril: Mercedes-Benz 190E AMG

Imola: Alfa Romeo GTV

Monaco: Renault R5 Turbo

Montreal: Honda Civic

Detroit: Mercury Capri

Silverstone: Ford Sierra

Nürburgring: Mercedes-Benz 190E AMG

Zandvoort: BMW Touring Nederland

Monza: Lancia Delta HF Turbo

Brands Hatch: Jaguar XJ120

Adelaide: Ferrari Mondial
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vuonna 1985 Itävallan Österreichringillä Medical Carina toimi hyvinkin erikoinen ja myös erittäin nopea Porschen malli. Tai eihän se sinällään niin erikoinen ollut, mutta nopea kuitenkin. Medical Car Itävallassa oli Porsche 911SC Flachbau Turbo vuonna 1985. Toisin sanoen näin leikkisästi kutsuttuna Vesinokka-Porsche josta olen kyllä kuullut myös nimeä Lituskanokka-Porsche käytettävän.:eek:

Medical Car oli punaisen värinen ja siinä oli Doktor valkoisin kirjaimin kirjoitettuna ja lisäksi Punaisen Ristin merkki ONS:n ja järjestäjien merkin lisäksi. Mainosauto oli ONS:n toimittama BMW joka oli väritykseltään valkea. Ja Course Carina oli tietenkin Porsche 928. Muutoin lääkintäauto oli hyvin saman näköinen kuin tavallinen Porsche 911 tai Porsche 930, mutta autossa oli tehokkaamman, 330 hevosvoimaa tuottaneen moottorin lisäksi neliputkinen pakoputkisto, ylimääräinen öljynjäähdytin, ylimääräisiä jäähdytysaukkoja edessä ja takana, hieman erinäköisemmät puskurit ja ennen kaikkea Porsche 935 urheiluautosta tunnettu litistynyt ja laskeva etuosa.

Laitan tuon tuohon vuoden 1985 Medical Carien listaan. Aiemminkin olisin laittanut, mutta en ollut varma Porschen tarkasta mallista.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Laitan tähän myös joitakin kauden 1985 Medical Careja Österreichringin vastaavan löydyttyä:

Rio de Janeiro: Fiat Uno Turbo

Estoril: Mercedes-Benz 190E AMG

Imola: Alfa Romeo GTV

Monaco: Renault R5 Turbo

Montreal: Honda Civic

Detroit: Mercury Capri

Silverstone: Ford Sierra

Nürburgring: Mercedes-Benz 190E AMG

Österreichring: Porsche 911SC Flachbau Turbo

Zandvoort: BMW Touring Nederland

Monza: Lancia Delta HF Turbo

Brands Hatch: Jaguar XJ120

Adelaide: Ferrari Mondial
 

Leooo

Banned
Liittynyt
22.9.2015
Viestit
7
En nyt jaksa viittätoista sivua alkaa selaamaan, joten jos vastaus täältä jo löytyy, niin olen pahoillani. Mutta itsellä jäi joskus vanhoja Vauhdin Maailmoja selattuani mieluva, että jossain 90 luvun kisassa turva-auto onnistui ajamaan itsensä hiekoille ja jäi jumiin. Missä ja milloin tämä sattui, jos kyseessä edes oli F1. Sen verran jo aikaa kun näitä selailin ettei enään muista :D
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
En nyt jaksa viittätoista sivua alkaa selaamaan, joten jos vastaus täältä jo löytyy, niin olen pahoillani. Mutta itsellä jäi joskus vanhoja Vauhdin Maailmoja selattuani mieluva, että jossain 90 luvun kisassa turva-auto onnistui ajamaan itsensä hiekoille ja jäi jumiin. Missä ja milloin tämä sattui, jos kyseessä edes oli F1. Sen verran jo aikaa kun näitä selailin ettei enään muista :D
Muistatko mahdollisesti Kanadan Grand Prixin 1992 ja aika-ajon?

Siinä nimittäin kilpailun Official Car ajoi hiekalle ja se oli haettava pois saman merkkisellä Safety Carilla eli Nissan Silvia S13 Special Driftillä.

Tässä videota tilanteesta:

https://www.youtube.com/watch?v=yvpADooA2m8
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vuoden 1982 viimeinen ja puuttunut Medical Car löytyi myös hyvin pitkän etsinnän jälkeen tänään. Vuoden 1982 Brasilian Grand Prixissä Medical Carina toimi sinällään erikoisen harvinainen, mutta kuitenkin tuttu automalli. Kyseinen automalli oli Dino. Dino oli tietenkin Enzo Ferrarin pojan kunniaksi nimetty automalli Ferrarilta.

Dino oli väriltään valkea ja erikoisena piirteenä Medical Carin toimittamisessakin tuli kisapaikalle vaikeuksia koska merkkivirhe marginaalisuudestaan huolimatta toi Rio de Janeiron järjestäjille eri mallin kuin mikä tarkoitus oli olla. Alun perin paikalla piti olla uusin mahdollinen Dino eli Dino Ferrari 308 GT4, mutta lopulta paikalle toimitettiin vanhempi Dino 246 GT. Dino 246 GT oli väritykseltään valkea ja siinä oli musta ruutulippukuvio ja lisäksi Punainen Risti järjestäjien lätkän ohella. Dino Ferrari 308 GT4 olisi ollut punainen Ferrari ja siinä olisi ollut vain Medical Carina olemisen vuoksi Punaisen Ristin merkki. Course Carina toimi tietenkin Ferrari 400.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Tässä kuitenkin vuoden 1982 Medical Carit lopullisena listana suomalaisittain tärkeältä kaudelta:

Kyalami: Ford Granada

Rio de Janeiro: Dino 246 GT

Long Beach: Toyota Celica Supra Estate

Imola: Ferrari 400

Zolder: Ford Granada

Monaco: Lamborghini Jalpa

Detroit: Ford Mustang

Montreal: Honda Accord

Zandvoort: BMW E21

Brands Hatch: Jaguar XJ12

Paul Ricard: Renault Alpine A310

Hockenheim: Porsche 928

Österreichring: BMW M1

Dijon-Prenois: Renault Alpine A310

Monza: Lancia Delta GT

Las Vegas: Datsun 280ZX
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Monista muista F1:n turva-autopuolen tai lääkintäautopuolen toimijoista ranskalainen Peugeot on toiminut verraten vähäisenä. Course Carina tai muuna tärkeänä turva-autona Peugeotia ei tiettävästi radalla koskaan näkynyt, mutta Medical Carina Peugeot ehti toimiakin. Vuonna 1980 näin esimerkiksi Ranskan Grand Prixissä Medical Carina käytössä oli Peugeot 604 Turbo Coupe.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vuoden 1985 Ranskan Grand Prixissä Paul Ricardin radalla Medical Carina toimi jälleen Peugeot. Peugeotin automallina toimi valko-musta Peugeot 205 T16 eli hyvinkin tuttu rallireittien kulkupeli. Muuta autossa erikoista ei ollut paitsi tietenkin jälleen Punaisen Ristin merkki järjestäjien merkin lisäksi. Course Carina toimi Renault Alpine GTA.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Laitan tähän myös joitakin kauden 1985 Medical Careja Paul Ricardin vastaavan löydyttyä:

Rio de Janeiro: Fiat Uno Turbo

Estoril: Mercedes-Benz 190E AMG

Imola: Alfa Romeo GTV

Monaco: Renault R5 Turbo

Montreal: Honda Civic

Detroit: Mercury Capri

Paul Ricard: Peugeot 205 T16

Silverstone: Ford Sierra

Nürburgring: Mercedes-Benz 190E AMG

Österreichring: Porsche 911SC Flachbau Turbo

Zandvoort: BMW Touring Nederland

Monza: Lancia Delta HF Turbo

Brands Hatch: Jaguar XJ120

Adelaide: Ferrari Mondial

Enää vuoden 1985 Medical Careista puuttuvat vain Belgian Spa-Francorchampsin ja Kyalamin vastaavat Medical Carin mallit. Muut ovatkin sitten jo löytyneet.:)
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vuoden 1987 Detroitin Grand Prixin Medical Car selvisi vastoittain. Hieman erikoisesti kilpailun Medical Cariksi löytyi tavallisen Ford-merkin edustajan sijaan kilpailevan General Motorsin eli GM:n Buick Skylark. Buick Skylark oli noihin aikoihin automallina eräänlainen Iowan ja Davenportin ylpeys. Skylarkit koottiin joitakin paikallisia poikkeustapauksia lukuun ottamatta aina kuitenkin Michiganin Lansingin kokoonpanotehtaalla.

Alun perin kilpailun Medical Carin piti mennä Fordin, Mercuryn, Merkurin, Oldsmobilen, Plymouthin, AMC:n, Dodgen, Chryslerin, Chevroletin tai Pontiacin toimittamaksi, mutta lopulta Buick otti siitä kunnian. Kilpailevista automerkeistä ja niiden malleista Medical Cariksi tarjolla olivat ainakin Monacossa kauden 1987 kisassa Medical Carina ollut Chrysler TC ja Fordin toimittamista malleista Ford Taurus GL ja Ford GS Capri.

Alun perin kilpailun toimikunta SCCA:n alaisuudessa ja myös nousussa olleen AllSports-yrityksen Paddy McNallyn pyynnöstä Buickin piti alun perin toimittaa kilpailun Medical Car-mallia peräti 50 kappaletta, mutta lopulta Medical Carina toimineita malleja koottiin korkeintaan 30 kappaletta jos senkään vertaa. Yleisimmin on puhuttu noin 4-6 kappaleesta ja oma veikkaukseni on korkeintaan 9 kappaletta sillä kyse oli kuitenkin vain yksittäisestä kilpailusta.

Ja näistäkin suurin osa oli muita tavallisia Buickin alihankkijan huoltamia Skylarkin malleja ilmeisesti huoltoajoon tai muuhun matkustuskäyttöön ja varmuudella pari kappaletta oli ainakin siltä varalta suoraan kisakäyttöön jos Medical Car olisi hajonnut viikonloppuna. Skylarkin tavalliset automallit rakennettiin samassa kokoonpanohallissa, mutta Medical Car ja Medical Carin hajoamisen varalle rakennetut mallit koottiin eri kokoonpanohallissa samalla tavalla kuten vuonna 1985 oli koottu niin Detroitin Grand Prixin Pace Car kuin Medical Carkin Mercury Caprin osalta.

Medical Carin malliin piti alun perin saada myös tehokas viisilitrainen korkean vääntövoiman huippuluokan moottori joka olisi valmistuessaan tuottanut mitä tahansa 180-270 hevosvoiman välillä. Paddy McNallyn mukaan yli 210 hevosvoimaa olisi riittänyt Detroitin kaltaiselle radalle Medical Carin tai Pace Carin tehtäviin. Kyseinen teholuku vastasi suurin piirtein vuoden 1985 Detroitin Grand Prixin Pace Carin ja Medical Carin eli Mercury Caprin teholukemia. Lopulta kuitenkaan lähimainkaan näinkään tehokasta moottoria ei tullut autoon eikä sellaista ollut tuolloin aikomustakaan siirtää Skylarkiin. Huolimatta kovasti muun muassa F1:n merkkihenkilöiden painostuksesta.

Siten vuoden 1987 Detroitin Grand Prixin Medical Car käytti tavallista kolmen litran ja 125 hevosvoiman moottoria.

Tavallisesta moottorista huolimatta Medical Carina toiminutta Skylarkia oli kuitenkin raskaasti muokattu Detroitin Grand Prixiä varten. Buickin saaminen Medical Cariksi oli sinällään melkoinen suoritus kun kaiken muun ottaa huomioon. Lopullisesti tarjouksen ratkaisi yksinkertaisesti lisenssitarjouksen tukkuhinta seudun johtavan autokauppiaan esitettyä oman tarjouksensa, sitten General Motors teki oman tarjouksensa SCCA:lle, SCCA AllSportille ja lopulta McNallyn kysyttyä lupaa tietenkin itse Bernie Ecclestonelta asia kelpasi oikein hyvin hänelle.

Lopullisesti herra Ecclestone hyväksyi tarjouksen kun selvisi, että Ford ei maksanut tukkuhinnan oletettua välittäjämaksua seudun autokauppiaille mitenkään ja muut kilpailevat automerkit maksoivat myös naurettavan vähän välityshintoja. Ecclestone suositti 2500 dollarin tukkuhinnan välittäjämaksua per toimitettava auto ja se kelpasi erinomaisesti ennen pitkää seudun johtavalle autokauppiaalle.

Toisaalta niin Bernien kuin Paddyn hintamyöntyvyyttä oli nopeuttanut tiettävästi useiden kymmenien tuhansien dollarien etukäteissumma Buickin edustajilta jolla varmasti saataisiin Buickille näkyvyyttä... Kilpailevista automerkeistä ja sen edustajista etenkin Chryslerin Bob Lutzille tämä oli melkoisen törkeä lehmänkauppa. Lutz itse oli Chryslerin myyntijohtaja.

Joka tapauksessa Buick ja etenkin seudun normaalit autokauppiaat hyötyivät formuloiden kisaviikonlopusta monen melkein samanlaisen Skylarkin myymisestä. Kauppiaat saivat kulukorvauksilleen katetta ja paljousalennusta. Buick sitten vuorostaan muuten arvokasta näkyvyyttä vaikka ei Skylark hirvittävän pitkään viikonloppuna tv-kuvissakaan esiintynyt.

Medical Car ei ollut Proffan eli Sid Watkinsin mieleen sinällään, mutta koska Detroitin rata oli onneksi melko hidas ja Buickin ohjaus toimi ainakin melko hyvin niin mitään todella pahaa ongelmaa asiasta ei päässyt monen muun kilpailuviikonlopun tapaan syntymään. Tosin Medical Carin säilytyspaikka yhdessä Ford Sierra Pace Carin kanssa oli hyvin erikoinen. Koska varsinaista säilytystilaa varikolla ei ollut näille niin Medical Caria yhdessä Pace Carin kanssa säilytettiin Renessanssikeskuksen parkkipaikalla.

Medical Carin kohtalona kisan jälkeen oli joutua ensin Renessanssikeskukseen näytteille kesän 1987 ajaksi ja joitakin Medical Carin malleista myytiin saman kesän aikana yksityisille henkilöille ja loput mallit päättyivät Buickin autoliikkeiden omistajien lahja-autoiksi ja yksi kappale noita on tiettävästi Buickin museotiloissa nykyään.

Buickin yksittäisten Medical Carin automalleja myytiin enimmäkseen Iowaan, muun muassa Davenportin Kaupunginoikeuden Tuomarien Neuvoston Puheenjohtajalle ja paljon niitä meni myös Michiganiin ja yksi tai pari viimeisintä myymättä tai muutoin ilman kisan jälkeen toimenkuvaa jäänyttä autoa myytiin lopulta Ohion Akronin Goodyearin tehtaalle joista ainakin toinen Lee Gaugille ja yksi muu auto oli itse AllSportsin Paddy McNallylla vähän aikaa, mutta sittemmin sekin ilmeisesti joutui varakkaan yksityishenkilön tai keräilijän käsiin.

Medical Carina vuoden 1987 Detroitin osakilpailussa toiminut Buick Skylark oli metallinsininen jossa oli mustalla tekstialalla kirjoitettu sana Medical Car ja auton värisävy muuttui vaalean metallinsinisestä etuosasta lopulta melkein metallinsavunharmaan sinisen mustaan takaosaan. Lisäksi autossa oli Punaisen Ristin merkki valkoisella pohjalla auton sivussa ja Detroitin kilpailun järjestäjien ja SCCA:n tunnuslätkä.

Laitan seuraavaan viestiin vuoden 1987 Medical Carien listaan täydennystä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Laitetaan sitten kauden 1987 Medical Carien listaan täydennystä:

Rio de Janeiro: Chevrolet Chevette Marajo

Imola: Alfa Romeo 75

Spa-Francorchamps: Alfa Romeo Alfa 6

Monaco: Chrysler TC

Detroit: Buick Skylark

Paul Ricard: Porsche 911

Silverstone: Jaguar XJ40

Monza: Lancia Delta HF Integrale

Estoril: Porsche 928

Jerez: Alfa Romeo 75

Mexico City: Honda Integra

Suzuka: Porsche 928

Adelaide: Nissan Skyline R31 Turbo SVD
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vuoden 1985 Belgian Grand Prixin Medical Carina Spa-Francorchampsin radalla toimi Porsche 928. Medical Car oli keltaisen oranssi ja siinä oli tietenkin Belgian Autoliiton ja ONS:n viralliset tunnukset auton sivuilla. Sivuikkunan lähellä oli tietenkin Punaisen Ristin tunnus. Kilpailun Mainosautona toimi lievästi sanottuna pinkin värinen AllSportsin toimittama Porsche 911 ja radanhuollon esimiehen nopean toiminnan autona toimi ONS:n kilpailuun toimittama Porsche 911 joka oli hopean värinen.

ONS avusti monina vuosina 1980-luvulla Spa-Francorchampsin radan viranomaisia turvallisuusasioissa sillä rataviranomaisilla ei usein ollut mitenkään erityisen nopeita malleja etenkään radanhuoltoon antaa käyttöön. Radanhuollon normaalit autot olivat Toytotan toimittamia kuormureita ja melko perinteiseen 1980-luvun puolenvälin Span kilpailun tapaan Toyota Hiluxeja.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Laitan tähän myös melkein kaikki 1985 Medical Carit Spa-Francorchampsin vastaavan löydyttyä:

Rio de Janeiro: Fiat Uno Turbo

Estoril: Mercedes-Benz 190E AMG

Imola: Alfa Romeo GTV

Monaco: Renault R5 Turbo

Montreal: Honda Civic

Detroit: Mercury Capri

Paul Ricard: Peugeot 205 T16

Silverstone: Ford Sierra

Nürburgring: Mercedes-Benz 190E AMG

Österreichring: Porsche 911SC Flachbau Turbo

Zandvoort: BMW Touring Nederland

Monza: Lancia Delta HF Turbo

Spa-Francorchamps: Porsche 928

Brands Hatch: Jaguar XJ120

Adelaide: Ferrari Mondial

Ainoastaan enää vuoden 1985 Medical Car puuttuu Kyalamin kilpailusta joukosta. Todennäköisesti automalli tai ainakin kilpailuun tarkoitettu automalli saattoi olla vuoden 1984 Kyalamin osakilpailun tapaan Ford Sierra Turbo Coupe, mutta mahdollisesti myös jokin muu automalli oli käytössä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vuoden 1983 Course Carien listaan korjaan hieman tuota Kyalamin Course Carina toiminutta BMW:n mallia sen verran, että kyseessä oli BMW 745i. Malli oli kuitenkin E23 eikä E32. Laitan sen heti seuraavaan viestiin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Rio de Janeiro: Ford Escort XR3i

Long Beach: Toyota Celica Supra

Paul Ricard: Mercedes-Benz

Imola: Fiat Ritmo

Monaco: Lamborghini Countach

Spa-Francorchamps: Alfa Romeo Alfa 6

Detroit: Renault Fuego

Montreal: Honda Accord

Silverstone: Jaguar XJS Cabriolet

Hockenheim: BMW E21 eli BMW 323i.

Österreichring: BMW 635 CSi eli BMW M6.

Zandvoort: BMW E21 eli BMW 323i.

Monza: Chevrolet Monza eli Opel Monza

Brands Hatch: Ford Sierra

Kyalami: BMW 745i eli BMW E23.

Siinä ovat vuoden 1983 Course Carit korjattuna listamuodossa.
 
Ylös