oldez
Well-known member
Mutta haluanko minä Googlen tuottaavan mulle hakutuloksia sen perusteella, miten Google kuvittelee minun ajattelevan?
Se tekee sen joka tapauksessa.
Mutta haluanko minä Googlen tuottaavan mulle hakutuloksia sen perusteella, miten Google kuvittelee minun ajattelevan?
Ei se pelkkä mainostus mua häiritsis, mutta tässä on mun mielestä kyse paljon suuremmista asioista: Periaatteeista ja siitä mihin tämä kaikki johtaa, jos kaikki vain nyökyttelemme ja uskottelemme itsellemme, että kaikki tämä tapahtuu vain meidän omaksi parhaaksemme :dunno:
Se tekee sen joka tapauksessa.
Vapaasta tahdosta luopuminen on toistaiseksi vielä ihan vapaaehtoista. Siihenhän tämä ihmisten kyttääminen lopulta kuitenkin menee, että vaihtoehdot ovat hyvin pitkälti näennäisesti vapaita, mutta ollaksesi osa yhteiskuntaa on niihin pakko liittyä ja toimia niiden ehdoilla/armoilla. Osaltaan tässä ollaan jo. Facebook on pakkokauraa. Paljon on mm. kulttuurialan, paikallispolitiikan ja monien yhteisöllisten hommien tiedotus vain Facebookissa. Jos haluat pysyä kärryillä, on pakko seurata Facebookia.
Googlen tuotteita ei ole myöskään pakko käyttää, mutta kun yritys on jo niin iso osa toimivia tietoyhteiskuntia, niin se vaihtoehdon hakeminen alkaa todella vaatia viitseliäisyyttä. Androidit ensimmäisenä tulee mieleen.
Kukin tekee miten lystää, mutta tietojensa itsemäämäärämisoikeuden luovuttaminen jonkun yrityksen käyttöön tuntuu vaan kovin sinisilmäiseltä. Jossakin vaiheessa näiden jättien rahanhimo nousee vielä uusille asteille ja tiedä mitä sitten on luvassa. Valtaahan näillä on jo nyt todella hurjasti. Valta ja raha kun keskitetään korporaattien käsiin, niin harvemmin sellaisesta maailmanhistoriassa on mitään hyvää lopulta seurannut.
Mä ainakin tarvihen PekPoyn netinkäyttötietoja.
Mä ainakin tarvihen PekPoyn netinkäyttötietoja.
Entäs miten toi kumi?Kynä ja paperi esiin sitten!
Entäs miten toi kumi?
Facebook on pakkokauraa. Paljon on mm. kulttuurialan, paikallispolitiikan ja monien yhteisöllisten hommien tiedotus vain Facebookissa. Jos haluat pysyä kärryillä, on pakko seurata Facebookia.
Vooi kauheeta jos (kun) Google ja FB nyt tietää, että mun sivuhistoria on tyyppiä Gmail->Wilma->FB->7h F1-forumilla + päivän kiinnoistuksenkohde.
Jos nyt joskus jollekin tulee kauhea hinku katella jotain kääpiöhomojynkkyä, niin sitä vartenhan on sitten ne sata muuta selainta asennettuna inkokniittoinen päivineen.
Vooi kauheeta jos (kun) Google ja FB nyt tietää, että mun sivuhistoria on tyyppiä Gmail->Wilma->FB->7h F1-forumilla + päivän kiinnoistuksenkohde.
Jos nyt joskus jollekin tulee kauhea hinku katella jotain kääpiöhomojynkkyä, niin sitä vartenhan on sitten ne sata muuta selainta asennettuna inkokniittoinen päivineen.
Taisit lukea vaan vähän alkua![]()
Taisit lukea vaan vähän alkua![]()