Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Ai niin. Yhden jutun olen jättänyt kertomatta eli kun avasin tuon koneeni huomasin, että se virtajohto joka lähtee etupaneelista emokorttiin "makasi" näytönohjaimen päällä. Voisiko tuo aiheuttaa ongelmia.
Enpä oikein usko, että tuosta johtuis.

Tosin lienee päivänselvää, että minun on tuo powerikin uusittava.
Sikälimikäli se 250W pitää paikkansa, niin jooh...

Ja saman syssyyn Ruunarin toivomuksesta emokortti ja prosessori...;)
Millään en nyt kyllä jaksais ja kerkeis opastaa asennuksessa niin että jos nyt vaan tyydyt siihen poweriin :eek: ;)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kyllä mä olen vähän sitä mieltä että tuo näyttö on kans vähän pienehkö. Uus hyvä ja hieno näytönohjain ja sit tihrustaa kuvaa 17-tuumaselta mininäytöltä... ;)
Niin ja kukapa sitä BF2:sta hienolta näytöltä vanhalla hiirellä ja näppikselläkään sit ilkeis pelata....
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Formulanomi sanoi:
Oopeen suosittelemat BQ powerit ovat varmaan ihan ok. Vähän niistä muualtakin lueskelin, mutta niiden toimittajista en ole varma. (eivät ole niitä toimittajia mitä olen yleensä käyttänyt ja mihin luotan...eli olen vähän epäluuloinen tilaamaan tavaraa esim. postilokeroita käyttävistä firmoista...esim. Only4Pro:sta)
Mulla on BQ 500W Nexus Breeze kotelossa ja olen tyytyväinen. On hiljainen ja tehojakin löytyy tulevaisuuttakin silmälläpitäen pitkään.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Tuli mieleen tosta XP:stä, että ku loggaa käyttäjän ulos nii se sulkee f-securen, mutta kysyy erikseen sen jälkeen, että suljetaanko nettiyhteys. Et saisko ton f-securen jotenki käynnistymään sillain, et se ois ikäänkuin riippumaton loggautumisista. Sinänsä nettiyhteys sais jäädä päälle, jos vaihtaa käyttäjää, mutta mielellään se f-secureki sais olla käytössä sillon. Vai onko se mahdollisesti käytössä jo ny koko ajan (siis jos toi logo joka pomppaa tohon ruutuun loggautumisen jälkeen liittyyki vaan tohon f-securen säätämiseen)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
VJR sanoi:
Tuli mieleen tosta XP:stä, että ku loggaa käyttäjän ulos nii se sulkee f-securen, mutta kysyy erikseen sen jälkeen, että suljetaanko nettiyhteys. Et saisko ton f-securen jotenki käynnistymään sillain, et se ois ikäänkuin riippumaton loggautumisista. Sinänsä nettiyhteys sais jäädä päälle, jos vaihtaa käyttäjää, mutta mielellään se f-secureki sais olla käytössä sillon. Vai onko se mahdollisesti käytössä jo ny koko ajan (siis jos toi logo joka pomppaa tohon ruutuun loggautumisen jälkeen liittyyki vaan tohon f-securen säätämiseen)
Kyllä olis aikalailla ihme ellei olis käytössä myös silloin, kun käyttäjä on loggautunut ulos, koska kyllähän kone on tuolloinkin kuitenkin edelleenkin altis hyökkäyksille. Eli väittäisin, että on suojattu myös tuossa tilassa.

Kasperskyssa sen symbolin myös siellä login screenin oikeessa yläkulmassa saa päälle asetuksista, defaulttina on päällä. F-Securesta en tiedä onko tuommoista lsymbolia edes olemassa.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Jatkan tyhmillä kysymyksillä langattomasta verkosta:

Langaton verkko on toiminut ihan kivasti normaalissa surfaamiskäytössä. Mutta kun alkaa lataamaan torrentilla jotain, torrentit eivät saa seedejä niin monta kuin piuhan kanssa imutellessa, eikä niiltä seedaajilta tule niin nopeasti kuin piuhan kanssa. Esimerkiksi tänään, langattomasti tuli vain muutamaa kilobittia/s, mutta lähes samantien kun löin verkkokaapelin kiinni, alkoi tulemaan lähes koko kaistalla. Piuhan irroituksen jälkeen nopeus taas romahti. DC++ temppuilee kanssa, ensinnäkin pitää active-mode vaihtaa passiveksi että edes jotenkin toimii, senkään jälkeen search ei meinaa löytää mitään ja lataukset tulee olemattoman hitaasti. Eli näiden kokemusten perusteella langaton yhteys ei jostain syystä toimi kunnolla, kun haluaa ladata jotain p2p-ohjelmilla.

Mikähän mahtaisi olla vikana, oon jo parina iltana koittanut löytää googlella apua, mutta tuloksetta?
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Juhis sanoi:
Jatkan tyhmillä kysymyksillä langattomasta verkosta:

Langaton verkko on toiminut ihan kivasti normaalissa surfaamiskäytössä. Mutta kun alkaa lataamaan torrentilla jotain, torrentit eivät saa seedejä niin monta kuin piuhan kanssa imutellessa, eikä niiltä seedaajilta tule niin nopeasti kuin piuhan kanssa. Esimerkiksi tänään, langattomasti tuli vain muutamaa kilobittia/s, mutta lähes samantien kun löin verkkokaapelin kiinni, alkoi tulemaan lähes koko kaistalla. Piuhan irroituksen jälkeen nopeus taas romahti. DC++ temppuilee kanssa, ensinnäkin pitää active-mode vaihtaa passiveksi että edes jotenkin toimii, senkään jälkeen search ei meinaa löytää mitään ja lataukset tulee olemattoman hitaasti. Eli näiden kokemusten perusteella langaton yhteys ei jostain syystä toimi kunnolla, kun haluaa ladata jotain p2p-ohjelmilla.

Mikähän mahtaisi olla vikana, oon jo parina iltana koittanut löytää googlella apua, mutta tuloksetta?
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Katso sieltä mötikkäsi malli ja katso sieltä kohdasta DC++, ehkä auttaa ongelmaan, kysymyksessä lienee NAT-ongelma.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Jos sulla on käytössä kanava 6 tai 8, niin kokeile jotain muuta kanavaa (5 tai 11 tai mitä kaikkia niitä nyt olikaan). Jos naapurin langaton verkko toimii samalla kanavalla kuin sulla, niin se syö tehokkaasti kaistanleveyttä. Varsinkin, kun molemmat verkot toimivat aina yhdellä kanavalla sen hitaimman kaistallaolijan mukaisella nopeudella. Jos esimerkiksi kännykässä on WLAN ja se on kytkettynä joko sun tai naapurin (kanavalla 6) olevaan wlan -verkkoon, niin molemmat verkot toimii sen jälkeen tuon kännykän nopeudella, joka voi olla hyvinkin alhainen.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kyllä mä olen vähän sitä mieltä että tuo näyttö on kans vähän pienehkö. Uus hyvä ja hieno näytönohjain ja sit tihrustaa kuvaa 17-tuumaselta mininäytöltä... ;)
Hähähä! Mulla onkin käytössä 37" näyttö myös, joten ei tule ihan heti kauppaan asiaa näytön takia.
Oopee:
Sikälimikäli se 250W pitää paikkansa, niin jooh...
Pitää se. Ihan niin tahvo en ole, että olisin tossa enää moganut. :eek:

Millään en nyt kyllä jaksais ja kerkeis opastaa asennuksessa niin että jos nyt vaan tyydyt siihen powe
No parin viikon päästä jaksat taas....;) Eiku, en tule ostamaan uutta emoa tai prosessoria tähän...ennemmin playstation 2:sen...
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Semmonen tyhmä kysymys vielä, notta miksiköhän mullon tuolla toi "Poista laite turvallisesti" -kuvake, jota ku klikkaa nii se ehdottaa ton uuden SATA-kiintolevyn sulkemista (ei mahtais XP tykätä, jos sulkis levyn, jolle XP on asennettu :) )
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
OoPee sanoi:
Originally Posted by Formulanomi
Ai niin. Yhden jutun olen jättänyt kertomatta eli kun avasin tuon koneeni huomasin, että se virtajohto joka lähtee etupaneelista emokorttiin "makasi" näytönohjaimen päällä. Voisiko tuo aiheuttaa ongelmia.
Enpä oikein usko, että tuosta johtuis.
Liekö sitten sattumaa vai ei, mutta ei ole kertaakaan näyttö vielä pimentynyt sen jälkeen (koko eilisen päivän ja tänään) kun laitoin tuon piuhan silleen, ettei se pääse koskettamaan näytönohjainta.

No uusi poweri tuli juuri postitse ja täytyy illemmalla alkaa acentamaan. Pitääkö muuten virrat sulkea, kun sitä poweria asentaa ?!:eek: Heh.heh, pientä hassuttelua.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Formulanomi sanoi:
Liekö sitten sattumaa vai ei, mutta ei ole kertaakaan näyttö vielä pimentynyt sen jälkeen (koko eilisen päivän ja tänään) kun laitoin tuon piuhan silleen, ettei se pääse koskettamaan näytönohjainta.

No uusi poweri tuli juuri postitse ja täytyy illemmalla alkaa acentamaan. Pitääkö muuten virrat sulkea, kun sitä poweria asentaa ?!:eek: Heh.heh, pientä hassuttelua.
Joo, sammuta asuntosi pääkatkaisimesta virta, autostasi akun kenkäpäät irti, sammuta kännykkäsi virta ja postita kännykkäsi akku jollekulle. Silloin tuntuu olevan jo turvallisempaa asentaa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Liekö sitten sattumaa vai ei, mutta ei ole kertaakaan näyttö vielä pimentynyt sen jälkeen (koko eilisen päivän ja tänään) kun laitoin tuon piuhan silleen, ettei se pääse koskettamaan näytönohjainta.
Tjaah... ainoo mitä mä voisin oikeestaan kuvitella olis se, että se piuha olis maannu siellä jotenkin niin perverssillä tavalla, että olis estäny näytönohjaimen tuuletinta toimimasta kunnolla, mutta tässäkin tapauksessa sen kyllä varmaan näkis siitä piuhasta (olihan se ihan ok?). Oikkaria se ei oikein voi aiheuttaa ellei se piuha ole sitten kuoriutunut eristeistään ja maannu just sopivalla tavalla jonkun komponentin päällä, oikosulunkin tosin luulis aiheuttavan muutakin kuin vain hetkellisen pimentymisen etenkin, kun tota sattui lähestulkoot jaktuvalla syötöllä.

Kyllä mä veikkaan enämpi sattumaa.

No uusi poweri tuli juuri postitse ja täytyy illemmalla alkaa acentamaan. Pitääkö muuten virrat sulkea, kun sitä poweria asentaa ?!:eek: Heh.heh, pientä hassuttelua.
Ei tarttte. Varma tieto! Heh heh
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Formulanomi sanoi:
No uusi poweri tuli juuri postitse ja täytyy illemmalla alkaa acentamaan. Pitääkö muuten virrat sulkea, kun sitä poweria asentaa ?!:eek: Heh.heh, pientä hassuttelua.
Asennuksen alkuun pääsee hyvin avaamalla punkkupullon ja naukkailemalla tiiviiseen tahtiin punaviiniä asennusta ennen ja sen kuluessa. Varma tieto tämäkin.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Vellu sanoi:
Asennuksen alkuun pääsee hyvin avaamalla punkkupullon ja naukkailemalla tiiviiseen tahtiin punaviiniä asennusta ennen ja sen kuluessa. Varma tieto tämäkin.
Huh, huh.

Meni toi ilman viiniäkin. Enpä taida kertoa kommelluksista mitä tuota acentaessa tapahtui. Sen vaan sanon, että ranteessa on melkoinen haava....

moi...
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Huh, huh.

Meni toi ilman viiniäkin. Enpä taida kertoa kommelluksista mitä tuota acentaessa tapahtui. Sen vaan sanon, että ranteessa on melkoinen haava....

moi...
:eek!: :confused: :rolleyes: :frank: :thumbfh:

Paranemisia :eek:
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Formulanomi sanoi:
Huh, huh.

Meni toi ilman viiniäkin. Enpä taida kertoa kommelluksista mitä tuota acentaessa tapahtui. Sen vaan sanon, että ranteessa on melkoinen haava....

moi...

Mulla oli edellisen kotikoneen sisus ihan veressä optisen aseman vaihdon jälkeen. Varsin hiukan halvemmissa malleissa, koteloissa, sisäreunat on ihan pirun teräviä, kuin veitsiä. Vaikka nykyiset kotelot ovatkin laadukkaampia, aina silloin tällöin saa haavan jostain käteensä.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Thunder sanoi:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Katso sieltä mötikkäsi malli ja katso sieltä kohdasta DC++, ehkä auttaa ongelmaan, kysymyksessä lienee NAT-ongelma.
Ilmeisesti tuo pitäisi ostaa, jos haluaa päästä säätelemään portteja? Nyt vaatii rekisteröintymistä ennenkuin "update router" nappi aktivoituu, eikä sivulta löydy mistään rekisteröitymislinkkiä. Muuten vaikuttaisi pätevältä ja helppokäyttöiseltä ohjelmalta.
 
Ylös