Ulkomaanpellejen Talvipuutarha 2004-2005

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
ml sanoi:
Eikö tollaiset summat ole mukavampi maksaa ennakkoveroina? :eek:
Riippuu miten hyvin on sijoittanut ;)

Suomessahan taitaa tuollaisesta jo joutua maksamaan korkoa, koska se katsotaan tahalliseksi.

-edit- paitsi maatilallisilla

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Sam sanoi:
Riippuu miten hyvin on sijoittanut ;)

Suomessahan taitaa tuollaisesta jo joutua maksamaan korkoa, koska se katsotaan tahalliseksi.

-edit- paitsi maatilallisilla
Kylä se on näin, että verot kannattaa maksaa ...

Paitsi jos ne yrittää kusettaa vääria summia maksettavaksi. Silloin ei auta aina edes armoton rähinä. :(

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
ml sanoi:
Eikö tollaiset summat ole mukavampi maksaa ennakkoveroina? :eek:

Taallei onnaa. :(

Joulukuussa tulee tuplaliksa, ja silla yleensa jengi maksaa.
Kuitenkin ulkomaalaisena ja asuntoa (ja velkaa) omistamattomana meikan verot menee 2.5 kertaiseksi tuosta ekstraliksasta. :thumbfh:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
ml sanoi:

Paitsi jos ne yrittää kusettaa vääria summia maksettavaksi. Silloin ei auta aina edes armoton rähinä. :(

Mulla itse asiassa on asia nain.

Vuoden 2003 verot oli noin XX'000,- CHF, ja niista olen nyt maksanut reilut puolet. Joulukuussa ajattelin maksaa loput yhdeksantonttua.
Ja tammikuussa kun tulee bonukset, puolet vuoden 2004 veroista (sama summa, about).
Nyt (kuukaus sitten) gemeinden steueramt heitti kirjeen etta laskettiin verot uudestaan sun pitaiskin maksaa kahdeksantonnia enempi.
Olivat hylanneet kaikki mun vahennykset sen takia etta firman palkkalapussa luki jotta Reisespesen (oisko ollut jotain 32'000,- koko vuodelta - kaikki siis kuitteja vastaan maksettuja, ei mitaan tekemista vahennysten kanssa).
Kollegoille oli kaynyt samoin, kaynti steueramtissa yleensa auttoi ja korjasivat takaisin alkuperaiseen.
Mun tapauksessa ei auttanut e-mail, ei puhelu eika kaynti. Piti hommata tyonantajalta todistus ja lahettaa kirjattu kirje (naa paskat ei tee mitaan jos et laheta kirjattua kirjetta :mad_old: ).
Nyt ne soitti ja sanoi jotta juu, virhe on vissiin tehty, kantonaalinen verotoimisto tutkii mutta odotellessa voin maksaa sen 9000,- + 8000,- veroja ja he sitten palauttavat mulle sen 8000,-.
Sanoin ja etta vitut en maksa. Maksan vain 9000,-.
He vaittivat etta on vaarin, sanoin etta ei haittaa ollenkaan meikalaista.

Katsotaan miten kay. Meneekohan ulosottoon.... :D :jaska:

(edit: otin tarkat summat poies...)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Myllis sanoi:
Taallei onnaa. :(

Joulukuussa tulee tuplaliksa, ja silla yleensa jengi maksaa.
Kuitenkin ulkomaalaisena ja asuntoa (ja velkaa) omistamattomana meikan verot menee 2.5 kertaiseksi tuosta ekstraliksasta. :thumbfh:
Vähän positiivista tähän väliin hei!

Suomi (minä) - Itävalta (kompuutteri) 11-0. Voitin KAIKKI faceoffit!

Mä alan vähitellen oppia :ahem: :ahem: :ahem:

Vielä pari kuukautta takomista ja ehkä rohkenen siirtyä beginner-tasolta seuraavalle :eek:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
OoPee sanoi:
Vähän positiivista tähän väliin hei!

Suomi (minä) - Itävalta (kompuutteri) 11-0. Voitin KAIKKI faceoffit!

Mä alan vähitellen oppia :ahem: :ahem: :ahem:

Vielä pari kuukautta takomista ja ehkä rohkenen siirtyä beginner-tasolta seuraavalle :eek:

:eek!: :thumbup: :ahem: :)

Meika jatti gamepadin sveitsiin, suomessa pitaa pitaa laatuaikaa.. :rolleyes:

Siirryin muuten kokeilun vuoksi siihen tokaks vaikeimmalle, havisin HIFKilla JYPille 3-0 vaikka laukaukset oli jotain 60-36 mun hyvaks.

Kun meet beginnerista easyyn, pelaajat tulevat fiksummiksi ja omat jatkat tekevat enemman virheita (hankalampi syottaa mm.), mutta seuraava levelin nosto tekee vastustajan veskasta paljon paremman ja puolustajat blokkaa enempi.
Menin takas easyyn.... :thumbfh:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Viime lauantaina ammensin paikallisessa pari kaljaa HIFK'in entisen veskarin kanssa, hauska mies.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Myllis sanoi:
:eek!: :thumbup: :ahem: :)

Meika jatti gamepadin sveitsiin, suomessa pitaa pitaa laatuaikaa.. :rolleyes:

Siirryin muuten kokeilun vuoksi siihen tokaks vaikeimmalle, havisin HIFKilla JYPille 3-0 vaikka laukaukset oli jotain 60-36 mun hyvaks.

Kun meet beginnerista easyyn, pelaajat tulevat fiksummiksi ja omat jatkat tekevat enemman virheita (hankalampi syottaa mm.), mutta seuraava levelin nosto tekee vastustajan veskasta paljon paremman ja puolustajat blokkaa enempi.
Menin takas easyyn.... :thumbfh:
Huomasin muuten, että mun on jostain syystä huomattavasti helpompi pelata, kun oma kenttäpuolisko on ruudun alalaidassa. Noista 11 kassista 8 tai 9 tuli toisessa erässä, jolloin pelasin just sinne ylöspäin :D

...mikä on vähän outoa, sillä sillä ihan ekalla NHL:lla pelatessa se oli just päinvastoin :confused:

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Positiivista: tän päivän työaika on jo lusittu:)

Loput on plussaa, joita pidän joulun tienoilla vapaana:ahem:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jps sanoi:
Viime lauantaina ammensin paikallisessa pari kaljaa HIFK'in entisen veskarin kanssa, hauska mies.
Muutama vuosi sitten ammensin pari kaljaa nykyisin HIFK kannattajan kanssa. Outo mies :eek!:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
jps sanoi:

Sakkeako meinaat?

Meika oli joskus ennen Sneidsiin lahtoa mukana HIFKin kauden avajaisissa.
Ajettiin mikroilla jonka voitti Kapasen Kimmo, ma olin toka. Kapasen faija oli silloin valmentajana ja koko illan muisti sen kun se torkkas mut seinaan ja ma kostin. Silta jai finaali siihen, meika nous takas vikalta sijalta kakkoseksi.

Sen jalkeen vedetiin kinkerisimaa urakalla Fiskiksen VIP-saunassa. Sakke ja Hagmanin Matti oli aika vauhdissa, niille ei bisse ja siideri riittanyt, tilasivat respasta kossupullot per mies. :D :thumbup:

Jatkoille en paassyt mukaan, oli seuraavana paivana muutto ja sen hetkinen vaimoke ei tykannyt ideasta etta dokaan koko yon... :doubtful: :nope:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Ei ollu Sakke - Tää oli paljon vanhempi -56 syntyny, nimi ei tule nyt millään mieleen.