Ulkomaanpellejen terassiotsikko

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Originally posted by Myllis:
<STRONG>Siinahan toi. Ei viela ole liiemmalti helpottanut. </STRONG>
No jo istuu sitkeesti toi himo, mulla varsinainen röökinhimo meni muistaakseni ohi muutamassa päivässä, mutta mä ehkä sulla toi riippuvuus on enämpi fyysistä, omalta kohdaltani olen todennut, että mulla se on ja on aina ollut puhtaasti korvien välissä. En oo koskaan kokenut minkäänlaisia hillittömiä hikoilu- ja tärinäkohtauksia, joista joskus kuulee puhuttavan.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Originally posted by Tblair:
<STRONG>Nyt olis taalla myynnissa vanha Triumph Herald. Kuolasin sita just toissapaivana. Ihan hyvakuntoinenkin ja halvalla lahtis. Ainoa on vaan se, etta taalla ei autolla oikein tee mitaan. :confused: :confused:</STRONG>
Taitaa olla ratti vaan 'väärällä puolella'?? Se olis kyllä siisti auto!

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Originally posted by OoPee:
<STRONG>

Köh joo, ainoo Opel mitä mä oon itse ajanu, on Opel Corsa ja tämä tapahtui Rhodoksella vonna 97. Ihan kiva peli. Muuten mulla ei kyllä oo Opelista muodostunu mitenkään kovin hääppöistä kuvaa, johtunee kait osin siitä, että oon huvittuneena seurannu muutamankin sukulaisen surullisenhuvittavia Opel-seikkailuja, minkä lisäksi mä en oo kovin ihastunut Opelin muotoiluun. Senator on toki aivan eri kokoluokan auto (ja kieltämättä ulkomuodoltaankin suht ok), mutta musta esim. Vectran sisätilat on aivan uskomattoman pienet verrattuna moneen muuhun saman kokoluokan autoon, jollain tavalla helvetin kapee biili sisältäkatsottuna.</STRONG>
Totta turiset! Mulla noi Opel-kokemukset on rajoittuneet lähinnä tohon faijan Senaattoriin, ja sen upeaan ajettavuuteen, 90-luvun alussa ja omaan Calibraan pari vuotta sitten , niin ja tosiaan pariin hassuun kertaan Corsaan Epsanjan vuoristoteillä. Jos jätetään noin Corsan rimpulat poijjes, niin oon siis edelleenkin aivan lätkässä siihen Senaattoriin (voi sitä voimaa ja laivamaisuutta!) ja vielä enemmän mun entiseen Calibraan. Vaikka 'Callu' onkin lähinnä coupé Vectra, niin siinä oli jotain siistiä ja maagista. Haluisin etelleen sellasen, jos vaan ois 'ylimääräistä' ja 'sarvia'. Nyt ei oo, joten ajelen tolla Gulffilla. Hyvä sekin on. Oikein hyvä. :)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Joo mutta eiks tossa Calibrassa oo vähän samanlainen onkelma kuin Vectrassakin eli suht pienet sisätilat?

...tosin ei kai kukaan Calibraa perheautoksi ostakaan?

Moon henkilökohtaisesti jostain syystä ihastunut Pösöön ja oonkin jo harkinnu, joskos ton Mazdan tossa puolentoista vuoden päästä (kas kun sillon lähtee vaimokin taas ansaitsemaan rahaa :D) vaihtais johonkin 406:een tai vastaavaan. Mini-van olis tietty kans kuul.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Kaveri on myymässä pikkuhiljaa sen 406 Coupéeta, joten soita sille! Halvalla lähtee ja kunto on kun uusi. Osta se!

Niin siis Calibrahan on Vectra lähestulkoon kokonaan. Kori on eri, mutta sisältä lienee aika identtinen. Kun ei oo skidejä, niin etupenkeillä on tilaa ihan riittävästi. Ja on siellä takana nukuttukin kahdestaan, kun kääntää takapenkit alas. Hyvin mahtuu. Se perä on niin pitkä. Siis sen auton... :eek:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Originally posted by Nopeahuoli:
<STRONG>Kaveri on myymässä pikkuhiljaa sen 406 Coupéeta, joten soita sille! Halvalla lähtee ja kunto on kun uusi. Osta se!</STRONG>
Ja mittarissakin vain reilut sataviiskyttonnia? :rolleyes:

Tuli muuten tässä mieleen, että kun Suomessahan on verottomat auton hinnat lähestulkoot EU:n halvimmat, niin jos uuden ostaisin, niin paljonkohan tuosta tulis voittoa, jos kävis hakemassa sen biilin suomesta ja maksais verot tänne.

...juu, siis tää oli nyt lähinnä ihan vaan reotoorinen kysymys, ei tartte vastata, kun ette kuitenkaan tekään tiedä Itävallan autoveron suuruutta.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
<STRONG>Mini-van olis tietty kans kuul.</STRONG>
Osta Chevy TransSport.

On kylla paras auto mita mulla (siis vaimolla :rolleyes: ) on ollut . Ja perhe mahtuu mukaan kunnolla :D

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
<STRONG>

Ja mittarissakin vain reilut sataviiskyttonnia? :rolleyes:

</STRONG>
Oliko 30 ja risat. Uus auto se on. Mä ajattelin jo hetken ostaa (on se niim magee!), mutta kun se on pensavehe ja tulee ajettua aika paljo, ni ei perse kestä. Nyt tosin aamulla tua kakku halventunu...

Tblair2

Active member
Hip hei! Tanaan meidan kamppaan muuttaa hintti. Toivottavasti se ei ole mikaan Earls Court homo. Ei mulla ole mitaan ongelmia hinttejen kanssa yleensa, mutta jos kannissa kotiin tullessa vilkkuu olohuoneen sohvalla valkoinen perse, niin ei muuta kun vajan taa ja maralla puukepilla pitkin selkaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
<STRONG>Osta Chevy TransSport.</STRONG>
On muuten ihan mukavan näköinen peli.

Öö...3.4 litrainen veekutonen 188 hevosvoimalla? Paljon toi oikein vie satasella?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Originally posted by Nopeahuoli:
<STRONG>Oliko 30 ja risat. Uus auto se on. Mä ajattelin jo hetken ostaa (on se niim magee!), mutta kun se on pensavehe ja tulee ajettua aika paljo, ni ei perse kestä. Nyt tosin aamulla tua kakku halventunu...</STRONG>
Jaa no sitten. Mut mimmones peli toi Cupee taas olikaan, kaksovinen sporttimalli? Ja dieseliä mäkin itteasiassa, täällä se vielä kannattaa, kun ei tunnetaan minkäänmaailman käsittämättömiä dieselveroja.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Palttiarallaa tällanen:

Kaks ovee on joo, harmaa, mustaa nahkaa, reteota ja sen sellasta. Kaikki mausteet niin sanoakseni. Ja takaboksikin on yllättävän iso! Ostaostaostaosta!!! :D :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Toi on ihan nätti joo, mutta epäkäytännöllinen, en mä tahdo mitään kahden oven pläjäystä vaan kunnon neli- tai mieluiten jopa ihan viisovisen auton.

Pösöissä (paitti vaimon satakutosessa...) on yleensäkin musta aika tilava takaboxi.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Kundin tuntien, mä joudun ostamaan sille pari kaljaa hyvin tehdystä myyntibuffauksesta :(

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mullakin on pari tollasta kaveria, kutsuu kylään, ehdottaa terassia ja jätää lompsansa himaan :mad:

...pahin oli kuitenkin tää yks vanha opiskelijakaveri, joka siis toimi just noin, mutta kun sitten ilmoitin lähteväni himaan, yritti kundi vielä pummata rahaa muutamana kaljaan vedoten siihen, että kerrankin antoi muija iltalomaa ja että olis vielä jano, muttei oo rahaa mukana. Kieltäydyttyäni kaivoi kaveri sitten tyynenrauhallisesti taskustaan pankkikortin ja lähti automaatille nostamaan fyrkkaa :eek:

Melkein teki mieli muuttua väkivaltaiseks :mad:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
<STRONG>
Öö...3.4 litrainen veekutonen 188 hevosvoimalla? Paljon toi oikein vie satasella?</STRONG>
Ei ole moni uskonut, mutta tietokone naytti viimeksi keskikulutusta 10.3 l/100km. Nayttaa pitavan paikkansa kun laskee tankatessa.

Saksan motarilla meni kevyesti 180km/h joten kylla silla ehtiikin. Eika muuten kulutus liiemmalti noussut tuosta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
<STRONG>

Ei ole moni uskonut, mutta tietokone naytti viimeksi keskikulutusta 10.3 l/100km. Nayttaa pitavan paikkansa kun laskee tankatessa.

Saksan motarilla meni kevyesti 180km/h joten kylla silla ehtiikin. Eika muuten kulutus liiemmalti noussut tuosta.</STRONG>
Joo mutta siis kun toi on bensakone ja syö keskimäärin 10.3 l/100km. Nein, danke :eek:

Paljon tollasella on muuten hintaa uutena? Ja dieselinä tuota siis ei saa?

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
<STRONG>

Joo mutta siis kun toi on bensakone ja syö keskimäärin 10.3 l/100km. Nein, danke :eek:

Paljon tollasella on muuten hintaa uutena? Ja dieselinä tuota siis ei saa?</STRONG>
Mulle toi kulutus oli yllari. Senaattori soi about saman verran, vaikka painoi paljon vahemman ja tilaa oli huomattavasti vahempi.

Hinta uutena on suomessa noilla varusteilla vahan yli 300'000,-, Sveitsissa jotain 65'000,- paikallista. Uutta en ostanut (enka aio ikina ostaakaan), 40tkm ajetun vuoden vanhan sai alle puoleen hintaan. Autoa ei saa muuta kun tolla yhdella koneella. Turbodiiseli ois kylla kiva.

Chryslerin Voaygeria saa nykyaan suht tehokkaalla dieselilla (7-8l/100km), mutta tykkaan kylla enempi tuosta Chevysta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Myllis:

Eihän tuo kulutus toki aivan hirvittävä ole, mutta nykyisillä bensahinnoilla siinäkin on jo enemmän kuin tarpeeksi

7-8l/100 km olis suht mukava määrä, senhän verran mun Matsdakin kuluttaa :D

En mäkään kyllä välttämättä uutta ostais, vuoden pari vanha auto kun on lähestulkoot uuden veroinen, mutta niinkuin sanoit, puolet halvempi.

Voyagerithan taidetaan jopa ihan tehdä täällä Itävallassa, ainakin täällä myytävien perässä komeilee isolla kirjoitettu teksti "Made in Austria" :rolleyes:

Joku Ford Calaxy tai Renault Espace vois olla kans ihan kiva, tosin mulla ei ole minkäänvaltakunnan kokemusta ko. vehkeistä. Vaan ei tässä hätää, asia tulee ajankohtaiseksi aikaisintaan ens vuoden lopussa.