Ulkomaanpellejen terassiotsikko

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Ei mutta katalonialaisia on... :D :D

No eei... kaverikin jankutti sitte koko illan et 'mitä sille sanoit, mitä sä sille oikein sanoit?', mutta antaa olla. Asiallisesti vaan selvitin pari juttua ja että tollanen agressiivinen käytös 'järjestysmies'-lappu rintapielessä ei ole uuden ravintolankaan imagolle hyväksi. Eikä Sedukaan varmaan diggais... ;)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Originally posted by Nopeahuoli:
<STRONG>Ei mutta katalonialaisia on... :D :D</STRONG>
No mulla virtaa suonissa jokunen tippa epsnialaista verta, mutta kyllä mä vaan olisin tossa tilanteessa lentäny kuin leppäkeihäs :eek:

Ei varmaan oo sopivaa kysyä, että kuka tai mikä on Sedu? :confused:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Sedu on Sedu. Omistaa mm kyseisen mestan... ;) (ja monia muitakin ravitsemusalan liikkeitä Helsingissä ja Turussa)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
<STRONG>Sedu on Sedu. Omistaa mm kyseisen mestan... ;) (ja monia muitakin ravitsemusalan liikkeitä Helsingissä ja Turussa)</STRONG>
No noin mä vähän arvelinkin.

Tää on taas tätä, asiakkaita kohdellaan sen mukaan, kenet sattuu tuntemaan, tommoseen mestaan astuis jalallanikaan, perkele! :mad:

Tblair2

Active member
<STRONG>Sedu on Sedu. Omistaa mm kyseisen mestan... ;) (ja monia muitakin ravitsemusalan liikkeitä Helsingissä ja Turussa)</STRONG>
Sedu on aivan tays kyrpa. Muistan silloin Turun aikoina kun se hengasi Miisan, Marika Saukkosen yms. Turun kekkuleiden kanssa. Ei millaan pahalla Noppis jos toi Sedu on sun joku frendi, mutta sen verran kun sita miesta ehti tapaamaan, niin aina oli kyrpa otsassa.

Mua itseni vitutta tollainen, etta pitaa tuntea joku 'tietty tyyppi' jos haluaa paasta sisalle 'tiettyihin paikkoihin'. Taallapain maailmaa ne on yleensa kokkelia vetavia mulkkuja. Ei aina tosin.....Ohhoh tulipas aloitettua tanaan ravakasti!

:eek: :eek:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Hei, emmä sitä tunne!!!! :eek: Enhän mä niin sanonut!!! Tiedän vaan lehdistä, että joku Sedu Koskinen omistaa mestan...

Älä laita sanoja mun suuhun :(

Koko jutun pointti oli tämä Suomessa vallitseva "poke on kingi" mentaliteetti, josta ei ole tarvinnut huolehtia muuten noin viiteen vuoteen.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
... ja rafloihin me ollaan aina päästy inessiiviin jonojen ohi. Mä en suoraan sanoen edes menis raflaan, jossa on jono. Tuntematta siis yhtään ketään "silmäätekevää". Johtuu entisaikojen duuneista ;)

Mä oon ihan samalla kannalla teidän kanssa tossa "VIP-jengit on erikseen"-asiassa. Mutta silti jonoissa mä on seiso :mad:

Tblair2

Active member
En minakaan sita niin tarkoittanut! :eek:
No, jokatapauksessa toi 'Poke on kingi' on taysin totta. Joka ikisella Suomen reissulla mulle on tullut jotain kahinaa. Naa pokejen epaloogisuudet on valilla ihan uskomattomia. Jos jannulla on esim. Anttlasta ostetut farkut, vaatehuoneen legendaarinen 'tropic' paita ja MUSTAT kengat, niin sisaan vaan. Jos taas tulee Armanin kledjut paalla, mutta on trendikkaat LENKKARIT niin ei mitaan jakoa. Kuka saatana niita kenkia siella baarissa kattoo.

Puh! :eek: Mun mielesta mikaan ei ole niin rumaa kun huonosti istuva vanha puku, mutta Suomessa 'puku on paras' (tietyissa paikoissa). Vahan avoimempi meininki sais olla.

No jokatapauksessa. Peace. :)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
<STRONG>Koko jutun pointti oli tämä Suomessa vallitseva "poke on kingi" mentaliteetti, josta ei ole tarvinnut huolehtia muuten noin viiteen vuoteen.</STRONG>
Joo, toi on kieltämättä Suomessa perseestä, tosin niin on usein ravintolayleisökin, joten taitaa tuon poken kingiys olla enämpi seuraus kuin syy.

Niin Noppis, toki oli loogista olettaa, että sä käytit suhteita (Joko tähän Seduun tai johonkin muuhun vastaavaan) hyväkses, koska harvemmin (siis ei koskaan) törmää tapaukseen, jossa täysin "normaali" asiakas voi rauhoitata pokea siinä määrin, että tämä jopa pyytää anteeksi ;) Mutta ok, oletus oli ilmeisesti väärä (kamoon, sano nyt rehellisesti???? ;) ), joten mahdotonkin on näemmä mahdollista :rolleyes:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
<STRONG>Johtuu entisaikojen duuneista ;)</STRONG>
Eli siis suhteista eli siis raflat kohtelevat asiakkaitaan eriarvoisesti ;)

(joo, hei kamoon, ei tää nyt ollu mikään shokeeraava yllätys :D )

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Originally posted by Tblair:
<STRONG>Joka ikisella Suomen reissulla mulle on tullut jotain kahinaa.</STRONG>
Mulla ei muuten oo muistaakseni ollu koskaan ongelmia poken kanssa :eek:

Tai no, kerran 18-vuotiaana mut ohjattiin ystävällisesti (siis ihan oikeesti ystävällisesti) ulos, koska laattasin raflan lattialle :rolleyes:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Eiköhän jätetä asia. Ruppee taas paisumaan.

Asioilla kun on tarve lutviutua ihan sen mukaan miten sanansa asettelee. Näin oli myös tässä tapauksessa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
<STRONG>Eiköhän jätetä asia. Ruppee taas paisumaan.</STRONG>
Äh, älä ny Noppis ymmärrä väärin, en mä ainakaan ollu missään mielessä kritisoimassa yhtään mitään tai ketään ja kaikkein vähiten sua, kunhan vaan ihan aidosti ihmettelin :)

Mutta hyvä saavutus jokatapauksessa, ilmeisesti tällä pokellakin oli kuitenkin hieman muutakin kuin virtsaa korvien välissä, muuten pitäisin tuota saavutusta mahdottomana ;)

Niin ja tarkennuksena vielä, että mitä tulee suhteisiin ja niiden käyttöön (jonon ohittamisiin ja muihin vastaaviin), niin totta mooses niitä kuuluu käyttää ja niin käyttäisin minäkin, niin että tuonkaan suhteen ei ollu tarkotus milläänlailla kettuilla.

Ok, ollaanko me taas kaikki ihan piis eikä mökötetä keskenämme? :D

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Joo, en mä ainakaan nokkiini ottanut.

Näin jälkeenpäin ajatellenhan tämä poke oli hyvinkin fiksu, sillä osasi huomioida myös tilanteen kehittymisen. Alunperinhän kukaan ei tuupannut ketään ja ehkä kundilla oli vaan 'kiree pinna', kun näin pääsi aluksi käymään. Sitten kundi huomasi ettei meillä kenelläkään ollut 'pahat mielessä' ja että oltiin pääasiassa vaan tutustumassa paikkaan. Ja hyvän illanjatkon toivottaminen oli kyllä hyvä veto häneltä. Veti pinnat himaan. 6-0.

Mutta noista suhteista: ilman niitä maailma ei pyörisi. Ei juuri millään tasolla. Ja usein se on "tänään sulle, huomenna mulle" tyyppistä, joten ei siinä kukaan kohtuuttomasti saa.

Tblair2

Active member
Suhteilla makin olen parhaat keikkani saanut. :confused: :rolleyes: Ympari kaydaan, yhteen tullaan. Nain se maailma pyorii. ;)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
<STRONG>Joo, en mä ainakaan nokkiini ottanut.</STRONG>
Pitäisköhän mun todeta tähän samalla tavoin kuin hammaslääkäri pari viikkoa sitten vaimolle. Kysyi nimittäin, että sattuuko, mihin vaimo vastasi että ei satu tippaakaan. Lekurin vastaus: "No sitten mä ilmeisesti oon tehny jotain väärin", minkä jälkeen vaihtoi puolta ja alkoi kaivella entistä tarmokkaammin :D

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Originally posted by OoPee:
<STRONG>

hammaslääkäri </STRONG>
Pitäneeköhän paikkaansa :eek:

Meillä on muuten yks vuosittainen golf-kisa, jossa "nearest to the hole" (par3:lla kuka pääsee ekalla lähimmäks reikää-kisa) kisan sponssaa aina yks tanskalainen hammaslääkäri :eek: Hyvä idea! :D

Tblair2

Active member
Ai perkele. Hammaslaakari on sitten yksi sellainen paikka mihin meikalaista ei kovin akkia saa. Kerran vuodessa siella karsitaan ja se riittaa.

Joudutaan muuten taas siirtamaan golf-turnausta. Ma menen huomenna Windows XP launchiin Royal Festival Halliin. Steve Ballmer puhuu hulluja ja mina istun tarkeena.

Toivottavasti sinne ei tehda mitaan pernaruttohyokkaysta, vaikka siella onkin yksi Microsoftin paajehuja. :( :eek: