Tblair:
Juttelin jo faijan kanssa. Tulee laittamaan kunnon parkettilattiat ja vedetaan ne kusimunakokolattiamatot vittuun sielta. Mun omat tee-se-itse taidot tiedetaan... doubtful
Kokolattiamatot heittäisin itsekin roskiin, keräävät vain perkeleesti pölyä ja muuta paskaa vaikka kuinka imuroisit. Parketin sijaan suosittelisin laminaattia, ulkonäköhän siis on aivan sama, mutta laminaatti kestää käyttöä paremmin (eli on kovempaa eikä naarmunnu ihan helposti vaikka tassuttelisitkin sillointällöin siellä kämpässä bootsit jalassa), tosin parketin voi sitten kymmenen vuoden kuluttua hioa uudestaan, laminaattia taas ei. Itselläni on jo toinen kämppä laminaattilattialla, tosin eteiseen ja keittiöön pistetitin tässä uudessa asunnossa kaakelilattiat, vanhassa oli sielläkin laminaatit. Niin, kuten jo muistaakseni kertaalleen täällä sanoin, laminaatti/parketti-lattiaa en minäkään ryhtyisi itse tekemään. Ja ihan sitä halvinta laatua ei sitten kannata ostaa, hyvä nyrkkisääntö on se, että otat yhden kappaleen sitä parkettia tai laminaattia käteen (olettaen siis että ostat niitä pitkiä lautoja, etkä niitä neliömallisia), tartut kiinni toisesta päästä ja katsot kuinka paljon lauta taipuu oman painonsa alla. Hyvä materiaali ei taivu kuin korkeintaan pari senttiä, ne parin euron halpispaskat taas voit kääntää vaikka solmuun wink