Ihan hyvä kisa.
Ferrarin puolesta voi vain sanoa auton rengastuksen merkitsevän omalta osaltaan samaa kuin menestys. Viime kaudella Ferrarilla oli rengasetu puolellaan ja tulosta syntyi. Viime kisa oli taas hyvä esimerkki siitä samasta asemasta missä Mclaren oli muutamana aiempana vuotena. Autossa pitää olla kaikki palaset kohdallaan, muuten nopeus ei vastaa odotuksia. Se miksi Ferrarilta odotetaan nyt liikaa ja ihmetellään jos auto ei kulje johtuu ainoastaan hyvin menneessä kaudesta 2002.
"Suuri yleisö" tuudittautui liikaa luulemaan pelkkää Ferrarin autoa nopeaksi. Nyt kun nopeutta ei ole, autoa pidetään yhä suorastaan ylivertaisena, vaikka viime kauden murskamenestys on laajempi yhtälö kuin pelkkä auto, siihen kuuluu myös renkaat, kuskit jne.
Niin ikävältä kuin se jonkun mielestä kuulostaakin, Schumacherin ura tulee saamaan vielä kokonaan uutta sisältöä muutamasta (2-3) seuraavasta kaudesta. Häviäjää ei pidetä hyvänä, suuri yleisö ei tutki miksi joku ei voita, suuri yleisö näkee vain menestyksen. Schumacher ohitettiin tänään kierroksella, eikä vauhti riittänyt kertaakaan kärkitaisteluun. Auton väitetty nopeus ei riitä, jokainen auto on nopea jos siihen keksitään jotain mitä tallilla ei sillä hetkellä ole.
Yksinkertaistetusti: 2003 auton kokonaisuus ei ole yhtä nopea kuin muiden tallien 2003 kokonaisuus. Jos Ferrarin menestys olisi tukeutunut vuonna 2002 pääosin autoon, muut kärkitallit keksivät kaikki yhdessä jotain maagista täksi kaudeksi. Se mikä oli Ferrarilla aiemmin toimii nyt Ferraria vastaan. Auton merkitys on pienempi kuin vuosi 2002 antoi ymmärtää.
<small>[ 24-08-2003, 19:52: Message edited by: jkjanne ]</small>