Unkarin GP

petri99

Well-known member
Liittynyt
16.10.2000
Viestit
438
FO110K:
niin olivat, mutta MSc:n eka pysähdys oli hyvin pitkälle samaan aikaan kun Cutilla, ja molemmat tankkaskin aika lailla saman veran, tuosta olis jo voinu alkaa spekuloimaan että summelilla olis 2 pys taktiikka, no se sit kariutu siihen kun sille tankattiin niin vähän tokalla stopilla... pointti olikin siinä että ne rupes spekuloimaan siitä vasta toisen stopin ollessa nurkan takana kierr. 39...
Näytti siltä etteivät tankanneet ku 7 sek schummelin toisella pysähdyksellä ja muuten vain mokailivat ne loput 4 sek, ku pysähdys lesti lähemmäs 11 sek.
 

Hënkka

Guest
Taisivat mokailla sen stopin ensimmäiset 4 sekkaa, kun eivät saaneet letkua paikalleen...
 

petri99

Well-known member
Liittynyt
16.10.2000
Viestit
438
pmv:
Fernando Alonso on tämän kauden kahdeksas eri voittaja! Viimeksi näin paljon on voittajia nähty vuonna 1985, jolloin taisi olla myös kahdeksan eri voittajaa(Prost, Alboreto, Lauda, Rosberg, deAngelis, Senna, Mansell, Piquet).
Seuraavaksi sitten lähtee 1982 vuoden ennätys wink
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Nyt ihan ensialkuun täytyy ihmetellä sen Rubensin roolia. Lähtösuoralla ainoa tarkoitus peippailla Schummelin uhkaajia radalta. Sai ihan ansionsa mukaan. kakkosluokan vehkeet.
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
mikæl:
Nyt ihan ensialkuun täytyy ihmetellä sen Rubensin roolia. Lähtösuoralla ainoa tarkoitus peippailla Schummelin uhkaajia radalta. Sai ihan ansionsa mukaan. kakkosluokan vehkeet.
Eikös tuo rubenssi ole jokun näköinen testaaja...tiedä vaikka sillä olisi tässäkin kisassa pettnyt joku uusi osa :confused: :confused:
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
mikæl:
Nyt ihan ensialkuun täytyy ihmetellä sen Rubensin roolia. Lähtösuoralla ainoa tarkoitus peippailla Schummelin uhkaajia radalta. Sai ihan ansionsa mukaan. kakkosluokan vehkeet.
No kerranhan ajolinjaa saa vaihtaa, eikös se niin mennyt? Itseasiassa Kimi teki kyllä aika rohkean vedon joka olisi voinut taas päättyä huonosti. Onneksi kuitenkin oli tyhjää tilaa siinä keskellä.
Kimi lähti kyllä kuin Anneli Kesärannasta ja taisi Rubeni sen aavistella ennakkoon peippaamalla sen ulkolinjan heti kiinni. Ei siinä mun mielestä mitään rikollista ollut.
 

oltzu

Todella hidas
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
2170
Sijainti
Oulu
Empä taas nähnyt kisasta, kuin lähdön ja muutaman kierroksen. Hienon tuntoinen kisa kait se oli. Alonsolle pitää kyllä nostaa hattua voitosta. Aivan omilla lukemilla oli Alonson Rellu. Ei ollut kellään tieten oikein mahdollisuuksia voittaa sitä.

Parasta kisassa oli kuitenkin MM-taistelun kiristyminen aivan äärimmilleen. Kuka olisi kauden alussa, että tässä vaiheessa kolme kuskia olisi kahden pisteen päässä toisistaan? Vieläkin mä silti veikkaan Montoyan mestaruuden puolesta, mutta toivottavampaa olisi, että Kimi sen pytyn ottaisi ja Suumakkeri jäisi kolmanneksi, pitkästä pitkästä aikaa.

Mites se Unkarin oma F1-kuski pärjäsi siinä kisassa?
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
oltzu:
Empä taas nähnyt kisasta, kuin lähdön ja muutaman kierroksen. Hienon tuntoinen kisa kait se oli. Alonsolle pitää kyllä nostaa hattua voitosta. Aivan omilla lukemilla oli Alonson Rellu. Ei ollut kellään tieten oikein mahdollisuuksia voittaa sitä.

Parasta kisassa oli kuitenkin MM-taistelun kiristyminen aivan äärimmilleen. Kuka olisi kauden alussa, että tässä vaiheessa kolme kuskia olisi kahden pisteen päässä toisistaan? Vieläkin mä silti veikkaan Montoyan mestaruuden puolesta, mutta toivottavampaa olisi, että Kimi sen pytyn ottaisi ja Suumakkeri jäisi kolmanneksi, pitkästä pitkästä aikaa.

Mites se Unkarin oma F1-kuski pärjäsi siinä kisassa?
Kimi olisi ehkä pystynyt taistelemaan voitosta jos ei olisi jäänyt webberin taakse!

Ja Unkarin oman pojan moottori räjähti...niin kuin kaksi muutakin fordin moottoria poksahti kesken kaiken wink
Mutta ihan kohtuullisesti se ajoi siihen asti. Toisin kun Kiesa jolla oli oma kisa menossa koko ajan ja välillä vähän lipsahteli pihallekin...Kiesa kyllä pitäisi kieltää ajamasta kun se on n.5 per kierros hitaampi kuin kärki mies :D
 

Felix1

Well-known member
Liittynyt
10.8.2000
Viestit
514
Millonkohan selostajapari oppii katsomaan takkausmiehen toimia eikä varikkokäynnin kokonaisaikaa. Ferrarin tankkaajalla meni 4 sekuntia saada letku kiinni ja näin ollen stoppi kesti 10 sekkaa ja hetikös nämä puusilmät olivat että noin pitkä tankkaus viittaa 2 pysähdyksen taktiikkan. No, meni sentää 1 foorumilainenkin samaan mutta noita on siellä kopissa kaksi ja heille maksetaan vielä kaiken lisäksi...
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
Saas nähdä miten McLaren toimii uusien osien kanssa :confused: :confused:

Meinaan vaan kun se on nytkin aika nopia :D :D
 

Ide

Well-known member
Liittynyt
29.7.1999
Viestit
454
Sijainti
Kuopio, Finland
Olipas hieno kisa. Vaikka Ralf välttyikin 10 sijan tiputukselta aika-ajoissa, niin saikin sitten rangaistuksen itse kisassa. Kisassa riitti kuitenkin jännitettävää. Lieneekö Barrin ripustukset jo hajonneet siinä, kun se aiemmin ajeli vähän radan ulkopuolella. En olisi kyllä Alonson voittoon uskonut ennen starttia. Mies ajoi kuitenkin hienon, puhtaan kisan eikä muilla ollut mahdollisuuksia. Schummeli ei ole ollut nyt muutamassa kisassa palkintopallilla, joko alkaa vauhti loppua? Vai voiko renkaat hidastaa menemista noinkin paljon. Ruubens tuntuu kuitenkin löytäneen autosta menopuolta kauden edetessä. Mestaruus menee näillä näkymin Kimille tai Montoyalle, toivottavasti kuitenkin Kimille. wink
 

Kaktus

Well-known member
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4980
Hieno kisa. Jännittäväksi menee loppukausi..

.

:p

<small>[ 24-08-2003, 19:40: Message edited by: Kaktus ]</small>
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Ihan hyvä kisa.

Ferrarin puolesta voi vain sanoa auton rengastuksen merkitsevän omalta osaltaan samaa kuin menestys. Viime kaudella Ferrarilla oli rengasetu puolellaan ja tulosta syntyi. Viime kisa oli taas hyvä esimerkki siitä samasta asemasta missä Mclaren oli muutamana aiempana vuotena. Autossa pitää olla kaikki palaset kohdallaan, muuten nopeus ei vastaa odotuksia. Se miksi Ferrarilta odotetaan nyt liikaa ja ihmetellään jos auto ei kulje johtuu ainoastaan hyvin menneessä kaudesta 2002.

"Suuri yleisö" tuudittautui liikaa luulemaan pelkkää Ferrarin autoa nopeaksi. Nyt kun nopeutta ei ole, autoa pidetään yhä suorastaan ylivertaisena, vaikka viime kauden murskamenestys on laajempi yhtälö kuin pelkkä auto, siihen kuuluu myös renkaat, kuskit jne.

Niin ikävältä kuin se jonkun mielestä kuulostaakin, Schumacherin ura tulee saamaan vielä kokonaan uutta sisältöä muutamasta (2-3) seuraavasta kaudesta. Häviäjää ei pidetä hyvänä, suuri yleisö ei tutki miksi joku ei voita, suuri yleisö näkee vain menestyksen. Schumacher ohitettiin tänään kierroksella, eikä vauhti riittänyt kertaakaan kärkitaisteluun. Auton väitetty nopeus ei riitä, jokainen auto on nopea jos siihen keksitään jotain mitä tallilla ei sillä hetkellä ole.

Yksinkertaistetusti: 2003 auton kokonaisuus ei ole yhtä nopea kuin muiden tallien 2003 kokonaisuus. Jos Ferrarin menestys olisi tukeutunut vuonna 2002 pääosin autoon, muut kärkitallit keksivät kaikki yhdessä jotain maagista täksi kaudeksi. Se mikä oli Ferrarilla aiemmin toimii nyt Ferraria vastaan. Auton merkitys on pienempi kuin vuosi 2002 antoi ymmärtää.

<small>[ 24-08-2003, 19:52: Message edited by: jkjanne ]</small>
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
Jos M.Schumacher olisi viisas niin lopettaisi tähän kauteen eli "huipulta"...mutta onko hän viisas?!?!?

Tämä kisa osoitti sen että ferrarilla ja schumilla ei ole asiaa voitto taisteluun...tai "ihmeitä" pitää tapahtua yuck

Ja jos käydään jossitelemaan niin JOS kimillä ei olisi ollut ranskassa jarru ongelmia niin montoya johtaisi sarjaa tällä hetkellä idea

Montoyan huikea putki sen kuin jatkuu, Seitsemäs peräkkäinen "palli" paikka...aika hyvin!!!

Kimin kyllä pitäisi voitta vielä yksi kisa jos meinaa voittaa koko hoidon :D
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
vormula:
Ja jos käydään jossitelemaan niin JOS kimillä ei olisi ollut ranskassa jarru ongelmia niin montoya johtaisi sarjaa tällä hetkellä idea
Jossitellaan vielä vähän lisää: jos nopeusrajoitin olisi toiminut Australiassa ja jos moottori olisi kestänyt Nürburgringillä, niin Kimi voisi varmistaa mestaruuden jo Monzassa :D

Mitä McLarenin tilanteeseen tulee, niin Hungaroringillä McLaren oli ehdottomasti paremmassa vauhdissa kuin Williams (ja Ferrari). Tässä valossa tilanne ei ole mitenkään kriittinen, vaikka seuraavat kisat sopinevatkin erittäin hyvin Williamsille. Mikäli testeissä löytyy jotain uusia niksejä, niin tiedä vaikka McLaren pystyisi taistelemaan jopa voitoista vielä.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Nimimerkki Observer jaksaa kyllä ihmetyttää. Foorumilla näyttää olevan muutamia "automerkki fundamentalisteja" sekä Ferrarin/Schumin leirissä että Mclarenin/Häkän puolella. Nämä henkilöt pystyvät aina selittämään asiat "parhain päin". Observerkin on mestari löytämään aina ne Ferrarille (tai Schumille) kielteiset ja Mclarenille edulliset asianhaarat tiiratessaan maailmaa hopeanharmaiden lasiensa lävitse (ei siinä mitään etteikö usein ole ihan hyviäkin pointteja).

Kuitenkin tämän rengasasian kanssa on ihan selvää, että kuneista se Ferrarin vauhti nyt kiikastaa. Jokainen voi verrata Bridgestone tallien ja Michelin tallien voimasuhteiden kehittymistä sitten alkukauden. Käsittääkseni kaikki asiantuntijat ovat yksimielisiä siitä, että Ferrarin on terävimmästä kärjestä tiputtanut renkaat. Hajontaa on sitten siinä kun pohditaan kuinka paljon renkaat tarkalleen ottaen ovat vauhdottumuuden syynä; olisiko Ferrari Michelineillä kenties jopa ylivoimainen. Henk. koht. en ihan tällaiseen Mikasalomaiseen skenaarioon usko. Salo arveli, että Ferrari ottaa sekunnin takkiin renkaissa. Itse arvelisin, että n. puoli sekuntia olisi lähellä totuutta.

<small>[ 24-08-2003, 21:00: Message edited by: Valde ]</small>
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
En usko, että Williamsit olivat yhtään Mclarenia hitaampia tällä kertaa. Ralffi ja Monty joutuivat vain olemaan niin kauan hitaiden pidäteltävinä, että Kimi pääsi karkuun. Kisan puolivälin jälkeenhän Montoya oli Kimiä jonkin verran nopeampi ja ajoi koko kisan nopeimman kierrosajan. Montoya ei edes ole parhaimmillaan Hungaroringilla.

Monzan vauhtiradalla Ferrrari on luultavasti taas paljon viime kisoja vahvempi. En yhtään ihmettelisi, että Ferrarin iskukyky olisi Silverstonen luokkaa. Mclarenkin voi parantaessaan tulla Williamsin kantaan.
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
Valde:
En usko, että Williamsit olivat yhtään Mclarenia hitaampia tällä kertaa. Ralffi ja Monty joutuivat vain olemaan niin kauan hitaiden pidäteltävinä, että Kimi pääsi karkuun. Kisan puolivälin jälkeenhän Montoya oli Kimiä jonkin verran nopeampi ja ajoi koko kisan nopeimman kierrosajan. Montoya ei edes ole parhaimmillaan Hungaroringilla.

Monzan vauhtiradalla Ferrrari on luultavasti taas paljon viime kisoja vahvempi. En yhtään ihmettelisi, että Ferrarin iskukyky olisi Silverstonen luokkaa. Mclarenkin voi parantaessaan tulla Williamsin kantaan.
Siinä voi käydä niin että williams ja ferrari taistelee voitosta ja McLaren sijoista 3-6...jos kimi yltää kolmen joukkoon yllätyn kovasti, mutta sitä ei tiedä mitä mäkki saa aikaan tuolle vanhalle hepalle :D
 
Ylös