formulastara
Well-known member
Valde sanoi:Loistava teksti. Eihän täällä nykyään enää tartte sanoa mitään, kun on muitakin viksuja kirjoittajia. :doubtful:
Kyllä, Kristian S about kiteytti koko homman. Hyvähyvä! :thumbup:
Valde sanoi:Loistava teksti. Eihän täällä nykyään enää tartte sanoa mitään, kun on muitakin viksuja kirjoittajia. :doubtful:
En väitäkään, etteikö Trullilla olisi ollut epäonneakin, mutta tuloksistahan tuossa oli pääasiassa puhe. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että Ralf on suoritusvarmempi kisakuski. Ei paljon, mutta pisteiden valossa näin näyttäisi olevan sekä viime että tällä kaudella.Bobakki sanoi:...ja kukahan olisi ollut viime kisassa hyvinkin todennäköisesti kolmas, mikäli auto olisi kestänyt?
Yleisesti ottaen asia voi olla vähän tähän suuntaan, mutta lähinnä oli tarkoitus kritisoida viime kisan esimerkkiäsi, Trulli kun ajoi mielestäni varsin hienosti.WebSlave sanoi:En väitäkään, etteikö Trullilla olisi ollut epäonneakin, mutta tuloksistahan tuossa oli pääasiassa puhe. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että Ralf on suoritusvarmempi kisakuski. Ei paljon, mutta pisteiden valossa näin näyttäisi olevan sekä viime että tällä kaudella.
Minä puolestani otin viime kisan esimerkiksi siksi, että CaPtEeNi viittasi Ralfin hyvien suoritusten jääneen alkukauteen.Bobakki sanoi:Yleisesti ottaen asia voi olla vähän tähän suuntaan, mutta lähinnä oli tarkoitus kritisoida viime kisan esimerkkiäsi, Trulli kun ajoi mielestäni varsin hienosti.
Montoyafanien? Missä ihmeessä sinä olet sellaisiin törmännyt?DFiaA sanoi:Itseasiassa, Montoyafanien mukaan McLaren on alunperin rakentanut autot Räikköselle sopiviksi. Muuten Montoya olisi helposti lyönyt Kimin. Edes Nascar komennus ei horjuta uskoa
No tuskin ainakaan suomalaisilla palstoilla kahteen vuoteen.Törni sanoi:Montoyafanien? Missä ihmeessä sinä olet sellaisiin törmännyt?
Mitä? Ajoiko Mäkki Ranskassa kolmella autolla?Moe Szyslak sanoi:No jos oli tarkoitus arvioida kuskeja tämän kauden perusteella, niin siinä tapauksessa:
Kiitettävä: Pedro de la Rosa. :ahem:
Kaveri sai tietää kisaviikon maanantaina ajavansa kisan, ja oli heti nopeampi kuin Juan Pablo Montoya. :thumbup:
Moe paikkaa mokaansa!Moe Szyslak sanoi:No jos oli tarkoitus arvioida kuskeja tämän kauden perusteella, niin siinä tapauksessa:
Kiitettävä: Pedro de la Rosa. :ahem:
Kaveri sai tietää kisaviikon maanantaina ajavansa kisan, ja oli heti nopeampi kuin Juan Pablo Montoya. :thumbup:
Mun mielestä se on parempi kumpi on aika-ajoissa ja kisassa parempi.WebSlave sanoi:Jaa. Minä kun kuvittelin, että ne MM-pisteet olisivat ne olennaisimmat tulokset. Ja niitähän Ralfilla on enemmän.
Ralf on kuitenkin se, jolla on Toyotan kanssa sopimus, Trullin kanssa vielä pähkäillään. Edellisen kisan neljäs ja kerran podiumilla. Yleisesti ottaen suoriutunut kisoista paremmin kuin "Trullijuna".
Aika-ajoissa vain hankitaan lähtöpaikka itse tapahtumaan, eli kisaan. MM-pisteitä siellä ollaan kalastamassa, eikä hetken väläytyksiä. Jos Ralf hankkii enemmän pisteitä, hän on kisoissa parempi. (Poikkeuksena tallimääräykset, mutta niistähän Toyotalla ei ole kyse.)CaPtEeNi sanoi:Mun mielestä se on parempi kumpi on aika-ajoissa ja kisassa parempi.
Itse en ainakaan ole lukenut vielä vahvistusta Trullin jatkosta. Sunnuntaina tilanne oli se, että sopimus on yksityiskohtia vaille valmis (mutta ei siis vielä allekirjoitettu).Eikö Trullilla ole jo sopimus ensi kaudesta Toyotan kanssa. Tietääkseni kun Ralf ja Jarno siirtyivät Toyotalle teki ensimmäinen kolmen ja jälkimmäinen kahden vuoden sopimuksen jota jatkoi hiljattain vuodella.
Ei yliopistossakaan kaikille anneta täysiä arvosanoja siksi, jotta ovat päässeet korkeimmalle koulutuksen tasolle :wink:Ma sanoi:onkohan kouluarvostelu nyt kuitenkaan täysin oikea tapa jakaa arvosanoja keskivertoajajaa selkeästi taidokkaammille herroille. Eiköhän noille kaikille kuskeille voisi näin antaa arvosanaksi 10 ja ysin väliin.
Öhh... Tuo asteikkohan on täysin toissijainen juttu, voihan niille samalla periaatteella antaa vaikka arvosanat ysin ja kympin väliltä kuitenkin niin, että keskinäiset erot ovat samat kuin neljästä kymppiin arvostellessa. Se, että F1-kuskit ovat keskivertokilpa-ajajaa parempia lienee tiedossa muutenkin.Ma sanoi:onkohan kouluarvostelu nyt kuitenkaan täysin oikea tapa jakaa arvosanoja keskivertoajajaa selkeästi taidokkaammille herroille. Eiköhän noille kaikille kuskeille voisi näin antaa arvosanaksi 10 ja ysin väliin.
Entäs Buttonin keskeytys viimeisellä kierroksella kun Honda käski rikkomaan moottorin että saataisiin seuraavaan kisaan uusi motti?WebSlave sanoi:Aika-ajoissa vain hankitaan lähtöpaikka itse tapahtumaan, eli kisaan. MM-pisteitä siellä ollaan kalastamassa, eikä hetken väläytyksiä. Jos Ralf hankkii enemmän pisteitä, hän on kisoissa parempi. (Poikkeuksena tallimääräykset, mutta niistähän Toyotalla ei ole kyse.)
Itse en ainakaan ole lukenut vielä vahvistusta Trullin jatkosta. Sunnuntaina tilanne oli se, että sopimus on yksityiskohtia vaille valmis (mutta ei siis vielä allekirjoitettu).
Tulosten peruustaalla, kaudella 2007 nähdään autonumero 0. Taitaa ihmis ohjukselle tulla kuumat paikat kun Kerpperin rehtori ojentaa loppukauden.... Hyvä niin ettei Räkä saa 8 x maailmanmestaria talli frendiksi, saattaisi olla kyyti kylmää uusio Scumi faneille (minä).mn97 sanoi:No minkäs arvosanan Alonso saa Saksan kisasta. Vieläkö arvosana on kymppi? Mistä tämmöinen ihmeellinen notkahdus?
Todellisia arvosanoja on vaikea sanoa, koska kalusto vaikuttaa niin paljon. Voisin sanoa, että erinomaisen arvosan Saksasta voisi antaa ainakin Räikköselle, Webberille, Trullille ja Klienille. Alonsokin voisi saada kiitettävän, jos auto tiedettäisiin täysin sysipaskaksi tai jos siinä oli jotain vikaa.
En keksi miten tämä liittyy Ralfin ja Trullin vertailuun, josta kirjoitin.CaPtEeNi sanoi:Entäs Buttonin keskeytys viimeisellä kierroksella kun Honda käski rikkomaan moottorin että saataisiin seuraavaan kisaan uusi motti?
Tallin kannalta se pisteen tuonut on arvokkaampi kuski, ihan puhtaan rahallisessakin mielessä. Vaikka se olisi muiden keskeytyksistä johtuva. Hän on silloin suoriutunut tallikaveriaan paremmin.Entäs tallit jotka eivät kykene pistetaisteluun? -Ovatko molemmat kuskit mielestäsi yhtä hyviä? -Jos vaikka kauden kaikissa muissa kilpailuissa ulosajanut tai viimeiseksi sijoittunut kuljettaja ajaa kerran kahdeksanneksi ja tallikaverinsa sijoittuu kaikissa kilpailuissa sijalle yhdeksän, kumpi on mielestäsi parempi?
Minusta taas pointti on, että pyritään mahdollisimman puolueettomaan arviointiin. Et kai sinä halua opettajienkaan arvioivan oppilaita pelkän pärstäkertoimen perusteella?Minun mielestäni kouluarvosanojen antamisen pointti on se että voi kertoa mielipiteensä kuskin suorituksista koska pisteet eivät kerro koko totuutta.
Sopimus taidettiin vahvistaa/uutisoida kirjoitukseni jälkeen.Trullin sopimuksesta luin netistä ja Mtv3 tekstiteeveestä.
Ei Roosa nyt Saksassa mitään suurta munausta tehnyt, mutta ei hänelle kamalan hyvää arvosanaakaan viikonlopusta voi antaa.Törni sanoi:Roosaa on tällä foorumilla kehuttu niin ylitsevuotavasti, että täytyy jo empatiasyistä toivoa ettei Roosa munaa jatkossa.