USA:n GP:n sunnuntai

epeli

Well-known member
Liittynyt
4.9.2002
Viestit
3144
Sijainti
Tre
Noniin, veijarit tälläistä tällä kertaa. Kannattaja on täysin masentutunut, ja lintsasi tänään koulusta. Kannattaja ei voi uskoa sitä, kuinka se Saksalainen aina voittaa. Hyväksyn sen, että Schumi ei saanut rangaistusta, mutta en sitä, että Montoya sai. Montoya olisi voinut olla ilman rangaistustaan esim. kolmas, jolloin pistetilanne olisi. Shcuey:92 Kimi:83 ja Monty:85. Tilanne olisi noin tasan 100% jännittävämpi.Kannattaja on pettynyt. Toivottavasti Schuelly tapahtuu "jotain" Suzukan lähdössä,niin tulee vielä kunnon jännitys päälle.Vai mitä David :mad: :mad: :mad: ?
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
arnold:
Kuvakulmat oli kyllä niin veikeät, että hattua täytyy nostaa sille joka oli 100% varma tilanteesta maikkaria katsomalla ensikatselulla - semminkin kun suoraa ei näytetty kokonaisuudessaan missään vaiheessa. :)
Sitä maikkarin lähetystä seuraamalla selvisi esim. keltaiset liput Barichellon auton vuoksi ----> kakkos kurvissa, ei varmalla ole keltaisia lippuja suoralla asti, sääntöjen mukaan edellinen lippupiste voi varoittaa tilanteesta, joten jos viitsii seurata tapahtumia huomaa paljon asioita joita T.T huomioi vähän oudosti.
Jos epäilet tätäkin yön yli mietityksi, käy katsomassa ekalta sivulta kommenttiani
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
epeli:
Noniin, veijarit tälläistä tällä kertaa. Kannattaja on täysin masentutunut, ja lintsasi tänään koulusta. Kannattaja ei voi uskoa sitä, kuinka se Saksalainen aina voittaa. Hyväksyn sen, että Schumi ei saanut rangaistusta, mutta en sitä, että Montoya sai. Montoya olisi voinut olla ilman rangaistustaan esim. kolmas, jolloin pistetilanne olisi. Shcuey:92 Kimi:83 ja Monty:85. Tilanne olisi noin tasan 100% jännittävämpi.Kannattaja on pettynyt. Toivottavasti Schuelly tapahtuu "jotain" Suzukan lähdössä,niin tulee vielä kunnon jännitys päälle.Vai mitä David :mad: :mad: :mad: ?
Mä en kyllä mitään pahaa toivo kenellekään. Jep Montyn rankkari oli täysin turha. Kohtahan kaverit ei uskalla tänkään vertaa ajaa kilpaa, kun rangaistuksia satelee. Kai ne sponsorit on aika isossa merkityksessä, ja raha on saanut aikaan tällaisen soveltamisen.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Eniten ärsytti se Tuomisen ja Pulkkisen antama väärä informaatio, että Schumacherin suhteen on tutkinta tuomaristolla menossa. Vielä kun Montoya Barrichellon kanssa osuttuaan pystyi jatkamaan (Williamsin välittömästi osuman jälkeen tulos pilttuusta asemiin tullut varikkomiehistö palasikin takaisin), niin mielessä oli, että tilanne jatkunee suhteellisen tiukkana Japaniin saakka. Sitten yhtäkkiä käykin ilmi, että Montoya menee kärsimään rangaistusta ja se olikin Montoyan suhteen se tutkinta ollut. Monen katsojan kohdalla varmaankin melko jyrkkä muutos tilanteessa ja todella suurelta osin selostajien aiheuttamaa.

F1-kisalähetys pitäisi tulla kaksikielilähetyksenä siten, että toisena "kielenä" olisi Tuomisen ja Pulkkisen selostelu ja toisena sitten hiljaisuus selostuksen suhteen mutta kisan äänet sitten pystyisi kuitenkin kuulemaan. Täydellinen hiljaisuus kun latistaa sekin tunnelmaa.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Wilpuri:

F1-kisalähetys pitäisi tulla kaksikielilähetyksenä siten, että toisena "kielenä" olisi Tuomisen ja Pulkkisen selostelu ja toisena sitten hiljaisuus selostuksen suhteen mutta kisan äänet sitten pystyisi kuitenkin kuulemaan. Täydellinen hiljaisuus kun latistaa sekin tunnelmaa.
Samaa olen odottanut jo pitkään ja se olisi toivottava myös muissa urheilulähetyksissä. Äänettömälle ei pysty pistämään koska silloin ei kuule mitään ja se latistaa tunnelmaa. Mutta pelkkä moottorin ja muun vastaavan pauhu ilman puhetta olisi minun valintani.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Ensimmäinen reaktio Sgumin ohitukseen oli, että "JESS!!! Keltaisen lipun alueella!". Sitten kirosin tuomariston alimpaan helvettiin. Seuraavassa vaiheessa hidastuksesta katsoin, että nojoo, taisi se olla edellä ennen mutkaa. MUTTA, myös allekirjoittanut ihmettelee, että tuomaristo ei viitsinyt ottaa asiaa edes tutkittavaksi, sillä olihan ohitustilanne tavallaan hieman kesken mutkaan tultaessa. Schumi ei ollut normaalilla ajolinjalla jne, joten olisi luullut tuomariston edes tutkivan asian niistä monitoreistaan, joita K. O. Söhlöperä mainosti.

Kisa meni kuitenkin ketuiksi juuri Michelinin ansiokkaan työn ansiosta. Käsitämätöntä, ettei Brasilian jälkeen ole saatu minkäännäköistä muutosta siihen intermediateen.

Ja se, että Schumi tahallaan olisi päästänyt porukkaa ohi... itse tulkitsin asian niin, että sillä oli autossa samoja ongelmia balanssin kanssa kuin aika-ajossa, joten eipä sitä oikein uskalla luottaa autoon märälläkään. Tosin niistä balanssionkelmista en enää tiedä lehdistötilaisuuden jälkeen, jossa Schumi jutteli siihen suuntaan, että ekat mutkat ketuiksi ja loppukierros yliyrittämistä. Olisikohan ollut Maikkari, joka höpisi Miikhailin valitelleen auton tasapainosta...

Vahvasti näyttää siltä, että menee tämä kausi persiilleen, mutta eipä sitä ennen kautta paljoa odotettukaan. Tosin se Schumin tilastokeskeytys odottaa edelleen... vai tuliko se niissä vapaissa. Toisaalta Fertsulla lienee Suzukassa varaa säätää moottori normaalia pienemmillee tehoille ja silti sijoittua kahdeksanneksi, joten se siitä... tai jospa ne olisi ahneita, jolla on tunnetusti paskainen loppu...
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Williams tai McLaren olisivat nostaneet jo mekkalan jos tuossa olisi jotain epäselvää!

Ei niiden kannata. Ne hyötyvät siitä että Schumi ja Ferrari voittavat (ei tämä ei ole minun keksintöäni, minulle on kerrottu näin).
 

GeGe

Talvihorrostaja
Liittynyt
26.3.2002
Viestit
2828
Montoya pakeni toimittajilta
29.09.2003 18:49

Williamsin kolumbialaiskuljettaja Juan Pablo Montoya ei vieläkään ole suostunut kommentoimaan USA:n GP:ssä saamaansa varikon läpiajorangaistusta. Montoya poistui heti kilpailun jälkeen radalta sanomatta sanaakaan varikolla odottaneille toimittajille ja tyytyi harmittelemaan mestaruusmahdollisuuksiensa menettämistä tallin tiedotteen kautta.

Montoya sai rangaistuksen, kun hänen autonsa osui Rubens Barrichellon Ferrariin ohitustilanteessa. Barrichellon auto jäi hiekalle ja brasilialainen joutui keskeyttämään. Useimpien mielestä kolari vaikutti normaalilta kilpailutilanteelta. Näin asian näki myös Montoyan isäpappa.

- Juan Pablo teki puhtaan ohituksen. Barrichello sulki oven ja pakotti hänet reunakivetyksen päälle. Autot osuivat toisiinsa ja Barrichello ajautui ulos radalta. Ferrari valitti tapahtuneesta ja mehän tiedämme, kuinka silloin käy, Pablo Montoya kertasi tapahtumia kolumbialaisessa El Heraldo -lehdessä.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml?188163
<small>[ 29-09-2003, 20:07: Message edited by: GeGe ]</small>
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Juuh, olipas taas hyvä kisa.. Tapahtumia täynnä, hyvä näin.. Mutta vaikka itse kisa oli hyvä,niin siltikin tuo Indyn kisa oli yksi heikoimmista, tai lähinnä Wiltsulta, alussa kaikki meni hyvin, mutta sitten tuli tämä Monty & Barrichello juttu. Oliko oikein, että Monty sai sen rangaistuksen? No, niin tai näin, olen itse sitä mieltä, että Montylle EI olisi pitänyt langettaa sitä rangaistusta. Entä sitten Ralf? Surkeata tuo sen radalla pysymis yritys, piti sitten ajaa niillä kuivan kelin renkailla sateessa. Mutte eihän se ole enään mikään yllätys..

Ja vaikka Monty menetti sen mestaruus mahdollisuuden,niin eipä se haittaa kovin paljon. Niin onhan Wiltsulla vielä mahdollisuus merkkimestaruuteen.. Ja uskon, että näin käy. wink
 

entso

Guest
Olin tuossa isolla kirkolla käymässä ja en viitsi edes lukea kaikkia Teidän takametsän kansan valituksia, onko se edelleenkin niin saatanan vaikea myöntää, että Kimin vuosi ei ole vielä tänä vuonna ,mutta jopa minä voin lyödä vähäsiäni ropoja ensi vuonna Kimin puolesta.
Tomi Tuominen vois ostaa itselleen hamekangasta, mitäs rupeaa kahden kierroksen jälkeen tuulettamaan ja sitten kun Kimi jää toiseksi, niin heti keksitään syitä muista, ei edes siitä että eipä nuo muut autot kuin Ferrari toiminut vesisateella.
Myönnän , että en itsekkään toivoisin Sumille mestaruutta, mutta toki Rubensille hlökoht ja talli tietenkin Ferrarille, mutta että jaksatte valittaa, voivoivoi
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
entso:
Olin tuossa isolla kirkolla käymässä ja en viitsi edes lukea kaikkia Teidän takametsän kansan valituksia, onko se edelleenkin niin saatanan vaikea myöntää, että Kimin vuosi ei ole vielä tänä vuonna...
Hah... :D Lue niitä viestejä ennen kuin alat valittamaan valituksista.
 

entso

Guest
Formulanomi:
entso:
Olin tuossa isolla kirkolla käymässä ja en viitsi edes lukea kaikkia Teidän takametsän kansan valituksia, onko se edelleenkin niin saatanan vaikea myöntää, että Kimin vuosi ei ole vielä tänä vuonna...
Hah... :D Lue niitä viestejä ennen kuin alat valittamaan valituksista.
Kuule, en todellakaan jaksa
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
holvius:
Wilpuri:

F1-kisalähetys pitäisi tulla kaksikielilähetyksenä siten, että toisena "kielenä" olisi Tuomisen ja Pulkkisen selostelu ja toisena sitten hiljaisuus selostuksen suhteen mutta kisan äänet sitten pystyisi kuitenkin kuulemaan. Täydellinen hiljaisuus kun latistaa sekin tunnelmaa.
Samaa olen odottanut jo pitkään ja se olisi toivottava myös muissa urheilulähetyksissä. Äänettömälle ei pysty pistämään koska silloin ei kuule mitään ja se latistaa tunnelmaa. Mutta pelkkä moottorin ja muun vastaavan pauhu ilman puhetta olisi minun valintani.
MTV3:n F1-lähetykset tulevat nimellisesti stereona, mutta molemmista kanavista tulee kuitenkin samaa paskaa. Kaksikielilähetyksissähän toinen kieli tulee stereolähetyksen vasemmasta ja toinen oikeasta kanavasta. Tämän on varmaan moni esim. jääkiekkoa nauhoittanut huomannut. wink Teknisesti tuo olisi siis varsin helppo toteuttaa, mutta kun kyseessä on MTV3, niin en tuon toteutumiseen usko. Pitäähän joka kotiin saada Tomppaa ja Timppaa niin että ääni särkyy. :D
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Charlie:
MTV3:n F1-lähetykset tulevat nimellisesti stereona, mutta molemmista kanavista tulee kuitenkin samaa paskaa. Kaksikielilähetyksissähän toinen kieli tulee stereolähetyksen vasemmasta ja toinen oikeasta kanavasta. Tämän on varmaan moni esim. jääkiekkoa nauhoittanut huomannut. wink Teknisesti tuo olisi siis varsin helppo toteuttaa, mutta kun kyseessä on MTV3, niin en tuon toteutumiseen usko.
Tuo kahden monoäänen kuljettaminen tosiaan tuli Ylen monista urheilulähetyksistä mieleen, eipä noita taida paljon muuten käytössä ollakaan. Ihan kätevä keino kyllä välittää selostusta samasta tapahtumasta ruotsinkielisillekin heidän omalla kielellä. Selostuksen laatu kun ei pahemmin kärsi siitä, että onko mono vaiko stereo.

Olisihan se tosiaan melkoinen epäluottamuslause Tuomiselle kun toisena vaihtoehtona olisi "mykkä" selostaja :D .
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8255
Sijainti
Helsinki
Turun Sanomat, Indianapolis
HEIKKI KULTA

Michael Schumacherin ohitus Toyotan Olivier Panisista USA:n Grand Prix -kisan viidennen kierroksen käynnistyessä kärjisti tunteita erityisesti kilpailua seuranneiden 1,9 miljoonan suomalaisen tv-katsojan keskuudessa.
Itse Indianapolisissa keltaisten varoituslippujen läheisyydessä tapahtunut ohitus ei aiheuttanut toimenpiteitä.
McLarenin johtaja Ron Dennis kertoi, että hän näki ohituksen monitorista, mutta katsoi sen tapahtuneen sallitun alueen puitteissa. Tästä syystä McLaren ei tehnyt tapauksesta vastalausetta.
Toinen protestia harkinnut talli oli Panisin työnantaja Toyota, mutta sekin luopui ajatuksesta ja niin GP-tulokset julistettiin virallisiksi normaalissa aikatalussa.
Varoitusliput heiluivat, kun ratahenkilökunta oli poistamassa ulosajon jälkeen keskeyttämään joutuneen Rubens Barrichellon Ferraria ovaalisuoran jälkeisestä mutkasta.
- Ohitin Panisin, mutta se tapahtui ennen kuin keltaisten lippujen alue alkoi. Tiesin, missä kohtaa kieltoalue oli ja autoni keula oli jo edelle, joten kaikki tapahtui laillisesti. Jarrutin riittävän aikaisin ennen onnettomuuspaikkaa, Schumacher itse tilitti.
Suomalaisen autourheilun kattojärjestön AKK Sportsin ratapuolen valmennuspäällikkö Jaakko Markula totesi maanantaina, että myös hänen mielestään tv-kuvan perusteella Schumacherin ohitus tapahtui jo ennen varoitusaluetta.
Ohitukset kieltävä varoitusalue alkaa juuri lipun kohdalta.
Nyt voitte lopettaa tuon lippu jutun! wink

Montyn saama rangaistus on ainut kyseenalainen homma koko kisassa!

Ärsyttäviä asioita olivat Michelinin surkeat sadekumit ja idioottimaiset juontajat!
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4519
Sijainti
Kokkola
Harmi, että suomalaisittain homma meni näin vaikeaksi, vaikka mahdollisuus edelleen on. No, on sitä ennenkin oltu ennen viimeistä kisaa turvallisessa pistehjohdossa, joka ei kuitenkaan ole ollut tavoittamaton, ja päätöskisaan toisena lähtenyt on vienyt kullan pistejohtajalta nenän edestä. Toivottavasti näin kävisi nyt, koska olisi kiva nähdä mestaruuden menevän välillä jollekin muulle kuin Michael Schumacherille.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Tässä kun on muutaman kerran katsonut nauhalta tuota Schumi-Panis-tilannetta niin ei voi muuta kuin sanoa, että tilanne on harvinaisen selvä. Sääntöjä ei missään nimessä rikottu. Montakohan viestiä vähemmän tässä topikissa olisi jos esimerkiksi JJ Lehto olisi ollut mukana kommentoimassa ja sanonut jotain tyyliin "sehän tapahtui (ohitus) selkeästi ennen tuota lippua, että sen takia tuosta ei anneta mitään rangaistusta" wink ?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Charlie:
holvius:
Wilpuri:

F1-kisalähetys pitäisi tulla kaksikielilähetyksenä siten, että toisena "kielenä" olisi Tuomisen ja Pulkkisen selostelu ja toisena sitten hiljaisuus selostuksen suhteen mutta kisan äänet sitten pystyisi kuitenkin kuulemaan. Täydellinen hiljaisuus kun latistaa sekin tunnelmaa.
Samaa olen odottanut jo pitkään ja se olisi toivottava myös muissa urheilulähetyksissä. Äänettömälle ei pysty pistämään koska silloin ei kuule mitään ja se latistaa tunnelmaa. Mutta pelkkä moottorin ja muun vastaavan pauhu ilman puhetta olisi minun valintani.
MTV3:n F1-lähetykset tulevat nimellisesti stereona, mutta molemmista kanavista tulee kuitenkin samaa paskaa. Kaksikielilähetyksissähän toinen kieli tulee stereolähetyksen vasemmasta ja toinen oikeasta kanavasta. Tämän on varmaan moni esim. jääkiekkoa nauhoittanut huomannut. wink Teknisesti tuo olisi siis varsin helppo toteuttaa, mutta kun kyseessä on MTV3, niin en tuon toteutumiseen usko. Pitäähän joka kotiin saada Tomppaa ja Timppaa niin että ääni särkyy. :D
Joo, sitä voi vaikka itse sitten selostaa kisaa itselleen ja päädytään parempaan lopputulokseen. wink

Kyllä toi kisa ois JJ:n vaatinut, oltaisiin vältytty monelta päänvaivalta..
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Joku väitti jossain topikissa miten helppoa on jälkeenpäin "huomata" ja kertoa miten tapahtumat kisassa todellisuudessa etenivät. Koska live-chattiin kaikkia ei saa kirveelläkään, laitan tähän nyt login kisan ajalta.

Myönnän, että logi on varsin vaikealukuista, johtuen toisinaan varsin innokkaasta "jokelluksesta", mutta kyllä siellä jotain asiaakin on välissä. Useampikin henkilö on kyennyt ihan oikeisiin johtopäätöksiin kisan aikana, eikä vasta maanantaina. wink
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Charlie:
Joku väitti jossain topikissa miten helppoa on jälkeenpäin "huomata" ja kertoa miten tapahtumat kisassa todellisuudessa etenivät. Koska live-chattiin kaikkia ei saa kirveelläkään, laitan tähän nyt login kisan ajalta.

Myönnän, että logi on varsin vaikealukuista, johtuen toisinaan varsin innokkaasta "jokelluksesta", mutta kyllä siellä jotain asiaakin on välissä. Useampikin henkilö on kyennyt ihan oikeisiin johtopäätöksiin kisan aikana, eikä vasta maanantaina. wink
Olisikohan tuo starx/charlien:n kommentti vilahtanut ohi kisakiimassa, vaikka olisikin ollut siellä "sättimässä". Toisaalta tepsikö tuo siltikään kaikkiin...osa noista chatissa olleista taisi kuitenkin viestitellä päinvastaista ?

Niin ja sanottakoon nyt vielä se, että MINÄ en ainakaan huomaa kaikkea kerralla.

Sitten on tietysti se vaihtoehto, että ei uskalla sanoa mielipiteitään tai odottaa aamuun, että kaikki asiat ovat käsitelty ns. "loppuun".
 
Ylös