Eikä kannata missään nimessä unohtaa Ferrarin uusinta salaliittokaveria, Micheliniä, joka yrittää kaikin keinoin nostaa Ferrarin Fian kanssa takaisin voittojen tielle. :ahem:Törni sanoi:Rajoitin joka menisi päälle vain tuohon yhteen mutkaan. Erittäin hyvä ajatus. Kyllä kilpailua olisi ilman muuta pitänyt jotenkin muuttaa niin että Michelinin renkaalla olisi voitu ajaa. Jos vastaava ongelma olisi ollut Ferrarilla, olisi suostuttu kaikkiin mahdollisiin juttuihin jotta kisa olisi voitu ajaa. Tämä oli loistava tilaisuus FIA:lle (joka on edelleen salaliitossa Ferrarin kanssa) nostaa tuo punainen talli taas voittotaistoon.
Nopeusrajoitin olisi äärimmäisen helppo toteuttaa noissa tietotekniikan ihmeissä, onhan niissä jopa sutimisenestot, jotka rajoittavat renkaiden pyörimisnopeutta autonomisesti, puhumattakaan kierrosluvun rajoittimista. Radalle vain lähetin kohtaanjossa halutaan rajoittimen iskevän päälle, ja toinen lähetin missä rajoitin lähtee pois. Turha väittää, että olisi jotenkin mahdotonta toteuttaa.
Mun mielestä täysin oikea päätös Fialta, ettei suostunut radan muutoksiin tai uusiin rengassarjoihin aika-ajon jälkeen. Olisi ollut kiva ennakkotapaus jatkoa ajatellen: Talli A tuo Monzaan renkaat ja moottorin, joka toimii Monacon kaltaisella radalla. Sittenkun renkaat ja moottori paukkuu harjoituksissa, aletaan vaatimaan radan suorille rakennettavaksi shikaaneja. Koska tälläinen ennakkopätös on voimassa, pitäisi Fian väsätä suora täyteen shikaaneja. Kärjistetty esimerkki, mutta antaa kuvan mihin asiat voisivat ajautua.