USA:n GP

FO110K

Banned
Törni sanoi:
Sinusta olisi ollut hienoa katsoa Kimin ajoa kun olisit etukäteen tiennyt että hänet hylätään ajon jälkeen?

Vai olisiko tämä tieto pimitetty yleisöltä ja annettu yleisön uskoa että todelliset päätökset syntyivät vasta kisan jälkeen käsitellyissä protesteissa? Melkoista yleisön aliarviointia ja kusetusta.

Sinua tällaiset kulissikilpailut joissa "saadaan ainakin kilpa-autoilua radalle" saattavat kiehtoa. Minua eivät.
no parempi sekin kuin että näkee vain 6 autoa radalla ja maikkarin katkoo lähetystä urakalla...

yleisöltähän pimitettiin nytkin kuulemma tietoa tuosta mitä tapahtui, miten olisi mun skenaario eronnut nyt tapahtuneesta?

älä yleistä että mua kiehtoisi tuollainen ajatus, sanoin että olisi ollut parempi vaihtoehto kuin nyt tapahtunut fiasko...

edit: ja niinkun sanoin aiemminkin, pointtini oli että tuollaisella toiminnalla oltaisiin ehkä vältytty tältä tapahtuneelta, ja mahdollisesti varmistettu ensi vuodeksikin USA:n GP kalenteriin...
nyt tapahtuneen fiaskon ansiosta on todennäköistä ettei ensi vuonna indyssä ajeta...
susta en tiedä, mutta mä haluaisin nähdä tulevinakin vuosina indyssä kisattavan...

Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
lainaus sportti.comin uutisesta

"Ferrarin tekninen johtaja Ross Brawn kuvaili Ferrari-ajajien taistelua jännittäväksi toisten varikkostoppien jälkeen, jolloin Rubens Barrichello menetti ykköspaikkansa Michael Schumacherille ajettuaan mutkan pitkäksi. Brawn julistikin Ferrarin tehneen parhaansa hyvän shown eteen epätavallisissa olosuhteissa. "

kröhöm, kuinka moni todella uskoi että nuo kaksi kisasivat tosissaan?
kuinka moni todella uskoi että RB saisi kisan voittaa?
:D

Törni

Well-known member
FO110K sanoi:
no parempi sekin kuin että näkee vain 6 autoa radalla ja maikkarin katkoo lähetystä urakalla...

yleisöltähän pimitettiin nytkin kuulemma tietoa tuosta mitä tapahtui, miten olisi mun skenaario eronnut nyt tapahtuneesta?

älä yleistä että mua kiehtoisi tuollainen ajatus, sanoin että olisi ollut parempi vaihtoehto kuin nyt tapahtunut fiasko...

edit: ja niinkun sanoin aiemminkin, pointtini oli että tuollaisella toiminnalla oltaisiin ehkä vältytty tältä tapahtuneelta, ja mahdollisesti varmistettu ensi vuodeksikin USA:n GP kalenteriin...
nyt tapahtuneen fiaskon ansiosta on todennäköistä ettei ensi vuonna indyssä ajeta...
susta en tiedä, mutta mä haluaisin nähdä tulevinakin vuosina indyssä kisattavan...
Minusta nyt ajettu kuuden auton kisa ei ollut hyvä enkä ole missään niin väittänytkään. Sinua olisi kiehtonut ennemmin kaikkien autojen voimin ajettu etukäteen sovittu teatteri, minua ei. Mielipiteet ovat nyt selvät, kinastelua on turha jatkaa.

Mitä tulee tuohon USA:ssa ajamiseen, niin minulle on aivan yhdentekevää ajetaanko siellä jatkossa vai ei. Jos mielenkiinto siellä todella lopahtaa tähän, niin lopahtakoon. Jos sama olisi tapahtunut Euroopassa, tuskin olisi ensi vuoden GP vaakalaudalla.

FO110K

Banned
Törni sanoi:
Mitä tulee tuohon USA:ssa ajamiseen, niin minulle on aivan yhdentekevää ajetaanko siellä jatkossa vai ei.
niin, sinua ehkä ei kiinnosta, kaikkia muita kyllä, mm. Ferrarille USA on suurin markkina-alue, ja monelle muullekin todella tärkeä...

enmä puhunut missään välissä etukäteen sovitusta teatterista, vaan kisasta joka olisi ajettu täysillä, mutta lopputuloksissa olisi michelinit mitätöity, turha vääntää mun puheita muotoon mitä en ole sanonut....

FO110K

Banned
Törni sanoi:
Sinua olisi kiehtonut ennemmin kaikkien autojen voimin ajettu etukäteen sovittu teatteri, minua ei. Mielipiteet ovat nyt selvät, kinastelua on turha jatkaa.
ahas, hyvin näytät mut tuntevan kun tuollaista väität....

edit: mutta joo, jätetään kinasteu tähän, turha alkaa henkilökohtaisuuksiin menemään

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
FO110K sanoi:
kröhöm, kuinka moni todella uskoi että nuo kaksi kisasivat tosissaan?
kuinka moni todella uskoi että RB saisi kisan voittaa?
:D
En nähnyt tilannetta, mutta eikös tosta ohituksesta sovittu radion kautta jo kisan alkuvaiheessa. Schumille kerrottiin tarkalleen Rubensin taktiikka ja käskettiin ohittamaan:thumbup:

Törni sanoi:
Sinua tällaiset kulissikilpailut joissa "saadaan ainakin kilpa-autoilua radalle" saattavat kiehtoa. Minua eivät.
Mutta "kisa" ajettiin jenkeissä, siellähän on TV:t täynnä ennalta käsikirjoitettuja urheiluohjelmia ym. ;)

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
FO110K sanoi:
niin, sinua ehkä ei kiinnosta, kaikkia muita kyllä, mm. Ferrarille USA on suurin markkina-alue, ja monelle muullekin todella tärkeä...

enmä puhunut missään välissä etukäteen sovitusta teatterista, vaan kisasta joka olisi ajettu täysillä, mutta lopputuloksissa olisi michelinit mitätöity, turha vääntää mun puheita muotoon mitä en ole sanonut....
Eikös ne ole aika sama juttu? :D Tosin siinä "kisassa" jossa olisi ollut mukana muitakin autoja kuin nämä kuusi olisi voinut käydä hylkäysuhalta välttyneille autoille huonosti jonkun muun kisailijan taikka ihan vaan normaalin kilvanajon takia. Siitäpä vasta soppa olisikin kehittynyt, ptotestia toisensa perään..

FO110K

Banned
belated sanoi:
En nähnyt tilannetta, mutta eikös tosta ohituksesta sovittu radion kautta jo kisan alkuvaiheessa. Schumille kerrottiin tarkalleen Rubensin taktiikka ja käskettiin ohittamaan:thumbup:
paljonkohan infoa rubens sai Schumin bensamääristä ;)

FO110K

Banned
General FUp sanoi:
Eikös ne ole aika sama juttu? :D
no tuloksista hylkääminen ei tarkoita vielä että radan tapahtumat olisi sovittu tai olisi leikkimistä tai ajelua tms...
jos tallit itse ehdottivat hylkäystä, mutta haulsivat silti järjestää shown, niin tuskin sinne oltais menty vetään touhu lekkerillä, taino tuo on vaan mun mielipide...

ja olihan tuo aika pitkälle sovittu kärkikaksikon osalta tuo kisa nytkin ;)

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
FO110K sanoi:
paljonkohan infoa rubens sai Schumin bensamääristä ;)
Lehdistötilaisuudessa sanoi ainakin että kun oli kasvattanut eron päälle kolmen sekunnin ja ajoi vielä hyvän ulostulokierroksenkin oli aika varma että se riittäisi voittoon.

Ainakin Rubens tuntui kovaa painavan radalla, lämpimikseen varmaan, ja moottoria säästääkseen ;)

FO110K

Banned
General FUp sanoi:
Ainakin Rubens tuntui kovaa painavan radalla, lämpimikseen varmaan, ja moottoria säästääkseen ;)
en tiä kun ei maikkari näyttänyt kisaa :D
no, schumin pysähdys ainakin kesti "vain" 16sekkaa kun pojat tukaili silmämääräsesti renkaita hieman pidempään, eli Schumi olisi voinut vetää kisan huomattavasti kovempaakin...

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
FO110K sanoi:
en tiä kun ei maikkari näyttänyt kisaa :D
no, schumin pysähdys ainakin kesti "vain" 16sekkaa kun pojat tukaili silmämääräsesti renkaita hieman pidempään, eli Schumi olisi voinut vetää kisan huomattavasti kovempaakin...
No tuota varikkokäyntiä lukuunottamatta ei kai pahemmin tasoitusta annettu. Kaipa Schumi olisi silloin Rubensin ottanut samantien kiinni ja ajellut lähempänä omaan stoppiinsa asti?

FO110K

Banned
General FUp sanoi:
No tuota varikkokäyntiä lukuunottamatta ei kai pahemmin tasoitusta annettu. Kaipa Schumi olisi silloin Rubensin ottanut samantien kiinni ja ajellut lähempänä omaan stoppiinsa asti?
voipi olla, mut vaikee sanoo kun tosiaan maikkari katko lähetystä kivasti...
joka tapauksessa tasotusta tuli maikkelin suunnalta, tuskin normaalissa tilanteessa olisi ylimääräistä kuutta sekuntia käytetty tuohon, vaan ferrarin tuntien olisi ollut pysäykset nopeita...

no mut ferrarin puolesta on sanottava että pelastivat kisalta sen mikä pelastettavissa oli, sentään jotain tapahtumaa edes kisan aikana...

FO110K

Banned
muuten, te joilla mtv3+ näkyi, niin kuinkas selostajilta riitti puhetta kisan läpi? vai jaksoiko kukaan edes katsoa läpi? :D

Törni

Well-known member
FO110K sanoi:
muuten, te joilla mtv3+ näkyi, niin kuinkas selostajilta riitti puhetta kisan läpi? vai jaksoiko kukaan edes katsoa läpi? :D
Hyvin. Nyt kun Kimi ei ollut radalla, jäi se jatkuva typerä Räikkösestä lässyttäminen väliin ja selostus kuulosti jopa aivan järjelliseltä ;)

FO110K

Banned
Törni sanoi:
Hyvin. Nyt kun Kimi ei ollut radalla, jäi se jatkuva typerä Räikkösestä lässyttäminen väliin ja selostus kuulosti jopa aivan järjelliseltä ;)
tuossa maikkarin lähetyksen pilkkomisessa jäi eniten potuttaan se asia että Salon spekuloinnit ainakin alkuvaiheessa olivat mielenkiintosta kuultavaa, mutta tää on taas tätä...

Absolut

Private member
Vielä jaksetaan samasta asiasta:

Michelinit, niin indyyn tarkoitetut, kuin kenties "uudetkin", olisivat olleet valmistajan itsensä mukaan vaarallisia. Olisi saattanut tulla turhan ikimuistettava show.

(Michelin) kuskit olisi tuskin ottaneet kaikkea irti autosta/moottorista/renkaista/itsestään kun olisi ollut tiedossa hylkäykset jälkikäteen, ja mahdolliset rengasrinkot kovissa paikoissa.

Sikaania ei voitu rakentaa koska se olisi ollut sääntöjen vastaista.

Renkaanvaihdot kymmenen kierroksen välein tms. olisi ollut samaa kastia kuin käskeä kuljettajia ajamaan ovaalin mutka hiljempaa....

FIAn syyttäminen sillä perusteella että Ferkku pitää saada varmasti mukaan lähtöruudukkoon on lapsellinen ja naurettava. Jopa F1:ssä varmasti ymmärretään se että seitsemän tallia on parempi ajamassa kuin ferkku boikotoimassa yksin. Eiköhän FIAn päätös perustunut pelkästään sääntöjen tulkitsemiseen. Vaikkakin sääntöjen mukainen päätös ei miellytäkään minua, niin tottakait se piti niin tehdä. Miten muuten tuolla tasolla asiat pitäisi hoitaa kuin yhdessä sovittujen pelisääntöjen mukaan? Ei niitä tietenkään voi muuttaa joka viikonloppu sen mukaan että saadaan "näyttävin show", eritoten kun shown syntyminen ja kuskien turvallisuus on vaakalaudalla.