McLaardi
Well-known member
- Liittynyt
- 24.4.2005
- Viestit
- 405
"Let Michael pass for the championship"McLaren 4ever sanoi:Mistä "taistelusta"?
"Let Michael pass for the championship"McLaren 4ever sanoi:Mistä "taistelusta"?
Renkaanvaihto 10-kierroksen välein oli myös johtanut sääntöjen vastaiseen toimintaan, koska niin montaa rengassarjaa ei saa käyttää. Autot olisi joka tapauksessa jouduttu hylkäämään, tuskin FIA olisi tässäkään tapauksessa tehnyt poikkeusta, joten kisa olisi ollut yhtä tyhjän kanssa. Tallit tuskin olivat kiinnostuneita ajamaan ovaalikurvia pintakaasulla, tosin Kimi olisi saattanut tälläkin tavalla saada jopa 6-pistettä kisasta.Drops sanoi:Joko se on saatu selville minkä takia Michelin ei suostunut tuohon 10 kierrosta ja uusi rengas taktiikkaan? Tai siihen, että ovaali kurvit olis vedetty puolella kaasulla.
Mikseivät ne sitten suostuneet siihen, kun ovat kuitenkin ulvoneet, ettei hylkääminen olisi haitannut? Kunhan vain olisivat ajaneet fanien iloksi?Felix sanoi:Renkaanvaihto 10-kierroksen välein oli myös johtanut sääntöjen vastaiseen toimintaan, koska niin montaa rengassarjaa ei saa käyttää. Autot olisi joka tapauksessa jouduttu hylkäämään, tuskin FIA olisi tässäkään tapauksessa tehnyt poikkeusta, joten kisa olisi ollut yhtä tyhjän kanssa.
HyväGiffen:[ sanoi:En tarkoita, en edes tiedä kuka olet.
En ole aivan kaikkea kyllä lukenut, mutta en ole montaa esimerkkiä huomannutkaan. Mietin tässä vain sitä, että milloin sitten niitä sääntöjä saa muuttaa ja pitääkö niitä ylipäätänsä tuollaisissa tilanteissa muuttaa. Monenko tallin ongelmat ovat muutoksen raja? Tai minkä tallien? Itse olen valmis tuollaisen menettelyn hyväksymään kun kaikki tallit sen hyväksyvät oli niille siitä haittaa tai ei.Giffen:[ sanoi:Niistä on lukuisia esimerkkejä tässäkin toikissa, joten siitä vain selaamaan taaksepäin näitä 25 sivua. Jos kiinnostaa...
Sinä tietystiGiffen:[ sanoi:Kukas on esikuva F1-Forumilta? Törni?
Pointti on se, että säännöjen seuraaminen ei ole itseisarvo. Jos on hyödyllisempää muuttaa sääntöjä tai jättää noudattamatta niitä, kuin noudattaa niitä orjallisesti, tulee niitä muuttaa. Kannanotto on tarkoitettu näitä "mutku säännöt sanoo"-kommentteja vastaan.Iacchus sanoi:En ole aivan kaikkea kyllä lukenut, mutta en ole montaa esimerkkiä huomannutkaan. Mietin tässä vain sitä, että milloin sitten niitä sääntöjä saa muuttaa ja pitääkö niitä ylipäätänsä tuollaisissa tilanteissa muuttaa. Monenko tallin ongelmat ovat muutoksen raja? Tai minkä tallien? Itse olen valmis tuollaisen menettelyn hyväksymään kun kaikki tallit sen hyväksyvät oli niille siitä haittaa tai ei.
Postauksestasi sain sen kuvan, että koko sääntökirjan voisi pysyvästi tunkea WC-pönttöön.
Giffen:[ sanoi:Pointti on se, että säännöjen seuraaminen ei ole itseisarvo. Jos on hyödyllisempää muuttaa sääntöjä tai jättää noudattamatta niitä, kuin noudattaa niitä orjallisesti, tulee niitä muuttaa. Kannanotto on tarkoitettu näitä "mutku säännöt sanoo"-kommentteja vastaan.
Niin.. ei liene sattumaa, että vastakkain oli :Jere1983 sanoi:pmv:ltä asiallista tekstiä. Joku tässä koko fiaskossa haisee ja pahasti. Oma veikkaus on se että GPWC- tallit jättivät tämän "jo valmiiksi hävityn " kisan väliin jotta pystyivät vähän näpäyttämään FIAa siitä miltä tulevaisuus näyttää ilman muita talleja.
En ole Mutku, mutta saanko silti vastata?mn97 sanoi:Mutku, mitäköhän tapahtuisi, jos oltaisiin sallittu rakentaa vaikkapa se hidastusmutka sinne mutkaan 13. Ajatellaan vaikkapa, että Ferrari huomaa, että sen autot kulkevat paremmin vaikkapa syheröisillä radoilla. No tottakai Ferrarikin vaatisi tällöin jonnekin Monzaan rakennettevan näitä hidastuskyhäelmiä tai päinvastoin vaatisivat jonkun mutkan suoristamista , kun bstonetkin saivat niin tehä. Lopputulos olisi täysi farssi.
Voidaan hieman huumorilla ajatella, että jos Michelin olis tuonut vaikkapa uudet kestävät kummit kaikille, jolloin kaikki olisivat saaneet rangaistuksen, jolloin kukaan ei olisi voittanut eikä hävinnyt yhtään mitään eli plusmiinus nolla. Eli kisa voitaisiin ajaa normaalisti uusilla kestävillä kummeilla.Formulanomi sanoi:Miten muuten olisi käynyt, jos nytkin olisi vain yksi rengastoimittaja ?!
Olisko kisaa ajettu ?! Vai olisiko kompromissi löytynyt ?!
tota, kattoko kukaan aika-ajossa sektoriaikoja? oliko Ferrarit muita kärkiautoja nopeempia kolmossektorilla?mn97 sanoi:Nythän oli niin, että bstone oli suunnitellut renkaan, joka oli omiaan juuri siinä ovaaliosuudella. Jos siihen olisi pystytetty joku shikaani niin tämä hyöty olis kadonnu ilman bstonen syytä. Eli epäurheilullista.
Siitä, että renkaat kestää yli kymmenen kierrosta...FO110K sanoi:tota, kattoko kukaan aika-ajossa sektoriaikoja? oliko Ferrarit muita kärkiautoja nopeempia kolmossektorilla?
jos olivat niin tuo on totta, jos taas eivät, niin mistä edusta puhutaan?
jos on "suunnitellut renkaan, joka oli omiaan juuri siinä ovaaliosuudella" niin itse lasken sen olevan sillon ajallisesti hyvä siinä kohtaa rataa koska eihän Bstone ole voinut Michelinin ongelmista etukäteen tietää...Dnada21 sanoi:Siitä, että renkaat kestää yli kymmenen kierrosta...
-mikähän olisi ollut sitten tuo "liian lujaa"?pmv sanoi:Niin siis tuossahan oli, että FIA olisi tarjonnut mahdollisuutta siihen että he olisivat tarkkailleet ovaalikaarteen vauhteja jotta kukaan Michelin kuski ei ajaisi siinä liian lujaa. Ei kuulemma ollut kelvannut että Bridgestone kuskit olisivat päästelleet siinä kohtaa niin kovaa kuin kalusto olisi antanut myöten. Michelinin tiimit vaativat että hidastus tulee kaikille ja saman suuruisena.
Ei kai tuommoista ole olemassakaan?eli täysin turvallista rengasta ei ollut edes tarjolla