Miksi Brisukoita käyttävien tallien olisi pitänyt ajaa hitaammin? Koska Michelin ei toimi/kestäFO110K sanoi:niin siis ei kyse ollu siitä etteikö tallit olis kai suostunu ajaan hitaampaa, kun Michelin käski olla ajamtta jos ei shikaania tule...
ja nyhän FIA syyttää talleja tapahtuneesta, mutta Frank Williamsia lainatakseni, "The reality is that teams do not supply tyres."
No ihan selkeestihän on maaliin ajaneet ekana ja sitten loput sijat määräytyivät aika-ajosijoitusten mukaan.Hurmurisija sanoi:On toki, mutta miten se on saatu? Eihän varikolle tulo tarkoita samaa kuin keskeyttäminen. Millä hetkellä keskeyttäminen tapahtui?
Noinko säännöt sen määräävät?Vilperi sanoi:No ihan selkeestihän on maaliin ajaneet ekana ja sitten loput sijat määräytyivät aika-ajosijoitusten mukaan.
ei vaan pointti olikin että nyt FIA syyttää talleja tuosta ongelmasta...Rami sanoi:Miksi Brisukoita käyttävien tallien olisi pitänyt ajaa hitaammin? Koska Michelin ei toimi/kestä
Säännöistä en ole varma, mutta tolla perusteella se määräytyi. En itse kyllä ainakaan keksi mitään järkevämpää tapaa pistää misukkakuskeja järjestykseen.Hurmurisija sanoi:Noinko säännöt sen määräävät?
Tällaista se on täällä F1-fanien mekassa.Arsenikki sanoi:Voi hyvä luoja. Ehdotellaanko täällä todellakin, että laitetaan F1-kisaan nopeusrajoitus. Koomisinta, mitä olen ehkä ikinä, missään kuullut.
Eivät saaneet kuitenkaan pisteitä.Vilperi sanoi:Säännöistä en ole varma, mutta tolla perusteella se määräytyi. En itse kyllä ainakaan keksi mitään järkevämpää tapaa pistää misukkakuskeja järjestykseen.
Ei saanut ei. DNS lukee kaikilla tulossarakkeessa, mutta edelleen jos joku keksii jonkun oikeudenmukaisemman tavan tehdä toi tuloslista niin kertokaa ihmeessä. Itse en pysty kuvittelemaan että kukaan voisi tehdä protestia siitä, miksi esim. Coulthard joutuu ajamaan ennen Trullia.Vilkku sanoi:Eivät saaneet kuitenkaan pisteitä.
Muuten huomasitteko TV- kuvasta, että Alonso istui autossa varulta renkaiden lämmittimet päällä ( siltä varalta, että Kimi lähteekin kisaan mukaan yllättäen?). Kimi tais hypätä heti autosta ulos ja pois varikolta.
Seuraavan, kuten kaikkien muidenkin kisojen lähtöjärjestys määräytyy lauantaisessa yhden kierroksen aika-ajossa. Nopein lähtee paalulta.Hurmurisija sanoi:Joku on varmaan jo tästä kirjoittanut, mutta en jaksa lukea kaikkea. Siis miten seuraavan kisan lähtöjärjestys määräytyy?
Mun mielestä tilanne taas oli se, että Michelin halusi varmuuden, että tuota mutkaa ei heidän renkailla täysiä ajeta. Ja tätä varmuutta ei voi ilman shikaania saada.FO110K sanoi:ei vaan pointti olikin että nyt FIA syyttää talleja tuosta ongelmasta...
jos shikaani olis tehty, olis kaikille ollu olosuhteet samat, mutta Ferrarille epäedullinen, tästä syystä heille luvattiin kompensaatioina mm. pisteiden menetystä michelinien osalta, eturivin paikkoja kisaan jnejne...
FIA:n ehdotus nopeusrajoituksesta puolestaan olisi rankaissut pelkästään talleja, ei Micheliniä suoraan...
kumpi noista nyt sit olisi oikea ratkaisu ollut, se on jokaisen itse päätettävissä....
oma mielipiteeni kääntyy shikaaanin lisäämiseen ja kompensaatioiden antamiseen Bridgestone talleille...
tottajaska sanoi:Mun mielestä tilanne taas oli se, että Michelin halusi varmuuden, että tuota mutkaa ei heidän renkailla täysiä ajeta. Ja tätä varmuutta ei voi ilman shikaania saada.
Ei siinä epäselvää olekaan, mutta kiinnosti vain se, millä perusteella varikolle tulo katsottiin keskeytykseksi. Oliko se tallien yhteinen päätös? Kyllähän esimerkiksi Coulthardin olisi kannattanut käydä ajamassa yksi kierros vain sen tähden, ettei joutuisi ajamaan seuraavaa aika-ajoa ensimmäisenä.Charlie sanoi:Seuraavan, kuten kaikkien muidenkin kisojen lähtöjärjestys määräytyy lauantaisessa yhden kierroksen aika-ajossa. Nopein lähtee paalulta.
Aika-ajon ajojärjestys taas määräytyy edellisen kisan tulosten perusteella käänteisessä järjestyksessä. Indianapolisissa taas kisasta vetäytyneet ovat tuloksissa siinä järjestyksessä kuin ne olivat aika-ajoissa. Tämä siksi, että yksikään vetäytyneestä 14 autosta ei startannut kisaan, vaan keskeytti lämmittelykierroksella. Minun mielestäni tässä ei pitäisi olla edelleenkään mitään epäselvää.
Olisiko shikaani lisännyt turvallisuutta? Vaikea uskoa, että nopeasti kyhätty rengaskasa olisi turvallisuuden kannalta optimaalinen. Se olisi pitänyt rakentaa sellaiseksi, että mutkan olisi voinut ajaa pitkäksi. Siis muutama rengas merkiksi ja ne olisi pitänyt kiertää?jaska sanoi:Mun mielestä tilanne taas oli se, että Michelin halusi varmuuden, että tuota mutkaa ei heidän renkailla täysiä ajeta. Ja tätä varmuutta ei voi ilman shikaania saada.
Sinänsä ihan sama se on laskettiinko se kaikille keskeytykseksi vai ei (itse asiassa kyseessä oli DNS), järjestys ei muutu. Kukaan (ei edes DC) lähtenyt ajamaan sitä yhtä kierrosta, koska yhteisen sopimuksen mukaan kaikki Michelin-kuskit tulivat varikolle lämmittelykierrokselta. Ihan hyvä ettei siellä kukaan lähtenyt sooloilemaan kun kerran olivat jotain päättäneet.Hurmurisija sanoi:Ei siinä epäselvää olekaan, mutta kiinnosti vain se, millä perusteella varikolle tulo katsottiin keskeytykseksi. Oliko se tallien yhteinen päätös? Kyllähän esimerkiksi Coulthardin olisi kannattanut käydä ajamassa yksi kierros vain sen tähden, ettei joutuisi ajamaan seuraavaa aika-ajoa ensimmäisenä.
eikös Salo sanonut kisan aikana että sen yhden mutkan kanttarit on pulteilla kiinni? sen tyyppisistä kyhätty shikaani, muistaakseni vastaava rakenne oli käytössä -94 Kanadassa sillä pitkällä suoralla ennen varikon porttia...Hurmurisija sanoi:Olisiko shikaani lisännyt turvallisuutta? Vaikea uskoa, että nopeasti kyhätty rengaskasa olisi turvallisuuden kannalta optimaalinen. Se olisi pitänyt rakentaa sellaiseksi, että mutkan olisi voinut ajaa pitkäksi. Siis muutama rengas merkiksi ja ne olisi pitänyt kiertää?
samaa mieltä, onpahan ainakin selkeesti kaikki Micheliniä käyttävät yhdessä rintamassa sitten vastaamassa asioista...Charlie sanoi:Ihan hyvä ettei siellä kukaan lähtenyt sooloilemaan kun kerran olivat jotain päättäneet.
Kunpa olisi Minardikin uskaltanut ajaa varikolle ja Jordanit ja Barichellokin olis totellut sisäistä ääntään, niin lähtöviivalla olisi ollut yksin suuri ....FO110K sanoi:samaa mieltä, onpahan ainakin selkeesti kaikki Micheliniä käyttävät yhdessä rintamassa sitten vastaamassa asioista...
ja viel karseempaa pelleilyä olis ollut kun vain muutama kuski olis menny michelineistä ruudukkoon ja ekalta kiekalta sisään
Vilkku sanoi:Kunpa olisi Minardikin uskaltanut ajaa varikolle ja Jordanit ja Barichellokin olis totellut sisäistä ääntään, niin lähtöviivalla olisi ollut yksin suuri ....