samaa ihmettelen itsekin, ja vielä ihmeellisempää on että FIA on moista ehdottanut...Arsenikki sanoi:Voi hyvä luoja. Ehdotellaanko täällä todellakin, että laitetaan F1-kisaan nopeusrajoitus. Koomisinta, mitä olen ehkä ikinä, missään kuullut.
Autokilpailu, jossa ei saa ajaa täysillä :thumbup:FO110K sanoi:samaa ihmettelen itsekin, ja vielä ihmeellisempää on että FIA on moista ehdottanut...
Autokilpailussa pitää ajaa niin kovaa kuin kalusto antaa myöten. Jos kalusto ei kestä ovaalilla yli 200 km/h ajoa, pitää vauhti sovittaa kaluston mukaan, eli sitten ajellaan hitaampaa.mikroi sanoi:Autokilpailu, jossa ei saa ajaa täysillä :thumbup:
näinhän tiimit teki lauantain harkoissa kun ajoivat varikon läpi kun tuli käsky välttää ovaalia...Juhis sanoi:Autokilpailussa pitää ajaa niin kovaa kuin kalusto antaa myöten. Jos kalusto ei kestä ovaalilla yli 200 km/h ajoa, pitää vauhti sovittaa kaluston mukaan, eli sitten ajellaan hitaampaa.
No jos eivät välitä Michelinin ohjeista ajaa hitaampaa, se on heidän oma asiansa. Turha ois sitten ollut valittaa Michelinin suuntaan, että rengas hajos, jos eivät välittäneet Michelinin antamista rajoista.jaska sanoi:Ja edelleen, entä kuskit/tallit, ketkä vähät välittää ohjeista ajaa täysiä ovaalilla ?
Rangaistaanko heitä? Millä perusteella?
:jaska:Juhis sanoi:No jos eivät välitä Michelinin ohjeista ajaa hitaampaa, se on heidän oma asiansa. Turha ois sitten ollut valittaa Michelinin suuntaan, että rengas hajos, jos eivät välittäneet Michelinin antamista rajoista.
Turha siitä sitten Fiaa syyttää, jos eivät pysty tekemään renkaita joka kestää kisan, ja eivät sitten suostu ajamaan hitaampaa, kuten renkaat edellyttävät.jaska sanoi::jaska:
tämähän se ongelma oli. Koska Michelin ei halunnut antaa tuollaista mahdollisuutta, että rengas hajoaa ja aiheuttaa loukkaantumisen / kuoleman. Vaikka ei olisikaan heidän "vika" niin PR-katastrofi olisi valmis.
niin siis ei kyse ollu siitä etteikö tallit olis kai suostunu ajaan hitaampaa, kun Michelin käski olla ajamtta jos ei shikaania tule...Juhis sanoi:Turha siitä sitten Fiaa syyttää, jos eivät pysty tekemään renkaita joka kestää kisan, ja eivät sitten suostu ajamaan hitaampaa, kuten renkaat edellyttävät.
Käsittääkseni tässä Michelin on ottanut syyn itselleen. Jotenkin olisi vain luullut, että FIA:lla olisi ollut halua kompromissiin - väärässä olin.Juhis sanoi:Turha siitä sitten Fiaa syyttää, jos eivät pysty tekemään renkaita joka kestää kisan, ja eivät sitten suostu ajamaan hitaampaa, kuten renkaat edellyttävät.
Just olin sanomassa samaa. Kaikkea ei voi ajatella mustavalkoisen oikeudellisesti. Kuolemanvaara olisi todellakin ollut käsillä, jos vaikkapa kaksi peräkkäin ajanutta autoa olisivat molemmat kärsineet rengasrikon ovaalimutkassa. Olisi ollut betoniaidassa yksi epämääräinen kasa hiilikuitumössöä ja siellä jossain seassa kaksi kuljettajaa. Vaikka Michelin olisi kuinka kieltänyt talleja ajamasta, olisivat ne kuitenkin olleet Michelinin renkaat jotka pettivät, ja juuri tuo Jaskan mainitsema PR-katastrofi ollut erittäin todellinen.jaska sanoi::jaska:
tämähän se ongelma oli. Koska Michelin ei halunnut antaa tuollaista mahdollisuutta, että rengas hajoaa ja aiheuttaa loukkaantumisen / kuoleman. Vaikka ei olisikaan heidän "vika" niin PR-katastrofi olisi valmis.
on ottanu juu, mutta tiimeille tulee kuitenkin "syytteet" kuten tuossa toisessa toicissa voi lukea :jaska: :jaska: :jaska:jaska sanoi:Käsittääkseni tässä Michelin on ottanut syyn itselleen. Jotenkin olisi vain luullut, että FIA:lla olisi ollut halua kompromissiin - väärässä olin.
Olisipas ollut tosi reilu kompromissi, jos Fia olisi suostunut Michelinin kiristykseen, ja samalla rikkonut omia sääntöjään.jaska sanoi:Käsittääkseni tässä Michelin on ottanut syyn itselleen. Jotenkin olisi vain luullut, että FIA:lla olisi ollut halua kompromissiin - väärässä olin.
FIA ei ole koskaa ennen rikkonut omia sääntöjään, tai taivuttanut niitäJuhis sanoi:Olisipas ollut tosi reilu kompromissi, jos Fia olisi suostunut Michelinin kiristykseen, ja samalla rikkonut omia sääntöjään.
ja kompensaationa tiimit olis luopunu MM-pinnoista, kohtuu hyvä kompensaatio Bridgestone talleille ja kohtuu kova menetys kuitenkin Michelin tiimeille...Juhis sanoi:Olisipas ollut tosi reilu kompromissi, jos Fia olisi suostunut Michelinin kiristykseen, ja samalla rikkonut omia sääntöjään.
ei tietenkään, koskaan ei ole "toleransseistakaan" puhuttu, noin niinku esimerkiksijaska sanoi:FIA ei ole koskaa ennen rikkonut omia sääntöjään, tai taivuttanut niitä
Kisallahan on ihan selkeä tulosliuska. Katso suoraan sieltä. Eli Coulthard oli kisan viimeinen, Trulli 7.Hurmurisija sanoi:Joku on varmaan jo tästä kirjoittanut, mutta en jaksa lukea kaikkea. Siis miten seuraavan kisan lähtöjärjestys määräytyy?
On toki, mutta miten se on saatu? Eihän varikolle tulo tarkoita samaa kuin keskeyttäminen. Millä hetkellä keskeyttäminen tapahtui?Matxi sanoi:Kisallahan on ihan selkeä tulosliuska. Katso suoraan sieltä. Eli Coulthard oli kisan viimeinen, Trulli 7.