USA:n GP

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
jokaisella pilvellä on näköjään hopeareunus, yks mies otti tilanteesta kaiken juhlan irti :D




ja kansakin sen tietää miten asiat on oikeesti! :)


ja kumpi oikeastaan kisan voittikaan? :D

 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Arsenikki sanoi:
Voi hyvä luoja. Ehdotellaanko täällä todellakin, että laitetaan F1-kisaan nopeusrajoitus. Koomisinta, mitä olen ehkä ikinä, missään kuullut.
samaa ihmettelen itsekin, ja vielä ihmeellisempää on että FIA on moista ehdottanut...
 

mikroi

Well-known member
Liittynyt
25.5.2005
Viestit
110
FO110K sanoi:
samaa ihmettelen itsekin, ja vielä ihmeellisempää on että FIA on moista ehdottanut...
Autokilpailu, jossa ei saa ajaa täysillä :thumbup: :D
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
mikroi sanoi:
Autokilpailu, jossa ei saa ajaa täysillä :thumbup: :D
Autokilpailussa pitää ajaa niin kovaa kuin kalusto antaa myöten. Jos kalusto ei kestä ovaalilla yli 200 km/h ajoa, pitää vauhti sovittaa kaluston mukaan, eli sitten ajellaan hitaampaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Juhis sanoi:
Autokilpailussa pitää ajaa niin kovaa kuin kalusto antaa myöten. Jos kalusto ei kestä ovaalilla yli 200 km/h ajoa, pitää vauhti sovittaa kaluston mukaan, eli sitten ajellaan hitaampaa.
näinhän tiimit teki lauantain harkoissa kun ajoivat varikon läpi kun tuli käsky välttää ovaalia...
veikkaan että siinä kohtaa on huomattu ettei hidastamisessa ole mitään järkeä kisaa ajatellen, koska jos jäädään kärjelle 10sek/kierros niin tuo tarkoittaa 7kierrosta kisassa...
olisko yleisö ollu sen tyytyväisempi sitten tuollasesta pelleilystä...
niin ja tuossa ovaalilla jossa ongelmia oli niin painellaan 300kmh jo kuitenkin...
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Ja edelleen, entä kuskit/tallit, ketkä vähät välittää ohjeista ajaa täysiä ovaalilla ?

Rangaistaanko heitä? Millä perusteella?
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
jaska sanoi:
Ja edelleen, entä kuskit/tallit, ketkä vähät välittää ohjeista ajaa täysiä ovaalilla ?

Rangaistaanko heitä? Millä perusteella?
No jos eivät välitä Michelinin ohjeista ajaa hitaampaa, se on heidän oma asiansa. Turha ois sitten ollut valittaa Michelinin suuntaan, että rengas hajos, jos eivät välittäneet Michelinin antamista rajoista.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Juhis sanoi:
No jos eivät välitä Michelinin ohjeista ajaa hitaampaa, se on heidän oma asiansa. Turha ois sitten ollut valittaa Michelinin suuntaan, että rengas hajos, jos eivät välittäneet Michelinin antamista rajoista.
:jaska:

tämähän se ongelma oli. Koska Michelin ei halunnut antaa tuollaista mahdollisuutta, että rengas hajoaa ja aiheuttaa loukkaantumisen / kuoleman. Vaikka ei olisikaan heidän "vika" niin PR-katastrofi olisi valmis.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
jaska sanoi:
:jaska:

tämähän se ongelma oli. Koska Michelin ei halunnut antaa tuollaista mahdollisuutta, että rengas hajoaa ja aiheuttaa loukkaantumisen / kuoleman. Vaikka ei olisikaan heidän "vika" niin PR-katastrofi olisi valmis.
Turha siitä sitten Fiaa syyttää, jos eivät pysty tekemään renkaita joka kestää kisan, ja eivät sitten suostu ajamaan hitaampaa, kuten renkaat edellyttävät.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Juhis sanoi:
Turha siitä sitten Fiaa syyttää, jos eivät pysty tekemään renkaita joka kestää kisan, ja eivät sitten suostu ajamaan hitaampaa, kuten renkaat edellyttävät.
niin siis ei kyse ollu siitä etteikö tallit olis kai suostunu ajaan hitaampaa, kun Michelin käski olla ajamtta jos ei shikaania tule...
ja nyhän FIA syyttää talleja tapahtuneesta, mutta Frank Williamsia lainatakseni, "The reality is that teams do not supply tyres." ;)
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Juhis sanoi:
Turha siitä sitten Fiaa syyttää, jos eivät pysty tekemään renkaita joka kestää kisan, ja eivät sitten suostu ajamaan hitaampaa, kuten renkaat edellyttävät.
Käsittääkseni tässä Michelin on ottanut syyn itselleen. Jotenkin olisi vain luullut, että FIA:lla olisi ollut halua kompromissiin - väärässä olin.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
jaska sanoi:
:jaska:

tämähän se ongelma oli. Koska Michelin ei halunnut antaa tuollaista mahdollisuutta, että rengas hajoaa ja aiheuttaa loukkaantumisen / kuoleman. Vaikka ei olisikaan heidän "vika" niin PR-katastrofi olisi valmis.
Just olin sanomassa samaa. Kaikkea ei voi ajatella mustavalkoisen oikeudellisesti. Kuolemanvaara olisi todellakin ollut käsillä, jos vaikkapa kaksi peräkkäin ajanutta autoa olisivat molemmat kärsineet rengasrikon ovaalimutkassa. Olisi ollut betoniaidassa yksi epämääräinen kasa hiilikuitumössöä ja siellä jossain seassa kaksi kuljettajaa. Vaikka Michelin olisi kuinka kieltänyt talleja ajamasta, olisivat ne kuitenkin olleet Michelinin renkaat jotka pettivät, ja juuri tuo Jaskan mainitsema PR-katastrofi ollut erittäin todellinen.

Lisäksi pitää ottaa huomioon se, että vaikka Michelin olisikin nimenomaisella ilmoituksella sanoutunut irti vastuusta, lienee mahdollista että vastuuseuraamuksia olisi silti voinut syntyä Yhdysvaltojen hassunhauskan oikeustilan ansiosta.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Joku on varmaan jo tästä kirjoittanut, mutta en jaksa lukea kaikkea. Siis miten seuraavan kisan lähtöjärjestys määräytyy?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
jaska sanoi:
Käsittääkseni tässä Michelin on ottanut syyn itselleen. Jotenkin olisi vain luullut, että FIA:lla olisi ollut halua kompromissiin - väärässä olin.
on ottanu juu, mutta tiimeille tulee kuitenkin "syytteet" kuten tuossa toisessa toicissa voi lukea :jaska: :jaska: :jaska:
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
jaska sanoi:
Käsittääkseni tässä Michelin on ottanut syyn itselleen. Jotenkin olisi vain luullut, että FIA:lla olisi ollut halua kompromissiin - väärässä olin.
Olisipas ollut tosi reilu kompromissi, jos Fia olisi suostunut Michelinin kiristykseen, ja samalla rikkonut omia sääntöjään.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Juhis sanoi:
Olisipas ollut tosi reilu kompromissi, jos Fia olisi suostunut Michelinin kiristykseen, ja samalla rikkonut omia sääntöjään.
FIA ei ole koskaa ennen rikkonut omia sääntöjään, tai taivuttanut niitä :rolleyes:

ja kyllähän tallit / Michelin melkosia rankasuja itselleen kehitti, jotta tällaiselta katastrofilta oltaisiin vältytty. Mutta kun FIA on FIA...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Juhis sanoi:
Olisipas ollut tosi reilu kompromissi, jos Fia olisi suostunut Michelinin kiristykseen, ja samalla rikkonut omia sääntöjään.
ja kompensaationa tiimit olis luopunu MM-pinnoista, kohtuu hyvä kompensaatio Bridgestone talleille ja kohtuu kova menetys kuitenkin Michelin tiimeille...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
jaska sanoi:
FIA ei ole koskaa ennen rikkonut omia sääntöjään, tai taivuttanut niitä :rolleyes:
ei tietenkään, koskaan ei ole "toleransseistakaan" puhuttu, noin niinku esimerkiksi :rolleyes:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Hurmurisija sanoi:
Joku on varmaan jo tästä kirjoittanut, mutta en jaksa lukea kaikkea. Siis miten seuraavan kisan lähtöjärjestys määräytyy?
Kisallahan on ihan selkeä tulosliuska. Katso suoraan sieltä. Eli Coulthard oli kisan viimeinen, Trulli 7.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Matxi sanoi:
Kisallahan on ihan selkeä tulosliuska. Katso suoraan sieltä. Eli Coulthard oli kisan viimeinen, Trulli 7.
On toki, mutta miten se on saatu? Eihän varikolle tulo tarkoita samaa kuin keskeyttäminen. Millä hetkellä keskeyttäminen tapahtui?
 
Ylös