Jellinek
Banned
Ai nin, moottoriurheilufani ei saa olla huolissaan ympäristöasioista:
http://blog.machinefinder.com/wp-content/uploads/2012/12/Tractor-Pull-1.jpg
http://blog.machinefinder.com/wp-content/uploads/2012/12/Tractor-Pull-1.jpg
Kiinostaa...Mitäköhän luokaa mahtaisivat olla F1-auton CO2-päästöt, jos mitattaisiin - 1kg/km?![]()
107 kg/km. Olen nähnyt.Mitäköhän luokaa mahtaisivat olla F1-auton CO2-päästöt, jos mitattaisiin - 1kg/km?![]()
Tämän kauden spekseillä n. 220 l* bensaa ja n. 300 km kisa -> CO2-päästö on noin 1730 g/km. Ens kauden spekseillä n. 140 l* bensaa ja n. 300 km kisa -> CO2-päästö on noin 1070 g/km.Mitäköhän luokaa mahtaisivat olla F1-auton CO2-päästöt, jos mitattaisiin - 1kg/km?![]()
Tämän kauden spekseillä n. 160 l* bensaa ja n. 300 km kisa -> CO2-päästö on noin 1240 g/km. Ens kauden spekseillä n. 140 l* bensaa ja n. 300 km kisa -> CO2-päästö on noin 1070 g/km.
* Tommonen lähde käytetylle bensamäärälle (tiedä sitten onko mistään kotoisin): http://www.f1fanatic.co.uk/2013/01/24/f1s-v6-engines-2014-numbers/
Hyvä pointti. Fiksattu edellinen. :alppu:100kg Maximum amount of fuel teams can use per race from 2014 (around 140 litres). They currently use around 160kg.
Formula E:t taitaa ainakin kaukokisoissa päästellä enemmän, jos otetaan huomioon toisen auton paikalle lennättämisestä syntyvät päästöt. Että se siitä ympäristöystävällisyydestä.
En minäkään turboa karsasta eikä siinä mitään vikaa, kun olisikin jäänyt vaan siihen. Ersit sun muut inhottaa kilpa- autoissa.^ Itse en näe turbojen comebackia niinkään viherpiiperryksenä, vaan nykyaikana.
Miksi ei voida pitää kilpa-autoilua kilpa-autoiluna ja siviiliautoilua siviiliautoiluna?Miksi F1:n pitäisi hirttäytyä ikivanhaan tekniikkaan muun maailman mennessä teknologiassa yhä kauemmas ohi? ERS, jota saa kehittää on teknologinen kilpailutekijä siinä kuin polttomoottorikin. Sitäpaitsi niitä harvoja asioita F1:ssä, jotka todella saattavat hyödyttää siviiliautoilua.
Formula1blog visioi systeemiä, jossa ERS olisi koko ajan käytettävissä ja ilmeisesti vieläpä maksimiteholla (n. 160 hv buusti).
Voin olla väärässä, mutta epäilen kovasti ersin hyötyä siivilipuolella. Onhan noita sähkö viritelmiä polttomoottorin rinnalle yritetty jo kauan, eikä tuo prius tunnu olevan sen kovemmassa huudossa nykyäänkään vaikka ollut markkinoilla iätajat.Miksi F1:n pitäisi hirttäytyä ikivanhaan tekniikkaan muun maailman mennessä teknologiassa yhä kauemmas ohi? ERS, jota saa kehittää on teknologinen kilpailutekijä siinä kuin polttomoottorikin. Sitäpaitsi niitä harvoja asioita F1:ssä, jotka todella saattavat hyödyttää siviiliautoilua.
Formula1blog visioi systeemiä, jossa ERS olisi koko ajan käytettävissä ja ilmeisesti vieläpä maksimiteholla (n. 160 hv buusti).
Voin olla väärässä, mutta epäilen kovasti ersin hyötyä siivilipuolella. Onhan noita sähkö viritelmiä polttomoottorin rinnalle yritetty jo kauan, eikä tuo prius tunnu olevan sen kovemmassa huudossa nykyäänkään vaikka ollut markkinoilla iätajat.
Siiviili puolelle viakea soveltaa näin monimutkaisia tekniikoita koska, kustannukset tulevat vastaan, vaikka auto kuluttaisi sen alle kolme litraa sadalla niin ei sillä siviili puolella ole siltikään tilausta huomattavasti korkeamman hinnan, sekä vikaherkemmän tekniikan takia. Polttomoottori Sähkön yhdistelmä tulee aina olemaan painava, joka on huomttava ongelma. päinvastoin polttomoottorien ja turbo tekniiikoiden kehitys on johtanut siihen että hybridit ovat hankalassa asemassa, kun huomattavasti perinteisemmillä tekniikoilla ja halvemmilla autoila päästään reilusti alla viiden litran kulutuksiin.
lisäksi on vaikea soveltaa hybridi tekniikkaa kilpapuolelta siivilipuolelle. onhan kilpa puolella jarutus energiat huomattavasti kovempia joten energiaa saadaan sitä kautta kerättyäkin. Mutta talodellisesti ajettaessa ei siivili autolla juuri jättimäisia jarrutuksia tehdä, ainakaan jos ajataan hangosta ivaloon yhtä kyytiä.
asia johon siivilipuollella uskon on, että sehkötekniikka tulee sitten kun se on valmista tullakseen ilman polttomoottoria. Eikä sitä välttämättä tarvitse odottaa kauan, ihmeellistä sinänsä että mikään suuri autonvalmistaja ei saanut aikaiseksi toimivaa sähkö autoa, vaan pieni nyrkkipaja tesla teki ensimmäisen kunnollisen.
Itse olen epäilyt samaa että öljy miehillä on näppinsä pelissä tässä sopassa. Sillä kyllähän se on todella outoa ettei rajattomalla raha määrillä ole saatu aikaseksi mitään, ja tulee joku pieni valmistaja ja näyttää mitä on oikeasti mahdollista tehdä. Auton valmistajat varmaan pyrkivät samaan hybridi tekniikan myytyä tietäisihän se rahaa joka suuntaan viellä jonkin verran öljy miehillekin.Paljonkohan suuret öljyyhtiöt omistavat suurien autotehtaiden osakkeita?
Vetypolttokennotekniikka on jo olemassa ja vety varmaan maailman yleisin ainesosa joten se vois olla seuraava askel polttomoottoreiden jälkeiseen aikaan.
Vaan kumma kyllä tuota teknikkaa ei ole kovin innokkaasti sovellettu autoilun saralla.
Vai rajattomilla rahamäärillä...Itse olen epäilyt samaa että öljy miehillä on näppinsä pelissä tässä sopassa. Sillä kyllähän se on todella outoa ettei rajattomalla raha määrillä ole saatu aikaseksi mitään, ja tulee joku pieni valmistaja ja näyttää mitä on oikeasti mahdollista tehdä. Auton valmistajat varmaan pyrkivät samaan hybridi tekniikan myytyä tietäisihän se rahaa joka suuntaan viellä jonkin verran öljy miehillekin.
Jos jotain kiinnostaa tuo ainut kunnollinen sähkö auto tähän mennessä. Niin tesla model s on se ja siinä jo on aika vakuuttavat suoritus arvot.
no rajattomat ne on jos tollaseen pikku puljuun vertaa, ei pidä ottaa ihan pilkun tarkkaan.Vai rajattomilla rahamäärillä...
Taitaa Teslan hinta olla melko korkea, ainakin jos Suomessa sellaisen aikoo hankkia?